Brynäs IF

728224 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Mora IK fredagen den 4 april

« · 1023762 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Mora IK fredagen den 4 april
Sitter längst bak i Bussen,vi sitter längst bak i Buusen,längst bak i Bussen sitter längst bak i Bussen!!!!
Ikväll vill jag se att alla spelare KÖR Bussen,Vinst med 8-1.
Kommentera

Jompe: Jag tror att det är klubbens fel till stor del. Borde man inte agerat annorlunda för länge sen? OM det nu är så att Gävle är laddat till bredden av jantar så måste man ju anpassa sin marknadsföring till det klimatet, inte härma andra klubbar där mentaliteten är annorlunda.

Anpassning.
Kommentera

GävleLasse:

Nej vid siljan finns det en del torsk =)
Kommentera

mattias - 74: Finns det torsk i siljan?
Kommentera

GävleLasse: Med andra ord, det är klubbens fel. Jag märker att du fått Gävletänket inympad i blodsystemet. Dax att återvända till Eskilstuna? ;-)
Kommentera

GävleLasse: Helt rätt BIF skiter totalt i publik och sponsorer det ända man vill är att få in pengarna men inte bjuda ett skit på sig själva...otroligt att de har sponsorer kvar.
Och betala över 200kr för se en match ha den kvaliteten håller inte elitserien.
Kommentera

GävleLasse:

Visst finns det bra fiske här. Men är det rätt fiske?

Vi har rätt mycket Torsk :-)
Kommentera

Huss: Ja nu leker ju inte pigghajen i Dalälven...;)

Visst finns det bra fiske här. Men är det rätt fiske?

Det är som att man har åkt 52 mil för att se kvalseriehockey när man kan åka kortare för att se slutspeshockey..
Kommentera

Jompe: Ja tänk om alla gjorde som du. Köpte säsongskort och stannade hemma. Brynäs spelar för tomma läktare! *skratt*

Nej skämt å sido så känns det lite som att man gör det lätt för sig att skjuta över en stor del av skulden på Gävleborna. Visst har du rätt i att man kanske tar dem för givna och bara ser matcher när de spelar bra. Men som det varit i år så har man blandat kanonmeatcher med totala genomklappnigar från match till match. Att gå på ishockey i Gävle är verkligen att köpa grisen i säcken.

Att publikstödet är dåligt, under all kritik är ju ingen nyhet och frågan om VAD man gjort för att råda bot på detta borde ställts för länge sen.

Ser man på utvecklingen som varit de senaste tio åren så ser man klara tendenser. Min slutsats är att man tagit Gävleborna för givna.

- Obefintlig marknadsföring i Gävle
- Inga träningsmatcher under försäsongen
- Informationen om vad som händer kring laget mynnar oftast ut i "Inga kommentarer" eller "vi förstår allt mycket bättre än er så beklaga er inte"
Kommentera

GävleLasse: Vet inte det jag, Älvkarleby ligger hyfsat nära och så. Fast kineserna kanske har dumpat en massa byggrester där? ;-)
Kommentera

Huss: Inte samma fiske här vet du...
Kommentera

GävleLasse: Ja? Eftersom jag bor utanför Gävle så får diskussionen föras i konditionalis, som min gamle svensklärare skulle ha sagt. Hade jag bott i Gävle hade jag garanterat haft säsongsbiljett. Vi är ett gäng personer som alla bor hyfsat långt från Gävle som diskuterar att skaffa säsongsbiljetter trots att vi vet att vi bara kommer att kunna använda dem ett par gånger varje säsong, men vi menar att det skulle vara ett bra sätt att stödja klubben.

Du kan la gå med i fiskeklubben här och komma ner då och då och fiska. Jag hör att det hugger rätt bra just nu.
Kommentera

GävleLasse: Ligger inte Gävle längs kusten också?
Kommentera

Jompe: Rätt intressant fenomen. Det finns "riktiga" Brynäsare ute i landet som minsann skulle gå på hockey jämt och stötta laget med hela sitt hjärta OM man bara bodde i Gävle. Samtidigt så gnäller man på Gävleborna för att inte göra som vederbörande SKULLE ha gjort OM de bodde i Gävle. Att man går på hockey.

