Brynäs IF

728137 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Skellefteå AIK 18/2 2012

1468848 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Skellefteå AIK 18/2 2012
Clarence: Dacke kanske kan vikariera
Kommentera

Om Calle J är tillbaka i slutspelet är det så klart en nåd att stilla bedja om. Frågan nu närmast är ändå vilket tomrum han lämnar efter sig i laget i den så viktiga slutspurten av serien.
Kommentera

Zappaholic: kanske  5 + 20 då men inte självklart, båda spelarna har så att säga utsträckta ben och kolliderar efter Järnkroks snabba vändning.
Kommentera

Fruktansvärt skönt med lugnande besked för Järnkrok. Kan han spela i slutet av kvartsfinalserien så är jag nöjd. Dacke måste väl vara tillbaka på tisdag?
Kommentera

arnio: Jag tycker du är helt fel ute i din analys av knätacklingen. Det är automatiskt 5+20 på den, om domarna följt regelboken.

Kommentera

Bissett_19: Det bästa vore ju om Liljedahl själv i fortsättningen tar skadeläget och konvalecensen med media, så slipper vi förhoppningsvis en massa missförstånd.
Kommentera

Peja:

"Granström - som varit skadad tidigare - fick återigen problem med sitt knä i matchen mot Skellefteå.

– Det gick tillbaka lite, skyddet höll inte emot som vi hoppades på. Men han kan börja träna när smärtan försvinner. Vi får se i morgon, säger Brynäs-massören."
Kommentera

Inget om Granströms skada? Kändes verkligen som en för tidig comeback. Såg ut som att han spelade på 50% och sen gick han ju sönder igen.
Kommentera

70 Rodrigues:

Inget nytt direkt,så har det varit hela säsongen att Glenn ska uttala sej till media angående skadorna.
Sen vad Glenn säger till media är ju inte alltid så genomtänkt kan man ju tycka.
Men han tillhör ju en av Lallarna på Sätraåsen som nån myntade härinne.
Kommentera

Bissett_19: " Sen är det inte Hellström som ställer prognoser,det gör ju Liljedahl.
Däremot är det sagt från Brynäs sida att glade Glenn ska uttala sej till media angående skadeläget."

Är det något  Brynäs har gått ut med nyligen eller, med tanke på att både du o jag o många med oss har sågat Hellström ganska rejält, typ cykelreparatör m.m ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett_19: Ja, se där: ännu en anledning att inte hänga den stackars Hellström, som många gjort härinne....   ;-)
Kommentera

Bissett_19: Fyfan vad skönt jag har gått i en bubbla sen tacklingen igår så dett var jävligt gött att läsa nu kör vi på detta och hoppas att han är tillbaka som det sägs:-)
Kommentera

Huge: Perfekt läge för Dacke att komma tillbaka också
Kommentera

Huge:

Sen är det inte Hellström som ställer prognoser,det gör ju Liljedahl.
Däremot är det sagt från Brynäs sida att glade Glenn ska uttala sej till media angående skadeläget.
Kommentera

bradberry: Förvisso, men senast Hellström fick skit för sin prognos så var den ju ställd INNAN man gjort nån grundligare undersökning.
Nu uttalar han sig väl med lite mer kött på benen, som det känns.
Och om det nu stämmer och allt går enligt plan så var det tamejfan det gladaste budskap man fått sen Sundsvall brann....
Kommentera

Det är nu Brynäs behöver Dackell tillbaka!
Kommentera

Zzz: Precis! Hellström har varit ute å cyklat förr i sina bedömningar.
Kommentera

Jajjen: "Jesus! I vilken egenskap tror du att jag är härinne? För att få uttrycka och läsa neutrala och objektiva sanningar?"

