Brynäs IF

728137 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey 1/2-11

« · 1344188 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey 1/2-11
Treklövern1912:
Så länge Svedberg räddar poäng på det här viset så känns det rätt att han får fortsätta, det kommer väl nån förlust till slut o då blir det lite mer motiverat att lufta Greissen igen, en svår balansgång.....
Kommentera

MarcusElving: Man skall aldrig byta en vinnande målvakt lär vara en viktig regel. Så du har rätt. Men återstår ändå frågan när skall Greiss in. Det bör ledarstaben fundera och funderrar säkerligen också.
Kommentera

Treklövern1912: Ser ingen anledning att spela Greiss något mer om inte Svedberg skulle svikta några matcher. Greiss har stått så pass mycket att han borde kunna bibehålla en acceptabel form resten av säsongen. Sen tror jag att det är viktigt både för Svedberg och laget att känna att det är han som är etta så länge han presterar.
Kommentera

Treklövern1912: Så länge Svedberg spelar så här bra så ska han stå. Punkt slut.
Kommentera

Zzz och Tväst: Delikat fråga, när skall Greiss in igen. Inte före uppehållet. Men han måste få stå också. Men när? Kanske då man anser att någon match anses nästan förlorad antingen i seriespelet eller i slutspelet. För en förlust kommer förr eller senare, förhoppningsvis senare.
Kommentera

Treklövern1912:
Det var ganska otacksamt att va målvakt de första 15-20 omgångarna, backarna gick bort sig o slog indianpass i stort sett varje match.
Men fortsätter man som de senaste matcherna så kan det bli kul i slutspelet, men..... vi är ju inte där än.
Kommentera

Huge: Problemet med Svedberg i höstas var inte att han genomgående håll en låg nivå utan att han kastade in någon puck varje match. Han kunde vara helt ok en match men göra ett jätte misstag. Jag tycker således att det var helt rätt att ta in Greiss. Och som Treklövern säger så tror jag att Svedberg fick ett nödvändigt break när Greiss kom in.
Men vem hade kunnat spå den här utvecklingen på Svedberg? Och vem vågar lova att det håller i sig resten av säsongen?

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912: Ok, för den här gången =)
Kommentera

Zzz: Sorry for that. I promise that I'll never make it again. Sorry, sorry.....
Kommentera

Treklövern1912: Dahlberg? =)
Kommentera

Tväst: Båda målvakterna var skakiga ibörjan av säsongen. Det kanske var bra att Greiss kom så att Dahlberg fick börja om från början. Han hade inget att förlora när han återigen fick chansen.
Kommentera

Svedberg gjorde sin första poäng för säsongen ikväll ;)

Ass på Dackes 5-2 mål!

Kommentera

Huge:
Jag sa väl varken bu eller bä..... tycker det är så skämmigt när man gapat o skrikigt om nåt som man ännu inte sett nånting av, försöker nog ge dom en chans att visa upp sig först.
Kommentera

arnio: Det gäller att var ödmjuk vid framgångar. Det är 10 matcher kvar. Men det ser onekligen bra ut för oss och lite sämre ut för MoDo just nu.
Kommentera

andreasknox: passa på att supa till inne i läkerolen också!
Kommentera

Huge: Jag ahr faktiskt sagt många gånger att Svedberg är minst lika bra som Greiss, nu har han bevisat att han till och med är bättre :)
Kommentera

Huge: Jag räcker upp en halv hand. Sen jag såg Greiss första gången har jag tyckt att Svedberg varit en av världens bästa målvakter!!
Kommentera

Riktigt bra gjort av Brynäs att äntligen vinna mot Modo!! =D Vinster mot Färjestad HV o Modo, det börjar ju se riktigt bra ut! Tur man fixat biljett till LÖRDAG!! =) Trevlig kväller passa på att njuta nu BIF:are!
Kommentera

Bissett19: Det finns mer festligt att läsa på Modos hemsida (på tal om att inte ta ut saker och ting i förtid):

"MODO Hockey fyller 90 år 2011.
Det kommer självklart att firas på flera olika sätt.
Ett sätt är att spela slutspelshockey igen."

Redigerad kommentar

Kommentera

Rätt stabilt lag ändå.

