Brynäs IF

730610 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24

« · 1998006 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 2019-10-24
pekka85: Tycker du har rätt i mycket men Alcén tycker jag gjorde ett hästjobb i BP tillsammans med övriga. En helt annan aggressivitet och avvägning i BP. Vid flera situationer stressade de vid rätt lägen och ställde upp när Rögle kontrollerade pucken. När de ställde upp var det inte det sedvanliga backa in i knäna på målvakten utan aggressivitet med klubborna och tryck uppåt. Alcén tycker jag är mycket smartare än Forslund i BP även om Forslunds kvickhet kan vara nyttig i den spelformen.

Dagens PP var också mycket bättre än tidigare. Visserligen något dåligt PP-spel av Rödins formation vid vissa lägen men Molins enhet skapade i synnerhet farliga chanser. Bra match av Molin, något nervös vilket är förståeligt men i det stora hela spelar han väldigt klokt och sätter upp lagkamraterna bra.

Gött med vinst!
Kommentera

Spajderman: Nu lyfter vi !!
Kommentera

pekka85: Tycker Alcen gör sin bästa match i år. X-antal gånger och surrar. Tyckte Curran såg riktigt griig ut mot han?

Molin saknar lite tempo i rören. Men jävlar vilket spelsinne han har.

Andersen och Norin måste snäppa upp helt klart. Kilas gör en ganska medioker match men tycker han har varit bland våra bättre backar i år.

Sigalet och Söderström tillbaka kommer bara växa. Tvivlar inte en sekund på att de kommer vara i Bertil och gunde-klass.

Brodecki bidrar med finess men ibland lite väl mycket juniorspel? Vrider och vänder och kör fast.

Sallinen ser ut att vara 10kg lättare? Öhlund är riktigt bra.

Förstakedjan finns de en växel till i. De kommer sakta men säkert. Men de som glädjer mig mest tsm med erssons lir är Scotts defensiv. Satan va bra han är.
Kommentera

8399: Sorgligt om det är så😀 Tycker att man ser klass på Melart och Bergström och hoppas att vi får in en sån förstärkning👍🏻
Kommentera

pekka85: Vi vann mycket mer kamper vid sargen idag. Verkar också att självförtroendet är bättre.
Kommentera

Charles: helt klart var det så. Box play var nog säsongens bästa sett över hela matchen.

I pp finns mer att hämta. Nästan så jag tycker att andrauppställningen är bättre än första iaf om man hade någon annan än sigalet
Kommentera

pekka85: Söderström är vår stjärnback, har du missat det?
Kommentera

vet inte om det diskuterats än men visst såg man ändringar i både boxplay och powerplay, boxplay checkade man närmare backarna och lite mer fart.

och i PP letade man oftare spelare i slottet eller crosspassar
Kommentera

Davey85: Nädå, vi är bättre än serieledarna i den här matchen. Vet dock inte vad det innebär. Om vårt sargade gäng gör en heroisk insats eller om Rögle var osedvanligt dåliga men jag hade inte skämts om vi fått 3 poäng. Får se om du når samma slutsatser från matchen men mina + och - är iaf:
+ Mannberg och Sallinen är fortsatt bra och är få som går mot mål.
+Sigalet gör en av sina mindre dåliga matcher, bara det.
+Desch kämpar på och ska absolut inte sparkas.
+ Viktigt att Scott och Rödin får avgöra, i övrigt dock mer att önska.
+ Ersson är mycket bra och gör några riktigt bra räddningar vilket ger ett lugn till laget.
+ Lill-Molin gör det helt ok för första matchen, positiv känsla.
Ingman och Söderström är bra på backen.

Och det dåliga:
- Norin är inte SHL-mässing i mina ögon. Kladdar för mkt och är för lätt i kroppen.
- Söderström överglänser Andersén och Kilström med råge. Det är inte ok.
- Se Johan Alcén spela BP är som att se en höna med avhugget huvud. Forslund borde gå före alla dagar i vecka.
- Blomqvist och Rhodin - totalt osynliga. Blomqvist med ett A på bröstet och, vad vi tror, 140k/mån borde fundera på vad han sysslar med.

Får se om du har samma bedömning efter att du sett matchen?

Nu blir det en spännande helg för oss Brynäsare👍🏻 Det låter kanske sorgligt men vardagen blir på något sätt lite trevligare när Brynäs vinner.

