1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF - Skellefteå AIK 21/10

« · 1293179 Till forumet

Brynäs IF - Skellefteå AIK 21/10
Matchtråden.............
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 21/10
henke1:

Ingen Lasse Jonsson imorrn.
Kommentera

Bissett19: Kan ju hoppas att det nötts PP idag på träningen..
Kommentera

Bissett19:

Någon som har info ang Lasses skada?

Redigerad kommentar

Kommentera

Qvarre: Han har lite svårt att skjuta direkt och är för rädd vid sargen i övrigt vet jag inte..
Kommentera

henke1: Heja Brynäs!

Nu laddar vi om!
Kommentera

arnio: Med lösammunition som vanligt då eller?
Kommentera

Qvarre: Stod i expressen att han fick en smäll mot bröstet. Kanske en muskel i bröstet som fick en smäll.
Kommentera

Hahl Bundy: "arnio: Med lösammunition som vanligt då eller?"

Som Timråit skulle jag vara mer orolig, ni har ju helt slutat att ta poäng och även att producera framåt.
Kommentera

arnio: Ha ha jaa den var rolig, om man läser härinne så ser man ju vilka som verkligen har problem.

Du vet väl att lösa skott går om? Iallafall i kvartersserien.
Ni får väl tillämpa dom reglerna ni oxå.
Kommentera

Hahl Bundy: Märkligt att ni hänger så mycket här inne. Händer det inget spännande i eran eget forum? Timrå kan vara elitseriens tråkigaste lag för övrigt..

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Så rolig du är
Kommentera

Hahl Bundy är en av få timråiter som är välkommen härinne.
Tycker jag.
Sen är det bra att Moderatorerna sätter ned foten.
Nån j***a ordning måste det vara härinne!!
Kommentera

Macahan:

Hoppas att det inte är något allt för allvarligt för vi behöver verkligen Lasse.
Kommentera

mk: Dom får gärna sätta ner fötterna, men inte ta till kommunistfasoner. Åsiktsfrihet kallas det. Tycker jag att t.e.x Lauritz är en obegåvad hockeyspelare så har jag full rätt att säga det. Tycker jag däremot att han är en F***A är det en annan sak.
Kommentera

sylf: Det är väl ingen som sagt att du inte får ha åsikter..?

Rätten att tycka är väl fri men när GBn såg ut som den gjorde igår så skäms man ju f-n som Brynäs-supporter.
Kommentera

sylf: Det är kanske dags att läsa det här igen..

Informationstråd från Moderatorerna i Brynäsboken
Jag som ledare för Brynäsboken har tillsammans med moderatorerna fått ett mail från ”högre ort” här på HS angående tonen i vår gästbok. Det handlar numera mer om personliga påhopp och nedättande inlägg mer riktade mot skribenten än själva innehållet i inlägget man besvarar.

Vi måste tillsammans försöka förbättra klimatet i Brynäsboken, trots alla meningsskiljaktigheter i allt som rör Brynäs så måste vi i alla fall visa respekt jämtemot våra Brynäsbröder.

Hädanefter kommer det att bli hårdare granskning av det som skrivs och grova påhopp mot skribenter eller andra personer kommer att rendera i avstängningar . Längden på avstängningarna kommer att bedömas i varje enskilt  fall. Vid väldigt grova påhopp, exempelvis rasistiska eller liknande kommer att rendera i permanent avstängning. Samma sak gäller vid upprepade regelbrott.

Jag kommer även att tillsätta fler moderatorer för att avlasta de vi har idag. Det kan även komma ifråga att jag tillsätter moderatorer från andra lag som kan ge en mer opartisk bedömning av det som skrivs. Om du känner att du vill vara med och hålla en bra nivå på klimatet i Brynäsboken så är du välkommen att anmäla ditt intresse via mailen här.

Till sist. OM det är så att några ryker ihop så får ni sköta ert skitkastande via PM eller mail.Men kom ihåg att även sånt kan rendera i avstängningar.

Med vänlig hälsning

Lasse Sundbom
Ledare Brynäsboken.

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: "Tycker jag däremot att han är en F***A är det en annan sak"
Sov du på biologilektionen F***A är i min värld något helt annat är Lauritz
Kommentera

teddykgb: Nästa alla här i Gb:n var/är grymt besvikna efter debaclet igår, och då skrevs det mycket besvikna och ursinniga inlägg, vilket jag iofs är rätt normalt. Frågan är hur man ska uttrycka sig när man är riktigt jävla förbannad o besviken, hade varit kul o få ett ex??
Kommentera

sylf: Självklart får du tycka och skriva att Lauritzen är en obegåvad hockeyspelare.

