arnio: Jag tycker du är helt fel ute i din analys av knätacklingen. Det är automatiskt 5+20 på den, om domarna följt regelboken.
Bissett_19: " Sen är det inte Hellström som ställer prognoser,det gör ju Liljedahl.
Däremot är det sagt från Brynäs sida att glade Glenn ska uttala sej till media angående skadeläget."
Är det något Brynäs har gått ut med nyligen eller, med tanke på att både du o jag o många med oss har sågat Hellström ganska rejält, typ cykelreparatör m.m ;-)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Huge: "Det räcker väl med att du försöker förhålla dig så neutral som möjligt i din bedömning och bortse från ev lagsympatier, det är ju hela min poäng."
Jesus! I vilken egenskap tror du att jag är härinne? För att få uttrycka och läsa neutrala och objektiva sanningar?
"...när en motståndare gör nåt fult mot en av våra spelare så ojar vi oss, samtidigt som vi gärna hade sett samma motståndare i vårt eget lag och där göra lika fula saker mot våra motståndare."
Ja, på samma sätt som jag ojar mej när motståndarna gör mål men kommer att jubla om Nicklas Danielsson nån gång gör mål i Brynäs tröja. Vad är så svårt att förstå med det?
Redigerad kommentar
Bissett_19: var jag tränare så hade jag satt ihop kedjorna så här:
Silfverberg-Larsson-Wännström
Widing-Nordqvist-Lauritzen
Ollas-Hansen-Lavander
Rohdin-Lindholm-Molin
Huge: Men då kan vi lägga ner det här forumet. Liksom alla andra där åsikter utbyts. Vi är ju alla färgade på något sätt. Tror du dom som sitter i riksdagen uttrycker objektiva sanningar? Bara att skrota också.
Vems åsikt är det du uttrycker? Din egen? Nån annans? Objektiv sanning? Eller bara ett ointressant "alla har rätt å ingen har fel". Goddag yxskaft.
Analogt med ditt resonemang borde vi jubla när motståndarna gör mål också. Kan ju inte avstå från att bli glad när en duktig spelare gör mål "bara för att dom spelar i ett annat lag".
Det räcker väl med att du försöker förhålla dig så neutral som möjligt i din bedömning och bortse från ev lagsympatier, det är ju hela min poäng.
Gör man INTE det så uppstår ju det komiska som jag talar om: när en motståndare gör nåt fult mot en av våra spelare så ojar vi oss, samtidigt som vi gärna hade sett samma motståndare i vårt eget lag och där göra lika fula saker mot våra motståndare.
Sen är det helt Ok om du blir förbannad över tacklingen.
Du behöver vare sig jubla åt den eller när nån motståndare vi gärna sett i vårt eget lag gör mål mot oss.
Bissett_19:
Hoppas på det här laget ja:
Holmqvist(Svedberg)
Gunderson-Bertilsson
Ekholm-Löf
Sundqvist-Andersén
(Jonsson-Carlsson)
Silfverberg-Lindholm-Wännström
Widing-Larsson-Dackell
Ollas-Nordquist-Lauritzen
Lavander-Hansen-Molin
(Johansson)
Jajjen: " Det intressanta är inte Czarneckis version utan att jag bekräftar den. En ojust tackling som skadar Järnkrok allvarligt."
Jo, men att du bekräftar en version från en annan som kanske är lite enögd pga lagtillhörighet säger väl ingenting om sanningshalten i era resp bedömningar?
Frågar du Färjestads tränare vid tacklingstillfället så får du säkert en helt annan version av vad som är sanningen.
Kan inte se att jag glidit från ämnet iom det konstaterandet.
Redigerad kommentar
Huge: "Dessa 3 spelare är väl dessutom typer som de flesta härinne anser att vi saknar lite i vårt försvar, och då blir det lite komiskt när man samtidigt ojar sig över deras fulhet bara för att dom spelar i ett annat lag."
Märklig kommentar. Hur menar du att jag som brynäsare ska förhålla mej till att Holtet skadar Järnkrok?
Analogt med ditt resonemang borde vi jubla när motståndarna gör mål också. Kan ju inte avstå från att bli glad när en duktig spelare gör mål "bara för att dom spelar i ett annat lag".
Huge: "Så du tror inte att CZ isf uppvisar ett visst mått av enögdhet eftersom det drabbade en egen spelare?"
Är det inte du som brukar snacka om att glida från ämnet? Det intressanta är inte Czarneckis version utan att jag bekräftar den. En ojust tackling som skadar Järnkrok allvarligt.
Redigerad kommentar
Jajjen: "Eftersom du inte minns kan jag, som såg matchen och minns den, att tacklingen var precis så ful som Czarnecki bekrev den."
Så du tror inte att CZ isf uppvisar ett visst mått av enögdhet eftersom det drabbade en egen spelare?
Det är väl snarare regel än undantag att tränarna i såna här situationer fördömer motståndarens agerande.
Säger inte att CZ har helt fel men ett visst mått av enögdhet spelar nog in, skulle jag tro och att man därmed kanske övedriver det påstått ojusta.
Jajjen: "Jag tvivlar inte en sekund på att spelare och ledare i motståndarlag går in för att plocka bort våra bästa spelare med alla medel. Oftast utan skador som följd men ibland skiter det sej som med Järnkrok. "
Håller med, och det är väl det som jag anser vara sakfrågan i det här fallet:
att Ericsson säkert har försökt stoppa Kroken med medel som rent allmänt inte är speciellt ovanliga men heller inte överdrivet fula eller avsiktliga.
För som du säger: oftast utan skador som följd men när det blir skador så uppmärksammas tilltagen i högre grad och fördöms också i motsvarande grad, trots att värre tilltag som slutar lyckligt knappt uppmärksammas öht.
Redigerad kommentar
Vi väljer Modo (om nu legoknektarna lyckas ta sig till slutspel) och knockar dem i fyra raka, sen när motståndet blir hårdare i semin (börjar 26:e mars) så gör en spelsugen Järnkrok efterlängtad comeback .....
foppa78: Varför bry sig om en tragisk figur? Det är ju lätt för han att vara tuff bakom en dator. Och ger man respons till en sådan liten liten individ, det är ju precis vad den lille söker.
Haha vilken stackare du är. Kul förresten att filmaren fick betala för alla döende svanar han visat upp i år.
Detta fick jag bubblat till mig från Spud nu!
Nuff said