Tja, av ditt normala argumenterande i de flesta frågor att döma, så tycker jag nog att du tillhör dom mer neutrala och objektiva bedömarna, så du får nog finna dig i att tillhöra den kategorin, iaf i mina ögon, vare sig du vill eller inte.
Och jag tänker inte hänga dig om jag tycker att du ibland och i vissa frågor är lite mer enögd än vanligt, typ den här diskussionen vi haft kring tacklingen på Kroken och problemet i allmänhet sas.  ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett_19: Åh helvete vad glad jag blir! Nu är det bara att hoppas att dom har rätt den här gången...
Kommentera

Bissett_19: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, fy sjotton vad skönt!!!!!!!! Nu får vi hoppas att dacke och Granis blir ok också. Pust va skönt!
Kommentera

Jajjen: angående smällen på Järnkrok igår så vete sjutton om det ens ska vara en utvisning, jag har kollat ett antal gånger nu och det ser mest ut som en krock faktiskt.
Kommentera

Huge: "Det räcker väl med att du försöker förhålla dig så neutral som möjligt i din bedömning och bortse från ev lagsympatier, det är ju hela min poäng."

Jesus! I vilken egenskap tror du att jag är härinne? För att få uttrycka och läsa neutrala och objektiva sanningar?

"...när en motståndare gör nåt fult mot en av våra spelare så ojar vi oss, samtidigt som vi gärna hade sett samma motståndare i vårt eget lag och där göra lika fula saker mot våra motståndare."

Ja, på samma sätt som jag ojar mej när motståndarna gör mål men kommer att jubla om Nicklas Danielsson nån gång gör mål i Brynäs tröja. Vad är så svårt att förstå med det?

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Jag ser inte problemet. Alla kan väl ha olika åsikter bara man samtidigt är medvetna om att dom är färgade på ett eller annat sätt, utan att forumet behöver läggas ner eller kännas meningslöst.
Det intressanta är väl isf om det går att dra nån sorts gräns för hur mkt färgad man får vara, utan att det blir fånigt.
Mitt exempel med motståndare som gör avskyvärda saker som motståndare men som skulle hyllas om dom gjorde samma sak i vårt eget lag, är väl isf ett bra exempel på när färgningen blir lite väl överdriven.
Kommentera

Bissett_19: var jag tränare så hade jag satt ihop kedjorna så här:

Silfverberg-Larsson-Wännström
Widing-Nordqvist-Lauritzen
Ollas-Hansen-Lavander
Rohdin-Lindholm-Molin

Kommentera

Huge: Men då kan vi lägga ner det här forumet. Liksom alla andra där åsikter utbyts. Vi är ju alla färgade på något sätt. Tror du dom som sitter i riksdagen uttrycker objektiva sanningar? Bara att skrota också.

Vems åsikt är det du uttrycker? Din egen? Nån annans? Objektiv sanning? Eller bara ett ointressant "alla har rätt å ingen har fel". Goddag yxskaft.

Kommentera

Avsevärt ska det givetvis stå, bra där Tony ;-)
Kommentera

Jajjen: "Märklig kommentar. Hur menar du att jag som brynäsare ska förhålla mej till att Holtet skadar Järnkrok?

Analogt med ditt resonemang borde vi jubla när motståndarna gör mål också. Kan ju inte avstå från att bli glad när en duktig spelare gör mål "bara för att dom spelar i ett annat lag".

Det räcker väl med att du försöker förhålla dig så neutral som möjligt i din bedömning och bortse från ev lagsympatier, det är ju hela min poäng.
Gör man INTE det så uppstår ju det komiska som jag talar om: när en motståndare gör nåt fult mot en av våra spelare så ojar vi oss, samtidigt som vi gärna hade sett samma motståndare i vårt eget lag och där göra lika fula saker mot våra motståndare.

Sen är det helt Ok om du blir förbannad över tacklingen.
Du behöver vare sig jubla åt den eller när nån motståndare vi gärna sett i vårt eget lag gör mål mot oss.

