Brynäs IF

723357 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07

917451 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Gusten: Sorry Gusten, måste ha missat inläggen trots flitigt letande bland trådarna. Känns osannolik att en av elitseriens erkänt bästa tekare (Lind) och Hansen (som också låg högt i statistiken förra säsongen) helt plötsligt bara har blivit mkt sämre. Jag tror på dålig inställning, vilket även kunde skönjas rent allmänt i Modomatchen (vilken jag såg på plats). 
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Flynt: Jorå jag har reflekterat över det vid flertalet gånger. Bl.a här:

29-13 i tekningar till SSK. Taskig inställning eller allmänt kassa?
Gusten @ Orsa 2007-09-29 16:38

Dags för Lind och grabbarna att schäjpa upp sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Vet att jag har sagt nåt om det förut men jag antar att det inte var nån som läste det då och förmodligen kommer väl ingen att reflektera över det nu heller, men det stör mig att Brynäs är det enda laget där INGEN spelare har vunnit fler tekningar än han har förlorat. Finns det någon med en teori kring detta för det kan väl knappast vara ett Boork-knep?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: "Så du menar att baserat på en enda matchsituation (dessutom i BP) där du öht inte har en aning om hur Lind och Dackell bedömde läget nere på isen, så kan du säkert faststlå att man generellt sett inte gick in för att vinna?
Lika kortnäst som att man öht sågar spelare pga enstaka misstag i matcherna. Kan du inte försöka höja nivån på debatten en smula?
Jag VET att du kan om du bara vill...."

Dackell (och alla i publiken) såg kontringsläget, men Lind bara stod still som en staty. Helt klart ett av många felbeslut av Lind mot Modo.

Men visst, det var fler som var usla mot Modo. "Vi gör en skitdålig match" sammanfattade Dackell insatsen, så vi "läktarmuppar" är inte ensamma om att tycka att laget var skit i den matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Bissett19: Ajfan, där åkte man på ett serveäss... :-/
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
wap.hockeysnack.com
Huge:Ingen behöver ju slå passerslag när du hela tiden gör dubbelfel:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Vi får se om min motståndare kan kontra med nåt snyggt passerslag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huss: Absolut, och det känns som att jag har liten matchboll... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge/Sylf: är det tiebreak nu eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
sylf: Är det därför du just nu diskuterar med mig? ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Närå,jag diskuterar med dom som begriper nåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
sylf: Det kan vi ju aldrig veta eftersom du aldrig debatterar utan bara gnäller...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: I en debatt med dig räcker det med att öppna käften så höjer man nivån.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
sylf: Nä, du höjde inte heller debattnivån.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: "Lika kortnäst som att man öht sågar spelare pga enstaka misstag i matcherna. Kan du inte försöka höja nivån på debatten en smula?"

Enstaka misstag som leder till mål och som upprepas varje match.....När skall man annars såga spelare? När det har hänt 800 ggr? I såna fall är det ju bara DJ som kan sågas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Peja: "Om det var några som inte vågade vinna igår så var det Brynäs. Lind och Dackell hade 2mot1-läge i boxplay och kan omöjligtvis ha varit trötta eftersom de nyss hade kommit in på isen, men Lind sket helt enkelt i att åka framåt så Dackell bara dumpade pucken."

Så du menar att baserat på en enda matchsituation (dessutom i BP) där du öht inte har en aning om hur Lind och Dackell bedömde läget nere på isen, så kan du säkert faststlå att man generellt sett inte gick in för att vinna?
Lika kortnäst som att man öht sågar spelare pga enstaka misstag i matcherna. Kan du inte försöka höja nivån på debatten en smula?
Jag VET att du kan om du bara vill....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
70 Rodrigues: "Typ i alla fall jag talat om att Brynas ska spela mer offensivt, men du prompt har hallt med Boorken och hans defensiva TAKTIK!!"

Nu får du försöka hålla isär debatterna. Tidigare år så har vi ju i första hand inriktat oss på defensiven och det fullt naturligt. Och att i det läget börja propagera för nån sorts tokoffensiv i varje match hade väl inte varit speciellt smart. Således gällde även då devisen "våga för att vinna", bara det att det då gällde att våga hålla sig till sin defensiva plan sas.
När jag talar om att "våga för att vinna" i nuläget så betyder det att man nu förhoppningsvis vågar hålla sig till sin nya game plan, dvs att man i matcherna fortsätter gnugga på det som i slutänden ska ge ett mer offensivt spel.

