Peja: Du menar Petr?
Tyler, kom kvitterade ut några klubbor samt Isso samt svullade några burgare... sedan så satt han på MAX med flygbiljetten i bröstficakn samt en blondin från Arbrå.
Phillips, aahhh vilken gud, minns även SSK's Jokinen som lekte med oss i Gavlerinken.
Timonen som Boumedienne var trögstartade men de var viktiga :-
Den bästa backen i laget då det var Kronwall. Placeringsäker.
Fanns ju vissa som eustade för krig men kom ingenstans... vad säger du Westerlind och Poffa
MickeB: Att belägga all skuld på Sundlöv för spelare min inte lever upp till förväntningar kan man inte. Det är fortfarande tränarens jobb att placera vederbörande i rätt miljö. Ett lysande exempel på det är Bicek. Han var van att vara den stora stjärnan i sin lina i Leksand. Det var HAN som var motorn och allt gick genom honom. Tillsammans med Bäckis och Månsson var han inte det. Bäckis var stjärnan och Månsson passade aldrig.
Men jag anser i alla fall att Sundlöv bör bbytas ut. Främst av tre anledningar.
1. Förra årets misslyckade satsning. OK han var säkert inte huvudansvarig för riktlinjerna för satsningen utan det var nog mer eller mindre Boork som styrde det hela. Men i slutändan så VAR Sundlöv i egenskap av SC ytterst ansvarig för ett vågspel som inte bara satte föreningen i stor skuld utan även var en katastrof rent sportsligt. Men Sundlöv fick det till att det vaer Boorks fel iom sparkningen.
2. Bristen på kontinutet i laget. Hur många tränare har avverkats sedan Sundlöv tillträdde. Det har varierat mellan rena höftskott som Jonsson är ett lysande exempel. Sundlöv har varit ganska otydlig i sina tränarval. Sen togs Boork in för att städa upp bland spelarna. Återigen så skjuter Sundlöv över skitjobbet på någon annan. Arbetet med att städa i det lagbygge han själv skapat. Min högst personliga analys av den situationen med fraktioner inom laget kommer till av två anledningar. Otydligt ledarskap när det gäller tränare (för stor omsättning) samt en dålig linje i lagbygget av Sundlöv. Jag tror inte att beslutet att ta in Boork ens var Sundlövs utan styrelsens.
3. Brynäs behöver byta ut Sundlöv och ge nån annan chansen. Brynäs behöver en sportchef som är tydlig med vad han vill och samtidigt har kunskapen och verktygen att göra verklighet av sina ambitioner.
rackham: Alternativen ser ju inte ut att vara allt för många i dagsläget. I alla fall för en som mig.
Men jag eftersöker NYTÄNK, vilket innebär att vi inte skall ha nån halvfigur vars främsta merit är stort brynäshjärta för då kan vi lika gärna behålla mormor. nej jag vill ha en person vars meriter talar för sig själv och som är professionell rakt igenom.
MickeB: Ja Sundlöv har målat in sig i ett hörn, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Men då får marknadsavdelningen helt enkelt jobba in mer pengar till ett nyförvärv om det är vad som behövs. Jag är ganska skeptiskt till att Sundlöv skulle hitta en frälsare. Hans trackrecord talar inte för det.
Däremot så ligger det en hel del på CZ att få gubbarna att skjuta mer och in med näsan i skiten framför kassen. Dackells perfekta skottläge mitt i slotet och han väljer att passa är så äckligt talande för Brynäs form just nu. Dackell som dessutom är kapten och tillhör den skara spelare som skall ta på sig ansvar och visa vägen får inte fega ur och välja att inte våga ta avslut själv. Dessvärre är det lite av ett trademark för Dackell att göra detta.