Brynäs IF

727351 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF - Örebro HK 13/12-14

1645617 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 13/12-14

Lindström: Var ska jag börja...

1. Finns inget lag i hela idrottssverige (bortsett från ett som jag vägrar nämna) som har ett större upptagningsområde publikmässigt.

2. Om "marknadsmässig produkt" var avgörande för publikintresset skulle knappast orten jag jämförde med (Övik) har några åskådare alls.

3. Jag tror knappast du förstår ett skit av vad jag säger.

Kommentera

Jajjen: Intressant.
Så du menar att det är den lokala markandens fel att det inte är lapp på luckan samtliga hemmamatcher?

Kan det inte isf vara ide att man utvidgar uppsamlings området radikalt?

Eller rentav erbjuda en marknadsmässig produkt när väl publiken infinner sig.
Kommentera

bifhjärta: nej bortaspelet är inte ens en bubblare på den listan ;)
Kommentera

KulaShaker: Ajajaj, förlåt.
Mitt fel, borde ha kollat noggrannare.
Ja, det var ju betydligt värre..... 😜
Kommentera

Huge: Åtta poäng och 16 plusmål, med en tår i ögonvrån. ;-)
Kommentera

Clarence: Tabellläget efter 30 omgångar är en skitsak i sammanhanget. Skadorna är också en skitsak i ett kort perspektiv liksom jakten på ersättare. Brynäs största problem på lång sikt är gävlebornas relativa ointresse för laget. Har gävleborna tröttnat kommer sponsorerna också göra det. Föreningens överlevnad på elitnivå hänger på att folk går på matcherna.

Fanns samma intresse som i Övik hade Brynäs haft 9.000 åskådare på varje match. Vilket i sin tur skulle betyda att Brynäs hade ett lag för SM-guld varje år. Men det är helt uppenbart fullständigt ointressant för den genomsnittlige tjockisen i Gävle.

Kommentera

Clarence: Märkligt.
Du är inte överraskad, anser att laget håller AS-klass och kan inte se nåt positivt i att det här skräpgänget, med alla skador, efter 30 omgångar ligger 7 poäng från en fjärdeplats?
Vad får dig att tro att jag inte tycker att läget är jobbigt, bara för att jag inte sitter och grinar, gnäller och svartmålar allt i varje inlägg?
Kanske dags för dig att riva medlemskortet igen och byta lag, tror du kommer att må mkt bättre efter det...
Kommentera

Powerfade: Nu var det ju en positiv lista, därav nämnde jag ju såklart inte bortaplan.
Kommentera

Clarence:Om du vänder på det. Nu kanske de inser stundens allvar i god tid istället för att invaggas i en falsk säkerhet?
Kommentera

Huge: Om du kan se nåt positivt i en 9:e-plats så - grattis! Sen var det bara ren och skär fakta jag redogjorde i senaste inlägget. Att BIF inte legat sämre till i det här skedet på sju år. Jag finner det inte överraskande men likafullt jobbigt. Men inte du, tydligen.
Kommentera

bifhjärta: Absolut. Men bortaplan? Skall vi lämba bottenträsket så måste vi börja vinna på bortaplan. För gör vi inte det så kan vi stryka 50% av de återdtående poängen. Då blir varje hemma förlust dubbelt så svidande.

Återigen så tror jag att ett tränarbyte är svaret på problemet. TJ är helt enkelt för begränsad och avsolut ingen matchcoach som fixar att förändra matchbilderna när de går oss emot.
Kommentera

Huge: Backsidan måste förstärkas oavsett. Det vore totalt fel att tro att vår unge talang håller den hör nivån serien ut. Och hur agerar han i ett slutspel. Nej du. Vi måste förstärka.
Endast 10 mål av våra backar den här säsongen visar att vi inte är ett hot från blå. Det gör att motståndarnas forwards kan jobba djupare i egen zon och det försvårar för våra forwards. Detta kam vara en bidragande orsak till att vi ofta blir fast nere i sarghörnen.

Dessutom är vi väldigt sårbara. Kom ihåg att Bertilsdon är gjord av socker och det skulle förvåna mig mycket om han spelar samtliga matcher den här säsongen.

Man har hört ordet "otur" väldigt ofta i Brynössammanhang. Som när vi fick Gunde skadad precis innan slutspelet. Har man en bredare trupp så blir "oturen" inte lika påtaglig om man drabbas av avbräck som skador.

Redigerad kommentar

Kommentera

Powerfade: Lägger till en sak på din lista:

4. Vi har gjort vår hemmaplan till en riktig hemmaborg..Det börjar bli jobbigt för motståndarna att komma till Gavlerinken, längesen det var på det viset. Oerhört viktigt!
Kommentera

Skrubben: Vi sitter i en bil med 300 hästkrafte. Dessvärre har vi inte en mekanikerstab eller en förare som klarar att få ut den kraften. Vi har sett potentialen några gången men sedan har det stannat av.

