Peja: Ja,efter en sån här väckarklocka kanske Bengtzén ändå får omvärdera läget och kolla efter nån back. Det kan visa sig bli nödvändigt och i långa loppet smart. Vi kan inte ha sånt osäkert backspel i ett eventuellt kvalspel.
Sen MÅSTE Tommy lära sig av gamla misstag,nämligen misstaget att hålla fast vid saker för länge. PP måste ändras omedelbart,det har havererat totalt.
Blomman och Djoos måste lyftas bort från den spelformen. Får vi inte ordning på det snabbt så är vi snart avhängda.
Peja:
Styrelsen har ju skyddat TJ minst en gång tidigare
Gör de det inte nu underkänner de ju sina egna beslut...eller?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hur många gånger ska Brynäs få falla ihop innan föreningen gör något?
Ber för min del om förlåtelse att det burit iväg med mycket fotbollsnostalgi sista stunden. Bearbetar Brynäs-bedrövelsen på detta vis...
Huge: No problem. Stoke visades väl också rätt mycket de där åren.
Leeds ja, hade ju ett topplag för 40-45 år sen. Skotska rödkrullet Billy Bremner som energisk pådrivare. Engelskt guld -69 och -74. Spelade Europacupfinal -75 mot Bayern München.
70 Rodrigues: I vissa sporter har jag en förkärlek för små föreningar som (åtminstone sportsligt vuxit sig stora och inom den svenska fotbollen heter därför mitt favoritlag Åtvidabergs FF, som var etta i landet då jag klev in i tonåren.
1972 är därför fortfarande det ultimata idrottsåret historiskt sett för mej. Brynäs och Åtvid var som suveränast och tog båda SM-guld i de två stora lagsporterna. Det var tider det, sett ur dagens perspektiv...
Måste vara riktig kultstämning i Brynäs IF. Blir märkligt när man ser matcher som denna och sedan uttalanden av Honken att han längtat tillbaka. Undra vad för förmåner man får i Brynäs... En hel hockeysäsong av semester verkar det som.
Clarence:
1996-04-08
Omvända siffror, lika många sörjande...
Clarence:
En säsong full av lärdomar ...
– Vi har tillsammans analyserat säsongen, och kommit fram till att vår stora svacka berodde på ett antal faktorer, säger Tommy Jonsson. De viktigaste fyra faktorerna är:
1. Mättnad
– Det fanns en omedveten mättnad i laget efter föregående års säsong, och det påverkar både träning och spel. Det har sitt pris att vinna SM-guld, och det har vi lärt oss nu.
2. Skadorna
– Det är klart att alla skador vi fick under säsongen påverkade oss. Det är inget vi vill skylla på, men det påverkar alla att ha flera spelare på skadelistan.
3. Nyckelpersoner försvann
– Efter förra säsongen försvann sex spelare från laget till NHL och KHL samt att Andreas Dackell slutade. Vi lyckades bygga laget på ett bra sätt ändå, men det var tunga spelare som slutade, och som vi förlorade till andra ligor.
4. Spelstrategin
– Det är lätt att säga med facit i hand. Men, med tanke på våra skador, och hur det såg ut framför allt på backsidan så borde vi ha bytt spelstrategi tidigare. Jag borde ha fattat det beslutet mycket tidigare än vad jag gjorde
Lindström: Ja,visst är det märkligt? TJ erkände att han höll fast vid fel taktik för länge nån säsong sedan. Nu gör han exakt samma misstag med vårat PP.
Vi har som som du säger ett alternativ i Slovak t ex. Och Blommans plats i PP tror jag vem som helst i laget kan gå in och göra bättre.