Brynäs IF

728038 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK 12/11-15

1715666 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 12/11-15
Carl Lejonkräk: Inte mig emot, gillar verkligen inte honom just nu. Ego-lirare och gör det alldeles för komplicerat för sig. Jag var så förväntansfull under försäsongen (han gjorde väl mål i nästan varje match), men han har gått ner sig mycket sen dess. Han borde få mer tid i ett annat lag i AS.
Kommentera

Skrubben: Jag var orolig när man satte in Enter som center i andra kedjan. Killen har inte spelat hockey på ett år och sätts in i en kedja som förväntas producera? Jag tror att det hade varit bättre att matcha in honom försiktigt med ett par tre matcher i 4:e linan
Kommentera

Charles: låt Carlsson spela PP istället för Porseland!
Kommentera

Skrubben: Läge gör en utlåning av Brodecki kanske?
Kommentera

Lucas Carlsson får min matchens lirare, både bra defensivt och offensivt får iaf igenom sina skott med
Kommentera

Enaranger: Måste säga att jag inte är ett dugg orolig för vår backsida. Desto större frågetecken kring våra forwards. Förstakedjan vet vi vad den kan. Men andrakedjan har inte alls klaffat hittills. Givetvis är en stor orsak Vranas skada, som har gjort att man varit tvungen att "hatta runt" mellan många olika konstellationer i den kedjan.

T.ex. Stuvade Bulan om mitt under Röglematchen där han satte Ollas som center igen, med Johnson och Brodecki på kanterna. Om Brynäs ska hålla en hög nivå över tid, måste vi ha en andrakedja som kan producera i 5v5. Det är bara att be till gudarna att Vrana blir den spetsspelare han var tänkt som.
Kommentera

Enaranger: Tack gode Gud att inte BZ matchade Svartvadet när det bjöds på transatlanter i somras för maken till ointresserade, loja och otränade spelare har sällan skådats.
Kommentera

Vi kommer att bli ett mycket bättre lag med en frisk Salmela i laget.

På de 18 matcher han spelat så har vi bara 3 nollpoängare.
På de 9 matcher som han inte varit med alls har vi 5 nollpoängare.

Sen var han troligen redan halvskadad i nollpoängaren borta
mot Luleå, eftersom han bara spelade ca 5 minuter i matchen
därefter mot Färjestad.

Vi ligger trea fastän vi haft båda våra topp-två-backar borta i
minst en tredjedel av matcherna. Vi har fått använda vår på
förhand "niondeback" i många matcher, som gjort det bra.

Så fastän vi fortsatt ha rätt många skadade (dock inte lika
illa som det var förra säsongen) så ligger vi ändå trea efter
i princip halva serien. Det trodde man inte innan säsongen,
speciellt inte om man sagt att vi fortsatt skulle ha minst
3-5 spelare borta i var och varannan match.
Kommentera

Skrubben: Jag håller med. Känner mig stolt vilket var många år sedan. Uppehållet kommer lägligt. Känns som vi har fått soppatorsk men ändå tagit 5 poäng de 2 senaste matcherna. Uppehållet kommer lägligt och vi behöver inte oroa oss för att Rödin skall skada sig i en fjollturnering.
Kommentera

70 Rodrigues: Tänk va Foppa ska vara förbannad nu inför julen😂
Laget som sålde sin själ för framtida amerikanska legoknektars reträttlag... Attans oturslag..
Kommentera

Nu tar jag screenshot på tabellen och sätter den som bakgrundsbild på mobilen 😀. Att fira jul som trea i serien trodde jag aldrig i mina vildaste fantasier inför säsongen. Även om jag trodde på det här laget inför säsongen, är kunde jag aldrig föreställa mig en tredjeplats inför juluppehållet.

Och som Bulan säger, man har fått gå hårt på många spelare under en längre tid. Det märktes dom sista matcherna. Uppehållet kommer lägligt, så nu gäller det att läka småskadorna och komma relativt fräscha inför återstående del av säsongen.
Kommentera

MoDos otur håller i sig som det verkar😂😂😂
Kommentera

Brynäsgubbe: Nja, förra säsongen var vår lägsta nivå väldigt väldigt låg. Det är ju tack vare att vi polerat bort de avgrundsdjupa genomklappningarna som vi ligger trea. Även när spelet inte fungerar så har vi alltid chansen på poäng med undantag på ca 3 av 26 matcher.
Kommentera

bradberry: Det är klart att jag är grymt stolt över laget och grabbarna sett till hur nederlagstippade Brynäs var inför säsongen. Ingen hade sagt att vi legat 3a vid juluppehållet. Men framgång föder förväntan och jag tycker det är märkligt att vi är två min från 0p mot Karlskrona (som idag krossades med 6-1, ungefär det förväntar jag mig mot ett så kasst lag sett till att vi ändå ska vara ett topplag).

Menar bara att vår lägstanivå borde vara högre, men den är tyvärr riktigt riktigt låg. Samtidigt är högstanivån väldigt hög. Kommer förhoppningsvis bli bättre, Salmela spelar nog nästa.

