Brynäs IF

728273 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19

« · 1791414 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Vad sa CMore om Bulan?
Kommentera

Brynäsgubbe: Att enligt deras uppgifter så var Bulan redan klar för Luleå!
Kommentera

Brynäsgubbe:
Hade lika gärna kunnat stå 3,4-1 efter den här första. Skjut allting på Hudacek.. han har ju blivit sopkassdålig.

Man ser att Örebro inte är ett lag i harmoni.. lider faktiskt lite med dom. Men dom får skylla sej själva. Tre!! sparkade tränare inom loppet av några månader.

Tur för oss. Tycker inte vi sett så jävla bra ut som resultatet visar. Det är mer att Örebro är kassa.. hade varit helt annat reultat om vi mött Frölunda/Växjö. Men som sagt det här mötet kom otroligt lägligt. Kanske är det den här matchen som det vänder? Hoppas!

Kilström har haft en del väldigt underliga aktioner. Men återigen är Pudas i n t e bra.. han är katastrof!! Man kan ju hoppas han följer med Bulan till Luleå och hem till sina trakter. För honom vill jag verkligen inte ha kvar. Trodde och hoppades på att han skulle vara ännu bättre i år. Men det vi sett denna säsong är ju Porse varning. Visst han gör en del poäng, framför allt i PP.. men det skulle även Blomman göra om inte mer dessutom.

Vill faktiskt se att dom gör om i PP femmorna nu. Något står ju inte alls rätt till när det gått 6 matcher och 1 period utan mål i PP.

Tycker man ska utnyttja PaW som leder poängligan just i PP mera. Det behöver promt inte betyda att PoW ska spela lika mycket med honom. Sen tycker jag även att Lucas och våran kapten ska få chansen nu. Båda Lucas och Jacke har ett tungt skott och kan bära in puck på ett bra sätt, dessutom är Jacke en mycket bra tekare. Sen tycker jag Johnson som det är just nu inte förtjänar spel i PP. In med Grana som kommer vinna mycket tek. Som är så viktigt i special teams.

Något sånt här kanske:
Gunderson - Clark
Granis - PaW - Lindblom

Fälth - Carlsson
Paille - Blomqvist - Jensen

Också det sista.
Tycker backparet Gunderson - Zanetti ser väldigt intressant ut. Kanske fortsätta så när Berra är tillbaka. Och köra en väldigt bra Simon ihop med Lucas eller Kilas. För att på nått sätt böra upp dom så som Gunde gjort nu i första perrenmed Zanetti.
Kommentera

Pettisbif:
Pudas kanske inte alltid är bäst. har sina dippar, men att jämföra honom med Porseland är fan inte rättvist någonstans. Porseland var SAGOLIKT dålig, jag tror aldrig jag sett en så dålig spelare i SHL.
Kommentera

Forsberg 1978: Skulle det gå att få bekräftat att Bulan redan är klar för Luleå tycker jag han är fel man att leda Brynäs vidare denna säsong. Då har han fel fokus...
Kommentera

Zappaholic: Helt rätt 👊då kan dom skicka karln redan nu med nästa buss till Norrbotten
Kommentera

Zappaholic: Håller med till 100%
Kommentera

Aaah fan. Snyggt spelat.
Kommentera

Brynäsgubbe: Så jävla slarvigt
Kommentera

Brynäsgubbe: herregud vad klantigt
Kommentera

Gör man klart med konkurrerande klubb under säsong tycker jag man borde få böta och nuvarande klubb ska kunna bryta kontraktet utan ersättning. Hatar sånt här jävla fulspel. Det blir ju jäv.
Kommentera

Brynäs IF - Örebro HK 2-1
Kommentera

Men va ihelvete sysslar dom med????
Kommentera

Vill fan inte ha nå mer pp
Kommentera

Vägra pp! Spela 4 mot 4 i stället, frivilligt.
Brynäs pp är ett bra skäl att byta coach.
Kommentera

Det var bara en tidsfråga innan vi släppte in i PP. Ser alldeles för slentrianmässigt ut.
Kommentera

Alltså dem får nog ta en titt på hur Frölunda ich Malmö lirar pp vi är ljusår från dem
Kommentera

