Brynäs IF

727820 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Modo Hockey 17/11 2009

« · 1201357 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11 2009
Hitman: Sjukt som sagt. Tänk om vi kunde få in en Foppe och Näslund gratis i laget. :)

Skit samma, kväll spöar vi MODO med eller utan Foppa!
Kommentera

70 Rodrigues:

Man kunde tro nåt annat med tanke på val av tråd;)
Kommentera

Bissett19: Det vet jag också.
Kommentera

70 Rodrigues:

Inte till kvällens match.
Kommentera

arnio: Håller med du. Ett av dom stora problemen för MoDo tror jag har varit att alla går runt och "stirrar" på varandra och inte vet vad som skall hända. Ska Foppa spela?, kommer hans fot att hålla?, vad är min uppgift? o s v. Det är förmodligen en stor bidragande orsak till att dom har den "kris" som dom har i nuläget. Jag tror att just Foppas come back kommer att vara till deras nackdel. För nu tror många MoDo spelare säkert att Foppa ska komma och klara upp det hela, men det kommer han inte att göra för efter max 2 matcher får han lägga av p g a foten, och då är cirkusen igång med rollsökning igen. För övrigt så kommer dom att behöva rollsöka när han kliver in också, dessutom så kommer det att ytterligare sänka prestationen på många av deras befintliga spelare inbillar jag mig.
Kommentera

Hitman: Ja Modos sportchef får skratta bäst fan han vill men Foppas fot håller knappast ändå. Modo är på dekis och till nästa säsong så lär de bli av med, Sundström, Timander, Hans Jonsson, Andreas Salomonsson, Peter Forsberg, Markus Näslund med fler. Konstgjord andning är vad det handlar om och den berömda foten håller knappast i mer än en vecka. Dessutom saknar Modo fortfarande backar och målvakt av elitserieklass.

Hoppas innerligen att Brynäs spöar skiten ur PRO ikväll.
Kommentera

Hitman: Ja det kan man kalla för "Brandkårsutryckning". Det lär bli hockeyfeber i Ö-vik. Fast jag vet inte, de ligger långt efter i tabellen och med Foppa vet man ju inte, han har ju varit "dag från dag" sedan gengasens tid.
Kommentera

Hitman: Jo bra jobbat utav ett lag utan pengar. Stämmer det att Näslund och Foppa lirar utan lön är det all heder åt dom.
Kommentera

70 Rodrigues: Undrar om Modos sportchef sitter och skrattar sig lycklig just nu, Näslund, Foppa och Hinote klara och det ryktas om Adrian Aucoin.

Helt sjukt ju.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hong Kong: Det var en semla som landade framför fötterna på en mycket förvånad David Petrasek. Inte en mosbricka.
Kommentera

Även Markus Näslund är klar för spel.
Kommentera

Stor-Poffa: “…medan Stor-Foppa träffades av frigolitmuggar.”

Hur kastar man frigolitmuggar? Gävles sittfläskare kan tydligen det mesta. Eventuellt har man plastlock på och kaffe kvar.

Det hade inte varit illa för Läkerol Arenas skrala publiksnitt om 36-årige Lill-Foppa bestämt sig för att spela ikväll. Minns att han “gav upp” säsongen efter tre matcher och att MoDo i fjärde rundan mötte Brynäs…
Kommentera

"Proppa Foppa"
Kommentera

Poffa:Det hade ju varit nåt att klaga på om deta hänt under vikingatiden. För då hade matchprogrammet varit en runsten ;)
Kommentera

Huge: Vilken tur, då träffades han nog heller inte av ett matchprogram. Av de två Foppa i hallen så var det Lill-Foppa som träffades av matchprogram och har problem med foten, medan Stor-Foppa träffades av frigolitmuggar.
Kommentera

Hong Kong: *ASG*  Mosbricka....
Ja, herregud vad folk är påhittiga.
Den hade jag glömt bort...
:-)
Kommentera

som han spelat med ska sägas...
Kommentera

Poffa: "Du blandar ihop stor-Foppa med lill-Foppa."

