Brynäs IF

728073 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall

« · 1393621 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - SAIK mån 22/8 Hudiksvall
Anders Berg: Och "mongofansen" tycker dom är bäst hur det än går!
Kommentera

Man kan tro att alla Brynässpelare är 15 år gamla och väger 45 kilo.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: "Hatfansen" vill bara att Brynäs ska vara bra någongång.
Kommentera

Clarence:
kolla färjestad i fjol dom spelade inte bra i börja.
men sen vet vi hur de gick.
Kommentera

Clarence: Nu vet jag varför det ser såååå taffligt ut på isen för Bif!!
Dom har ju skickat isdans laget till fel hall ju!!
Kommentera

Clarence: När MoDo vann guld senast så vann de bara en match på försäsongen, men tråkigt nog så var det ett undantag.
Kommentera

leovalkama: bry dig inte om hatfansen deras åsikter är inte värda någonting.
Kommentera

Zappaholic: Får man då stillsamt fråga varför Brynäs skulle bli så mycket bättre och lag som AIK och Skellefteå så mycket sämre när serien drar igång. Önsketänkande, det är allt det är enligt min mening.
Kommentera

Storhonken: Gunderson är en import och ska vara toppspelare i laget, givetvis.
Kommentera

Burken: Jag skönmålar väl ingenting. Du såg väl själv att första såg bra ut. Men varför ge upp säsongen redan nu som du verkar göra? Spelarna har som tur är lite bättre mentalitet.

Träningsmatcher betyder föga...förra säsongen "vann" väl SSK och Modo försäsongstabellen. Tendenserna för de lagen såg bra ut. Hjälpte det?
Kommentera

pekka85:

Nej Boliden står förmodligen inte för alla. kanske en men då har man fått bollen i rullning och skapat ett intresse. Problemet i Gävle är att olikt Boliden så har inte längre Gevalia och Ahlgrens bilar någon lokal koppling så dem numer är uppköpta av amerikanska bolag som inte har något större intresse av ett lag i en liten stad någonstans i lilla skandinavien. Det gör  liksom ingen skillnad för deras globala marknad.

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78: Inte fan tycker jag att det är kul men att säga att hela föreningen kan dra åt helvete p.g.a en pissig träningsmatch är helt sjukt. Om brynäs vinner tre raka efter den här matchen då? Är vi helt plötsligt mästare då? Kan föreningen fortfarande dra åt helvete? Jag tycker inte att det ser så skitbra ut på isen nu heller men det är fortfarande inga matcher som betyder nånting alls.
Kommentera

Anders Berg: Borde ju va så men så funkar det inte i lagen längre.Men du kanske
tycker att Gunderson är en toppspelare?
Kommentera

Burken: Skymtade Jonte i PP också, vilket genidrag!
Kommentera

Jaha, då börjar tredje då..

Undra om Brynäs kan göra ett mål i alla fall?

Kommentera

arnio: Nej det betyder inget att förlora en träningsmatch. De gamla spelarna vet om att de har sina platser säkrade genom att ha rätt nummer och namn på tröjan. Nej det är fan dags att sätta ner foten och visa för de gamla spelarna att de är utbytbara.

Hansen i PP... vilket genidrag. Killen får en passning opch står som en jävla sågbock på isen.
Kommentera

arnio: Du får gärna tycka det, det hade betytt något om det kommit från en person som jag respekterar.
Kommentera

Storhonken: Hansen är en import och ska därför vara en toppspelare i laget!
Kommentera

tompap71: Absolut! Visst är det så och det är väll det som är problemet! En marknadsavdelning som inte lyckas knyta de rätta kontakterna. Gävle har väll Gevalia och Ahlgrens bilar:) Samtidigt tror jag inte Boliden finansierar alla de nyförvärven! (ekonomisk doping)
Kommentera

Zappaholic: Det kanske beror på att många har följt Brynäs i många år och ser tendenserna redan nu.

Men jag märker at du fått sig några rejäla sniff av Huges lustgas.. Vad du än gör böj dig inte framåt.
Kommentera

arnio: Visst vi sitter och ser det på datorn, det finns folk som tagit ledigt från jobb och åkt en längre sträcka för att se på elendet. Nån stans så har spelarna och föreningen ett ansvar mot alla supportrar som följer dom land och rike. Träningsmatcherna är inte direkt gratis heller. Då ska man fan bjuda upp till kamp. Har man inte material för att göra det så får man skaffa spelare som håller. Just nu har vi 5-6 namn som aldrig skulle platsa i en annan elitserieförening!
Kommentera

Brynäsjohn:" arnio: Om du försvarar det som sker just nu så bryr du dig inte ett skit om Brynäs!"