Brynäsgubbe: 0-1 i det PP!!! Parodi
Kommentera

Interference? Snubben rörde ju pucken 0,5 sekunder innan. :-)
Kommentera

Brynäsgubbe: Kan Pudas släppa puckjäveln i tid i uppspelsfasen någon förbannad gång? Kommer gubbar med fart på båda kanterna men det ska fan kladdas för jämnan!
Kommentera

Men skärpning...
Kommentera

Brynäsgubbe: Nu är det fan obra, hade det inte varit Örebro på andra sidan hade vi redan legat under dagen. Det är många som underpresterar nu
Kommentera

Snacka om att bjuda in Örebro.
Kommentera

Vill bara påminna om ett inlägg jag skrev i november...
Kommentera

Dallemas: Bulan har väl fullt upp med att fundera ut lämpliga PP-formationer för Luleå nästa säsong...
Kommentera

Lunkan: Vet spelarna om Bulan är klar? Kan påverka gruppen oerhört negativt...har jag själv erfarenhet från fotbollen...
Kommentera

Mittzon: Så övertygande som Brynäs spelat i januari 2 år i rad så inser man att Bulan är oersättlig. Not.
Kommentera

Bulan är ingen DÅLIG tränare men han är fan inte övermänsklig som folk verkar tro. På pappret har Brynäs ruggigt bra spelare vilket såklart underlättar när man vill ligga högt i en tabell.
Kommentera

Jag bryr mig inte nämnvärt om Bulan drar men det ska fan inte vara klart under brinnande säsong och ett ev slutspel på G!
Kommentera

dacke72: skulle vara skönt att få se en match och känna lugnet men det var ett tag sen nu !!
Kommentera

Man får hoppas Brynäs är "nertränade" eller något för detta är pinsamt.
Kommentera

Dalrt: Går man ner fem procent i kvalitet så är det andra laget snart ifatt.

Det här duger inte...
Kommentera

Men hur fan missar man målet där.
Kommentera

dacke72: Haha, korthuset rasar ihop totalt! Våren är här på riktigt!
Kommentera

Rögle och Brynäs seriens just nu sämsta lag?
Kommentera

VAD HÅLLER DOM PÅ MED?
Kommentera

dAVydov:
Det är ju detta jag sagt ett braaa tag nu. Något måste göras åt vårat PP. In med nytt folk, Blomman, Granis och Lucas. Rör runt lite. Det här funkar uppenbarligen verkligen inte.
Med en back av Erik Karlssons kaliber så hade pucken kunnat stoppats snyggt på blå. Men den nonchalanta passen får bara inte slås!

Sen börjar jag bli less på att Clark är så kladig och fumlig med pucken i PPt.

Btw.När räddade Felix ett friläge senast? Räddningsprocenten på honom idag måste vara väldigt skrämmande. Hur många skott kan Örebro haft på mål? Aaah nu gjorde han en Hudacek dessutom. IHÅLIGT VÄRRE..

Varför blir det alltid så i år att varje back som spelar med Pudas automatiskt spelar dåligt?? Jo för att Pudas inte sprider ett lugn och bra backspel. Saknar ju fan Sunkans enkla spel.
Kommentera

Stabilt Brynäs...
Kan vi kriga till oss en pinne ikväll?
Kommentera

Det ser fan extremt illa ut i egen zon stundtals.
Kommentera

Men fuck off. Perfekt läge för 3-1 och sen det där. Suck Brynäs...
Kommentera

Brynäsgubbe:
Skam och skandal. Tappa 2-0 till 2-2.
Jag skriver i affekt men herregud
Kommentera

Så jävla dåligt...
Kommentera

Qvarre: Vi ser ett lag i förfall som så många gånger förut
Kommentera

Brynäs IF - Örebro HK 2-2
Kommentera

Paille är ju helt osynlig
Kommentera

Brynäs spel bygger på hög intensitet och när den inte finns så kollapsar hela spelidén. Man får hoppas att Brynäs tränar så jävla hårt för att toppa formen till slutet av säsongen och därmed är nertränade nu.

PP nu snart 2-3.
Kommentera

« · 1791414 · »