Kommentera

Bissett_19:

Hoppas på det här laget ja:

Holmqvist(Svedberg)

Gunderson-Bertilsson

Ekholm-Löf

Sundqvist-Andersén

(Jonsson-Carlsson)

Silfverberg-Lindholm-Wännström

Widing-Larsson-Dackell

Ollas-Nordquist-Lauritzen

Lavander-Hansen-Molin

(Johansson)

Kommentera

Jajjen: " Det intressanta är inte Czarneckis version utan att jag bekräftar den. En ojust tackling som skadar Järnkrok allvarligt."

Jo, men att du bekräftar en version från en annan som kanske är lite enögd pga lagtillhörighet säger väl ingenting om sanningshalten i era resp bedömningar?
Frågar du Färjestads tränare vid tacklingstillfället så får du säkert en helt annan version av vad som är sanningen.
Kan inte se att jag glidit från ämnet iom det konstaterandet.

Kommentera

Bissett_19: Bättre än sådär kan det nog inte bli, vill inte se Hansen mellan Silfverberg o Wännström, då kommer farten att dras ner anmärkningsvärt. Det märks att Lindholm och Järnkrok har samma "tänk" när de lirar och det tänket kan både Silfverberg o Wännström utan o innan, vilket gör att man kan spela ut utan att fundera så mycket.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett_19: Ja, det skulle vara häftigt. Skulle även vara kul om Lindholm tog Järnkroks plats i powerplay. Det behövs ju en rightare där, blir inte alls samma sak med Hansen... men antar att Dackell kommer att ta den PP-platsen när han gör comeback.
Kommentera

Peja:

Varför inte kasta in Elias med Silfverberg på en gång och ersätta Järnkroks plats rakt av?
Nu tror jag dock att man kommer köra med Hansen där.

Widing-Larsson-Lavander
Silfverberg-Lindholm-Wännström
Ollas-Nordqvist-Lauritzen
Rohdin-Hansen-Molin.

Ser ok ut?
Kommentera

Jajjen: Låter bra det. Tycker visserligen att Lindholm borde gå före, men antar att båda kanske behövs på tisdag.
Kommentera

Hårt o tufft är en sak, fult en helt annan.  Spelare som sätter hårt mot hårt o inte viker ner sig utan står upp för sina lagkamrater utan att för den skull spela fult, sådana spelare vill jag se i Brynäs, däremot fula spelare typ Jämtin, Ledin o Ericsson eller grinollar som FBK:s Wallin skulle jag aldrig vilja ha till Brynäs.
Kommentera

Huge: "Dessa 3 spelare är väl dessutom typer som de flesta härinne anser att vi saknar lite i vårt försvar, och då blir det lite komiskt när man samtidigt ojar sig över deras fulhet bara för att dom spelar i ett annat lag."

Märklig kommentar. Hur menar du att jag som brynäsare ska förhålla mej till att Holtet skadar Järnkrok?

Analogt med ditt resonemang borde vi jubla när motståndarna gör mål också. Kan ju inte avstå från att bli glad när en duktig spelare gör mål "bara för att dom spelar i ett annat lag".

Kommentera

Peja: Molin spelade igår också. Lär byta upp sej på tisdag.
Kommentera

Huge: "Så du tror inte att CZ isf uppvisar ett visst mått av enögdhet eftersom det drabbade en egen spelare?"

Är det inte du som brukar snacka om att glida från ämnet? Det intressanta är inte Czarneckis version utan att jag bekräftar den. En ojust tackling som skadar Järnkrok allvarligt.

Kommentera

Huge: Ja, oftast blir ju ingen skadad när fula tacklingar delas ut, men det är dåligt av domarna att släppa så mycket. Verkar som att man antingen får matchstraff eller ingenting för en ful tackling nuförtiden.

