Huge: Jag får alltid intrycket av att du letar med pincett efter alla små bortförklaringar du kan hitta och sedan på något sätt försvarar Brynäs spel trots att det har varit totalt odugligt och värdelöst.
Men jag har numera vant mig så det bekommer mig inte särskilt mycket längre.
Redigerad kommentar
MarcusElving: "Du blir näste man att stånga pannan blodig i en diskussion med Huge. Han är (No offense, Huge) ursäkternas mästare."
Ja, frågan blir isf densamma till dig: vad mitt försök till förklaring pål varför man ex förlorat en match med att jag skulle ursäkta uppträdandet?
Bara för att jag inte orkar stämma in i klagokören härinne efter varje förlust och spelarna ändå att man kanske gjort en usel insats, så betyder väl inte det att jag skulle ursäkta insatsen på nåt sätt?
Svartgulröd: "Men hela ditt inlägg är ju ett försvarstal där du radar upp förmildrande omständigheter som på något sätt skulle fungera som ett slags plåster mot alla besvikna fans."
Varifrån har du fått det där dösnacket om att mitt "försvarstal" skulle vara nån sorts förmildrande omständighet ämnat att släta över insatsen?
Både spelare och vi härinne är nog fullt medvetna om att man gjorde en blek insats mot Modo.
Och det har dom dessutom fått höra så det räcker så jag tyckte inte det var nån större idé att hänga på kritikerkören härinne.
"Sedan pratar man om att man är revanchsugna igen efter att ha blåst Gävlepubliken på en hockeyfest, dagen som så många gått och sett fram emot. Hur många kommer tillbaka till nästa hemmamatch, glöm inte att det är Gävle vi pratar om"
Ja, eftersom man gjorde en slät figur mot Modo så är det väl rätt så logiskt att man nu visar revanschlusta inför dagens match, eller...?
"Det har ingenting med att racka ner eller vara illvillig att göra utan det har helt enkelt med effekten av en sån här dålig insats att göra. Den går inte att förklara bort."
Ingen har heller som sagt försökt förklara bort den dåliga insatsen.
Många har däremot försökt förklara vad den berodde på.
Ser du inte skillnaden så är det ditt eget problem, inte mitt.
Om Gävlepubliken sen inte har tålamod nog att avvakta med att stanna hemma tills vi ser vartåt det ev lutar så måste jag säga att det är beklämmande.
Jag tror faktiskt att du drar lite väl stora växlar på premiärmatchen.
Redigerad kommentar
Svartgulröd: Du blir näste man att stånga pannan blodig i en diskussion med Huge. Han är (No offense, Huge) ursäkternas mästare. Jag ska erkänna att han har en del bra poänger ibland men det blir alltid så bortförklarande.
För övrigt hoppas jag på poäng ikväll, helst vinst! Det behövs såklart en rejäl uppryckning från förra matchen om vi ens ska ha en chans..
Svartgulröd: "När har jag skrivit att jag sett en trend?"
Ingenstans, såvitt jag vet.
Jag har bara påstått att det inte går att se nån trend efter en premiärmatch, ngt som dock vår vän sylf verkar kunna göra.
Inget annat.
Det var ett indirekt svar till sylf som påstod att vi inte skulle ha en chans mot HV (ngt som jag själv inte höll med om) eftersom "trenden" mot Modo inte såg bra ut.
Exakt VILKEN trend kan man som sagt fråga sig...
"Får man inte ordning på grejerna så kommer det lätt att BLI en trend och där vill vi inte hamna."
Ngt HELT annat än att tycka sig se en trend efter 1 match.
"Jag vet inte hur det är med dig men jag har mångårig erfarenhet av lagidrott. Både som ledare och som aktiv."
Ngt som gör att du förmodligen vet att det inte går att se nån trend efter en enstaka insats utan att det krävs lite mer underlag.
"Jag kan lova dig att INGEN i Brynäs är nöjd med gårdagens match."
Och jag kan lova dig att det är nog inte nån härinne heller....
"Förhoppningsvis är det INGEN inom organisationen som sitter och hittar på ursäkter som du gör. För gör man det är är man Jävligt illa ute."
När har jag försökt hitta på nån ursäkt för insatsen mot Modo?
Ursäktar man en insats bara för att man i efterhand försöker analysera fram varför ett lag ex förlorat eller vunnit?
Isf är det många ledare/supportrar/journalister runtom i landet som sitter och ursäktar det lag man tränar/håller på/skriver om i tidningen, varje gång man försöker sig på en analys om varför det gått som det gått...
sylf: ""Skulle inte förvåna mig om vi tar 3 pinnar i Jönköping."
Skulle du vilja påstå att trenden ser bra ut?"
Nä, den ser inte alls bra ut för HV:s del.
Torsk mot Djurgården som vi slog med 5-0 för nån vecka sen.
Så trenden för vår del ser bra ut...
Redigerad kommentar
Zzz: "Jag förväntade mig inget klapp klapp men väl en strukturerad defensiv tillsammans med en fantasifull offensiv. Nu blev det varken eller.
Resten håller jag med om vad du skriver och jag drar inte så stora växlar inför framtiden."
I en premiär med allt vad det innbär av spänningar, förväntningar på spelarna från fansens sida och kanske lite för hög anspänning i egenskap av att vara ett hemmalag som förväntas föra spelet och vara konstrutiva, så är jag inte speciellt förvånad att det nu blev som det blev.
Speciellt med tanke på att vi inte får det första målet som jag anser vara lite extra viktigt i just en sån här match.
Hade vi fått utdelning på våra fina första 10 minuter så hade nog den värsta anspänning släppt en aning och matchen hade säkerlig fått ett helt annat förlopp.
Vi är som jag tidigare påpekat ännu inte riktig synkade för att kunna vända ett sånt här läge via tålamod och bra defensiv.
Håller med om Jonsson. Det är en sak att spela träningsmatcher, då kan man kanske småfuska lite och inte behöva ge dom där sista procenten som är skillnaden mellan ett mediokert uppträdande och ett bra dito när det är skarpt läge och gäller poäng.
Tycker även att Ekholm såg lite slarvig och valpig ut emellanåt, och där tar det säkert lite tid att växa in i ES-kostymen.
Skulle inte förvåna mig om vi tar 3 pinnar i Jönköping.
Det är iaf ett perfekt läge att skrälla, ingen tror på oss efter gårdagens insats.
Vi kommer iaf säkerligen att få se lite blandade insatser så här i inledningen och det gäller att försöka hänga på direkt så att vi inte halkar efter från start.
Redigerad kommentar