Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-MODO 11/12 -08

« · 1098808 Till forumet

Sv: Brynäs IF-MODO 11/12 -08
Det är ju bara pinsamt att man förlorar hemma mot seriens typ formsvagaste lag.
Kommentera

65selander: Fy fan vilket jävla pisslag! Fruktansvärt usel insats som samtliga bör skämmas över!!
Kommentera

65selander: Så jävla impotent så jag spyr, snurr snurr fyfan vilken fiaskomatch
Kommentera

Tommy: Japp Game-over 1-2
Kommentera

Hård: Ja, uddlösheten straffar sig...
Kommentera

Det är ju helt otroligt att man inte ska kunna vinna hemma mot MoDo med tanke på deras otroliga formsvacka.
Kommentera

AVGÅ: Skitspelet straffar sig!!
Kommentera

Gusten: instämmer!
Kommentera

Bissett19: Sen vill jag föra till protokollet att jag hatar LHC!
Kommentera

sylf:

Sammanfattning andra perioden: Hafs Hafs Hafs......
Kommentera

Gusten: Ja, det var riktigt uselt av honom, han hade bara behövt ge pucken till Wiggen så hade den suttit.
Kommentera

Gusten:
Målkåt heet är bra. Mer sådant.
Kommentera

sylf: Ett bra exempel på Widings brist på spelsinne var väl när han valde att avsluta själv med en backhand trots att Wanvig stod redo och rättvänd ... eller så var det ren och skär målkåthet :)

Rögle fortsätter kräftgången, TA TRE POÄNG NU BRYNÄS!
Kommentera

Stabil period av Brynäs tycker jag. Onödigt med alla utvisningar även om det dödas bra i första. Der är ju närmare 2 - 0 än 1 -1 så fortsätt så.

Är Rögles bluff synad nu eller kan de komma tillbaks? Första riktiga svackan nu. Kan de komma tillkaks?
Kommentera

65selander:

Spelet har varit helt okej,fram till målet iaf.Tycker Modo känns stabbiga bakåt.....
Kommentera

65selander: Spelet har varit OK, men effektiviteten är inte bra.
Kommentera

sylf: Vet inte för att jag har feber men är det inte dåligt spel?
Kommentera

Efter 47 chanser så....
Kommentera

MickeB: Herregud! Va fan behöver dom för att sätta en puck? Ett öppet fotbollsmål?
Kommentera

MickeB: Jag skulle också sakna honom, inte så mycket för hans kunskaper utan mer för att han ändå är en spelare som visar lite stake. Hur man än vrider och vänder det och dissikerar hans färdigheter så är det en spelartyp som behövs i Brynäs. Vi måste bygga upp en ny stomme av nånting och det räcker inte med Granis och Lasse.J. Många av de yngre har kunnat luta sig mot spelare som Lind, Dacke, Molin etc i åratal nu, det är dags att hitta nya hörnstenar i Sunklövs lagbygge.
Kommentera

RavenLord: Måst ha missat min följetång då:)
Kommentera

MickeB: Jag ser han gärna kvar i BIF för man vet ju aldrig vad man får av Sundlöv som ersättare..en alban med 1års erfarenhet av att stå/ligga på isen ;)
Men mycket av det du skriver är nog helt rätt
Tyckte bara det va lite lustigt att man inte direkt sett några negativa skriverier om Widing här förrän efter ryktet att han går till Ryssland
Kommentera

RavenLord: Widing till Ryssland!? Det är många spelare det ryktas om där. Men det är nog allt annat en klart att han ska dit.

Sedan angående Widing, så är det ju bara att titta. Killen utmärker sig genom att ha höga toppar och djupa dalar både i matcherna och från ena matchen till den andra. Det beror på att han faktiskt inte är en homogen spelare. Utan spets på vissa egenskaper och rejält platt på andra. Medan allround mer präglar den typiska spelaren i Elitserien. Därför sticker han ut, med grova misstag, samtidigt som han gör mål.