Ser förresten att Emil Molin lirar i J20-matchen mot Modo.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett_19: Nä, det där sa ju inte speciellt mkt.
Så vi får väl hoppas att det klassiska engelska ordspråket gäller:

"No news is good news"    *håller tummarna så knogarna vitnar*
Kommentera

Peja: Är det inte relativt vanligt att spelare hoppar in tacklingar lite då och då, utan att man anser dom vara speciellt fula?
Det är ju oftast när en skada uppstår som det även där uppmärksammas mer än annars, som jag ser det.
Och MIN poäng är den att det aldrig går att utläsa av en stillbild om nåt ojust förekommit, oavsett om skridskorna varit i isen eller inte.
Du måste nog se hela händelseförloppet i rörliga bilder för att kunna bilda dig en någorlunda bra uppfattning.
Till sist: har aldrig upplevt vare sig Holtet eller Frögren som speciellt fula spelare. Jag räknar inte ens Sanny Lindström till den kategorin, hans tvivelaktiga rykte hos motståndarsupportrar till trots.
Men det är min personliga uppfattning. Dessa 3 spelare är väl dessutom typer som de flesta härinne anser att vi saknar lite i vårt försvar, och då blir det lite komiskt när man samtidigt ojar sig över deras fulhet bara för att dom spelar i ett annat lag.
Kommentera

Huge:

Senaste nytt om Järnkroks skada är inget nytt typ...
Kommentera

Jajjen: "Eftersom du inte minns kan jag, som såg matchen och minns den, att tacklingen var precis så ful som Czarnecki bekrev den."

Så du tror inte att CZ isf uppvisar ett visst mått av enögdhet eftersom det drabbade en egen spelare?
Det är väl snarare regel än undantag att tränarna i såna här situationer fördömer motståndarens agerande.
Säger inte att CZ har helt fel men ett visst mått av enögdhet spelar nog in, skulle jag tro och att man därmed kanske övedriver det påstått ojusta.

Kommentera

Jajjen: "Jag tvivlar inte en sekund på att spelare och ledare i motståndarlag går in för att plocka bort våra bästa spelare med alla medel. Oftast utan skador som följd men ibland skiter det sej som med Järnkrok. "

Håller med, och det är väl det som jag anser vara sakfrågan i det här fallet:
att Ericsson säkert har försökt stoppa Kroken med medel som rent allmänt inte är speciellt ovanliga men heller inte överdrivet fula eller avsiktliga.
För som du säger: oftast utan skador som följd men när det blir skador så uppmärksammas tilltagen i högre grad och fördöms också i motsvarande grad, trots att värre tilltag som slutar lyckligt knappt uppmärksammas öht.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Låter inte dumt d!!!
Kommentera

Vi väljer Modo (om nu legoknektarna lyckas ta sig till slutspel) och knockar dem i fyra raka, sen när motståndet blir hårdare i semin (börjar 26:e mars) så gör en spelsugen Järnkrok efterlängtad comeback .....

Kommentera

Kribban: Bry sig???????????? Jag postade det här för att ni skulle få se vilken idiot han är!!! Jag har inte bubblat han innan! Och varför skulle jag inte bry mig när man får en bubbling om att han tycker det är fantastiskt roligt när våran spelare blir skadade? Jag bryr mig och jag blir förbannad om det gör att han får vatten på sin kvarn det skiter jag i!!! Så reagerar jag sen hur du reagerar får ju stå för dig men det du skrev om honom håller jag med dig om! ;-)
Kommentera

foppa78:  Varför bry sig om en tragisk figur? Det är ju lätt för han att vara tuff bakom en dator. Och ger man respons till en sådan liten liten individ, det är ju precis vad den lille söker.

Kommentera

Haha vilken stackare du är. Kul förresten att filmaren fick betala för alla döende svanar han visat upp i år.

Detta fick jag bubblat till mig från Spud nu!

Nuff said

Kommentera

Jajjen: de sparar väl jublet tills guldet är bärgat.
Kommentera

1468848 · »