Om jag bodde på en ö nere på västkusten så skulle JAG fiska varje dag...
Kommentera

Hej,här kommer ett sant meddelande från en Nervös Berglund I Vemdalen.
Vissa spelare i Brynäs sitter längst bak i bussen!!!!
Kommentera

Pelle Borås: "Oavsett vad man tycker om Boorken tycker jag det finns än ännu större looser och det är Gävlepubliken. Hur kan en hel stad vara så ointresserad och oengegerad i sitt elitlag?"

Den här frågan har jag försökt förstå i många år. Från Kiruna och Umeå till Borås och Malmö finns hockeyklubbar som alla drömmer om att någon gång kanske kunna ta sig upp i elitserien. I Gävle tas det för givet att man har ett lag i högsta serien. Och, för att göra det ännu värre, stan är full av "godis"-gubbar och -gummor som ännu inte förlåtit att Brynäs IF för många decennier sedan lurade över godtemplarspelare till klubben och som därför ler i mjugg varje gång Brynäs förlorar. Toppar man sen av anrärttningen med två mått allmänt jantelagstänkande och liknöjdhet börjar man förstå varför Gävleborna i så hög grad skiter i Brynäs. Jag åkte förra helgen 52 mil tur och retur för att se Brynäs-MIF. Samtidigt var stan full av folk som uppenbarligen ansåg att knyppling och trädgårdsskötsel var roligare och viktigare än att gå på hockey. Det får de förstås tycka, men då får de också vara beredda på att det snart kan spelas allsvensk hockey i Läkerolen.

Nu kommer säkert någon Gävlebo att invända att "man går inte på hockey när Brynäs spelar så dåligt". Det där är en annan seglivad myt. Brynäs fyllde Gavlerinken bara från semifinal och vidare i slutspelet när de var som bäst, och precis så är det nu också. Hade Brynäs spelat final på lördag hade Läkerolen varit full. Men en del av orsaken till att de inte spelar final utan kvalserie beror just på att folk stannar hemma.

Man saknar inte kossan förrän båste är tomt.
Kommentera

Rena rama domedagen här. Är dödsannonsen redan skriven eller?

Vad vi tycker om Boorken är oväsentligt idag.
Nu gäller det vinna eller dö.

Om vi åker ur kommer hatet att formligen spruta på Boorken tills folk dör av självutmattning. Boorken kommer bara att skaka av sig samtidigt som Brynäs placeras för gott i historieböckerna.

Då är det bättre att inte lägga någon kraft på honom och istället diskutera konstruktivt med de förutsättningar vi har.

Oavsett vad man tycker om Boorken tycker jag det finns än ännu större looser och det är Gävlepubliken. Hur kan en hel stad vara så ointresserad och oengegerad i sitt elitlag?
Vi har torskat 15 gånger på hemmaplan i år i ES. Hade vi vunnit hälften av dem hade vi hamnat i mitten av tabellen.
Det vore väl själva fulegubben om inte Gävleborna fyller tablettasken ikväll och stöttar sitt lag.

Vidare. Är det någon mer som tycker att Daniel Hermansson får för lite speltid. Han gör trots allt en hel del poäng med sin knappa speltid.

För tusan gubbar. Vi har fortfarande allt i egna händer. Nu gäller det att hitta positiv kraft.
Kommentera

70 Rodrigues: Ändå har du klagat på att det gått stadigt nedåt sedan 99. Var Sundlöv och Boorken tillsatta på sina positioner då? Nej.

Sundlöv och Boorken har slagit i den sista spiken i kistan med god hjälp från ledningen. Man har försökt att härma de stora aktörerna inom svensk ishockey på alla punkter utom en. Lagbygget.
Kommentera

Men snälla alla rara Brynäsare, fattar ni inte att det är Boorken och Sundlövs fel, vad har dom/han egentligen gjort?? Kliv ut jr dimman nu för fan, snacka om att Boorkens förbannade hjärntvätteri har fungerat på visa skribenter. Shit va pinsamt!!
Kommentera

JanT: -Det var bättre förr mentalitet och det kan man inte komma med i pang pang bygden :)
Kommentera

sylf: Instämmer, man kunde se redan i höstas vart det här barkade hän när våra lagkaptener tog ett större "ansvar".