Edit: Egentligen enda gången jag minns att Brynäs varit överlägsna var när vi jagade ikapp mot Modo. I övrigt är i princip alla Brynäs matcher väldigt jämna.
Kommentera

Brynäsgubbe: Vad är det för individer här inne som inte fattar att en säsong innehåller dippar i spel/form...? Brynäs har väl haft 3 tunga perioder a 3-5 matcher. Det positiva är att i alla fall två av dem har vi trots sämre prestationer tagit hyfsat med poäng. Inget lag går igenom en hel säsong i toppform, inte ens SAIK. Ingen anledning till oro. Brynäs kommer hamna på plats 3-8 när säsongen är färdigspelad, förmodligen topp 6. Bättre än vad vi trodde på förhand... Vi kommer ha fler dippar innan säsongen är över men oxå perioder av kanonspel. Snart är Anssi med igen oxå. Bara en sån sak...
Kommentera

ellis: jo, iofs:)
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja vem hade trott att få fira jul som trea? Inte jag i alla fall! Härligt!
Kommentera

Brynäsgubbe: Nu var det inte hans oro jag kommenterade, utan poängskörden...
Kommentera

Zappaholic: Hans oro är ju inte helt obefogad med tanke på insatserna i åtminstone de två senaste matcherna. Brynäs får vara glada att man mött två ännu sämre lag, men jag är också orolig inför mötet mot LHC. Viktig match då sett till tabellen.
Kommentera

Clarence: Du tippade ju förlust i båda matcherna och följdaktligen noll poäng inspelade. Nu tog vi ju fem så du borde ju vara in i helvete nöjd just nu!!
Kommentera

Hoppas på en jävligt mycket bättre match efter uppehållet 👊
Kommentera

70 Rodrigues: Rögle hade ju sån förbannad tur idag att de inte förlorade med 3/4-1.

Men Brynäs är tillbaka som 3a! Alltid något.
Kommentera

Fy fan vilken skitmatch, tackar gudarna för uppehållet😠
Kommentera

Dåligt spel och tar inte tillvara på alla chanserna vi får..trots det 3 raka segrar. Starkt. Skönt inför julen!
Kommentera

ellis: Kanske det. Men senaste tiden bekymrar. Ett tag såg det ut som laget var bättre än så här, men verkligheten kanske är den nuvarande. Hösten totalt sett ändå godkänd med +. God jul på er alla!
Kommentera

ellis: Starky har nästan lika många poäng som Brodecki och Alcen.... haha xD

Men varför misshandlas Olden?!
Kommentera

Brynäs IF - Rögle BK 2-1
Kommentera

2 poäng iaf. Rätt kass insats.

Tycker nästan ingen forward är bra idag. Scott och Rödin bränner och kladdar,samma med Westerholms,andralinan trampar vatten hela matchen.

Ger mina guldstjärnor till Mannberg,Starky och Pudas idag.

Älska Brynäs.
Kommentera

Honken: Fast skönt i alla fall med lite vinstkänsla att gå in i uppehållet med.
Kommentera

Dalrt: Mönstret till övertro på vissa spelare känns igen från tiden med TJ.....
Hur Porse mfl inte får nöta canvas är ett under..
Kommentera

Pinsamt att bara få 2 pinnar, ja jag är jävligt bitter:(((
Kommentera

Haha nu gör han mål baara för det, för han var skitdålig hela matchen, aja, det kan jag väl ta.
Kommentera

Men skjuuuut.

Tack Westerholm!
Kommentera

Nu spelar PaW förlängning när han varit så jävla dålig? Är Bulan blind idag eller?
Kommentera

Pinnen i land i alla fall. Men mer blir det väl inte en sån här afton?
Kommentera

Dalrt: Idag har tvillingarna varit riktigt kassa!!! Ser otroligt mätta och trötta ut..
Kommentera

Så jävla dåligt.
Kommentera

PaW gör inte mycket rätt idag faktiskt...

EDIT: Han är rent av skitdålig tom.. Kastade bort 3-4 lägen sista 5 minutrarna.
Kommentera

Pettisbif: Inte ens målass blidkar tydligen?
Kommentera

Tyvärr, förstår jag inte hur Olden hela tiden kan komma efter Brodecki, Brodecki har en riktig formsvacka denna säsongen...
Kommentera

Nä, Enterfeldt spelar visst i fjärde nu...
Kommentera

bradberry: Olden är petad återigen.... Enter spelar med Blomman och Alcen
Kommentera

Har Enterfeldt klivit av?
Kommentera

Zappaholic: Blir orolig när Bulan låter skiten att fortgå😠
Kommentera

Brodecki den jävla fipplaren verkar ju inte kunna skjuta. Stör mig så mycket på honom.
Kommentera

Pettisbif: Hoppas de kan fixa 1 p nu i alla fall. Så långt sträcker sig hoppet. Viktigt för tabellen.
Kommentera

Fan vad Scott är värdelös på att teka.......

Dom kommer förlora idag.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det är väl skitsamma vad folk skriver här. Påverkar ju inte spelet ute på banan. Eller tror du så hårt på karma?
Kommentera

Fy fan vad skönt att det kommer ett uppehåll.
Kommentera

Så jävla kul att så fort någon säger hur vi leker med motståndarna så blir det bakåtmål som på beställning. Varenda jävla gång.
Kommentera

1715666 · »