Får passa på att tacka Brynäs för bra motstånd! Ni spelade riktigt jävla bra press spel i de tre första matcherna. Bådar gott för framtiden!
/Skellefteå supporter
Gunderson kan vi drömma om, men han kommer inte tillbaka nu. Lönegapet är alldeles för stort, och hans flickvän kan nog stå ut med eventuell hemlängtan för att säkra en ekonomiskt mycket tryggare framtid.
En hemsk tanke slog mig just; Tänk om Ollas inte blir spelklar någonsin? Det vore en otrolig förlust för Brynäs.
Det är svårt att veta om ett sjärnskott i Hockeyallsvenskan, som t.ex. John Henrion, kommer att vara en tillgång i SHL. Bröderna Westerholm producerade 42 mål och 40 assist, totalt 82 poäng tillsammans i Karlskoga säsongen 2013-14. Den här säsongen har de tillsammans skramlat ihop 10 mål och 13 assist, alltså totalt 23 poäng. Det duger knappt för att vara en 4:e lina. Visserligen har deras spel spottat upp sig rejält under Bulans ledning, och jag hoppas att de kommer att vara en stor tillgång under nästa säsong.
Dock; om vi ska ha siktet inställt att gå mot Guld 2015-16, så krävs att få ihop kvalité motsvarande en första/andrakedja till, plus 4 riktigt duktiga nya backar.
Wallson ödmjuk på presskonferensen. Hyllar Brynäs spel och tycker det var en härlig matchserie som kanske vanns "lite för lätt" sett till styrkeförhållandena på isen. Nämner special teams och målvaktsspelet som avgörande till Skellefteås fördel.
Word!
Pettisbif: "om man får drömma?"
ett proffs har talat :D
Skrubben:
Aja, lite väl stor trupp kanske. Men något sånt här då, om man får drömma?
Markström(Sandström)
Extra:Johansson
Gunderson - Nörstebö
Andersén - Slovak
Ahnelöv - Bertilsson
Sundqvist - Matuskhin
Extra:Deutch - Carlsson
Sweatt - Scott - Rödin
Henrion - Larsson - Ollas
Åslund - Enterfeldt - Lindblom
Brodecki - Westerholm - Westerholm
Extra:Viklund - Mannberg - Lööke
Sen vette fan vart Olden tar vägen..?
Chris11: I krönika i GP idag samt även i tidigare artikel i GP så står det om Frölundas intresse för Jacob Markström. Detta har inte riktigt uppmärksammats här tycker jag.
Går Jacob till Frölunda är det ju besvikelse alltså... Vänder han klubben som fostrat honom ryggen? Är det moneytalks? Eller är det andra värden?
Henrion är ett namn jag hoppas på. 33 mål och på väg uppåt i karriären. Fast lär väl bli lite huggsexa om honom. Smotherman är också ett lockande namn från AS.
Bra kämpat, ni blir farliga nästa år! ni hade tyvärr inte orken den här matchen men det ser väldigt ljust ut för er.
Redigerad kommentar
Eklund
Eklund
Eklund
Sundqvist
Kilas
Blomqvist
Mannberg
Eklund
Eklund
Lindgren
Eklund
Redigerad kommentar
Nu har du inhalerat för mycket sulfat från Skutskär... :-)