MickeB: Nej jag hoppas verkligen att Sundlöv får gå snart. Även fast jag är orolig för att det krävs en degradering för att de skall flytta på honom. Man har bytt tränare, styrelser, tillsatt klubbdirektörer mm mm. Det är bara en sak som varit konstant i föreningen och det har varit Sundlöv.
Att man då misslyckas sportsligt år efter år med honom som ytterst ansvarig för den sportsliga biten borde ge en hint om vart felet ligger. De två vändor vi haft i slutspelet den senaste tiden berodde nog mer på Boork än på Sundlöv.
MickeB: Sundlöv skulle inte ha ris på stjärten uten en fot... Ett sånt kostsamt misslyckande som renderade i att Boork sparkades och säkert var delar av motivation till KÅEs sparkning.
Detta kombinerat med att Brynäs har avverkat tränare på tränare och även ett stort antal spelare utom en kärngrupp på ett fåtal spelare.
Så vad får vi kvar? Vad är kontinuteten i sammanhanget. Sundlöv, Lind, Molin, Dackell, Danielsson mfl.. En skara som knappast rosat marknaden de senaste åren.
Man har skyllt på dålig ekonomi genom åren men har ändå haft en budget i paritet mot ett flertal andra klubbar i sverige. Ändå har man gått kräftgång. År efter år efter år. Är det bara otur som Huge vill kalla det eller finns det en linje med ovan nämnda personer och brynäs kräftgång?
MickeB: Har jag någonsin påstått att jag skulle göra jobbet bättre än Sundlöv? Även fast jag börjar tro att så är fallet.
Hemlin gör förövrigt ett väldigt bra jobb om man jämför med vad Sundlöv har åstadkommit under de år han har varit SC.
Eller tycker du att Sundlöv har gjort ett bra jobb?
GävleLasse: Jo Aarnio var ett riktigt muskelpaket som sket i att han var en halvmeter hög. Var väl hans tjej som tvingade honom tillbaka till finnskogarna?
sylf: Jag vill göra en parallell mellan Brynäs fortsatta kräftgång och Sundlövs dåliga jobb. Han bränner för mycket pengar på sina gamla polare Lind, Dackell, Molin, mfl..
Går man som spelare in med "Jag vill nog spela ett år till" så är det av precis samma motiv som för Sundlöv själv. För de att de helt enkelt vill tillfredsställa sina egna behov. Med tanke på att de knappast blivit överösta med kontraktsförslag från andra håll under silly season så måste deras löner anpassas till detta. Så har inte gjorts utan "Polarn Pär" har frikostigt lagt upp sedelbuntarna på bordet
sylf: Dessvärre så måste hela laget anpassa sig efter den avslutaren och det håller inte.
Sundlöv är poppis bland de som styr brynäs. Därför är han kvar. Det är absolut inte baserat på hans insatser som sportchef. Om Micke hade hälften av det hjärta för klubben han säger sig ha så borde han ha avgått för länge sen. Allt för klubben bästa. Nej han sätter sitt eget ego och välbefinnande i första hand och sitter kvar för att HAN trivs med jobbet.
sylf: Nej det har gått troll i produktionen framåt de fyra senaste matcherna. Jag har flaggat för det förr att man måste förbättra måslyttet. Då blev jag nedtystad av folk som menade att det inte gjorde nånting för man vann ju i alla fall. Nu står man i ett helt annat läge och problemen är demsamma...
Jag ser gärna att man befodrar Sandin och Sundström med.
21olsson:Nej, ner med Dixon i fjärdelinan och Upp med Granström I första. Det är dagd att Cz visar att hårt jobb belönar sig. Dixons dåliga +/- måste enkom vara en bra motivering till minskad speltid, i alla fall under en period. Det handlar om att ge signaler.
Att Brynäs segertåg skulle ta slut nångång visste ALLA. Det som irriterar mig dock är det faktum att man förlorar mot på pappret säme lag som Luleå och även lag som visat grymt dålig form. Modo och TIK. Förlusten borta mot FBK kan jag ta då vi inte varit bortskämda med vinster i Karlstad.
Alla tycks ropa efter en målskytt - Hannes Hyvönen verkar ju vara en trevlig kille med en speciell känsla för lagspel som nog snart är ute på marknaden.
Han skulle sitta som en smäck. ;-)