Jag tror att TJ är den som bromsar. Jag ser gärna ett byte av tränare inom kort. Dags för ledningen att visa att man inte är nöjd. Problemet är att de är hur nöjda som helst så länge man spelar i högsta ligan.

Det finns ingen riktig vinnarinstinkt i föreningen. Ingen hunger. Man lever fortfarande på minnen av det senaste guldet. Och nör det går tungt så tar man fram Brynäs DVD och minns hur jävla bra man var för 40 år sedan...

Redigerad kommentar

Kommentera

Powerfade: Måste du nödvändigtvis peka på tre POSITIVA saker? Nu har du förstört julglädjen för Clarence, Lindström och några till. Fy på dig!!
Stackarna....
Med risk för att göra dom ännu surare:
Lucas Carlssons framfart gör att frågan om en backersättare nu inte känns lika akut som tidigare och att man iaf kan avvakta nåt riktigt bra. Skönt och viktigt att gå in i uppehållet med en vinst, vilan kommer lägligt för Nordan om inte annat.
Jesse ser bra ut, läser isen och har bra händer och styr PP bra. Enda glädjeämnet för gnällspikarna är väl att Wallace inte hann få nån match i benen.
Å andra sidan: med vårt skadeoflyt så hann han inte skada sig och tvinga BZ att skaka fram ännu en ersättare.
Man måste försöka se det positiva i alla lägen, även om det svider för vissa.... 😀
Kommentera

And Silfverberg Scores!!
Kommentera

Ni som ropat på backförvärv:

Jag håller med er! Men vi har oxå fått ett i Lucas Carlsson. Faktiskt den mest spektakuläre juniorback jag sett komma fram i Brynäs någonsin. Tar för sig på ett helt underbart sätt å är ju faktiskt top 3 bland våra backar sen han kom in. Jag väljer nog han framför Sunken alla dar i veckan trots den sistnämndes rutin och den förstnämndes brist på just det...

Kommentera

Powerfade: Jag instämmer. Det som gör mig orolig är att vi har ett lag som egentligen är bättre än en 9:e plats i serien. Vad är det som talar för att vi ska klättra i tabellen efter jul? Visst, vi får in Wallace som jag tror kan bli ett utmärkt tillskott. Däremot känns det som att vi saknar en viss glöd i vissa matcher. Kolla bara på matchen idag, vi var inte med från start och var tvungna att jaga Örebro hela matchen. Det var bara efter att vi klarade av 5-mot-3-läget som laget blev riktigt tända och verkligen gick för segern. 

Varför ska det krävas något extraordinärt för att vi ska behöva tända till och verkligen vill visa att vi vill vinna matchen? Skulle vi gå ut med rätt inställning inför varje match denna säsong skulle vi defintivt bli topp 4. 

Nu är jag inte alls insatt i några detaljer inom omklädningsrummet. Men idag var verkligen ett tydligt exempel på att killarna inte var redo från start när matchen började. TJ kan hålla på hur mycket som helst i media och prata om "det är inte acceptabelt", men det är fortfarande hans uppgift att se till att spelarna är redo när matchen börjar. Den uppgiften misslyckades han med idag, och det var verkligen med guds försyn som vi jobbade in oss i matchen och till slut lyckades vinna. 

Kommentera

Clarence: Jag är inte ett dugg orolig. BZ kommer att fylla på truppen med de spelartyper som saknas.

1. Vi har idag seriens bästa målvakt.
2. Ett vasst Powerplay.
3. En väl fungerande förstakedja som producerar.

För att nämna tre saker...
Kommentera

Inte sen senastekvalseriesäsongen 2007-08 har Brynäs legat så dåligt till som 9:a i Elitserie-/SHL-tabellen efter 30 omgångars spel. Då låg laget också 9:a, på 38 p(två p sämre än nu). Säger lite om hur tungt det allt som oftast gått denna höst. Och kanske är ett illavarslande omen om ett nytt kval i vårvinter?

Kommentera

Men nu nåste vi ha in sunkens ersättare. Annars har vi snart fler skador på backarna som belastas tungt
Kommentera

mk: och för mig känns det som någon går gråtandes till fröken.
Kommentera

mk: Jag bad om ursäkt i hans forum, tanken var aldrig att provocera men jag förstår att inlägget kan tolkas som så. Därav ursäkten. Att han sedan postar här för att smutskasta mig inför Brynäs-forumets skribenter upplever jag som rätt lågt det med, så vi båda kanske inte är helt rumsrena.
Kommentera

Lunkan: Jag går bananas när sånt postas i Brynäsboken efter en tung förlust. Så jag förstår Sven Savage helt. Därav mitt gilla.

