Brynäs IF

728227 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK 17/1-15

« · 1653105 Till forumet

Brynäs IF - Skellefteå AIK 17/1-15
Ny match mot tuffaste motstånd imorgon. Skellefteå lirar ju ikväll o vi får hoppas att Frölunda ger dom ett helvete o låter dom jobba hårt😃. Ett trött Skellefteå ska vi väl kunna rubba. Vad tror ni om matchen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 17/1-15
70 Rodrigues: Hade vi fått första målet uppe i Skellefteå sist hade det kunna sluta lite roligare tror jag. Det var jämnt. Förhoppningsvis har vi marginalerna med oss imorgon. Räknar med att det blir jämnt igen.
Kommentera

Brynäsgubbe: Undrar om det blir fullsatt?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Haha...
Kommentera

Brynäsgubbe:

Det finns absolut möjlighet att rubba SAIK imorgon. Fast då gäller det att man visar upp betydligt mer energi och intensitet än vad man gjorde mot Luleå. Det var en riktigt sömning tillställning som Brynäs och Luleå bjöd på igår.
Kommentera

70 Rodrigues: Ska vi knycka någon pinne utav SAIK så gäller det att få bort dom där jävla dipparna som vi faller in i med jämna mellanrum i matcherna, lyckas vi med detta och att SAIK kanske är lite "slitna" så finns en strimma hopp tror jag!

Tips 3-2 sudden!

Kommentera

Forsberg 1978: Tror tyvärr det blir torsk och Widing lär väl göra nån balja bara för att! 1-4
Kommentera

Någon som vet om Nörstebö är tillgänglig?

Om han är det kanske vi kan låna ut honom till Almtuna som kompensation?

Kommentera

Lunkan: Ja, under förutsättning att han varit tillgänglig så hade det kanske varit ett tänkbart scenario.
Men säg inte det till micke, då får du ett sarkastiskt svar om att du borde läsa på hemsidan istf textv att Nörstebö är utlånad till Mora för resten av säsongen.
Och du: erkänn för fan att du hade fel om Nörstebö när du förutsatte att han var ledig, annars hotar micke med att byta forum.
Och det vore ju en jätteförlust härinne...
Kommentera

70 Rodrigues: Tror trots att Skellefteå ev är lite slitna att det blir en väldigt tuff match.
Brynäs ar absolut inte råd att slarva med pucken för då lär det straffa dom direkt.
Brynäs måste vara taggade till tusen för att vi skall kunna få med oss 1 pinne.

SÅ tror det kan sluta 2-2 men att vi tyvärr förlorar i sudden eller på straffar.
Om jag skall ge mig på att gissa vilken/vilka som gör våra bil så får det väl bli Sweatt & Rödin

Hoppas Widde går mållös !

Kommentera

Imorgon vill jag verkligen se en PP formation bestående av Sweatt, Scott, Rödin, Wallace och Slovak. Tror att det skulle bli alldeles jävla skitbra😃
Kommentera

70 Rodrigues: håller med !
Kommentera

70 Rodrigues:Nja, jag vet inte om detär så bra att lägga alla ägg i samma korg.

Men i slutet av en match, javisst. 

Med lite aktiv coachning och en toppning i vårt sena PP igår så hade vi kunnat slå i spiken i kistan tidigare.

Många stirrar sig blinda på de 22% vi har men ser man till nutidshistoria så har vi gjort ETT mål på de senaste 18 försöken. Vilket INTE är något man skryter mycket om.

Kommentera

70 Rodrigues: Det kommer aldrig ske så längesen är kvar. Mitt mantra.. När fan ska TJ avgå???? Men jag gillar skarpt den femman skulle bli succé är jag säker på
.
Kommentera

Powerfade: En andra formation med Lindblom, Brodecki, Andersén, Brodin och Niinimäki. Hade varit kul om 1:a kunde leverera som Larsson, Bissett o Molin samt 2:a som Kivelä o Luovi😃😃. Shit vilka minnen!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Powerfade: Alla ägg i samma korg funkar nog finfint. Minns du SAIK:s pp-uppställning förra året?
Kommentera

70 Rodrigues:Ja det var tider det. Då hade vi även en riktig Djoos på backen med. Inte nån halvmesyr till Gundekopia.
Kommentera

Zappaholic:Jo det minns jag, fast SAIK hade lite vassare laguppställning än vad Brynäs kan prestera när det gäller andra, tredje och fjärdelina. De hade dessutom vassare backar som faktiskt SKÖT från blå istället för att köra Gundespecialaren varje gång. Kopiorna gör det oftare än orginalet ;-)
Kommentera

Powerfade: det kan vara värt att testa med en rejäl toppning. Det kan ju knappast bli sämre i alla fall.
Kommentera

Powerfade: Bara vetskapen om att vi skulle ha en grym PP formation ala BLM skulle göra andra lag skitnödiga😂😂
Kommentera

Zappaholic:Nej, precis som jag skrev nyss. I går hade det varit ett ypperligt läge att toppa. Ledning med 1-0 och ett sent PP.

Men du vem som står i båset...

Kommentera

Det man ser börjar hända är att Djurgården inte tar så mycket poäng längre.. tror inte dom kommer orka hela serien och jag är övertygad att vi ligger före dom innan serien är över. Blir inte förvånad om de får kvala heller. kan vara våran räddningsplanka, tror dock vi får kämpa med Luleå om åttondeplatsen

Redigerad kommentar

Kommentera

Bratwursten: Brynäs - Luleå i playin book it..

