Brynäs IF

728244 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Mora IK

« · 494187 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Mora IK
88Lindkvist: Nej det är sagt så. Det är också sagt att det vore ren bonus om han kunde spela mer den här säsongen och han lär ju vara långt ifrån matchtränad då han inte spelat en enda match och det bara återstår 12.
Kommentera

Brynäsare: Vi har ju ett antal matcher till efter grundserien,if you know what i mean??
Kommentera

Bissett19: Förhoppningsvis har vi det i slutspelet och KS vill jag inte tänka på.
Kommentera

Brynäsare:
Jag tror vi hamnar i "ingemansland", dvs varken kval eller slutspel. Bra isåfall efter denna Kalle-Anka-säsong!
Kommentera

claesw: ja hoppas vi vinner mot Kalle anka i morrn eftersom de är en kalle anka säsong.
Kommentera

Bårlänge:
Haha, nä imorrn får ni faktiskt torsk!
Kommentera

claesw: tror du verkligen de jags ka sitta på sittplats och heja fram mitt kära Mora ik i morrn så .
Kommentera

Bårlänge:
Jag minns ju 5-9....usch!
Kommentera

claesw: Men efter den förlusten så hände det grejer i Brynäs också. Kyrö tog över lite värvningar o s v
Kommentera

claesw: ja de var riktig skojig match när man var där och hejade fram Mora ik sen så kommer de bli bra match i morrn tror jag. Vi har ju eran 4e kedja och så
Kommentera

Bårlänge: Satt på McD i Mora igår på hemvägen och ett gäng MIK-supportrar på väg till matchen kom in... Jag reagerade på att deras replikatröjor var orangea?!?? Har ni orangea hemmatröjor eller har det blivit knas med grabbarnas replikor?
Kommentera

Nu jävlar ska vi krossa Mora!!!..
Nya spelare, Wahlberg tillbaka och 4kedjor..dessutom så betyder denna match betydligt mer för oss än för MIK, så det ska bara bli vinst imorron!
Defenetivt sista chansen att nå slutspelet..
Mitt Tips: 5-2

BRYNÄS IF I MITT HJÄRTA!
Kommentera

Dessa nya värvningar,räcker kanske till,att Brynäs klarar av kvalserien.Fyra nya kan tyvärr ej göra underverk,hela laget måste lyfta sig.Hörde på radion idag att sponsorer funderar på att backa ur,på grund av Brynäs dåliga spel.
Kommentera

Mora för andra gången den här säsongen för min del imorn. Jag kräver att Brynäs vinner med minst fyra mål för att jag ska kunna glömma den underliga 5-9-matchen. (Två mål i samma numerära underläge, när såg man det senast?).

Nåja, ärligt talat, jag förlåter dem för den förra pinsamheten mot Mora bara de hugger tre poäng.

Hoppas på mycket folk nu!
Kommentera

claesw: Ja ingenmansland vore skönt att hamna i också men jag hoppas på slutspel in i det sista :)
Kommentera

BIF_: Är du säker på att Walle är tillbaka?
Kommentera

51 Roger: Det brukar ju göra att dom andra spelarna höjer sig också.
Kommentera

Namtrac: Att vinna med minst fyra mål blir nog tufft men jag tror vi vinner!
Kommentera

Brynäsare: Jag tror inte Walle spelar i morrn,eftersom Lill-Bäckis går in som fjärde center,Lind,Miettinen,Jakob o Lill-Bäckis!!Alltså ingen Walle i morrn,men på Torsdag lirar han nog,likaså "Frodo"
Kommentera

Bissett19: Ja det får vi hoppas att han gör. Ska bli spännande att se vad Frodo kan uträtta också!

Nu är det bara ca. 20 min kvar tills vår närmaste konkurrent spelar igen...
Kommentera

Brynäsare: 01.32 0 - 1 EQ HV 71 28. CHEECHOO, Jonathan
(17. TJÄRNQVIST, Mathias

KOM IGEN NU LHC!
Kommentera

Bissett19: Ja det var inte roligt att konstatera att HV gör mål så fort, men jag tror inte dom klarar LHC borta i längden.
Kommentera

Bissett19: 2 perioder kvar, men dom får nog skärpa sig!
Kommentera

Brynäsare: Vore trevligt om ni skrev om det som tråden gäller. Alt skapa en ny

/Moderator
Kommentera

Laget i morrrn,enligt hemsidan:

Laget:
Målvakter:
Johan Holmqvist (Antti Jokela)

Backpar:
Staffan Kronwall, Chris Phillips
Daniel Casselståhl, Tommy Sjödin
Mikko Kuparinen, Daniel Johansson
Niklas Andersson

Kedjor:
Vesa Viitakoski, Tommi Miettinen, Ronald Petrovicky
Andreas Dackell, Micke Lind, Björn Danielsson
Jonas Soling, Jacob Johansson, Henrik Malmström
Ove Molin, Nicklas Bäckström, Jonas Andersson
Kommentera

65selander: "Vore trevligt om ni skrev om det som tråden gäller. Alt skapa en ny"

OK ska göra så nästa gång!
Kommentera

Bissett19: Ser bra ut, kul att Björne är friskförklarad samt att Bäckström får ut och skrinna lite.