Många har använt ordet obegåvad istället för "dum i huvudet" eller "idiot" för att det ska låta lite finare.

Allt beror ju på sammanhanget.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Nedrans att NC har fastnat med armarna i kors..
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det exemplet skulle jag också vilja se.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tänker fortsätta med att visa mina känslor och kritisera både Sundlöv, NC och spelarna i Brynäs IF - sen om "ledarna" här inne anser det som kränkande eller nedvärderande får de helt enkelt radera mina inlägg.

Jag har mina krav på Brynäs IF som förening - betalar en massa pengar varje månad till klubben och vill självklart få någonting tillbaka!

Får jag ingenting tillbaka? Ja, då kommer något fult ord slinka ur käften.
Kommentera

Vill börja med att säga att jag svor så det osade igår över resultatet
Men, när Brynäs tappar en ledning som igår är det alltid Brynäs som
viker ner sig, aldrig det andra laget som börjar spela bättre.

Hur är det när Brynäs hämtar upp ett underläge?, som det i Gbg
mot Frölunda? då är det inte dom som viker ner sig,
Nej, då är det plötsligt Brynäs som visar moral och kommer igen.

Hur kan det komma sig att för vissa som skriver här så är det alltid
svart eller vitt.Varför kommer det aldrig en matchanalys oavsett om dom
har vunnit eller ej. det tycker jag är konstigt.
Bryr man sig så lite om matchen egentligen så att det viktiga blir att kasta skit om laget ( som man säger sig älska).
Lite tänkvärt är det allt.
Kommentera

Lindström: Eller, himmel o plättar vad jag tycker att dom skulle gjort annorlunda :-)
Kommentera

Skitstöveln: Samma här, spelare,ledare etc ska ha kritik när dom förtjänar det, likväl som beröm när dom gjort nåt bra. Att skriva att " det där gjorde NC JÄVLIGT bra" kommer förmodligen aldrig att leda till nån avstängning. Men "det där gjorde NC JÄVLIGT dåligt" kan nog göra det.

Fullt normalt att svära och kasta ur sig div konstiga glosor när man är förbannad, dessutom fullt tillåtet på plats i vilken arena som helst, men inte här.

Igår kom det mycket av den varan, kanske lite för mycket......Samtidigt förståeligt.
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, jag håller med om att det inte är lätt att behärska sig när man är mer än lovligt besviken...men någonstans måste man ju kunna behärska sig..eller i alla fall undvika dom allra värsta påhoppen..

"Fan vad illa vi spelar", duger det som exempel..?
Kommentera

70 Rodrigues: "Frågan är hur man ska uttrycka sig när man är riktigt jävla förbannad o besviken, hade varit kul o få ett ex??"

Måste man uttrycka sig över huvudtaget? Bli man mindre förbannad för att man skriver en massa könsord och nedvärderande saker om spelare och ledare?
Kommentera

teddykgb: Ja, fast det är grymt svårt och ibland praktiskt taget omöjligt, vet inte om det beror på det Kap verdiansk/finska blodet som strömmar i mina ådror :-)
Kommentera

teddykgb: Så när vi vunnit en match så räcker det med "ja, vi vann"?
Kommentera

Svartgulröd: Skönt att få ur sig sig, svårare än så är det inte.
Kommentera

70 Rodrigues: Starta en blogg... ;)
Kommentera

Svartgulröd: Det finns till och med en bloggfunktion här på hs...
Kommentera

Skitstöveln:

Du får visa hur mycket känslor du vill, känslor är bra. Du får även kritisera Sundlöv, NC och spelarna hur mycket du vill. Jag kritiserar och visar känslor själv hela tiden.

Men när det börjar gå över i personangrepp öknamn och rent av hot ibland så är det inte okej. Varför inte bara tänka efter lite innan man skriver.

Istället för att skriva: "Sparka Sunklöv den jävla nollan" så kan man ju kanske skriva "Nä, nu är det dags att Sundlöv får sparken pga att osv osv"

Sedan är vi inte i kyrkan, svordomar och dylikt slinker ur alla när man är besviken. Det finns inget förbud mot det.  Det är just dessa personliga påhopp och öknamn som måste bort härifrån.

Jag har förklarat det här flera gånger idag nu, kom igen nu. Kan vi inte bara försöka bättra oss?