Dessutom gäller ju devisen generellt i alla lägen, dvs oavsett vilken game plan du har så gäller det att våga hålla sig till densamma.
Men det är en annan debatt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Typ i alla fall jag talat om att Brynas ska spela mer offensivt, men du prompt har hallt med Boorken och hans defensiva TAKTIK!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Om det var några som inte vågade vinna igår så var det Brynäs. Lind och Dackell hade 2mot1-läge i boxplay och kan omöjligtvis ha varit trötta eftersom de nyss hade kommit in på isen, men Lind sket helt enkelt i att åka framåt så Dackell bara dumpade pucken. Rent fegspel - bedrövligt att se. Snacka om att Lind har sett sina bästa år... Tänker även på en situation där han stod och sov så att Wernblom sånär kunde sätta pucken i tom bur.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
70 Rodrigues: I vilket/vilka sammanhang har du isf talat om att "våga för att vinna" ??
Kan nämligen inte påminna mig att jag skulle haft ngt att invända mot denna devis, om man ser till det generella. Dvs att den i stort gäller allt som oftast.
Men du kan ju ha fått mothugg i ngt specifikt fall där jag ansett att devisen INTE gäller, så du får gärna exemplifiera med ngt konkret fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: "Det gäller att våga för att vinna..." I hur javla manga ar har jag inte sagt det, men vad har jag fatt i svar i fran dig?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
70 Rodrigues: Vad vill du jag ska säga?
13 matcher?
Ok, då säger jag 13 matcher och sen går man tillbaka till ett striktare defensivt spel.
Nöjd?
Jag resonerar ju inte utifrån MITT lekmannaperspektiv utan från Boorks tränardito. Och det är ju han som måste göra en bedömning av hur det nya offensivtänket funkar och därifrån gå vidare.
Jag säger bara att om Boork helt plötsligt börjar upptäcka att det INTE funkar så har man ju ett dilemma på halsen. Inte nödvändigtvis ett dilemma som är olösligt men ändå ett dilemma som kan störa spelet och spelarna i stort.
Men har man bestämt sig för att testa så måste man ju räkna med att allt inte går på räls hela tiden.
Det gäller att våga för att vinna...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Du masta val ha nagra egna tankar, 10-15 matcher, eller ska du kora efter facit som vanligt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
70 Rodrigues: Ja, det går det väl inte att säga ngt om på förhand.
Jag säger bara att det nya offensivtänket i sig gör att spelet i vissa matcher inte blir riktigt som man kanske tänkt sig.
Men att det då gäller att ha tålamod och våga köra vidare med det man tror på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Hur manga matcher?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
70 Rodrigues: Eftersom man hela tiden sagt att det gäller att ha ett öppet sinne och även vara villig att kompromissa och vara flexibel så ser jag inget konstigt i att man i två matcher luftat fler femmor och i de andra två kört med endast 3 diton. Och mot SSK så fick ju dessutom Hauthonen spela så gott som hela matchen trots att det var meningen att han bara skulle spela i BP.
Det är alltså alldeles för tidigt att dra ngn slutsats om hur det kommer att utveckla sig, baserat på det fåtal matcher vi spelat.

Sen tror jag det nya tänket med att försöka vara mer spelförande och offensiva iår måste få tid att sätta sig och bli inkört .
Och innan det helt har satt sig så får man nog räkna med fler matcher där det kan se lite vilset och tamt ut, eftersom spelarna i första hand måste koncentrera sig på att spela efter de nya offensiv och spelförande direktiven.
Kan ju till sist bli ett problem om det börjar gå trögt och vad ska man då göra?
Fortsätta med offensivtänket eller försöka gå tillbaka till ett lite mer tryggt spelsätt som man är mer inkörda på?
Usch ja, det ska fan vara coach.
Vare sig i båset eller på läktar´n.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
70 Rodrigues: SSK borta så körde han med 4 formationer, dock fick inte Eriksson (J20) spela något.

Men frågan är om DJ platsar när Hulken och Angell kommer tillbaka ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
rackham: "Ankan - greppar pejlingsutrustningen (nej, Qusten, inte den...!)"

Apropå pejlingutrustning, +++++ till rubriksättaren på aftonbladet :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Men han kor ju inte med tre femmor hela tiden. Bara borta hittills... och nästan hur smart ar det?... Handlar om att: 1. Spelarna skall likt hundar på lydnadstraning vara uppmarksamma på vad husse sager. I konkurrensens tecken da... 2. Konkurrens i laget som gor att man masta vara på ta hela tiden... 3. Ja, du... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge:

Ja, nu ja...



Ankan - greppar pejlingsutrustningen (nej, Qusten, inte den...!)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Och vilka forwards utanför första- och andrakedjan har rollen som målskyttar? Vilka är defensiva, tuffa backar förutom Andersén och Kankaanperä?

Det är skillnad på spelarna. Tror du att en del får 200k i månaden och en del 40k därför att de är lika bra?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
rackham: Usch ja....
*famlar efter fjärrkontrollen för att försäkra mig om att textfunktionen funkar som den ska*

Ahhh, den funkar....
*torkar svetten ur pannan*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge:

I know your weak spot...
Beware! ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
rackham: "Om Brynäs är drivande i beslutet att Text-TV inte längre får redovisa ES-matcherna...?"

