Peja:Ok, hade jag varit boss så hade Tommy fått gå efter att säsongen efter senaste guldet blev så pass misslyckad.
Redigerad kommentar
En snabb sammanställning av några oacceptabla resultat de tre senaste säsongerna. Här ligger en stor del till grunden av hur lättretade Brynäsfan numera är.
SAIK - BIF 9-1
BIF - FBK 1-7
LHF - BIF 8-1
BIF - Hv71 4-7
BIF - SAIK 2-7
FHC - BIF 6-1
LHC - BIF 5-0
Hv71 - BIF 5-0
BIF - DIF 4-7
VLH - BIF 7-2
Davey_22: Jag vill läsa om allt det du skriver men att vi skiljer på sak och person i första hand. TJ får mycket skit för sitt utseende och hans framtoning är rent generellt, Bertilsson har förtalats å det grövsta och nu verkar det vara Anderse'nd tur. Sundlöv mobbades totalt härinne av vissa, mån måtta får det vara.
skilj på sak och person så blir allt bra.
Redigerad kommentar
Peja: Jag älskar inlägg om Brynäs såklart, jag har aldrig påstått annat.
Glåpord och ren mobbning är ju onödigt tycker jag, ni kan väl sansa er och skriva med respekt om Brynäs och dess ledare?
Carl Lejonkräk: Av seriös nyfikenhet. Vad tycker du man ska diskutera härinne då?
Personligen tycker jag det är intressant att höra vad andra Brynäsare har för syn på hur vi spelar,vilka spelare som presterar/underpresterar,syn på coachning o s v.
Allt det är intressant för mig eftersom Brynäs är mitt absolut största intresse.
Att du vill ha och stå för en positiv jargong tycker jag är skitbra och jag håller med om att sågningarna av spelare/tränare ibland blir alldeles över gränsen. En gräns jag själv gått över några gånger i stundens hetta.
Men inte är det väl konstigt att betalande medlemmar i Brynäs IF (som jag tror/hoppas de flesta här är) har åsikter om vad som borde förändras i föreningen?
Känns som jag skrivit detta inlägget 100 ggr förut.. Klassiskt heaven or hell i våran gästbok :)
Brynäsgubbe: Förändring kanske måste till men det är ju inte vi här på forumet som tar de besluten. Vi är inte tränare, ledare eller spelare i Brynäs, vi har ingenting med hur laget formeras eller vilken taktik som används att göra. Vad blir bättre av att vi sitter här och sågar, bespottar eller postar den ena laguppställningen efter den andra?
Jag kanske inte tycker att vi har de bästa spelarna eller den bäste tränaren men jag håller stenhårt på mitt lag oavsett. Jag kan känna otroligt mycket för de sämsta spelarna i laget som trots att de alltid är de sämsta ändå krigar på och gör sitt bästa. TJ har det tungt som sjutton och han klarar inte att få laget att spela bra och stabilt, jag vet dock inte om någon annan skulle göra det så mycket bättre. kanske, kanske inte.
sen finns ju olika ledarskap, vissa förändrar och vaskar om mycket i lagen medans andra jobbar mer med förtroende och att låta spelare få chansen att misslyckas och på så sätt lära sig av misstagen och med tiden bli bättre.
Som sagt jag vet inte vad som är bäst men det är ju inte jag som bestämmer så jag behöver inte veta heller. För mig räcker det långt att följa laget på distans och hel enkelt heja på dem. Jag är stolt brynäsare i med och motgång.
Redigerad kommentar
Powerfade: "Så du tycker att det ser bra ut? Har du en tidsmaskin och befinner dig i år 1972 eller?"
Nä jag tycker inte det ser bra ut, vi har verkligen inte spelat bra på hela säsongen.
vti-peter: Som andra varit inne på så kan vi ju mest spekulera angående bilden och när den skulle varit tagen o s v. Andersén verkar vara en väldigt seriös idrottsman och jag tror nog inte att han "härjade" även om han gick ut.
Sen kan jag tycka att man som spelare kanske skulle välja sina tillfällen att gå på krog,om inte annat för sin egen skull.
Powerfade: Jo jag kan köpa att man blir uthängd som offentlig person, och då speciellt om man är någon form av hög beslutsfattare eller har förtroendeuppdrag.
Vad jag inte kan köpa är dock att folk tycker det verkar vara en rättighet att slänga ur sig vad som helst på nätet, ibland helt utan förankring. Man sprider fortfarande rykten som ibland är helt faktalösa, vare sig man säger det IRL eller sitter bakom ett tangentbord.
Denna diskusssion kanske inte hör hemma på ett hockeyforum men jag tycker den är bör lyftas ibland, samt att man rannsakar sig själv lite med avseende på vad man skriver, vare sig det blev storpisk eller inte.
Vi är väl dom flesta här av samma anledning; kärleken till BIF, och vi kan väl alla försöka hjälpas åt att hålla snacket på en schysst nivå, blir så mycket trevligare då :)
Carl Lejonkräk: Om igår var deras bästa har vi inget i SHL att göra. Det var pinsamt, rakt igenom. Mycket av hela säsongen har varit pinsam. Vilka segrar har vi tagit för att vi dominerade matchen? Luleå 7-2 är den enda jag kan komma på. Många gånger vinner vi för att motståndaren har en dålig dag och vi endast är aningen bättre på hemmaplan.
Kolla på vårt bortafacit. Hur är det ens möjligt? Där är vi TOKSIST.
Tycker många missar pudelns kärna. Jag tycker inte saken gäller om man har rätt eller inte att dricka alkohol under säsong som spelare, villkorslös kärlek eller om att man får skriva positivt eller negativt om spelare.
Jag tycker det handlar om huruvida det är OK att lägga upp bilder på en person på nätet och skriva "krökar ner sig" utan några egentliga fakta förutom att personen sitter på HB. Jag tycker sånt här tyvärr förekommer alltför ofta på nätet.
Jag tror gränsen till förtal inte är så långt borta, och man kan inte bara häva ur sig saker utan att tro att man har ett ansvar. Hur besviken man än är.
Redigerad kommentar
bifhjärta: Spelarna gör sitt bästa fattar du väl? Tror du att de inte vill vinna?
På vilket sätt dar spelarna oss supportrar i skiten? Vadå skiten?Klart att det är tråkigt när det går dåligt men vi får väl ta och bita ihop och inte bli otrevliga och skriva elaka saker om spelarna och ledarna.Det är ju för skjutton människor som vi nackar om här och inga robotar.
70 Rodrigues: håller med dig till 100%!
man väljer tillfälle. Man går inte på heartbreak efter 2-7förlust. Punkt.
hade detta hänt i tex AIK, Dif fotboll så...... ;)
brynäs08: "urinerade i ansiktet"
Vet du vad urin är????
Detta handlar om idrott och du måste fatta att spelarna gör aott bästa.
Angående klubbkänsla så är det ju vi fans som borde stå för den, det är ju vi som ska älska klubben och stå bakom spelare och ledare i mot som medgång.
Slutligen så är det INTE och att skriva vad man vill om spelarna bara för att de fångats på bild på öokal eller för att de spelar dåligt.
Peja: Nu skrev ju även att Bertilsson var alkis och att han missade matcher pga skada från slagsmål.
Glöm inte Lars Jonson och hans påstådda alkoholproblem, där har jag rejäl insyn och jag vet hur illa vid sig han tog.
Redigerad kommentar