Kommentera

MarcusElving: Såna inlägg är ju emot reglerna. Varför tas de inte bort?
Kommentera

MarcusElving: "Kan vi inte bara försöka bättra oss?"

Säg det till Mikael Sundlöv, Niklas Cxzzckzarnekkki och laget....Bättrar dom sig bättrar vi oss, simple as that!
Kommentera

MarcusElving: Jag förstår Dig Marcus och vill absolut inget illa emot Dig!

Men är jag riktigt förbannad så kommer jag inte att skriva "Nä, nu är det dags att Sundlöv får sparken pga att osv osv"

Utan troligtvis så skriva jag "FYFAAN jävla sunklöv - gör oss alla en stor tjänst och bara dra åt helvete.

MEN - har det uppstått regler här nu så ska Ni självklar ta bort detta inlägg.

Vill bara göra klart att jag förmodligen kommer gasta ur mig - men kan försöka tänka lite innan jag skriver :]
Kommentera

Svartgulröd: Jo, d lär ju hända, NOT!!! :-)
Kommentera

Skitstöveln:

Att vräka ur sej könsord med mera höll man på med i tonåren;)

Hockeysnack har ett regelverk,följer man det så får vi en bättre nivå härinne.
Kommentera

sylf: Men herregud! Jag förstår inte att det ska vara så svårt att försöka tänka sig för lite grann.

Kommentera

Bissett19: Näe, vi får en totalt menlös nivå!!
Kommentera

Skitstöveln:

Ja, sådana inlägg kommer att bli borttagna. Blir det väldigt mycket och upprepade gånger kan det även bli avstängningar.

Bra, försök håll en hygglig nivå på inläggen! =)

Kommentera

MarcusElving: "Jag förstår inte att det ska vara så svårt att försöka tänka sig för lite grann."

Förstår inte jag heller, hade dom tänkt sig för igår hade dom vunnit.....

:-)
Kommentera

Svartgulröd: teddykgb: Så när vi vunnit en match så räcker det med "ja, vi vann"?

Det är väl upp till var och en...det är väl ganska sällan som positiva tillrop blir ett problem eller?
Kommentera

MarcusElving: Lika bra jag skriver det här nu då i utifall jag blir avstängd sinom tid;

Trevligt att lära "känna" er härinne - vi har haft bra och dåliga tider ihop - skrattat och gråtit.

Skämt åsido - ska försöka vårda mitt språk men finns absolut inga garantier!

:]
Kommentera

Skitstöveln: Nej då, inte ska det behöva gå så långt att du blir avstängd. Det kommer du själv att se till hädanefter :)
Kommentera

teddykgb: Det är precis vad jag talar om. Det handlar om känsloyttringar. Är man glad så präglas inläggen av det, är man förbannad och besviken så är det vad som speglas.

Dessvärre så är de flesta här inne så pass luttrade att de inte kan glädjas över en vinst för de vet att det snart nog kommer en besvikelse. Det är lite som när man var lite och tomten kom med en leksak som visade sig vara sönder eller liknande.

När man sedan kan konstatera precis samma utslitna fraser från Brynäshåll så blir man bitter. För det är ett kvitto på att de skriver så för att det ser bra ut men de menar inte ett jota med det. Man för sponsorer, supportrar bakom ljuset. Det är väl tredje gången den här säsongen man läst en massa "Det här får inte hända, ber om ursäkt.. vi går vidare bla bla bla.. TRE Gånger på elva omgångar.

Hur länge köper du skitsnacket?
Kommentera

MarcusElving: Vad som tillåts och inte tillåts på denna sidan är ju nästintill ett skämt.. Jag blev avstängd för nån månad sen för att ha hävdat nått om en kärleksaffär inom laget. det va givetvis ironiskt. men känns som att det droppades minst lika grova saker under gårdagen..

Men samtidigt. Hur kul hade detta forum varit om det bara va, bra brynäs. Ja vi vann. Jag tycker brynäs är bäst. ja jag hade inte kommit in här dag efter dag iallafall.
Kommentera

Svartgulröd: Nej, det är möjligt att du har rätt i det du skriver, men skall det rättfärdiga att kalla för folk för vad som faller en in...??
Kommentera

teddykgb: Jag förklarar reaktionen, inte ordvalet...
Kommentera

Svartgulröd: Ja, och den har jag ingen synpunkter på...det är ordvalen som  jag syftar på.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1293179