Rk Team GP W T L GF:GA TP OTW OTL
2010/11: 6 Brynäs 45 16 13 16 123:128 67 5 1

2009/10: 6 Brynäs 45 16 14 15 117:102 67 5 1
Kommentera

arnio: Tror iofs och tyvärr att även Honken kommer att vara laddad.
Får nog chansen efter att dom torskade ikväll med Lundström i kassen.
Men vi brukar ju trivas i Scandinavium så det kommer att gå bra.
Vilka mer än jag trodde på Svedberg i höstas?
Räck upp en hand isf.
Inte många händer där inte....     :-)
Kommentera

65selander: Perra måste genomföra äckligt disciplinerat, också beträffande Matte Karlsson.
Kommentera

Huge: Det kommer att bli intressant med en pånyttfödd och skadefri Kahnberg mot Indianerna "hemma" i Göteborg. Han kommer att vara grymt laddad.
Kommentera

Huge: Ja, det blir perfekt att åka ner och spela helt avslappnat mot ett desperat VF!
Kommentera

sylf: Vi surfar på framgångsvågen nu, precis som före upphållet i början av December. Två matcher till före nästa uppehåll. Förhoppningsvis finns orken kvar för dessa två matcher. Hur lägger NC upp det hela blir viktigt.
Kommentera

65selander:

Modo har börjat förbereda för slutspelet.
Kommentera

Treklövern1912: Blir svårt för TIK att vinna med tanke på Matte Karlssons bjudningar ;-)
Kommentera

sylf: En dag på kontoret.
Lugn inledning där vi låter Modo leka rommen av sig.
Sen jobbar vi oss in i matchen succesivt för att till sist bara spela av skiten.
Skönt att vinna när vi inte gör nån höjdarmatch.
Tyder på styrka.
Perfekt att möta ett skärrat Frölunda borta på torsdag.
Jag tar inte ut nåt i förskott men det ser ändå rätt bra ut.
Kommentera

Jajjen: Möjligt, men dom gjorde det jävligt dåligt!
Kommentera

sylf: Dom spelade mot Sveriges bästa hockeylag.
Kommentera

Blizzard: Ni har Nolaskogen borta på torsdag. Ni har bra chans då deras poängskörd har varit ganska skral på slutet och ni har ju gjort bra bortamatcher.
Kommentera

MarcusElving: Kollade lite på Frölunda ikväll och säger bara, VI HAR EN JÄTTECHANS!
Kommentera

zpith: 3p mot djurgården och minst 1p mot köplunda :)
Kommentera

Tre mycket sköna poäng.. Idag är jag mest förbannad på csport som det inte brukar vara några problem med för min del .Fick buffra mig igenom en hel match.
Kommentera

65selander:

Japp, kvalserien kan vi nog sluta tänka på.. Tänk om vi lyckas knipa 6 poäng mot dif och frölunda... uuuuuuuuuh va nice
Kommentera

MarcusElving: Hyfsat men ändock en hel del poäng att kriga om.

1 HV71 45 21 12 7 5 144-111 82
2 Skellefte 44 20 13 8 3 133-107 79
3 Färjestad 45 22 16 4 3 120-103 77
4 Linköping 45 18 15 5 7 115-94 71
5 Luleå 46 19 19 6 2 107-102 71
6 Brynäs 45 16 16 6 7 123-128 67
7 Djurgårde 44 16 15 3 10 110-119 64
8 Södertälj 45 18 20 2 5 114-134 63
9 Modo 45 15 20 5 5 126-127 60
10 Frölunda 45 15 20 5 5 105-130 60
11 AIK 44 15 20 3 6 110-128 57
12 Timrå 45 12 21 8 4 114-138 56
Kommentera

Treklövern1912: Vi i TIK är cool lugna, vi förstärkte laget och låg kvar där nere i botten, mycket bättre taktik än dom där andra ;)
Kommentera

Treklövern1912: Fantastiskt!
Kommentera

Svedberg 93,3 % idag.
Kommentera

mikenomad: Nu börjar VF och MoDo bli skakis efter att dom har förstärkt laget och de är på väg neråt igen.
Kommentera

foppa78: Riktigt goa tre poäng, innan tredje satt jag å tänkte för mig själv att blir det poäng i kväll så är det fest : ) har ni någon pubb i järpås foppa så möts vi där så bjuder jag på groggen.
Kommentera

10 matcher kvar, 30 poäng kvar att spela om.. Det drar ihop sig.

Vi har två grymt viktiga matcher framför oss nu. Frölunda borta på torsdag och Djurgården hemma på lördag.

Kommentera

Treklövern1912: Det gäller att ta den också. Tillvaratagna chanser är dessvärre inget Timrå skämt bort sina supportrar med den här säsongen.
Kommentera

Lunkan: Brynäs ägde 3:e perioden!
Kommentera

arnio: Låter bra det, ska inte missa det!
Kommentera

MarcusElving: oj har du missat det. Bästa hockeyprogrammet med Boorken och Rönnqvist som stjärnor
Kommentera

Bissett19: Och den ska avnjutas med en iskall MARIESTAD eller 2!!!
Kommentera

Ankan sa att BIF dominerade 2a, verkar inte vara den allmänna uppfattningen här. Härliga poäng hursomhelst.
Kommentera

Bissett19: Jaha! Jag hade ingen aning om att det gick ett hockeymagasin på TV4 Sport.

Trevligt!

Kommentera

MarcusElving: Sorry, "late Night Elitserien" på TV4 SPORT 23:15

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1344188 · »