Men då får vi samtidigt komma ihåg att han är den ytterforward som har mest istid efter Dackell. Med brynäsmått alltid bra omgivning omkring sig. Dessutom spel i PP. För att få ut hans spets, men det har hela tiden sitt pris också, spelmässigt, med spelvändningar mot, grova felpass, tappade puckar. Så åt vilket håll vågskålen tippar, om istället en annan spelare, ex, Sandin får samma istid, ja ingen som vet.

Så för mig kvittar det var Widing spelar nästa år, även om han då saknas i vissa moment. Men på det stora hela, väger jag över för att det inte är någon större förlust, helhetsmässigt.
Kommentera

moreten: Laget ser riktigt bra ut, gillar dock inte att han ändrar i första linen till varje match.

Gissar på en 4-2 seger ikväll. Målskyttar: Widing, Granström, Lars Jonsson samt Sundqvist.
Kommentera

GävleLasse: Jag kan sakna de flesta du räknar upp, utom P.Löfström. Går man till Leksand och säger att det alltid varit en dröm..... Då kan man stanna där och ruttna i all evighet. Så ruttna på Christer Olsson och Löfström....
Kommentera

Målvakter: Jacob Markström (Anders Lindbäck)

Förstafemman: Lars Jonsson, Niclas Andersén - Andreas Dackell, Mads Hansen, Ove Molin.

Andrafemman: Jörgen Sundqvist, Juuso Hietanen - Sebastian Lauritzen, Jonathan Granström, Emil Sandin.

Tredjefemman: Peter Nolander, Ola Svanberg - Kyle Wanvig, Steve Dixon, Daniel Widing.

Fjärdekedjan: Johan Alcén, Anton Persson, Janos Vas.

Extra back: Jonathan Carlsson.

Extra forward: Jakob Silfverberg.

Kommentera

65selander: Ja man får ju verkligen hoppas att han inte störs av fingret, för då känns som att det vore bättre att spela med någon annan. Silfverberg tex.
Kommentera

moreten: Ang Herman så var det väl väntat men jag undrar om Widing är hel eller om de låter han gå stenhög på smärtstillande?
Kommentera

andreasknox: "Klanka inte ner så jävligt på Widing han gör trots allt mål ibland, till skillnad
fran en del som aldrig gör några mål =) Är han på väg bort el vad?"

Folk läste att han var på G till Ryssland nästa år och har på sitt eget sjuka sätt börjat bearbeta förlusten med att nervärdera honom och intala sig att han är inget att ha och gör inget rätt på isen,allt för att på någotvis lura sig själva ;)
Kommentera

Enligt GD's matchblogg så spelar Widing ikväll, men inte Hermansson.

Kommentera

GävleLasse:Jag saknar nummer 24 Jevgenij Davydov också.
Kommentera

Huge: ja, eller jag föredrar att kalla det "inte så ung längre"  Det känns bättre ;)
Kommentera

GävleLasse: Melker kommer alltid att vara saknad!! :)
Kommentera

GävleLasse: Du börjar bli gammal, hör jag...
:-)
Kommentera

Huge: Ja och med de målvaktsproblem som det spekulerats i runt om i hockeysverige så kanske Modo helt sonika blixtinkallar Petter Rönnkvist som burväktare med *skratt*.

Fan vad jag saknar "doldisarna" I den upplagan av Brynäs. Per Löfström, Rudan, Melker... Kivelä och Luovi var en fröjd att skåda den säsongen.

