Brynäs IF

723592 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08

980059 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
tjugo8: Kunde ha hållit med dig ifall det nu hade varit ett försök till avancerad dragning som sista man eller som du säger, ett försök att hitta ett uppspel som inte finns, men på bilderna ser det mest ut som att han helt enkelt bara försöker få med sig pucken framåt i en vanlig åkning.
Ett moment som spelarna gör ungefär 1000 gånger per match.
Brist på koncentration är nog den mest sannolika förklaringen, och det beror nog på trötthet skulle jag tro.
Situationen i sig blir ju djävligt olycklig iom att vi åker på ett mål i arslet.
Shit happens, även för en kapten....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
65selander: Nu ska vi inte vara sån, han lirar ju med # 24 annars :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
sylf: Är spel datumen klara för kvalserien ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huge:
kan ha inverkat att han är 114 år gammal
kan ha inverkat att det fanns motståndare på isen
kan ha inverkat att klubbladet var så litet
kan ha...
kan ha...

dock var det så att det var ett katastrofmisstag av en så kallad kapten i ett ytterst kritiskt läge av matchen
ist för att säkra mottagningen av pucken börjar TT se efter tänkta uppspelsmöjligheter
fel tänkt, dumt tänkt, förödande tänkt
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
wap.hockeysnack.com
Sylf: Han har väl bättre passningsläggare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
sylf:

Var han med i Lördags?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huge: Det är faktiskt att man känner stolthet som brynäsare och som söderkis.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huge: Bättre om han gjort så i lördags......
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Och så har Widing presenterat sig i Tre Kronor.
1-0 med ett snärtigt handledsskott mellan benen på den slovakiske målvakten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
tjugo8: Nu har jag kollat sekvensen och Hermansson ser faktiskt ut att först åka mot pucken men ändrar sig snabbt. Detta KAN ju ha inverkat på Sjödda och stört lite grann...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huge:

har också haft fel en gång...men då ändrade jag mig så då fick jag rätt då också...! ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
tjugo8: Även solen har fläckar.... :-)

Men ska kolla hemma först på min egen dator.
Jobbdatorn går på ånga, så den är lite trög... ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huge:

...men en hastig koll o sannolik missuppfattning hindrar dig inte från att ha åsikter i frågan...;)

Det finns inga förmildrande omständigheter för Tommy-Tinas del.
Bilder på länk / Highlights 07/08 / Kalender
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
tjugo8: "...slog mig att jag inte hade beskådat eländet i repris...vilket jag nu har gjort...o det ante mig att det skulle gå att finna förvirrade synpunkter i ämnet..."

Nu har jag raderat inspelningen och jag tittade lite hastigt första gången. Uppfattade det som att Hermansson iaf var inblandad i incidenten på nåt sätt, vilket var min poäng. Därav mitt påpekande att han startade missförståndet och att det iaf kanske kan ses som en förmildrande omständighet för Sjöddas del.
Typ...
Men som sagt: det var baserat på en hastig koll i efterhand och jag kan mkt väl ha missuppfattat det hela...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
tjugo8: Nej absolut inte. Hermansson blir ju checkad och gör helt rätt, spelar hem till back. Som inte har full fokus och sedan är resten historia...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huge:
"Bara det att det är Hermansson som startar missförståndet genom att inte få med sig pucken i första läget. Om det nu är nån tröst, men äras den som äras bör sas...."

...slog mig att jag inte hade beskådat eländet i repris...vilket jag nu har gjort...o det ante mig att det skulle gå att finna förvirrade synpunkter i ämnet...

men ingen kan väl med bevarad trovärdighet mena att Hermansson har någo att gör med att TT missar pucken...i ett 4 min pp...vid ställningen 1-2...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huss: Back? Kostnaden för några enstaka spelare lär blekna om man jämför med vad en degradering kostar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huss: Varför kunde ingen insiktsfull hockeykännare i ledande ställning avslöja farsen med "bred trupp" i tid? Att vi vanliga idioter inte fattade nåt är en sak men att inte Sundlöv eller nån annan i Brynäsleden sa stopp? Känns som om Boork och Sundlöv krökade till och fick en fylleidé runt midsommar. Varför har inte det här gjorts nånannastans, varför skulle just Brynäs fixa det här? Nycker och kortsiktighet tycks styra planeringen i Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Jajjen: "Cost cutting som kan kosta skjortan i längden om det blir kval. Långsiktigt?"
Tja, om vi inte skall ligga alltför mkt back till nästa säsong så...

Apropå SAIKs förvärv såg jag det här nu (se länk)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Jajjen: "Var är långsiktigheten? Var är strategierna?"
I det här läget handlar det inte om långsiktighet och strategi. Dessa var väl kristallklara iom att de skulle köra på en bred trupp för avlasta spelarna till ett slutspel och bli mindre sårbara vid skador.
Det intressanta är var plan B är. Goda ledare är de som är duktiga på att improvisera vid motgång.
Någon borde skicka upp ett ex av Von Clausewitz bok till Sundlöv som nattlektyr.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huss: Hittade fattiga och desperata Saik en spelare ska rika och desperata Brynäs hitta en.

