Brynäs IF

728244 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Mora IK fredagen den 4 april

« · 1024156 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Mora IK fredagen den 4 april
70 Rodrigues: Då får du nog flytta på dig först.

Pinsamt att skälla på domarn när man spelat så dåligt en hel säsong.
Kommentera

Bissett19: Men en väldigt bra period. Nu gäller det i andra här.
Bra tryck i LA ikväll..
Brynäs Hej hej!
Kommentera

spud: Kryp tillbaka under din sten pajas!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, och han har varit bra. Men det kan man ju knappast säga att ni varit.
Kommentera

spud: Rönnmark har ju för fan dömt i ES hela säsongen.
Kommentera

Portello:

Du menar Uffe Hepp hepp hepp hepp Rönnmark?
Kommentera

70 Rodrigues: haha, nog för att jag inte håller med dig.

Men kvalserien är ju inte heller elitseriemässig, och det är ju där ni spelar.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Skulle inte gråta om kvällens resultat skulle stå sig.
Kommentera

Portello: Rönnmark är en jävla pajas, har han någonsin gjort en bra match, han är inte ES mässig.
Kommentera

Bissett19: Allt annat än en vinst är fiasko, när Mora har så många viktiga spelare borta så ska Brynäs vinna en sådan här match.
Kommentera

Bissett19: Tycker att domaren inte gör någon av sina bättre matcher. Han silar mygg och sväljer kameler. Åt bägge hållen.
Kommentera

Bissett19: Men det är ju som vanligt med Brynäs, dom känner sig säkra och då börjar dom att säkra, speciellt i slutet av perioderna. Tror och hoppas att dom börjar 2:a som dom började den 1:a per och kör vidare på det.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jo en bra första period,men ser tendenser att Mora börjar tugga in sej i matchen.

Fyfan,har nog inte varit så nervös sen kidsen föddes......:))
Kommentera

En bra period av Brynäs, dom har flyttat upp spelet och får stopp på Mora i mittzon, precis som jag efterlyste och se så bra det går :-) Nu är det bara att fortsätta i samma stil. Kankaanperä och Hauthonen hänger tyvärr inte med. Man ser en helt annan trygghet i försvaret när Markström står.
Kommentera

Pavel Brendl! Jaaaaa
1-0. Kör på nu!
Kommentera

65selander: MIF-VIK 0-1
LIF-Rögle 0-1
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lördagens sidekick på stå var Rodrigues, kvällens Lassgård
Kommentera

Håller med, Hahl Bundy:
Vad är det ni kör nuförtiden däruppe? Bästa av femton matcher, och förloraren får en ny chans nästa år? Lite sissy och Backbroke Mountain över det hela.

Nej, riktiga karlar spelar KS, serien utan varken fallskärm eller suspensoar.
Här gör det ont att förlora. Typ att bli av med en arm.
Kommentera

arnio:

CAPS LOCK ??
Kommentera

arnio:
SLÄPP CAPS LOCK!!
Kommentera

BIF VINNER IDAG OCH KRYSSAR MOT LIF !!! BIF OCH MIF TILL ELITSERIEN !!
Kommentera

SIVASN:

Vi har också kommit oppifrån så vi vet !
Kommentera

mattias - 74:
Du som kommer underifrån ska väl vara glad,varje vinst är ju ett mirakel, tänk på oss som kommer uppifrån varenda förlust är en skandal :(
Kommentera

Hahl Bundy:

Nog byter jag missad SM final mot Kvalserien alla dagar i veckan. Detta är inget kul för nån med svaga nerver
Kommentera

Vinn vinn, krossa Mora. Heja BIF !!!!!!! Vi ska vara kvar i eliten inte simma nere i skiten !!!
Kommentera

Ni har ju tur ni iallafall, ni får ju spela några matcher till av den här säsongen.
För oss är det schlutt för i år.
Lyllosar!
Kommentera

TIME FOR HEROES BRYNÄS!!
VISA HJÄRTA!
ALDRIG HATA BARA ÄLSKA!!

NU SPÖAR VI MORA!!
Kommentera

Jompe: Ja då är det inte så lång tid kvar till match. Slipper ju lite av uppförsbacken nu med 1:a målvakten inne igen :-)
Vikten av matchen förstår väl alla. Läge för att åka iväg och köpa någon snusdosa så man pallar med.

Kämpa Brynäs!
Kommentera

Dax att bumpa matchtråden, tror jag.

Ser i Aftonbladet att de basunerar ut "Boork byter målvakt - igen". Aftonbladets journalister är bara för mycket ibland. Vad hade de sagt om Boork spelat Korhonen igen? Damned if you do, damned if you don't. Patetiskt.

Påmminer om en story där förre presidenten Nixon tröttnade på Washington Posts skriverier om Watergate och helt enkelt gick rakt över Potomac River för att få tyst på dem. I bladet nästa dag: "Nixon can't swim".

