Clarence: Tabellläget efter 30 omgångar är en skitsak i sammanhanget. Skadorna är också en skitsak i ett kort perspektiv liksom jakten på ersättare. Brynäs största problem på lång sikt är gävlebornas relativa ointresse för laget. Har gävleborna tröttnat kommer sponsorerna också göra det. Föreningens överlevnad på elitnivå hänger på att folk går på matcherna.
Fanns samma intresse som i Övik hade Brynäs haft 9.000 åskådare på varje match. Vilket i sin tur skulle betyda att Brynäs hade ett lag för SM-guld varje år. Men det är helt uppenbart fullständigt ointressant för den genomsnittlige tjockisen i Gävle.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ni som ropat på backförvärv:
Jag håller med er! Men vi har oxå fått ett i Lucas Carlsson. Faktiskt den mest spektakuläre juniorback jag sett komma fram i Brynäs någonsin. Tar för sig på ett helt underbart sätt å är ju faktiskt top 3 bland våra backar sen han kom in. Jag väljer nog han framför Sunken alla dar i veckan trots den sistnämndes rutin och den förstnämndes brist på just det...
Powerfade: Jag instämmer. Det som gör mig orolig är att vi har ett lag som egentligen är bättre än en 9:e plats i serien. Vad är det som talar för att vi ska klättra i tabellen efter jul? Visst, vi får in Wallace som jag tror kan bli ett utmärkt tillskott. Däremot känns det som att vi saknar en viss glöd i vissa matcher. Kolla bara på matchen idag, vi var inte med från start och var tvungna att jaga Örebro hela matchen. Det var bara efter att vi klarade av 5-mot-3-läget som laget blev riktigt tända och verkligen gick för segern.
Varför ska det krävas något extraordinärt för att vi ska behöva tända till och verkligen vill visa att vi vill vinna matchen? Skulle vi gå ut med rätt inställning inför varje match denna säsong skulle vi defintivt bli topp 4.
Nu är jag inte alls insatt i några detaljer inom omklädningsrummet. Men idag var verkligen ett tydligt exempel på att killarna inte var redo från start när matchen började. TJ kan hålla på hur mycket som helst i media och prata om "det är inte acceptabelt", men det är fortfarande hans uppgift att se till att spelarna är redo när matchen börjar. Den uppgiften misslyckades han med idag, och det var verkligen med guds försyn som vi jobbade in oss i matchen och till slut lyckades vinna.
Inte sen senastekvalseriesäsongen 2007-08 har Brynäs legat så dåligt till som 9:a i Elitserie-/SHL-tabellen efter 30 omgångars spel. Då låg laget också 9:a, på 38 p(två p sämre än nu). Säger lite om hur tungt det allt som oftast gått denna höst. Och kanske är ett illavarslande omen om ett nytt kval i vårvinter?
Bara 8 poäng upp till fjärdeplatsen, bara 6 poäng ner till jumboplatsen. Men jag tror inte att varken Modo eller Leksand klarar av att krypa över strecket, de är helt klart de två sämsta lagen i serien. Men varning för Luleå där.
Det kommer bli en jävligt tajt kamp mellan sex lag om placeringarna 4–6. Nu tar vi jul. Hej!
Brynäsgubbe:
SVAR: |
Brynäsgubbe: Ibland är det svårt att veta hur man bör uppföra sig, att låta sunt förnuft och respekt vägleda en till "netiquette". Tack för din lektion, Brynäsgubbe. Man uppträder mot andra som man önskar att de ska uppträda mot en själv. Då vet jag hur du vill ha inlägg på er sida efter en blytung förlust.
Lindström: Var ska jag börja...
1. Finns inget lag i hela idrottssverige (bortsett från ett som jag vägrar nämna) som har ett större upptagningsområde publikmässigt.
2. Om "marknadsmässig produkt" var avgörande för publikintresset skulle knappast orten jag jämförde med (Övik) har några åskådare alls.
3. Jag tror knappast du förstår ett skit av vad jag säger.