Brynäs IF

728248 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK 17/1-15

« · 1653941 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 17/1-15

Lindström: Ja,visst är det märkligt? TJ erkände att han höll fast vid fel taktik för länge nån säsong sedan. Nu gör han exakt samma misstag med vårat PP.

Vi har som som du säger ett alternativ i Slovak t ex. Och Blommans plats i PP tror jag vem som helst i laget kan gå in och göra bättre.

Kommentera

Davey_22: Brynäs har alltid goda chanser att vinna mot de andra bottenlagen, men så fort man möter lag från övre halvan får man stora problem. Tycker egentligen att Brynäs har en helt okej trupp men saknar struktur. Mot de sämre lagen kan man vinna pga större individuell skicklighet men mot vassa lag som Skellefteå, HV71 etc är det omöjligt. Mot lagen som har betydligt skickligare spelare behöver man struktur för att kunna vinna. 

Rent allmänt tror jag att Brynäs har goda möjligheter att undvika kval, eftersom Modo och Leksand trots allt inte heller är särskilt bra. 

tjugo8: Beror nog på alternativen. Om Tommy var det bästa alternativet just då, så var det ju rätt att behålla honom då. Men tränarmarknaden har väl inte förändrats sedan dess? För Almtuna har väl ingen tränare till salu? Hehe... 
Kommentera

Davey_22: Inte då, enligt många experter här inne så har vi ju SHLs bästa PP än..
BPt ska vi inte tala om...

Man kan ju fundera hur TJ tänker när han tvångskör Djoos i PP, som har mest istid av alla i SHL i PP.

Slovak måste undra vad det är som händer.
Kommentera

Forsberg 1978: De flesta är nog överens om att TJ borde lämna. OM det finns en BRA ersättare. Förslag?
Kommentera

Davey_22: TJ ska inte börja lära sig något nu, han ska bort från vår klubb ILLA KVICKT!!!
Kommentera

Peja: Ja,efter en sån här väckarklocka kanske Bengtzén ändå får omvärdera läget och kolla efter nån back. Det kan visa sig bli nödvändigt och i långa loppet smart. Vi kan inte ha sånt osäkert backspel i ett eventuellt kvalspel.

Sen MÅSTE Tommy lära sig av gamla misstag,nämligen misstaget att hålla fast vid saker för länge. PP måste ändras omedelbart,det har havererat totalt.

Blomman och Djoos måste lyftas bort från den spelformen. Får vi inte ordning på det snabbt så är vi snart avhängda.

Kommentera

Peja:

Styrelsen har ju skyddat TJ minst en gång tidigare

Gör de det inte nu underkänner de ju sina egna beslut...eller?

Kommentera

Peja: Kan hända men en förändring på ledarsidan måste göras direkt helst för 2år sedan! Och jag håller med Wikegård i vartenda ord han säger!

Redigerad kommentar

Kommentera

3-0 till Dif som lök på laxen..
Kommentera

Brynäsgubbe: Väldigt många. Jag tror att Brynäs egentligen vill sparka Tommy men samtidigt inte ser någon ledig ersättare som hade gjort ett bättre jobb. Bara att hoppas att man lyckas undvika kvalserien den här säsongen, med tanke på att det är noll struktur ute på isen. 

Bengtzén får gärna göra en till backvärvning så att vi kan förpassa Djoos till bänken. Det har tyvärr blivit väldigt tydligt under säsongen att varken Djoos eller Westlund håller SHL-klass. Varken i spelet med eller utan puck.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hur många gånger ska Brynäs få falla ihop innan föreningen gör något?

Kommentera

Johan Norrström: Jag flyttar ner till källaren där jag har min spritsamling!!! :-(
Kommentera

Clarence:

Inget be om ursäkt för. Det var bättre förr. :)
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag behöver av förklarliga skäl fylla upp mitt skåp ganska snart. :) Min Ron Zacapa börjar ta slut och snart måste jag börja smutta på min tyska Hansa Rom. Det är lite klasskillnad. Lite på samma nivå som skillnaden mellan Skellefteå och Brynäs.
Kommentera

Stisse om matchen. Ja, det finns väl inte så mycket att säga...
Kommentera

Nu vinner väl DIF också. Blir nog ett härligt avstånd på 7p efter idag. 
Kommentera

Ber  för min del om förlåtelse att det  burit iväg med mycket fotbollsnostalgi sista stunden. Bearbetar Brynäs-bedrövelsen på detta vis...