Cost cutting som kan kosta skjortan i längden om det blir kval. Långsiktigt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Jajjen: "Att Brynäs inte värvade innan deadline kan tolkas på flera sätt. "
Eller att det inte fanns någon kvalitetsspelare för rimlig penning att finna. Den enda som lyckades i Elitserien var väl SAIK som fick den finske backen,
Luleås förvärv andas tokdesperation.
"hur bra är det att vi har rensat ut etablerade, erfarna elitseriespelare för att ersätta med helt oprövade juniorer?"
Känns som cost cutting eller hur?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Att Brynäs inte värvade innan deadline kan tolkas på flera sätt. Handlingsförlamning och taskig planering/budgetering eller fullt förtroende för spelarmaterialet. Skulle det sistnämnda vara aktuellt är tabelläget Brynäs minsta problem. Alltså kvarstår handlingsförlamning och taskig planering/budgetering.

Hur fan kan man avstå från att ha en buffert för det oförutsedda, dvs. skador eller kvalspel, när bokslutet visar att Brynäs har mer resurser än alla lag på den under halvan av serien? Hur törs man fortsätta dom sista 12 matcherna med ett spelarmaterial som under 43 omgångar visat att man hittills bara är marginellt bättre än jumbon och har ett försvarspel som är sämst i serien? När man ser att konkurrenterna, både bland bottenkollegor och allsvenska lag, förstärker inför avgörandet? Helt oförsvarligt, oförklarligt och ojävla bra!

Och en annan sak. Om det blir kvalserie, hur bra är det att vi har rensat ut etablerade, erfarna elitseriespelare för att ersätta med helt oprövade juniorer?

Var är långsiktigheten? Var är strategierna? Vem tar ansvar för att det håller på att gå åt helvete?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
GävleLasse: Har för mig att det var april ut.

Prestigen har lamslagit halva Sätra!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
sylf: Prestige kan göra mycket med en människa...som att förblinda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
GävleLasse: Förresten... Hur långt sträcker sig Boorks kontrakt? Är det grundserien ut eller är det tills sista matchen är spelad. Om det är det sistnämnda så hoppas jag på ingenmansland...så vi slipper betala ut en massa i onödan. Blir det mot förmodan slutspel så ska han väl kvittera ut en bonus, precis som Wahlberg gjorde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
GävleLasse: Sunklöv ja, men vem på denna jord har fortfarande förtroende för den snubben? Det begriper och ser väl för fan en blind att dom inte är fullgoda ens på träning!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
sylf: Det är nog inteomöjligt att hitta en sponsor till ett tränarbyte Det är ju mer prestige om man skulle behöva införskaffa en ny målvakt. Sunklöv har ju hela tiden trott på Korhonen och Sperrle och hävdat att de är fullgoda målvakter..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Jajjen: Hur ska dom få hit Fleming? Nog för att Brynäs tror att det fortfarande går att hitta bra spelare/tränare som ställer upp för en ostmacka och ett par playboy skor, men där krävs det pengar och det har Brynäs lika mycket av som mig,NOLL!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Om det är som "folk i hockeykretsar" (Petter Rönnkvist, TV9 i går) antyder att det är spelarna som bestämt att det ska satsas offensivt på bekostnad av defensiven är det ju för jävligt. Men det skulle ju också förklara en hel del av dom oförklarligt loja försvarinsatser man sett i år.

Om det går riktigt åt h-vete och Östblom inte kan styra upp det här måste crazy horse Wayne Fleming kontaktas redan nu. Samtidigt som kvalserien är ett faktum måste han sitta på ett plan på väg till Sverige. Alltid skrämmer det nån.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Peja:

Lind var riktigt seg igår,dessutom mängder av felpass......

Jag skulle gärna vilja se Molin med Brendl o Lind,Björne sliter visserligen rätt bra men får sällan ut nåt o är en målsumpare av rang.

Dackell-Hutten-Herman
Brendl-Lind-Molin
Widing-Hansen-Månsson
Sandin-Björne-Alcen  (sparsamt med speltid för dessa)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
..."Det målet genom Per Svartvadet visade vilken enorm skillnad mellan ett lag med självförtroende och medvind och ett lag som Brynäs som håller på att krisa ihop fullständigt. Det här var Brynäs femte raka hemmaförlust och det är inte bara hemmasupportrarna som håller på att bryta ihop.

Även lagets trotjänare, (Sjödin, Lind och Molin) ser oerhört slitna ut."

- Allehanda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huge: "Ledsen min vän, men den som konstant gnäller är faktiskt en gnällkärring"

Och den som jämt slickar bakdel är idiot :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Lind var kass.
Och säsongens miss av Sjödda vid 1-3 målet.