Kunde varit Aftonbladet.
Kommentera

aphac: Laget ikväll

Målvakt
Jacob Markström
Daniel Sperrle

Första femman
Tommy Sjödin
Peter Nolander
Johan Alcén
Mads Hansen
Andreas Dackell

Andra femman
Nicholas Angell
Jörgen Sundqvist
Daniel Widing
Ove Molin
Mathias Månsson

Tredje femman
Juuso Hietanen
Markus Kankaanperä
Pavel Brendl
Mikael Lind
Björn Danielsson

Fjärde femman
Niclas Andersén
Antti Hulkkonen
Janne Hauhtonen
Alexander Sundström
Daniel Hermansson
Kommentera

moreten: Jag vet inte vad man ska tro när artikelförfattaren i GD kallar BIFtränaren för Book. Var det kanske Anna Book som tog ut Korhonen i förra matchen???
Kommentera

66Berglund: Att länka till sidor som inte har någon relevans till inlägget är ett jävla otyg.
Kommentera

RavenLord: Förlåt,va lite bakis o vrång på förmiddan(fråga Selander om hur jag är när jag är vrång)
Kommentera

66Berglund: Ursäkta så mycket jag trodde det va nått speciellt där man skulle kolla in som jag mnissat men tydligen bara lite PR från din sida om Vemdalen *ska passa mig att åka dit om folk är otrevliga som du*
Kommentera

66Berglund:
Behöver söka hjälp jag med isåfall.. (inte för att det tyngt mitt hjärta direkt)
..
Till matchen, Malmö var viktiga matcher...
I kväll är det vinna eller försvinna, tar mora 1 poäng mer än oss är vi körda!!
Kommentera

RavenLord: Fattar du inte det,sök hjälp.
Kommentera

BIF kan mycket väl vinna ikväll, men vad händer då efteråt? Jo man slår sig för bröstet och ropar: Nu har det vänt,nu är vi på gång!!! BIF har brutit trenden och har vunni EN i rad!!?
Hur många gånger har man inte både läst och hört denna story.

Inte en spelarjävel mer än 3 linor på plan ikväll.
Snart får vi summera denna enorma säsong men en sak är säker:Pavel Brendl kan vara lat,MEN han gör sitt jobb och gör det jäkligt bra i detta sopgäng.Åker vi ur så försvinner han garanterat, så egentligen skulle en standing ovation vara på sin plats för honom i sista hemmamatchen. Blir BIF kvar i ES så har man ändå honom att tacka för så mycket.

Vem skulle ha gjort målen om han inte vore med?

Sylf namngav några "superspelare" som han trodde skulle platsa. Han glömde ju en: Simon Skoog, superförvärvet som nu spelar i Mosambiques andra liga.
Kommentera

Kul att det blev lite humor här också en dag som denna.
Jag har hört att det finns rätt mycket slamkrypare och malar i Gävleviken.
Håller sig alltid längs botten, men går upp ibland för att hämta luft……
Kommentera

Vad ligger biljettpriserna på i Allsvenskan ???
Kommentera

66Berglund: "Hade jag bott i Gävle så hade jag gått på varenda match,och inte haft säsongsbiljett.Man stödjer ännu bättre om man köper lösa biljetter!!"

I första hand så gäller det att stötta. I mitt fal så har jag valt en säsongsbiljett. På detta så "förlorar" Brynäs ca 25-30 kronor per match. Är det ett pris som Brynäs är villiga att ta för att få in likviditet till klubben efter en lång vår och sommar utan intäkter?

Svar JA
Kommentera

Jompe: Ja hur marknadsför man en produkt till jantar? Bevisligen så har dagens strategi inte fungerat.

Det första man skall göra är att se till att produkten man skall sälja är bra. Detta kan nås genom omfördelningar av resurserna. Idag har man en väldigt stor och dyr organisation. En organisation som bevisligen inte får jobbet gjort.

- Mer satsning på laget.
- Mindre satsning på spelare som för länge sedan passerat zenit i sin karriär. Molin, Sjödn, Dackell är inte längre de affischnamn de en gång var.

Först när man skapat en bra produkt kan man gå vidare i marknadsföringen. Då genom en storsatsning på Gävleregionen och inte småskvättar runt om för att locka publik som ser 3 matcher per säsong.

Sen måste det hända något med supporterklubbarna. Är det rätt satsning med flera små eller skall man försöka få igång en stor?

Något måste hända.
Kommentera

66Berglund: www.vemdaleninfo.se/ Vad är det du vill man ska se på den här sidan som du länkar till i varje inlägg ?
Kommentera

66Berglund: Du kanske borde vänta och se vem som står ikväll innan du sprider Boorks lemmar i Läkerol Arenas alla hörn?
Kommentera

66Berglund: Vem som står mot Mora talar jag inte om säger Boorken,allt annat än Markström vore en stor skandal!Sparka Boorken igen för Helvete!!!!!!!
Kommentera

GävleLasse: Hade jag bott i Gävle så hade jag gått på varenda match,och inte haft säsongsbiljett.Man stödjer ännu bättre om man köper lösa biljetter!!
Kommentera

Jompe: Ja och dela ut ägg som man får slänga på dem
Kommentera

GävleLasse: "OM det nu är så att Gävle är laddat till bredden av jantar så måste man ju anpassa sin marknadsföring till det klimatet,"

Jovisst. Men hur anpassar man sin marknadsföring till jantar? "Kom och se Brynäs förlora!"?
Kommentera

Jämförelse med fiske så kan man se det som med Harren - En mycket populär fisk runtom i landet/världen att dra på flugspö och många åker långt Norrut för att fiske den(som jag) medans stora delar av fiskarna där uppe kallar den fjällmört och är less på att få den och vill fånga den betydligt skyggare Rödingen.
Brynäs=Mört :)
Kommentera

66Berglund: Nervös,nä inte alls de ä je söm bestämm!! Huvva,Huvva
Kommentera

« · 1024156 · »