Redigerad kommentar
Noterar att Lauritz gör mycket poäng i förhållande till istid. 11 poäng på 15 matcher där han snittat ca 13 min istid. +/- 0 i statsen också.
Keep it up Gretz.
Huge: Förstår det, och ja: idag hade vi centimetrarna med oss ett par gånger, en mkt jämn match som vi äntligen får vinna. Känns som att vi får tillbaka lite grann radioaktivt, där vi tidigare skapat lika mkt men inte fått utdelning.
Tur för Honken, då kan han gärna få fortsätta göra sina tavlor... ;-)
Har du inte förstått det här. Det är väl hockey i sitt nötskal Huge.
Honken borde ha tagit Martins skott (3-3)
Redigerad kommentar
Huge: Om Gunde hade varit smart så hade han legat kvar på isen några sekunder till. Men hans stolthet (an american guy) said no. ;-)
Huge:
Bra med lite vila igen, inte minst för Nokelainen och DP.
Mysko skador som inte verkar vilja ge med sig.
Vi kan sälja dessa spelare och köpa in se som pallar för en frostnatt.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Har för mig att olyckskorpar kraxade högljutt innan säsongen om att vi inte hade en offensiv. Var fanns den offensiva kvalitén?
Tycker vi har fått svar på den frågan nu...
Men försvaret måste tightas till betydligt. Vi får vara lyckliga för vinsten.
tjugo8:
Sunken har bedrövligt hockey-IQ
Tröttheten tar vid och spelintelligensen har inte varit hans styrka tidigare heller..
Huge:
Bra match, Örebro bjuder upp och man förstår att dom tagit många poäng mot andra topplag. Har flera riktigt bra forwards, det här blir nog fight ända in i kaklet.
Ser du inte klsskillnaden ???
Frejdig offensiv av killarna ikväll,kul match !
Bertilsson visade sig från sin bästa sida, smart,tuff,kylig i rätt lägen. Tycker även Sunken kom mer till sin rätt idag.
Kåberg border givetvis fått matchstraff. Han ser at det står Gunderson på tröjan och tar sin chans att försöka plocka bort honom från matchen. Fegt.
Älska Brynäs IF
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Ni medgångssupportrar får kolla halvtomma glas, så kollar jag, som är så in i helvete mer nyanserad, på mitt halvfulla...
Din pessimistiska jävel ;-)
70 Rodrigues: Målvaktsspelet och defensiven går ju hand i hand, så kommer det ena får vi det andra på köpet. Hemmamatcherna har ju varit bedrövliga så där räknar jag med att det inte kan bli sämre.
Man måste väl vara positiv. Vem vill sitta och stirra på halvtomma glas resten av livet?
Zappaholic:" Defensiven och målvaktsspelet behöver snäppas upp. Fixar vi det, samt blir stabila på hemmaplan, så är vi ett lag för topp fyra"
Bara så lite ;-)
Såja, nu fattas det bara typ 40-50 poäng för slutspel... :-)
Skämt åsido så känns det skönt att kunna vinna igen. Det tarvar en wirre i Brynäsglas. Skål!
bifhjärta: Har för mig att olyckskorpar kraxade högljutt innan säsongen om att vi inte hade en offensiv. Var fanns den offensiva kvalitén?
Tycker vi har fått svar på den frågan nu...