Brynäs IF

723811 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!

« · 906462 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: ja det kan finnas olika anledningar till att det blir mycket skott. Ett välspelat försvar där man inte släpper in folk framför kassen brkar rendera i en hel del plockpotatis utifrån sargerna.
Men men det ärsvårt att sia om hur det ser ut nu. Mer skott Brynäs...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Bissett19: Ändå imponerande att få iväg hela 8 skott på 2 perioder :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Bissett19: Så klart att Hästhandlarn gjorde mål. Är väl 2-34 i skott ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
54 1 - 1 EQ MODO 20. STEEN, Oscar
(41. HEDMAN, Victor)


Bumpa upp KS-tråden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
TikRikard: På vilket sätt är det hemskt? Vem fan bryr sig om en försäsongsturnering? Och är det per automatik så att bara för att en hockeyspelare går ut på krogen så blir han apfull?
¨
Det finns faktiskt mineralvatten och Coca-Cola. och om de nu skulle dricka en bärs eller två så är det lika ovidkommande.

Om det däremot skulle ske under vinterns seriespel kan det finnas fog att kritisera.

Men det är vuxna människor vi snackar om!

Då var det betydligt mera bedrövligt gjort utav Kiprusoff som satt på Oscar´s kvällen för hemmamatchen mot LHC då vi förlorade med 2-8!

Det var hemskt det!

PRESPEKTIV GRABBEN, PERSPEKTIV!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
sylf: Det blir ju tre hälfter! Just det, vi har 1½ trupp iår. Annat det än i Mora när Pavel Brendl, Ivan Huml och Miroslav Blatak inte fick spela trots att de söp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
sylf: Widing och en till hade kommit hem ca 0200 i natt enl folk på hotellet. Klart killarna skall få ta sig en öl ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe:
Jaså det så Boorken gör för hålla modet uppe för dom som inte spelar
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Hälften super/spelar, den andra hälften tränar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse Jon Pierre: Straffskott som skulle gått i mål om inte goaltendern stått i vägen räknas som SOG under speltid.
Målen räknas som SOG. Den osäkre GävleLasse tror något annat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Enl Törnstrand från Strömsund så chefar Brynäs jävligt bra trots skotten. Dackel är kung och de har bra spel kombinationer
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
TikRikard: Vi har så stor trupp att hälften super, hälften spelar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
såg hälften utav brynäs lag ute på krogen inatt... dagen innan match.. oj oj vad hemskt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: jag har för mig att inte ens målen räknas med...inte säker men jag tror att det är så.

Jag tycker att andrafemman för dagen ser väldigt svag ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Brynäs mäktade alltså med två skott och en staff i första perioden. Strålande. Ingår straffar i skottstatistiken, 20?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Angel: 3-10 i skott efter första... det bådar inte gott.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: 3-10 i skott säger nog det mesta :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: det skriver jag gärna under på. Till alla andra matcher (så vitt jag vet) har det funnits en eller två extr aspelare, men inte mot sundsvall...det är i sanning obegripligt. Idag verkar det som om Sundström är extraspelaren dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selandersylf: Utnyttjande av straffar brukar inte vara vår bästa gren. Kul om vi lyckas gnugga in några varianter man kan nyttja framvärtes.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: det ska bli intressant att få se skotten efter första..Någon som har hört nåt om matchbilden?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Där satt han. Dacke 1-0 på straff :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
mattias - 74: Till skillnad mot er så kan vi hantera detta :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
sylf:

Vinn inte för mycket på försäsongen, det är ett ontt ecken. fråga oss leksingar :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Angel: är det så måste man ju i så fall undra varför inte boork/östblom tog ut fler spelare. Så skall det absolut inte behöva vara..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
sylf: Nu skall du inte sitta här och kaxa. Lasta barnvagnen och koppla hunden. Det är match nu :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: jag tror att jag läste något om att Gynge fick dubblera mot sundsvall, Spets fick ju ljumskproblem och fick kliva av. Jag hoppas att det var orsaken till att Gynge fick vila.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: Morsan stack.......Mot Bollnästrakten med en mikrofon i arslet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
sylf: Inte vad jag vet? men morsan stack när jag var ung och falukorv är ju gott. Det ligger i generna kanske :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: Osby?? Är det du som är Kicki Danielssons farsa?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Bissett19: Lappjävel... Är född i Osby och döpt i Kristianstad. Så det så. :-)
Torshälla hmpff
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe:

Från IFSH:s hemsida:

"Lrdag 8 september
13.30 Brynäs IF–MoDo Hockey, Gärdehov"

Sa det till 65:an när vi pratades vid,men han var övertygad att det var 13.00.

Envisa Lappar;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Sitter själv och svär men det är nog som Frisco skriver. Jaja då får man väl plocka lite skräp under tiden ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Sundsvalls hemsida säger 13.30
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: När börjar matchen? swehockey säger 13.00, brynas.se säger 13.30.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: De kommer att knäa med tre formationer i ES, däremot nu under försäsongen så blir det mer intensitet vilket ger mera flås hos dom som får spela. Mindre viloperioder = Flås.

Inte ens jag förstår det där men det låter bra iaf ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Mickis: ja det måste han ju göra. Ett matchstraff, en skada i samband med att någon spelare har en mindre bra dag skulle ju göra det omöjligt att ändra en matchbild.

Personligen så är jag fortfarande inne på att ha med fullt lag och genom AKTIV COACHING se till att man har de för dagen hetaste spelarna inne på isen maximalt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Att det funkat så bra med tre linor under försäsongen tror jag delvis beror på att matchtempot alltid är lägre då, jämfört med seriespelet. Jag gillar idén, men jag tror att när seriespelet är igång i normalt tempo blir det tufft att gå runt en hel match på tre linor.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Ja det kan funka så länge alla i laget ställer upp på det. Men jag hoppas att Boork plockar med mer folk till match med tanke på skador och dyligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: i starten på säsongen skall det vara...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Mickis: Jag vet inte. Jag gissar att de kommer att sätta sig och utvärdera det hela i veckan. Vi lär få se slutsatsen i nästa vecka.

Med tanke på att de vunnit många matcher under försäsongen så tror jag att de kommer att prova det i starten på försäsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Ligger Salle löst? Bra, jag köper hans tröja!
Brynäs IF–MoDo HK 2–4 empty net goal. Dystergren!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Får hoppas att Skröder är på bättre humör än han har varit hittills.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Jag har upplevt det som att Brendl inte hittat sin position tillsammans med Dacke/Hansen.

Sen vil jag se Sundström mellan Widing och "Mördarn"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Hur går snacket med 3 femmor till match, är Boorken fortfarande positv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse: Brendl behöver någon som kan leverera smörpass och det gör Lind minst lika bra som Hansen, om inte mycket bättre. Bra idé.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
GävleLasse:

Bart är smart
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
Jompe: Ja Lind har övertygat. Jag tror att det skulle passa bättre med Brendl i den linan. Jag vill ha Molin i en offensiv roll tillsammans med Dacke och Hansen.

En offensiv Molin drar alltid extra publik til LA... Vem vill se en ikon spela defensivt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: Jaså du hade den digitialt. Jag har (vad jag tycker en snyggare variant). I det briljanta mediet over-head-see-trough-A4. Där stryps ett par Bartholomews representerandes elitseriemotståndare. Hade tifogruppen varit aktivare hade de hamnat på flaggor för länge sedan. Ännu ett elegant trådbyte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey i SCA-Cupen!
65selander: Crackis är i 031-land, käkar muffins och sliter med finnar och tångräkor. Sicket liv en del lever.
Kommentera

« · 906462 · »