Kommentera

Bratwursten: Leksand då? Play in för dem också? Luleå, LIF, BIF och FHC/Växjö/FBK.

Nu har jag garderat mig :-)
Kommentera

Bratwursten: Ja, storadelar av DIF är ju samma lag som spelade i AS förra säsngen. Att man har ett jävla go i laget och man går in i varje match med entusiasm håller ett tag, men inte över en hel säsong. Sen om det är en tillfällig  eller om verkligheten hunnit ikapp dem återstår att se,
Kommentera

Zappaholic:

8. Brynäs

9. Luleå

10. Leksand

11. Djurgården

12. Modo

Kommentera

Just åtta är ju något av Brynäs favoritplacering.....
Kommentera

Zappaholic:Jag tror att Örebro kommer att dippa. så mitt tips på playin blir

Örebro, Luleå, Brynäs och DIF

Läxand (Må allt ont hända dem) och Modo får kvala.

Kommentera

Powerfade: Vill ändå ha kvar Leksand i högsta serien personligen..
Kommentera

Bratwursten: Jag är kluven *evil grin*
Kommentera

Powerfade: I feel you men Brynäs tjänar på att Leksand håller sig kvar
Kommentera

Bratwursten:Just därför är jag kluven. Men det är ju desto skönare när man spöar dem. INGEN snackade hockey på jobbet förr. Sen gick Leksand upp och då poppade de upp likt svampar... fy fan säger jag ;-)
Kommentera

Powerfade: hehe
Kommentera

Bratwursten: Gärna ha Leksand kvar men låt dom plågas i kvalet...
Kommentera

SH: Ni är onda ;)
Kommentera

Känner personligen mer rivalitet till Färjestad än till Leksand men det kanske har att göra med att jag är född sent på 80-talet.
Kommentera

Bratwursten: Det står i Brynäs stadgar att man ALLTID måste göra livet surt för Leksingar... ;-)
Kommentera

Bratwursten:Sent 80-tal? Då är du väl mer prinskorv än bratwurst ;-)

Sorry jag kunde inte hålla mig hahahha

Kommentera

Bratwursten: Inte ens för mig, som upplevt storhetstiden när Leksand var enda rivalen, utgör dom nåt speciellt "hatobjekt" sas.
Känns mest som en påklistrad och konstruerad sak av yngre förmågor som hört talas om den tiden och absolut måste försöka uppbåda nån sorts rivalitet som egentligen inte finns idag.
Anar istället ett stort inslag av avundsjuka mot Leksand som ligger bakom, när det gäller hur man stöttar och supportar det egna laget.
Finns nog inga trognare supportrar i landet än leksingar, bara att lyfta på hatten och önska att vi hade haft samma stöd på läktaren i Gävle.
Kommentera

Huge: Jo du har nog en poäng där, men måste ändå säga att det pirrar lite extra i magen då vi möter Leksand hemma för att stämningen är så bra och matcherna ofta har "slutspelskaraktär" över sig även fast det är mitt i serielunken... Även fast rivaliteten idag är lite "konstgjord" så gynnar det båda lagen och förhoppningsvis kan man bygga upp en ny gammal hederlig rivalitet på sikt..
Kommentera

Powerfade: haha vafan? 25 år är väl vuxet!? hittade gråa hårstrån i skägget häromdagen!!!
Kommentera

Powerfade: "Med lite aktiv coachning och en toppning i vårt sena PP igår så hade vi kunnat slå i spiken i kistan tidigare."

Risken med ett sånt försök när PP inte funkat så bra tidigare i matchen är väl att man blir för ivrig och överambitiös att avgöra i ett sent läge, vilket kan resultera i ett mål i arslet istället.
Kan mkt väl förstå en tränare som i slutskedet hellre väljer att spela av ett PP sas, än att chansa hårt framåt och riskera mkt bakåt.
Speciellt med tanke på att vi i det läget hade 1-0, relativt bra koll på Luleå och 3 pinnar nästintill i hamn.
Kommentera

Bratwursten: haha..Som Brynäsare får man gråa hår tidigt ;-)
Kommentera

Bratwursten: Håller med om pirret pga stämningen på läktarna, men det är ju som sagt en lite annan sak än att det skulle pirra lite extra bara för att vi möter just Leksand.
Hos mig pirrar det exakt lika behagligt eller obehagligt mkt oavsett motstånd, beroende på hur vi själva uppträder för dagen...   :-)
Kommentera

Huge: Så Nordans och Blommans duttande vid offensiv blå kändes säkrare för TJ?

Kommentera

Huge: tror rivaliteten skulle kunna ta fart lite igen om vi skulle mötas i en tuff slutspelsserie..
Kommentera

Bratwursten:Rivaliteten finns dessvärre bara på läktaren. Spelarna har inte samma lagkänsla längre. 
Kommentera

Huge: Din rivalitet sträcker sig väl så långt bak som Gefle Godtemplare och Strömsbro... :)
Kommentera

SH:på Huges tid hette lirarna Lillstrimma, Prosten Karlsson och Lillpröjsar'n
Kommentera

Powerfade: jo så är det väl till viss del, men vi har en hel del spelare från Gävletrakten och många gamla Brynäs rävar inom organisationen, som vet vad som gäller! Dessutom förstår ju spelarna att matcherna mot Leksand är något extra pågrund av läktarstödet så tror jag man medvetet/omedvetet pressar sig lite extra.
Kommentera

« · 1653105