Kommentera

Huge: No problem. Stoke visades väl också rätt mycket de där åren.

Leeds ja, hade ju ett topplag för 40-45 år sen. Skotska rödkrullet Billy Bremner som energisk pådrivare. Engelskt guld -69 och -74. Spelade Europacupfinal -75 mot Bayern München.

Kommentera

Zappaholic: Va är du från Lidköping???? Där bor jag och jag kan säga att bandy och Villa är totalt ointressant!!!
Kommentera

Går verkligen Brynäs väg ikväll, NOT!

Djurgårdens IF - HV 71 1-0 just nu o resultaten tidigare visste ni ju redan.
Kommentera

Någonstans är jag benägen att hålla med. Brynäs IF är en förening i spillror, något måste göras.

– Jag tror att det är dags att man rensar på ledarsidan i Brynäs och sätter in nytt överallt, nya ramar. Det är ett lag som inte litar inte på sig själv. Tommy får inte heller det stöd han behöver av Andreas och Ove (Dackell och Molin, assisterande tränare), menade experten Niklas Wikegård.
Kommentera

Johan Norrström: Dricker bara finsprit när Brynäs vinner, har massor hemma😂
Kommentera

70 Rodrigues: Vilken lyx...
Kommentera

70 Rodrigues:

Nja jag håller mig till fin sprit när jag söker tröst i flaskan. Självömkan med stil typ...,
Kommentera

Clarence: Ja, det var det naturligtvis när jag tänker efter.
Se där, även solen har fläckar...   :-)
Kanske lite förståeligt att jag blandat ihop motståndaren till Wolves, då Stoke väl var det lag som återkom i stort sett varannan vecka ett tag där i början av sändningarna.
Har dessutom för mig att det var nåt strul med första matchen och att man egentligen skulle ha visat en annan match, så L-G Björklund fick i all hast kasta sig iväg och kommentera den sända matchen från läktaren, eller nåt sånt.
Kan ha blandat ihop även det med nån annan match...
Kommentera

70 Rodrigues: Jaha, kan de skriva vad som hänt eller?!
Kommentera

Johan Norrström: Jag har korkat upp hemkört ur en Explorerflaska, så jävla illa är det😃
Kommentera

Huge: Sunderland. Inte Stoke...
Kommentera

70 Rodrigues: I vissa sporter har jag en förkärlek för små föreningar som (åtminstone sportsligt vuxit sig stora och inom den svenska fotbollen heter därför mitt favoritlag Åtvidabergs FF, som var etta  i landet då jag klev in i tonåren.

1972 är därför fortfarande det ultimata idrottsåret historiskt sett för mej. Brynäs och Åtvid var som suveränast och tog båda SM-guld i de två stora lagsporterna. Det var tider det, sett ur dagens perspektiv...

Kommentera

70 Rodrigues:

Mmmm eller satan i gatan. :) Nä nu ska jag botanisera i spritskåpet. Med tanke på Brynäs insats ikväll kan jag behöva rikliga mängder årgångsrom för att kunna sova.
Kommentera

Davey_22: Ja, satt själv med en stryktipsrad framför teven när Wolves vann mot Stoke med 1-0. Snö på planen, framskottade linjer och orange boll.
Derek Dougan och bröderna Hibbitt med rejäla fläskkotletter till polisonger och tajta byxor.
Sen gick man hela veckan och längtade till lördageftermiddag.
Fastnade tidigt för Leeds United med Alan Clarke, Billy Bremner, Joe Jordan, Jackie Charlton m.fl. Snygga helvita matchställ på leriga vinterplaner som mest såg ut som åkrar, det var tider det.
Annat än dagens inomhusarenor med plastgräs och 99% utlänningar i laget....
Kommentera

Måste vara riktig kultstämning i Brynäs IF. Blir märkligt när man ser matcher som denna och sedan uttalanden av Honken att han längtat tillbaka. Undra vad för förmåner man får i Brynäs... En hel hockeysäsong av semester verkar det som.