Wahlberg som har varit med och träna får vi nog se på torsdag alt lördag.
Kommentera

65selander: Då återstår bara Sjögren men om han vore långtidsskadad vore det lustigt att "förlänga" hans kontrakt?
Kommentera

Bissett19: Varför envisas dom att låta D Johansson spela? Det är ju ofattbart! Han lär ju bli bänkad mot HV och LHC när Bergeron OCH Kronwall spelar men sedan vet man ju aldrig...
Kommentera

Bissett19: Oj 4 kedjor från start,men Molin får nog migrän,Kyrö har smittat Dackell så han har rännskita och Soling drar på sig matchstraff efter 5.07 in på period 1 så sket det sig med 4 kedjor ;)
Kommentera

RavenLord: Hur pessimistisk får man vara?
Kommentera

RavenLord: Du var mig en positiv prick. Fortfarande inte nöjd efter de nyförvärv som gjorts?
Kommentera

RavenLord: Låter som en normal Tisdag i Gavlerinken!!!
Kommentera

GävleLasse: Det finns dom som efter alla nyförvärven vill ha en NHL-center trots att vi redan har ett antal centrar och inga pengar....
Kommentera

Bissett19: Tänk positivt!
Kommentera

Brynäsare: Verka som ingen förstog ironin i de hela trots att jag avsluta med en sådan här ;) så att det skulle vara extra tydligt att jag skämta lite

Mena bara att det vore typiskt BIF att ha den oturen för det har ju varit som en förbanelse när de gäller att få ihop 4 kedjor.
Kommentera

RavenLord: Ja det har varit mycket sånt den här säsongen men nu får vi hoppas det går vägen... vi får ju ihop laget utan Walle och Sjögren och det är ju positivt att vi äntligen klarar att få ihop 4 kedjor trots skador! 7 backar också imorgon men #3 borde nog fått stanna hemma?
Kommentera

Brynäsare: Jag tror att ni kan slå alla förhoppningar om en NHL center ur hågen. Varför? Jag tror att man hellre satsar attbredda på backsidan OM man skall fortsätta att värva. Sen tror jag personligen att det är för kort tid kvar för att en center skall spela in sig i laget. Laguppställningen som presenterades idag ser väldigt bra ut och det lovar för en bra match i morgon. Det enda jag skulle vilja sett är att man särade på Sjödda och Casse som inte funkat så bra tillsammans, men det kanske kommer i samband med "Frodos" ankomst.

Nu ser vi framåt och hoppas att satsningen bär frukt!
Kommentera

GävleLasse: Jag vill inte ha en NHL-center... jag menade bara att somliga aldrig blir nöjda. Jag var jättenöjd med Andersson och Bergeron... det var inte så jag menade.
Kommentera

Brynäsare: då e vi på samma sida :) Fridens!
Kommentera

GävleLasse: Ja självklart :) 4 var ju fler än vad man kunde hoppas på, men Sundlöv har jobbat bra!
Kommentera

Bra alla tre värvningarna, hade Sundlöv lyckats få loss dessa under förra transferfönstret tror jag att Brynäs i alla fall hade legat på nionde platsen med chans på slutspel. Men skitsamma, de viktigaste är nu att vi blir ett eller tvåa i kvalserien, jag har inte större förhoppningar än så. Hoppas att Jonas Andersson lyckas, en intressant spelare i rätt ålder, kanske nåt att ha permanent i truppen nästa säsong. Södertälje-fans: vi ni hur hans kontraktssituation ser ut?
Staffan Kronwall också en mycket intressant spelare, tyvärr bara ett lån. Men både Brynäs och Kronwall får känna på varandra, sånt ska vara nyttigt inför nästa säsong. Betydligt lättare att värva spelare som känner till klubben, nu fixar vi Elitseriekontrakt!
Kommentera

Larry: De ska stå vet inte vi och kan inte ska, jävla slarvpelle!
Kommentera

Brynäsare:Kronwall,Petrovicky och Bergeron låter väl som hyffsade förvärv.Jonas Andersson låter som en riktig "brynäsvärvning" men jag hoppas att jag har fel!
Kommentera

Larry: Andersson är bara ett lån så honom lär SSK ta tillbaka efter säsongen om det var det du menade?
Kommentera

aphac: Jonas Andersson är bara en utfyllnadsspelare. Det har ledningen också sagt. Kan inte fatta hur folk kan kritisera den värvningen då vi tidigare haft så pass ont om folk i truppen?
Kommentera

Larry: Det har börjat spridas rykten om att Brynäs ska värva en ny finländare men det verkar väl ganska otroligt...
Kommentera

Brynäsare:Även utfyllnadsspelare kostar pengar. Hela jävla BIF är ju fullt av utfyllnad,nej lägg mer pengar på färre men bättre spelare.
Kommentera

Brynäsare: "Det har börjat spridas rykten om att Brynäs ska värva en ny finländare"

Var har du hört det??
Kommentera

Brynäsare: Länk eller källa???????????????????????????
Kommentera

« · 494187 · »