Om vi åker ur känns det som en logisk följd av alla klantigheter som begåtts under en lång rad av år, otroligt att vi inte ramlat ur tidigare egentligen.

Är Gävles företagare och innevånare verkligen beredda att betala den summa pengar som krävs för att hålla ett elitserielag i framtiden?

Tillåt mig att tvivla - kaffesumpen säger mig att det väntar en lång rad säsonger i Allsvenskan samtidigt som det pumpas in pengar i AIK/Västerås/Borås/Örebro/Björklöven/Växjö....

Kan bara svara för knallebygden - där finns det både pengar och entrpenörsanda! Vad har Gävle att komma med? - Jantelagen?
Kommentera

65selander: Enligt än mer initierade källor tackar du nej till ett fantastiskt erbjudande att se både juniorerna i GBG (om det blir en tredje match) och seniorerna i Ängelholm. =)

STÅ UPP FÖR BRYNÄS FÖR HELVETE!
Kommentera

Sedan så kan jag inte förstå tjusningen med ett slutspel där man inte riskerar något. Tacka vet jag kvalserien där riskerar sin existens i ES samt ett antal gäng tv-pengar o s v.

Nä fy fan för KS.
Kommentera

65selander: det är vell ganska bra ? vad vi vart hittils :P
Kommentera

Brynässtockholm: Enl initierade källor så är det 20-25st som anländer i sthlms-bussen
Kommentera

Åk till LA stötta BRYNÄS med hjärta och Röst ! ser vi till och vinna Matchen på både plan och läktaren ! HA en bra dag alla brynäsare !

STÅ UPP FÖR BRYNÄS !
Kommentera

Såg just Timrå-HV71 skíllnaden på deras lag och vårt är så här stor::------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------::
Kommentera

Tången: Ni vinner oavsett målvakt, grattis mora. *jinx jinx* ;)
Kommentera

Gusten: Jag tror att Boorken kastar in Sperrle imorgon. Tack för kaffet!
Kommentera

Gusten: Jag saknar Jamie Ram, Janos,Berry,Fatikov,Göran Grundström, Pekkala,VPL och till å med Spets. Alla dessa hade platsat idag.
Kommentera

sylf: Jag saknar fan DJ, han var en klippa förra slutspelet. Hade bytt ut Angell mot honom utan att blinka.
Kommentera

Gusten: Nej, vi är verkligen inte bättre och har inte varit på hela säsongen, trots att vi sprattlade till ett tag när övriga lag åkte runt och tänkte på julklappar och dylikt.
Kommentera

GävleLasse:
Menar du att "Gräsklipparmannen" numera saknar fingertoppskänsla?
Kommentera

GävleLasse: Visst, bortamatchen kan ha varit droppen som fyller AS-bägaren. Men det var hemmamatchen vi planenligt skulle ha vunnit och där kan vi då fan inte skylla på Korhonen. Sen blev vi gruppvåldtagna i Mora där vi stal en pinne...nej vi är fan inte bättre.
Kommentera

GävleLasse: Äh, det där snacket pågick långt innan Markström ens fått chansen.
Kommentera

Gusten: Ja jag hade en positiv känsla i kroppen. Detta baserat på att man äntligen hittat en målvakt som kunde stoppa en och annan puck. Dessvärre så visade "Gräsklipparmannen" stor fingertoppskänsla och behöll den finska slipsen i målet efter första perren senast.
Kommentera

Gusten: Ja, så gick snacket för inte allt för länge sedan, nu är det annat ljud i skällan. Har man inga målvakter så har man inte, har man inget försvar så har man inte. Det duger inte mot lag som är i princip rustade för ES.
Kommentera

GävleLasse: "Brynäs behöver inte Boork, de behöver ett mirakel."