Oavsett om man jag nu hade följt matchen via texttv eller inte så är jag tämligen säker på att GIF Sundsvalls Lill-Foppa Forsberg INTE spelade i den där matchen....

Kommentera

Bissett19: Dixon borde kunna locka över någon AHL-spelare, typ Brian Salcido.
Kommentera

Macahan:

Vi har spelat utan våran försteback i elva matcher nu,när fan skall han ersättas?
Rekryteringsgruppen finns den verkligen??
Kommentera

Huge: I klass med mosbrickan som slängdes in i Hv:s bås sluspelet 99/00.
Kommentera

Huge: Hannu Pikkarainen spelar inte i morgon! Tyckte att han var bäst i Modo när vi mötte dom senast.
Kommentera

Huge: Du blandar ihop stor-Foppa med lill-Foppa. Fast du följde väl matchen via text-TV så jag förstår att det inte är så lätt att hänga med.
Kommentera

Poffa: Matchen slutatde 3-3 om jag inte missminner mig. Mitt minne av matchen var när Brynäsklacken först hånade Salo så pass mycket så även den gode Mats Olsson i Expressen kände sig manad att skriva om det. Sen att klacken hånade Foppa och två Brynässpelare (nämner inga namn) vänder sig mot klacken och aplåderar.
Kommentera

GävleLasse: För att inte tala om det där matchprogrammet som uppenbarligen måste ha träffat hans fot.
Gavlerinkens matchprogram var inte att leka med.
Hårda papper...

;-)

Kommentera

Hong Kong: Ja, det stämmer. Foppa gjorde, om jag inte missminner mig, 1+1, fick matchstraff och retade gallfeber på Gävlepubliken.

Bisset19: Har inte Malmström tvättat sig sen dess? Ja, se dessa fanatiska fans av stora stjärnor.

Kommentera

Poffa: Det var väl lockoutsäsongen -04. Första matchen för säsongen, den som Modo försökte köpa över till Ö-vik.
Kommentera

Poffa:

Med all rätt,Malmström har Torspo "intatuerat" i nacken fortfarande efter överfallet...
Kommentera

Poffa: Var det inte en kaffemugg av frigolit som kastades på Storfoppa som sade "Det gjorde rejält ont"
Kommentera

Huge: Det är mång år sedan Foppa vann i Gävle. De kammade ju noll under lockoutsäsongen... ;)
Kommentera

Bissett19: Jaaa, det var då han fick matchstraff och Gävlepubliken kastade flaskor, mynt och matchprogram på Foppa. Jag minns det också.
Kommentera

Bissett19: Precis. Man är lite ambivalent i det här fallet: 3 enkla pinnar eller 500.000 extra till klubbkassan?  :-)
Jag tar pinnarna alla dar i veckan...
Kommentera

Poffa:

Föressten har jag inte glömt hans crosschecking och solklart matchstraff på Malmström i en av hans comebacker,fuuuuuult:))
Kommentera

Poffa:Nej inte som jag ser det. Tyvärr så har vi en ledning som tycker att det är positivt...
Kommentera

Huge:

"Eller förresten: han får gärna vänta nån dag till på debuten för min del...
;-))"

Fast gör han comeback imorrn så kanske det kan bli en skaplig publiksiffra,vem vet om kanske Gävleborna släpar sej till Sätraåsen då.Det kan ju iofs också innebära att han lyfter Modo redan imorrn,hmmm...