Sluta skrämmas på det där viset. Dom kan ju få för sig att ta dig på orden och då har jag stöttat dom för sista gången... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Tabellen:

1 Färjesta 3 2 1 0 0 16- 9 7
2 Timrå 4 2 1 1 0 13- 9 7
3 HV 71 4 2 1 1 0 14- 13 7
4 Brynäs 4 2 0 2 0 15- 6 6
5 Frölunda 4 2 0 2 0 12- 10 6
6 Modo 4 2 0 2 0 10- 12 6
7 Södertäl 4 2 0 2 0 4- 6 6
8 Mora 4 2 0 2 0 11- 14 6
9 Linköpin 4 2 0 2 0 8- 16 6
10 Djurgård 4 1 1 2 0 13- 13 4
11 Skelleft 3 1 0 2 0 4- 7 3
12 Luleå 4 1 0 3 0 5- 10 3
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Peja: "Tycker du att alla spelarna i Brynäs är lika bra eller? Varför har i så fall en del högre lön än andra?

Tyckerdu alla spelarna har samma roller? Man behöver olika sorters rollspelare i laget och när Brynäs vilar vissa spelare har man inte det."

Det handlar öht inte om att laget består av spelare som skiljer sig i kvalitet utan om hur pass mkt det skiljer i kvalitet mellan spelarna.
Och skillnaden är inte så otroligt stor som du försöker få det till.
Och när skillnaden inte är så stor i en stor trupp så kan man också bänka fler spelare utan att märks alltför mkt.
Svårare är det inte.
Och eftersom fördelningen av rollspelare i laget känns bra där alla centrar kan spela två vägar så ser jag inget större problem här heller med att bänka ngn av dom. Vilket vi ju gjorde mot SSK där Hansen vilade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Byxorna nere ar ju du proffs pa ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mk: Om du nu är trött på diskussionen, varför ber du då inte dina själsfränder att sluta gnälla?
Och du: ta inte fram nån statistik som visar på resp spelares misstag.
Den skulle bara visa att Danne inte gör fler misstag än många andra spelare. Och då står du/ni bara där med byxorna nere.
Vore iofs en syn att skåda.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
mk: Huge kommer ALDRIG att erkanna att nagan person som ingar i Brynas IF nagansin har gjort nagat fel, sa det ar lonlost.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
70 Rodrigues:Jag börjar bli trött på denna disskution om DJ. Är det ingen som har statistik om spelarnas olika felprocent på isen.Eftersom många tittar så kanske nån kan svara så vi en gång för alla kan bevisa för HUGE hur dålig han är!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
tjugo8: Ja, eller när IFK Göteborg var så oförskämda mot sin publik att dom spelade i ettan några säsonger på 80-talet och ändå hade 30.000 åskådare på matcherna. Likadant AIK och Hammrby när dom lirade i andradivisionen. Hur mycket publik som helst på läktarna. Är man Brynäsare, riktig Brynäsare, skiter man i produkten (nja, nästan i alla fall). Man går på matcherna ändå. Och man är inte livrädd för att visa att man gillar Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Jajjen:

tjaaa...den ständiga trätefrågan;
tar gävle brynäs för givet
eller
tar brynäs gävle för givet?

min åsikt lutar åt det första
generalliserar man (vilket är tvunget i detta fall) så är genomsnitts-sittplatsbesökaren i LA tämligen oengagerad o skulle aldrig tänka sig att bära en halsduk/scharf...EVENTUELLT under ett slutspel...men då först i en ev semifinal...

hur kommer det sig att aik/hif/dif vara så stolta över o supporta en klubb som spelar i ca europas 26 bästa liga...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
bisterfinnen: Det är den vanliga historien. Brynäs är populärast utanför Gävle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Jajjen:

Inte här på plats i alla fall. Ingen snackar hockey, ingen i publiken lever sig in i matcherna. Spelarna är oengagerade.

Är det bara Boorkens fel?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
bisterfinnen: Ingen fart kring hockeyn i Gävle? Läs tidningarna! Brynäs är årets poplag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
bisterfinnen: Kan ju bero pa att laget upptrader protesterande och totalt ointresserade. Var lange sedan jag sag ett sa oinspirerat Brynas.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Brynäsboken:

Här var det uppåt värre?!

Härlig stämning igår, vad är det som händer i Läkerol Arena egentligen?

Ny fin arena, bra lag, "annorlunda" tränare, bättre variation på publiken (inte bara läktarcoacher) men ändå ingen fart kring hockeyn, kringarrangemanget eller arenan.

Tråkigt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
rackham: *ASG*
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
70 Rodrigues:

Om Brynäs är drivande i beslutet att Text-TV inte längre får redovisa ES-matcherna...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 1/10-07
Huge: Va fan ska behova handa for att du overhuvudtaget ska kunna komma med nagan negativ kritik mot "Koorken" och Brynas IF?
Kommentera

917451 · »