Försvarar? Vadå försvarar? Jag tror bara att det inte betyder någonting alls att förlora några träningsmatcher även om Brynäs spelar som en påse nötter. Säsongen kan bli hur kul och hur tråkig som helst oavsett om vi torskar i några träningsmatcher eller om vi skulle vinna rubbet. Alla kan se ett Brynäs glider runt som om att det vore allmänhetens åkning och de tar definitivt inte i så att det blir torsk har jag vetat sedan minut ett. Trisst för oss som glor på matchen att Brynäs inte ens försöker men jag är i alla fall inte orolig för säsongen i stort (inte mer än vanligt i alla fall)
Kommentera

pekka85:

Skellefteå är bokstavligt talat sponsrad av en guldgruva.
Kommentera

70 Rodrigues: Nej det är inte förbjudet men efter ett tag blir det bara töntigt att hacka på en när det finns många som är överflödiga.Om det är ngn som är överflödig så är det väll Lasse J!!Nu vet jag inte hur mycket Hansen har i lön men har han överdrivet mycket han oxå så skicka båda isåfall.
Kommentera

Storhonken: Vilken av dom andra centrarna tycker du Hansen slår ut?? Sen undrar ju hur fan du resonerar, är det förbjudet att tycka att vissa spelare inte passar in eller platsar i laget??
Kommentera

LindströmModos lag
1 Anton Forsberg

Backpar:
2 Jens Westin - 6 Patrik Hersley.
47 Adam Johansson - 3 Marcus Bohman.
5 Ludvig Byström - 41 Eddie Larsson.

Kedjor:
29 Dick Axelsson - 16 Johan Ryno - 9 Henrik Samuelsson.
17 Morten Madsen - 13 Fredric Andersson - 35 John Westin.
27 Anton Hedman - 26 Kristian Forsberg - 36 Anton Byström.
48 Janos Hari - 15 Måns Krüger - 18 Jesper Olofsson.
Kommentera

pekka85: I Sundlövs värld är ju t.e.x Gunderson en prestigevärvning, svårare än så är det inte! Den snubben tänker inte som alla andra!
Kommentera

säsongen är är lång så dom kommer.
kolla modo dom kommer dom med...
Kommentera

70 Rodrigues: Ungefär som vissa fans...
Kommentera

Jag tror vi behöver minst en ny back innan ES drar igång.

Vänta 15 omgångar på Ekholms beslut känns.....sådär!

Kommentera

arnio: Om du försvarar det som sker just nu så bryr du dig inte ett skit om Brynäs!
Kommentera

arnio: Vet du ens vilka lag dom mönstrade?
Kommentera

Kan upplysa några av er att detta är en träningsmatch...jävla olyckskorpar! Har ni fog för ert gnäll i december så kommer jag hålla med er, men att vara så in i he***te negativa nu måste ta en förbannat massa onödig energi!

Brynäs var faktiskt bra i första perioden, sen kommer några individuella misstag och matchen är körd...
Kommentera

70 Rodrigues: jag tycker att du är överflödig
Kommentera

sylf: Tror vi får se en värvning på backsidan snart! Detta håller inte? Sen måste jag ställa några frågor! Vet att brynäs ekonomi inte är den bästa men hur kommer det sig att man aldrig har råd med en riktig prestigevärvning? Skellefteå har väll liknande publiksiffror och egen arena samt hyfsat liknande topografiskt och demografiskt läge så långt allt lika! Hur i helvete kan då skellefteå köpa Möller, Pikkarinen, Goren och Holloway. När vi köper Ollas, Gunderson, Johansson och Lavander! Någon som fattar? Jag gör det inte!
Kommentera

MarcusElving: Hansen är överflödig, det vet dom flesta.
Kommentera

En till som jag ALDRIG trott på (och aldrig kommer att göra) är vår ärade sportchef.
Kommentera

Storhonken: Modo torskade mot SSK med tre noll så Modo åker nog ur och SSK går upp
Kommentera

leovalkama: Och det bestämmer du elle men du kanske accepterar detta?
Kommentera

Storhonken: Jag pratar inte bara om den här matchen, utan rent generellt. Vi har bättre centrar än Hansen, därför är han överflödig.... Tycker jag.
Kommentera

Det är ju nu vi ska vara som bäst!!!
Kommentera

MarcusElving: Ja det är ju bara hans fel att försvaret suger.
Kommentera

Anders Berg: Nånting sånt ja :)
Kommentera

sylf:" Tror du på spelarna alltså?"
Det har jag inte gjort sen -99...
Kommentera

ja som jag brukar skriva om på gd när dom spelat dåligt i början av säsongen så har dom blivit bättre sedan.
i fjol spelade dom bra i början o ni vet hur de gick...
Kommentera

sylf: just vad?
Kommentera

leovalkama: Å när gick det senast bra, 1999?
Kommentera

Allvarligt talat, Mads Hansen är ju överflödig i detta Brynäs.

Jag känner mig irriterad när han är inne på isen, vi har bättre centrar.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Just det!
Kommentera

foppa78: Då ska du inte komma tillbaka heller när det går bra.
Kommentera

« · 1393621 · »