Var en bra vinnare, istället för en dålig.
Kommentera

Sven.Savage:Men så dum Brynäsgubbe var, stackars stackars er! Fint dock att du gråter ut i vår bok, här kommer du få tröst. Kram!
Kommentera

Bara 8 poäng upp till fjärdeplatsen, bara 6 poäng ner till jumboplatsen. Men jag tror inte att varken Modo eller Leksand klarar av att krypa över strecket, de är helt klart de två sämsta lagen i serien. Men varning för Luleå där.

Det kommer bli en jävligt tajt kamp mellan sex lag om placeringarna 4–6. Nu tar vi jul. Hej!

Kommentera

Brynäsgubbe:

Kopia på ett inlägg på Luleåsidan, nyss, efter att Luleå har tappat 4-2 till 4-5 på sex minuter i en match där känslorna varit höga efter en diskutabla tacklingar och slagsmål:

Brynäsgubbe

SVAR:

Brynäsgubbe: Ibland är det svårt att veta hur man bör uppföra sig, att låta sunt förnuft och respekt vägleda en till "netiquette". Tack för din lektion, Brynäsgubbe. Man uppträder mot andra som man önskar att de ska uppträda mot en själv. Då vet jag hur du vill ha inlägg på er sida efter en blytung förlust.

Kommentera

70 Rodrigues: Då är du förlåten :)
Kommentera

Powerfade: Då bjuder jag på kaffe isåfall ;)
Kommentera

Tack Luleå för säsongens kollaps. Nu är vi 'bara' 9a inför uppehållet!
Kommentera

Skrubben: När jag bodde "hemma" i Stockholm så var jag på plats väldigt ofta, nu bor jag tyvärr i Skåne o då är det svårare.
Kommentera

Skrubben: åker 70 Rodrigues 20 mil har han kommitvtill Ljungby ungefär ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Åk dit och stötta då? Jag åkte 20 mil idag för att se grabbarna live. Det finns verkligen ingenting som slår hockey live. När dom dessutom vinner kan man inte ha spenderat sin lördag på ett bättre sätt!

Forza Brynäs!
Kommentera

Under JVM vill jag se följande formationer:

Sweatt-Scott-Rödin
Brodin-Niinimäki-Wallace 
Olden-Nordqvist-Blomqvist
Westerholm-Lundberg-Lindgren
Extra: Westerholm

PP1
Scott
Rödin
Niinimäki
Sweatt
Carlsson

PP2
Wallace
Nordqvist
Olden
Brodin
Andersén

Kommentera

4491 pers på plats en lördag kl 16, herregud så uselt.
Kommentera

70 Rodrigues: det har vi väl...Bara lite missförstådd...eller svårtydd... ;-)
Kommentera

Tommy: En coach med en spelidé hade varit en grymt bra julklapp😃
Kommentera

hahii: WORD!!!!! Så jävla sant. Vi får väl önska det av tomten.
Kommentera

70 Rodrigues: Det enda jag önskar mig till jul är att vi värvar en schysst back. Han ska va stor och placeringssäker. Kunna spela fysiskt, åka skridskor bra och ha ett bra förstapass. Sen ska han ha ett kanonskott så att han kan leverera i PP. Dessutom vore det bra om han var en klippa på att teka OCH en jävel på straffar. kort sagt; en allroundback!
Kommentera

Efter jul vill jag se det här:
Ny tränare
Carlsson istället för Djoos i PP
Olden istället för Blomqvist. Blomqvist gör inte det som han är värvad för, göra mål.
Kommentera

70 Rodrigues: Skönt, 2 pinnar och ett vackert luciatåg fick man med sig från matchen. Men nu krävs det nog att BZ skakar fram en back till mellandagarna, gärna en som kan träffa mål ifrån blå. Plåstra om skadorna nu och göm julskinkan för Nordan så kanske vi kan klättra nån placering på det nya året. Lata finnen får godkänt så här långt, förutom på straffen, den var makalöst dålig.
Kommentera

Det är ju en jävla tur att TJ har en plan nu när vi tappar "junisarna" till J - VM, har varit lite orolig😠😠😠
Kommentera

Nevermind, hittade.
Kommentera

Var kan man kolla spelarnas speltid i en match?
Kommentera

Om inte om funnits... Om vi inte snott Rahm för Örebro för några år sen så kanske de inte gått upp och då hade vi inte tappat poäng mot dem ikväll :-)
Kommentera

Brynäs tappade 1 poäng

Olden 30 sekunders speltid

Kommentera

Tack Brodin!

Rätt straffskyttar den här gången tycker jag! Ledande spelare ska få förtroende enligt mig.
Kommentera

JAAA SÅ JÄVLA UNDERBAAAAAART
Kommentera

Två pinnar får väl duga...
Kommentera

70 Rodrigues: Två pinnar. Skönt!!
Kommentera

1645617 · »