Sov så gott Brynäs-bröder och systrar!
Kommentera

bradberry: nyss hemkommen från matchen och jag tycker Brynäs gör en bra insats men har dock ordentligt med flyt när pucken dansar på mållinjen åtminstone vid 2 tillfällen.

Lundgren tycker jag gör en av sina bättre matcher i brynäströjan och alla kedjor jobbar bra. Sämst tycker jag JD var som är nonchalant och lätt kunnat orsaka några baklängesmål. Tror att förstalinan kunnat fått bättre utdelning hittills om man haft en annan tredjelänk.
Kommentera

Silfverkroken: Absolut, är glad för segern såklart. Men tycker fortfarande vi har mycket att jobba på.
Kommentera

Charliejfz: man såg ju verkligen i 3-3 hur grymt skicklig Curran är med puck var riktigt nära. Tacklingen känns mer olycklig än ful tycker det är svårt när det kommer till situationer där en spelare försöker ta sig in i slottet försvarande spelare kan ju inte bara släppa förbi dem men inte heller gå med full kraft
Kommentera

det är någonting speciellt när man hör en kommentator säga "Molin" i Brynäs sammanhang känns så rätt bara
Kommentera

Var väl knappast en tråkig match idag? Tycker vi spelar bra, jag väljer att hylla grabbarna idag!
Kommentera

Brynäsgubbe: Med tanke på hur vårt försvar läckt de tidigare matcherna kan jag faktiskt ta en tråkig match där vi lyckas ta två poäng mot serieledarna.
Kommentera

8846: Jag har aldrig varit npgot stort fan av Mannberg. Men i år har han börjat bra. Han verkar inte bry sig om förlusterna utan ser ut att ha ett bra självförtroende. Ser inte att han skulle göra ett sämre jobb än Desch för tillfället.
Kommentera

Davey85: Även de flesta underliggande siffrorna såg bra ut, men det kanske inte räcker..
Kommentera

HitTheLights: Mannberg är absolut inte het och har inget spelsinne fick jag förklarat för mig när jag tyckte att han skulle få chansen i 2a linan innan det var klart att Molin anslöt.
Tycker fortfarande att han gör det bra. Konstigt nog.
Kommentera

bradberry: tror inte man tänker alls. Glömde Molin som får ett svagt MVG
Kommentera

Charliejfz: Det är nog inget fel på Curran, tyckte ärligt inte han träffade huvet alls. Eventuellt att den tog i huvudet tack vare att det far framåt iom att han blir tacklad.
Kommentera

bradberry: Jo, jag var också lite skeptisk till coachingen i 3mot3. Också mycket märkligt att spela Danielsson men inte Brodecki i den spelformen. Tycker generellt det gick bra för Brynäs när man spelade 1 back och 2 forwards, det gick sämre i bytena där man matchade 2 backar.
Kommentera

Lunkan: En stilla undran.... Hur tänker man med denna uppställning i OT 3 mot 3?:

Andersén Sigalet
Ölund

Idiotcoachning...

Men vilken viktig seger. Vi besegrade OT-spöket, tog två extremt viktiga poäng och lyfter skallarna efter vinst mot serieledaren...
Kommentera

Brynäsgubbe: Tråkigt spelade vi förra säsongen. Idag gick vi iaf ut i tredje och förde spelet mot serieledarna och försökte vinna. Det hände inte en enda ggn förra året oavsett motstånd. Kanske dags att flytta upp målkungen Mannberg till 1:a så det börjar hända lite där också. Scott såg iofs bättre ut idag än på länge. Norin däremot.. Ser tyvärr inget shl-mässigt hos honom.
Kommentera

Brynäsgubbe: Vad begär du av ett lag med stukat självförtroende?? Klapp klapp spel och tvåsiffrigt? Så här får vi nog spela om vi ska få ordning på skutan
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag tycker att Brynäs var det klart bättre laget fram till sluteskedet. Förmodligen blev spelarna lite rädda för att förlora och blev väl passiva.
Kommentera

Lunkan: En förstärkning på baksidan vore underbart
Kommentera

Davey85: Mja, mjo. Var en rätt jämn match men Brynäs spelar bara väldigt tråkigt. Så otroligt uddlöst. Brynäs såg extremt trötta ut i 3e och var helt utspelade i OT innan Rödin fick friläge.
Kommentera