Kommentera

Johan Norrström: Ja herregud 😃
Kommentera

Clarence: Våra fotbollslag må ha degraderats från finrummen,men det får fasen inte hända hockeyn. 
Kommentera

70 Rodrigues:

Näst intill jämt skägg då. :) Heaven or Hell. :)
Kommentera

dacke72:

Det kan det väl antar jag. Det kan ju bli guld också trots färre år som huvudtränare.
Kommentera

Clarence:

1996-04-08

Omvända siffror, lika många sörjande...

Kommentera

Johan Norrström: Brynäs, Blåvitt o Spurs😢😢😢
Kommentera

Davey_22: Visst har de! Läckra dräkter! Banalt egentligen, men så kan det vara att man fäster sig. Men de  spelar ju i andradivisionen nu och Premier League känns avlägset. Risk för att man nästa år håller på ett svenskt hockeylag under högsta serien också, är jag rädd...
Kommentera

Clarence:

Alla börjar vi någon starns. Supporterskap kan vara ett helvete ibland. Med favoritlag som Gefle, Brynäs, Werder Bremen och Liverpool har man fått några extra grå på huvudet genom åren. Men vad fan plötsligt händer det.... :)
Kommentera

AVGÅ TJ, du har nu vid ett par tillfällen lyckats att få konstgjord andning, men den här gången så måste det fan vara kört för dig😠😠😠
Kommentera

Högaktar Skellefteå. Titta vilka NAMN de tappade inför denna säsong. Ändå trummar de på.
Smart av Djurgården och Örebro att hyra in rutinerade och talangfulla coacher som Säcken och Kenta.
TJ har fått precis de nyförvärv han velat ha. Ändå faller Brynäs längre och längre ner på hockeybarometern.
En tränare med bara 3,5 år i högsta serien, uppbackad av två ass utan någon tränarrutin och en sportchef utan erfarenhet från SHL. Kan det gå på ngt annat sätt?
Kommentera

Clarence: Absolut ett fint lag. Och såna upplevelser som du beskriver är väl ofta hur man fastnar för vissa lag. Själv tyckte jag Wolves var coola när jag var liten för de hade snygga tröjor och coolt namn :) 
Kommentera

70 Rodrigues:

Det är ett påstående man sällan får slänga sig med.
Kommentera

Clarence:

En säsong full av lärdomar ...

Vi har tillsammans analyserat säsongen, och kommit fram till att vår stora svacka berodde på ett antal faktorer, säger Tommy Jonsson. De viktigaste fyra faktorerna är:

1. Mättnad

Det fanns en omedveten mättnad i laget efter föregående års säsong, och det påverkar både träning och spel. Det har sitt pris att vinna SM-guld, och det har vi lärt oss nu.

2. Skadorna

Det är klart att alla skador vi fick under säsongen påverkade oss. Det är inget vi vill skylla på, men det påverkar alla att ha flera spelare på skadelistan.

3. Nyckelpersoner försvann

Efter förra säsongen försvann sex spelare från laget till NHL och KHL samt att Andreas Dackell slutade. Vi lyckades bygga laget på ett bra sätt ändå, men det var tunga spelare som slutade, och som vi förlorade till andra ligor.

4. Spelstrategin

Det är lätt att säga med facit i hand. Men, med tanke på våra skador, och hur det såg ut framför allt på backsidan så borde vi ha bytt spelstrategi tidigare. Jag borde ha fattat det beslutet mycket tidigare än vad jag gjorde

Kommentera

Davey_22: Apropå snö ja. Jag är en såpass gammal man att jag i november 1969 såg det allra första Tipsextra i tv. Påett snöigt Molineux Ground i Wolverhampton visades då mötet mellan hemmalaget och Sunderland. Apelsinfärgade Wolves vann med 1-0 och har sen dess haft en plats i mitt hjärta...
Kommentera

« · 1653941 · »