Vafan Lasse! Du lovade ju att det var lugnt! Nu är jag RIKTIGT orolig!
Kommentera

GävleLasse: Tycker att detta passar klockrent in på Boork :-)

Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse, bristande verklighetsuppfattning, sitt stora behov av att befinna sig i centrum och brist på empati.
Kommentera

Huge: "Slutsatsen är väl snarare att varken du eller nån annan gnällspik behöver ha rätt bara för att ni hörs mest, gapar högst och har minst insyn i hur verksamheten sköts."

Ja hur sköts verksamheten? Det ser mest ut som att den misskötts under en lång period.

Den enda kontinutet man har är att man inte har någon kontinutet. Tycker du att Boork har en linje i sin coaching? I så fall så kan du väl berätta för oss om den linjen. Man skulle täta defensiven för femtioelfte gången den här säsongen.

Brynäs behöver inte Boork, de behöver ett mirakel.
Kommentera

Mr Walker: Sett till Markans insats mot er senaste så vore det tjänstefel av Boork att inte matcha honom. Detta i kombination med Korhonens ickeinsats senast så känns valet ganska självklart.

Men man vet aldrig med Boork, han är ju inte känd för att ha fingertoppskänsla.
Kommentera

Huss:

Klassisk Boork-manöver...

Slänger åt murvlarna några köttstycken så att fokus hamnar på honom..
Spelarna får det lugnare på så sätt...

Också uppfriskande att höra annat än OÖs
"vi tappade mkt energi där"
"var o en måste göra sitt jobb"
"gäller o vara fokuserade"
BLA, BLA, BLA, BLA.....
Kommentera

Tycker det var helt rätt av Boork att köra med Korhonen mot Malmö. Han stod i 2 perioder matchen innan och höll nollan och såg riktigt trygg och stabil ut. Såhär i efterhand borde han ha bytt in Markan till andra perioden men lätt att vara efterklok. Trist att se Wenneholms ständiga hetsjakt på Boorken i Aftonbladet.
Kommentera

GävleLasse: "Hur många miljoner kommer Boorken att kosta Brynäs?"

Inte lika många som han kostade Hammarby...
Kommentera

GävleLasse: Se nu till att ni ställer den där Korhonen i målet mot oss i morgon också. ;-)

Markström vill vi inte se, han spelade ju som en demon mot oss senast. Det var länge sen jag såg en sån målis. Han kommer att bli nåt.
Kommentera

"Ofta ingår två idioter ett förnuftsäktenskap" :-)
Kommentera

GävleLasse: 3 femmor, varför inte, så som följer kanske?

Målvakter: Markström(slips)

1:a Angell-Andersén Widing-Lind-Månsson

2:a Sjödin-Nolander Brendl-Molin-Hermansson

3:e Hietanen-Sundqvist Danielsson-Hansen-Dackell
-----------------------------------------------------------------
4:e Carlsson-Kankaanperä Alcén-Hauthonen-Sundström

Fan att inte J-20 laget finns tillgängligt, då hade flopparna Hauthonen och Sundström inte fått plats.
Kommentera

GävleLasse: "Fan det är Hugenivå på det där.
Boorkens slutsats är nåt i stil med "Bara för att alla andra har fel så har han automatiskt rätt"

Haha..
Du läser ju Bibeln sämre än Fan själv.
Slutsatsen är väl snarare att varken du eller nån annan gnällspik behöver ha rätt bara för att ni hörs mest, gapar högst och har minst insyn i hur verksamheten sköts.
Klart som fan att det där Hugenivå på såna självklarheter.
Fattas bara annat...
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs har inte spelarmaterial att få ihop ett bra lag med fyra kedjor. Som jag ser det finns det bara en sak kvar att göra.

Bänka ett gäng spelare och kör på tre femmor. Det är fyra matcher kvar och det ska kunna fixas å kort om folk. Givetvis har man en fjrdefemma ombytt som man kan köra med om man leder konfortablet.

Ganska intresant med tanke på scoutingrapporten...

- Dålig speed på rören
- Tenderar att dra på sig onödiga utvisningar i utsatta lägen.

BÄNKA!!!
Kommentera

Huss: Tro mig, det lär bli som vanligt, det defensiva kommer att ha högst prioritet, sen får dom vänta på kontringar. Tyvärr så är det helt fel taktik och det kommer att fälla dom är jag rädd.
Kommentera

« · 1023762 · »