Kommentera

GävleLasse: Ja, Toms blotta närvaro borde få Modospelarna att darra en smula.
Iaf den eller de som ev finns kvar sen finalserien -99... :-)
Kommentera

Huge: Ja det känns mest som att ett bra skott med kvick release är det viktigaste.. Fan, vi ringer in Tom Bissett ;)
Kommentera

arnio: Ja, Silfverberg känns absolut som ett bra val.
Han känns iaf som mer allround än både Vas och Widing.
Kan göra lite mer med pucken och känns även bättre man mot man, sas.
Kan bli ett lyckokast då det ibland har en tendens att bli lite överarbetat med 2 så pass likadana spelare i linan som Wanvig och Widing.
Dixon är ju ändå en fysisk spelare i sin centerroll och det kanske räcker med ytterligare 1 som smäller på.
Kommentera

arnio: Widings stora  nackdel är att han endast kan en fint när han skall dra en back på offensiv blå. Den finten funkar knappt i J20 sammanhang.

Är det nåt Widing måste lära sig så är det att använda sin fart och kraft när han bryter in mot mål. Han borde se oh lära av Wanvig.

Kommentera

Huge: Var jag tränare så hade jag satsat på Silver. Vas gör som sagt ett bra jobb i fjärdelinan och Silver är helt enkelt för orutinerad för att sättas i en defensiv kedja, dessutom så har han ännu bättre spelsinne än Vasen och har mer intensitet i sitt spel.
Men tränarna brukar ha fingertoppskänsla så jag litar helt och fullt på att de väljer rätt (om nu inte Widing spelar)
Kommentera

Klanka inte ner så jävligt på Widing han gör trots allt mål ibland, till skillnad
fran en del som aldrig gör några mål =) Är han på väg bort el vad? Har inte hunnit tagit reda på det..Heja Brynäs!

-jobbdags-
Kommentera

arnio: "Värst vad folk tror mycket på Vasen härinne. Han har inte visat någonting överhuvudtaget än så länge."

Tja, han har iaf gjort sitt jobb fullt godkänt i den roll och omgivning han blivit tilldelad.
Om det sen räcker för att göra Widings jobb bättre, ifall han nu får chansen, återstår att se.
Personligen tror jag iaf att han kommer att göra jobbet minst lika bra.
Spelsinnet är bättre och skottet minst lika bra som Widings.
För att ta några exempel...
Kommentera

andreasknox: Mitt tips blir 3-2 till Brynäs.
Kommentera

Värst vad folk tror mycket på Vasen härinne. Han har inte visat någonting överhuvudtaget än så länge. I AHL var hans stats inte direkt imponerande vilket de inte heller var varken i Malmö eller i Halmstad Hammers.
En grovjobbare för tredje eller fjärdekedjan är vad han är och bättre än så blir det inte.
Dessutom underskattas Widing enormt ev många av er, "kommer inte att saknas" "sämsta spelsinnet" tappar mycket puck" osv.
Han produserar, har bra speed, bra skott och är tuff det räcker gott tycker jag
Kommentera

Poffa:
Ja ge dig inte på det du.... JAG ska nåmnligen dit med, så du får nog sikta in dig på 3 poäng till övik..:(
Kommentera

Viktig match ikväll igen! Då står man på jobbet o nöter..=(
Å andra sidan är det 6 arbdag kvar sen långledigt med utomlandsresa! =)

Nej åter till det viktiga..Ikväll har vi revansch att kräva på Modo då
vi fick stryk med hela 6-0 senast lagen möttes (i Ö-vik) Tror att
det blir en grinig o tuff match ikväll med många utv.. Hoppas brynäsarna
har vaknat på rätt sida och känner sig segersugna! För Modo kommer
säkerligen att kämpa hårt för att ta poäng, viktigt med en bra start för
oss tror jag! Tips 4-1 till oss..
Kommentera

65selander: Jag slår till med 2-1

1*Sandin
2*Wanvig
Kommentera

65selander: Ja, att ni vinner är det inget snack om. Jag ska ju dit och kolla.
Kommentera

Brynäs IF-MODO 11/12 -08

Vad säger man... serien hårdnar omgång för omgång och vi måste ha en seger. Persson får fortsatt förtroende och Markan står. På hemsidan står det ingenting om Widings vara eller icke vara men Herman ligger i feber iaf.

Tror på 3-2 till Brynäs.

Kommentera

« · 1098808