Widing, Dackell och Hiettanen bra.
Sperrle vass i kassen.
Motståndarna börjar lära sig hur man tar bort Brendl, dom ligger väldigt högt upp på honom. Månsson var kass i PP, hände ingenting förutom att sekunderna rann iväg...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Magico: Ledsen min vän, men den som konstant gnäller är faktiskt en gnällkärring.

Huge - tokoptimist
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
JanT: "Inga slovakiska snabbskrinnare på ingång?"

Så du menar att det inte räcker med Hautonen som snabbskrinnare?
Du blir ju aldrig nöjd...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Huge: Lugn nu tjockis. Snart vänder det. Eller hur? Med det här bländande spelet är SM-bucklan i princip i hamn. Alldeles för mycket otur hittills i en tabell som kraftigt ljuger.

Och då försvinner allt gnäll. Det är bara en tidsfråga.

Vid vilket scenario försvinner du?

Huge, som bäste företrädare för Brynäs, ihärdigt sponsrande till klubbkassan med din bredbandsuppkoppling som du följer laget med, sprider du din optimism till alla skeptiker. Du ser nåt som andra missar.

Det är därför du är så smart. Och duktig. En sann Brynäsare. Tänk om alla Brynäsare följde ditt exempel. Tänk hur bra laget hade varit då!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
munkas: Inga slovakiska snabbskrinnare på ingång?

Moravec? Duda?

Ring Peter Andersson mormor!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
rackham: Så här långt i serien hade vi 05/06 släppt in 111 mål och låg 8:a på 55 poäng. 06/07 hade vi släppt in 104 mål och låg 3:a på 72 poäng.


Målskillnaden brukar vara ett bra instrument för att tippa slutspelslag - jag tror på SSK!

I år är vi med 133 insläppta i klass med gamla hederliga "klapp-klapp"-Brynäs årgång 01-05. 1 mål framåt och 2 bakåt!

Jag är nöjd om vi undviker KS!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Samtidigt i LA:
Vaktmästaren släcker den sista lampan i arenan och låser för kvällen. Det enda som hörs är ekot efter 5000 djupa suckar och ett desperat väsande ifrån Doffen. I entrèn ligger röken fortfarande tät efter uppeldade flaggor och spelartröjor. Nu är det nästan bäcksvart i hallen. Den enda ljusglimt som kan skönjas är ett svagt sken ifrån faxen på 2:a våningen. Ljuset är så svagt att man knappt ser texten på pappret som sitter i faxen. Om man kisar och fokuserar blicken kan man efter en stund se hur bokstäverna smälter ihop och bildar ord. Orden bildar meningar och texten lyder:
Nej tack bäste herr Elias, vi har ett tillräckligt bra lag/ Micke

Vaktmästaren startar sin bil och kör bort mot utfarten vid GTK-hallen. Han rattar in karlavagnen på p4 medan han kliar sig i skägget och funderar på vad han ska skriva på hockeysnack när han kommer hem. Under en gran vid tennishallen ligger Sjödin och sover, han har haft en tung kväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
JanT:

Med två målvakter som kastar in puckarna med jämna mellanrum blir försvaret därefter...

Kristan höll en högre lägsta-nivå förra året...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
JanT: Ja, stackars Magico. Lika trist och hopplös som vanligt.
Var kommer alla gnällkärringar ifrån?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Magico: Fel, bäste bror!

Det var du själv som myntade detta efter 1-5 mot FHC... (Östblomeffekten!)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
rackham: Stansar ut nya hål i benskydd och plock!

Sen skall man inte förglömma att vårt försvarsspel inte är av denna världen.

Hur kan det vara möjligt att tappa en defensiv av toppklass på en säsong när man till råga på allt anses ha förstärkt försvaret?

Elementärt käre Watson! - du räknade inte med Boorkfaktorn!

Disciplin, disciplin, disciplin!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Paddan: Förhoppningsvis har Sundlöf sökt nytt jobb. Det skulle vara ett fall framåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
JanT:

Vi har två målvakter som läcker som två såll.

Vad fan gör vår heltidsanställde målvaktstränare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
JanT: Låt mig gissa. Citat Huge?

Han är lika trist och hopplös som Brynäs..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Paddan: Nä, vi söker inträde i Håkkyallsvenskan!

Finns en viss risk att vi hamnar där nästa säsong!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Magico: Åh, Razzel med Bruce Boxleitner i Uppdrag Singapore. Jag förmodar alltså att du menar att Sundlöf sökt inträde för Brynäs till en hockeyliga i sydostasien
Kommentera

Sv: Brynäs IF - MoDo Hockey Torsdag 31/1-08
Magico: Ta det lugnt!

"ser intressant ut - snart kommer poängen"
Kommentera

980059 · »