Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA Cupen 3/9-11

« · 1397038 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA Cupen 3/9-11
tompap71: Så du struntar i att det blir dubbla negationer? Med Arnios formulering blir det oosmutsig tröja.
Kommentera

Burken: Ja, jag tvingades via en lång drapa förklara självklarheter för vissa som inte begriper, ex att en torsk mot AIK i andra försäsongsmatchen är nåt som man inte ska dra några större slutsatser av.
Ändå sitter vår berömda stakskrytare och raljerar över nåt som ingen härinne har påstått, nämligen att försäsongsmatcherna skulle vara helt betydelselösa.
Jag hade kunnat förstå hans ironiserande om det nu hade funnits nån som ens antytt att försäsongen är helt betydelselös, man det blir ju lättt komiskt och meningslöst att försöka raljerar över ett påstående som nån öht aldrig har yttrat.

"Känner du någon oro över att vi släpper in så mycket bakåt i varje match?"

Inte mkt än så länge iaf, även om man alltid är orolig när ett lag ska ändra ett spelsätt som man varit van vid sen lång tid tillbaka. Jag tycker att du istället borde glädja dig nu, när du fått som du alltid velat: ett offensivt Brynäs som lockar svårflörtade Gävlebor till LA.
Du har ju alltid tjatat om hur tråkigt vi spelat och nu när vi äntligen börjat spela offensivt så verkar du bekymra dig över det också.
Det är väl självklart att försvarsspelet emellanåt kommer att se lite svajigt ut, när offensiven sitter i högsätet.
Tror inte att det ens räcker med en lång försäsong och bra många matcher in i serien innan man kan skönja nån trend vad gäller försvarsspelet och ifall det ser ut att funka bra eller verkar bli problem.
Jag får hänvisa till Boorks gamla filtliknelse. Den tycker jag passar bra in på hur man känner i dagsläget.
Kommentera

Burken:

Inte alls, men jag gissar att Arnio liksom jag tycker om att hylla särart och individualism istället för den trista och halvkommunistiska iden om likriktning och att alla ska stöpas i samma form...dvs vi värnar -ibland- om dialektala skillnader.
Ifall du inte visste det så är O vanligt i många Norrländska dialekter, om man ska spetsa till det lite så t ex; en ren tröja är osmutsig, en trasig lampa är ohel osv.

Arnio och jag är alltså inte dem som gömmer sig längst bak i klassen, vi är de där lirarna som sticker ut och gör hela gänget lite häftigare. ;)
Kommentera

Huge: Du har ju själv skrivit att man BARA har förlorat en försäsongsmatch när vi torskade mot AIK. Du skrev en lång drapa om det.

Kommer du inte ens ihåg allt du häver ur dig? ;)

Känner du någon oro över att vi släpper in så mycket bakåt i varje match?
Kommentera

70 Rodrigues: "När man läser arga och besvikna inlägg vid förlust så finns det ju vissa som svarar med att försäsongen inte betyder något och samma personer hyllar och tycker att den betyder allt vid vinst, knepigt det där"

Det enda som är knepig är du själv.
Som arnio säger: kläm fram ett enda inlägg där nån härinne skulle ha påstått att försongen inte betyder nåt och att den isf bara skulle betyda nåt vid en vinst.
Kom igen nu, och visa lite av den där staken du alltid skryter om och att du minsann står för vad du tycker.
Eftersom du nu tjatat så in i h-e om saken så borde det mao finnas massor av inlägg som backar upp din åsikt.
Så varför då inte klämma fram ETT enda inlägg så vi får saken ur världen så att du kan få det bevis du behöver och som visar att du har rätt.
Seså, börjar leta nu bland inläggen.
Vi väntar...

Kommentera

Anders Berg: När kommer frälsaren, ja nya backen alltså?

Min magkänsla säger att han blir en leftover från ett annat ES lag. Ty i Sundlövs bok så är en toppback likamed en toppback i Allsvensk eller div 1 klass tyvärr.
Kommentera

När kommer frälsaren, ja nya backen alltså?
Kommentera

tompap71: Haha... inget är "obetydelselöst"..

Du verkar ha suttit längst bak i klassrummet ihop med Arnio ;)
Kommentera

tompap71: Hell yeah :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Bla bla bla, ska va en opessimist som du att säga sånt, snart påstår du väl att Dale Clarke var ofelbar också, eller Hutten och att spöa Modo var förstås otvivelaktigt den mest obetydelselösa matchen i år? ;)
Kommentera

tompap71: Jävla onyanserade gamnacke, dysterkvist, gnällkärring, barnrumpa. Brynäs IF är ofelbara, så d så ;-)
Kommentera

sylf:

Med mindre än två veckor kvar till premiären är det väl en hel del saker som är obetydelselösa, eller åtminstone kräver en del funderande från TJ&co
Kommentera

sylf: Har någon meddelat SAOL om denna revolution för det svenska språket? Mitt nya favoritord!
Kommentera

arnio: inget som är obetydelselöst idag?
Kommentera

lu93rowa: 5-3, sista i öppen bur.
Kommentera

arnio: Apropå tolkning, i rest my case!!
Kommentera

vad blev det i matchen :)? 4-3?
Kommentera

70 Rodrigues: Ja och du verkar ju ha helt egna tolkningar av inläggen. Jag tolkar då i alla fall inget av de publicerade inläggen som att någon överhuvudtaget har åsikten att försäsongsmatcherna betyder allt.
Kommentera

arnio: Läs inläggen, det är ju tydligen fritt att tolka dom som man vill och det passar ens åsikter!!!
Kommentera

70 Rodrigues:" samma personer hyllar och tycker att den betyder allt vid vinst, knepigt det där :-)"

Hm, kanske du kan klippa ut ett inlägg där någon tycker att försäsongen betyder allt och klistra in det? Du hittade inget, nä jag tänkte väl det.
Kommentera

Erat: Är det verkligen så? När man läser arga och besvikna inlägg vid förlust så finns det ju vissa som svarar med att försäsongen inte betyder något och samma personer hyllar och tycker att den betyder allt vid vinst, knepigt det där :-)
Kommentera

foppa78: "arnio: Gör du dig till eller är du så här dum på riktigt?"

Dum får stå för dig. Själv tycker jag att Brynäs spelade mycket bra förra säsongen efter att Svedberg kommit igång. Vi var ju näst bästa lag efter nyår och spelade stabilt fram till att Svedberg och Dacke gick sönder. Jag är inte orolig för denna säsong bara det kommer in en stabil back till (givetvis är jag orolig för vad Sundlöv ska hitta på marknaden men jag hoppas på det bästa)
Kommentera

70 Rodrigues: tack
Kommentera

70 Rodrigues: Det gäller för både förlust/vinst. Men det är alltid roligare att vinna.
Kommentera

Fråga till er som tycker att försäsongen är betydelselös, gäller bara det när dom förlorar???
Kommentera

65selander: ja så är det nog. Ha det så trevligt!!! :-)...Trots regnet
Kommentera

hahii: Så här ställde dom upp:

40 Holmqvist

9 Andersén - 20 Jonsson
62 Lavander - 19 Järnkrok - 33 Silfverberg

15 Bertilsson - 18 Gunderson
12 Dackell - 10 Larsson (92) - 29 Molin (93)

22 Sundqvist - 5 Löf
27 Rohdin - 39 Nordquist - 41 Widing

3 Carlsson
25 Johansson - 24 Hansen - 11 Ollas
Kommentera

arnio: Gör du dig till eller är du så här dum på riktigt?
Kommentera

65selander: Fan va gött, är du aldrig hemma elle?
Kommentera

hahii: Inte alla, arnio och Huge verkar rätt nöjda med situationen som det verkar ;-)
Kommentera

Tommy: Tar nog en tid innan de spelar ihop sig men en klassback till är nog mumma.
Nu drar jag ut i det Thailändska mörkret där regnent pissar ner för första gången på tre dagar.

KÄMPA ALLA!

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Konstigt om inte Sundlöv agerar snart.. Alla, då menar jag ALLA ser ner på våra backar, det är inte så konstigt. Kom igen Sundlöv!
Kommentera

ÄNTLIGEN en seger mot en ES kollega :-) Tack Telia för att jag missade tre Brynäsmål :-(
Kommentera

65selander: Jag vet. Tycker bara att vi kan få dra nytta av honom nu när LIF ändå gjorde så många mål igår...:-)
Kommentera

foppa78: Verkar som att backarna gör det bra. Sen ska ju Ekholm eller hans ersättare in också.
Kommentera

zpith: Gött med vinst! Verkar ha varit rätt så rättvisande om man ska döma av rapporterna. Gnugga på nu mot seriestart!
Kommentera

hahii: Ja vad kan det bero på?

Nu vann vi ju idag och det var jävligt gött men Sundlöv AGERA NU och värv för backarna håller inte men det visste vi för länge sen!!!
Kommentera

Vet någon hur kedjorna ser ut?
Kommentera

Elitserien lag för lag - Brynäs
Kommentera

Tommy: "...låt oss glädjas lite åt honom nu :-)"
Andersson -74 är mas och leksing! :-)
Kommentera

hahii: OOOOOOlllas
Kommentera

Erat: Känns som brynäs tar en massa onödiga utvisningar hela tiden!
Kommentera

Tommy: 4-3 nu
Kommentera

foppa78: ja, det är ju inte över förrän den feta damen sjunger...Fast jag hoppas att vi kan vinna en match mot en konkurrent i samma serie den här gången
Kommentera

mattias - 74: Äh..ni gjorde ju en massa mål häromdagen i alla fall...låt oss glädjas lite åt honom nu :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

zpith:

4 - 1 och assist av Ollas igen. Fan han skulle stannat i Leksand ;)
Kommentera

4-1 Martin Johansson..
Kommentera

mattias - 74: Widing hänger 3-1!! Satan så skönt
Kommentera

« · 1397038 · »