Davey85: helt ok match men i mitten av 3e såg vi trötta ut. Vill lyfta Mannberg och Söderström 9 och 5 har det tyngre
Kommentera

Davey85: Väldigt rättvis vet dock inte vilken match dom här killarna sett kanske någon replay från 1-4 förlusten från förra säsongen:)
Kommentera

Grattis idag... hoppas Curran är ok
Kommentera

Värdig insats idag och hoppas för guds skull att laget kan få energi av detta. Viktigast är att grabbarna höll siffrorna nere även om vi hade en del boxplay att reda ut. Känns som säsongen hänger mycket på att vi kan vinna på lördag mot ett sargat Leksand som dock varit spelmässigt bättre hittills under säsongen.
Kommentera

Ska se matchen nu i efterhand. Kollade bara statsen lite snabbt, såg att vi vann skotten rätt stort trots mer utvisningsminuter, men folk här verkar missnöjda.

Ingen rättvis seger?
Kommentera

8399: Haha dags att bryta trenden då när man ska dit på lördag.
Kommentera

pekka85: klockren vinst vi var lugnt det bättre laget idag mot serieledaren. Några dippar ibland. Bp såg grymt aggressivt ut och Rögle lyckades aldrig få till någon riktig snurr i offensiv zon som det ofta sett ut förrut. TACK hockeyguden för 2p. Över och ut!
Kommentera

pekka85: Leksand har åtta raka torsk
Kommentera

mattiask: Va fan sitter kommentatorn och yrar om. Han ska fan inte elda på Abbott. Den tar axel mot överkropp på puckförande spelare. Skön vinst iaf och jag tycker Ersson gör en solid insats och ger med det ett lugn till vårt yra försvarsspel. Nu blir det en skön fredag och sen ska vi ha gruvlig revansch på Leksand. Nu blir det en whiskey👍🏻
Kommentera

Jag tycker det ser ut at vara en klockren tackling i bröstet av Scott.

Ersson imponerade ikväll, placerad rätt hela tiden och snabb i förflyttningarna. Sallinen och Mannberg bra i offensiven.

Hoppas Rödin lyfts av målet, annars ser han oroväckande slö ut.

Bra laginstats.
Kommentera

Zappaholic: Riktig krigarseger där vi äntligen fick med oss en seger. Klockrent BP ikväll bäddade för poäng. Molin lyfte tredjekedjan och där har vi en enhet som kan producera framåt.
Nu lämnar vi bottenträsket!
Kommentera

Varning för en kanske överdrivet optimistisk kommentar MEN!
Hela avgörandet är en sekvens som skulle kunna vända den här säsongen. De 2 stora namnen smällen först på för att därefter visa kyla i ett friläge !
Kommentera

mattiask: för fem år sedan hade alla jublat, tycker själv den ser ok ut från vinkeln där man ser bäst
Kommentera

pekka85: Faktiskt rätt smart gjort, med tanke på att nästan alla övertidsvinster har kommit efter vi blivit övermodiga och fått kontringar i baken.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Sköööön.t hoppas det lossnar lite mer för Rödin med målskyttet nu!
Kommentera

8399: Rönnberg borde ta efter.
Kommentera

När Brynäs inte förlorar special teams med 0-2 som man gjort i många matcher blir det ofta väldigt jämnt.

Skönt för Scott och Rödin att få kliva fram och avgöra.
Kommentera

Rödin1912: Klockren tackling på Curran...kommentatorn och Abbott är såklart överens om att den träffar huvudet. Tar initialt i axeln/bröstet vad jag kan se.
Kommentera

Oj nyper mig i armen.... gött med suddenvinst
Scott anmäld och avstängd?
Kommentera

8624: Respekt till Abbott!! Ingen grinapa där inte..
Kommentera

Nu fick man se tacklingen i repris i en bättre kamera. Klockren tackling i bröst, även om armen/axeln är hög.
Tycker defintivt att första träffen tar solklart i bröst.

Riktigt gott med två pinnar och ett väldigt fint avslut av Rödin!
Kommentera

Brynäsgubbe: Fast det där är ju ett typexempel på när puckförande spelare faktiskt får titta upp lite.
Kommentera

Heads up, lilla pojke. Det är hockey vi spelar.
Kommentera

« · 1998006 · »