Jajjen: "Hela Sverige vet det - Gävle förtjänar inte Brynäs"
Ska en stad förtjäna ett hockeylag menar du? Är det tänkt att Gävle skall förtjäna Brynäs?
En mer relevant fråga kanske i så fall är: Förtjänar Brynäs gävlebornas skatteintäkter? Eller förtjänar Brynäs fans som dig själv?
Redigerad kommentar
Rossa: Håller med dig i detta. Blomman är okej, men inte mer än så. Brynäs behöver "idoler". Barn och ungdomar måste hitta någon att älska. "Hypen" kring vissa spelare måste finnas, de finns i stort sätt i alla lag. Men just nu saknar Brynäs detta.
Andersén är en stjärna men han når inte hela vägen fram.
Sweat är en stjärna men han når inte hela vägen fram.
Vi behöver minst en bättre version av Granström, Ledin, Jämtin. Någon som väcker känslor. Mellanmjölk är väl ordet som sammanfattar dagens trupp oerhört bra. Laget är fullt okej, men slätstruket.
Jag är inte ett dugg förvånad över publiktappet, jag har svårt att se underhållningsvärdet i dagens trupp.
Bifbiffen:
Vad tror du om att kolla under Möt Brynäs/Personal på brynas.se...?
Huge: Och du tror att det funkar så? Det kostar massor pengar för en barnfamilj att gå på hocj. Finns det då inget underhållningsvärde så går man inte dit.
Dessutom har vi god ekonomi, men trots det så lyckas Sundlöv värva ihop detta ointressanta gäng. Så där faller din tes återigen.
Huge: När skrev jag det? Kan du posta det? Jag skrev bara att trots god ekonomi och bättre siffror tidigare så har man till i år inte lyckas skrapa ihop ett intressant lag. Då får man helt enkelt skylla sig själv att inte publiken kommer.
Som sagt, laget är dugligt helt klart, men ointressant ur ett publikmässigt perspektiv.
Johan Norrström: Nu är det ju inte bara Brynäs som saknar profiler utan hela serien, dessutom går i stort sett alla till slutspel förutom ett par som får möta tredje och fjärde bästa lag från Allsvenskan....Produkten är kass helt enkelt, slutspelet blir kul men innan det så är ytterst få matcher sevärda.
Hur ofta går man på biograf och hur ofta ser man film hemma i soffan?
Tror inte det spelar någon roll vad Brynäs gör för att försöka locka folk till arenan tyvärr.
Peja: Sweatt har fått stå åt sidan för Scott vilket i mina ögon är felaktigt då den förstnämnde har mer "starquality". Sweatt kan dock vara blyg därför får fans och ungdomar aldrig riktigt lära känna honom..
Tvillingarna Vesterholm är ju på förhand något som man borde kunna hypa. Men där har man tyvärr helt misslyckats. För det första verkar de halvdöda, och för det andra halvdåliga (eller hel) :)
Redigerad kommentar
Peja: Jag håller med om att det är mer praktiskt och kostnadseffektivt att titta hemifrån. Därför gäller det att skapa/hitta ett värde för kunden som inte går att få framför tv:n. Det är just där jag tror Brynäs har tappat. Man kör vidare med ett upplägg som man alltid haft. Trots att publiktrenden varit tydlig sedan nya arenan invigdes.
Skapa event kring samtliga hemmamatcher - både på stan och i arenan, upprätta tävlingar, bjud in skolklasser/företag, bygg upp ett förtroendesystem som gör det åtråvärt att fortsätta gå på matcher osv. Väl i arenan/kring laget så gillar jag din idé om profilskapande bland spelarna. Man bör arbeta mer med story-telling, skapa en dramaturgi för de mest profilstarka spelarna. Så man som åskådare verkligen VILL se dramat utspela sig på isen.
Jag tycker även man borde jobba mer med profilering av varumärket. Idag känns varumärket billigt och statiskt. Brynäs borde eftersträva att bli något som även tilltalar de som inte är fanatiska supportrar. Unicef-grejen är en bra del i detta men det kan göras mycket mer.
Sedan tror jag försvårandet av biljettköp (världens sämsta system på hemsidan) har gjort sitt. Skapa möjlighet för kontoregistrering på hemsidan och gör "one-click buy" möjligt för biljetter. Användarvänlighet är så otroligt viktigt på webben/inom e-handel. Förstår inte användaren funktionen så struntar hon helt enkelt i köpet i många fall. Det är så otroligt lätt att stänga fliken och göra något annat.
reven: Stämmer. Var på en FBK-match förra säsongen. Snacka om lamt evenemang! Fick känslan att Loob helst ville att karlstadsborna stannade hemma.
Brynäs hemmaarrangemang håller hög SHL-klass.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
reven: Härlig argumentationsteknik. Går på person direkt. Ditt svar i övrigt visar att du inte fattar något av vad jag skrev.
Min poäng sammanfattad: Om vi höjer produkten Brynäs överlag så kan vi även sätta högre priser. Om vi kan involvera fler med engagemang för klubben och spelarna så kommer mer folk på matcherna.
Ber om ursäkt för klavertrampet, reven. Det var inte meningen att såra dig.
dAVydov: "Om vi höjer produkten Brynäs överlag..."
Jag är säker på att Brynäs försöker. Har du några konkreta förslag är dom givetvis guld värda.
Jajjen: Jag sa nog aldrig att de inte försöker. Jag gillar den allmäna skepsis-/anti-stämningen här inne. Orkar inte dra mer förslag då de bara slås ned och dissas direkt. Bättre att ta såna frågor direkt med Brynäs.
Nu kör vi vidare grabbar: Allt är skit och inget kan utvecklas. Tror den approachen gillas mer här.
reven: Återigen visar du att du inte förstår.
En liten ledtråd: Med tävlingar och events så menar jag inte fiskdamm och knattehockey.
Precis sett reprisen. Några reflektioner...
+ Sweatt. Vilken spelare, vilket hjärta. Tycker han är i princip ensam om att visa glöd ikväll. Han tar fajten. Och till skillnad från förra säsongen där han var osynlig i väldigt många matcher har han i år tagit plats betydligt mer. Lutar åt hans namn på ryggen när min nya tröja skall beställas inom kort. Krigare!
+ Första fem minuterna i tredje perren. Efter reduceringen sjunker vi dock av någon anledning tillbaka i kvalitet.
+ Gistedt kommer in och gör det stabilt. Kul att se!
+ BP ser fortsatt stabilt ut. Alltid något...
+ Djoos träffade mål. Alltid något...
– Westlund+Sundqvist. Det backparet ger mig rysningar.
– Enterfeldt. Gör sin sämsta match i år. Huvudorsak till ett av målen, dessutom oerhört korkad utvisning i tredje när vi jagade 2–3.
– Trött på att gnälla, men ja – publiken. Pinsamt.
– Spelet framför eget mål. Vad hände där? Tyckte lite synd om Starky.
– Det meningslösa dumpandet i hörnen som aldrig gav utdelning.
– Heltaggat LHC borta i nästa match. Ajdå.
Totalt sett en riktigt jävla blek insats. Men det luktade motorstopp och trendbrott lång väg inför nedsläpp.