Poffa:0-0 är ingen omöjlighet när det gäller Brynäs,men vi behöver tre poäng imorrn;)

Kommentera

GävleLasse: 1 poäng är en vinst för Brynäs, eller?
Kommentera

Poffa: Det betyder ju att vi vinner ;)
Kommentera

Bissett19: Kom vi inte överens om att det skulle bli 0-0? Ni har inget anfall, men en målvakt av högsta klass. Vi har Aasen som kan skapa något framåt, men en inte fullt så bra målvakt.
Kommentera

Lumber Jack: Inte helt osannolikt utan snarare troligt att Gillis som du säger, ställt ett ultimatum. Men det har väl isf handlat om att pressat Foppa på besked: spel i Vancouver/NHL eller inte spel där?
Tror inte att Foppa avslöjat nåt om sina ev planer härhemma mer än att det lutar åt spel och isf i Modo när det nu inte blir NHL. Känns som att media i vanlig ordning övertolkat saker och ting och läst in mer i Gillis ord än vad han egentligen sagt.
Hur som helst: bara att gratta er och ES om det nu blir Modo.
Ensam kommer han att dra extrapublik överallt så man hoppas ju att han dyker upp i LA imorrn.
Eller förresten: han får gärna vänta nån dag till på debuten för min del...
;-))
Kommentera

Huge: Han kan ha ställt ett ultimatum. Foppa tränade förövrigt med grabbarna idag.
Kommentera

Bissett19: Märklig rubrik. Står absolut ingenting i artikeln om att Foppa skulle vara klar för Modo, vilket rubriken påstår.
Om, jag säger OM nu Foppa bestämt sig för att spela i Modo, är det isf sannolikt att Mike Gillis i Vancouver är den förste som får reda på det?
Att det däremot lutar åt Modo om det öht blir spel är väl rätt så sannolikt eller snarare säkert....
Kommentera

Ruskig viktig match imorrn,vore jäkligt skönt med lite space ner till Modo nu innan deras frälsare Fåppa dyker upp,han kommer garanterat lyfta det där gänget.

Kommentera

Anders Berg: Känns väl mer motiverat att flytta upp Nordqvist i andra än att flytta ner kahnberg i fjärde?.. however, vi har en ganska bra mycket bättre fjärde än andra-line
Kommentera

Kahnberg i fjärdekedjan - där hör han hemma! Länge leve Rödin! =)
Kommentera

sylf:

bye bye Herman...!!! Din bluff är genomskådad...
Utlåning av honom o Sundström?
Kommentera

Gurra88: Jag tror man vill se lite vilka spelare Nordqvist passar att spela tillsammans med sen lär han flyttas upp. funkar den kedjan bra med Ove och kahnberg så lär den flyttas upp. jag tror att den kedjan kan bli bra. intressant också med Rödin i andra femman med Hansen och Lauritzen. 3:e femman är riktigt bra. dom var kanon i slutet på förra säsongen. fattar inte att dom inte körde den kedjan från start.
Kommentera

Bissett19: Kahnberg med Nordquist känns spännande, men ska vi ha våra dyra spelare i fjärdefemman?

Skönt att Cz har fattat att Herman inte tillför något, hoppas Rödin förblir ordinarie nu. Orkar inte se Herman på isen nåt mer.

Silfverberg-Granis-Sandin känns som en kedja som Cz inte behöver peta i nåt mer. En bra tredjelina!

Hade jag bestämt så hade jag provat någon av dessa två uppställningar några matcher...

Dackell-Dixon-Somervuori

Rödin-Nordquist-Kahnberg

Silfverberg-Granström-Sandin

Lauritzen-Hansen-Molin

----------------------------------------

Kahnberg-Nordquist-Somervuori

Dackell-Dixon-Rödin

Silfverberg-Granström-Sandin

Lauritzen-Hansen-Molin
Kommentera

Bissett19: Kan bli bra.. Men varför inte låta Kahnberg - Nordqvist - Rödin lira i en andrakedja istället?

Hoppas innerligt att detta inte är nån inbördes ordning. Isåfall ser det riktigt mysko ut..
Kommentera

Bissett19: Hoppas vi sett det sista av Herman nu!!!
Kommentera

« · 1201357 · »