Brynäs IF

723332 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08

994536 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Glansdagar? Folk kommer ihåg hoom för att han var med och vann SM-Guld 93 och att han skadade sig i 4:e finalmatchen 95:

1987-1988 Brynäs Elitserien 3 5.71
1988-1989 Brynäs Elitserien 5 4.10
1989-1990 Brynäs Elitserien 22 3.54
1990-1991 Brynäs Elitserien 35 3.00
1991-1992 Brynäs Elitserien 35 2.97
1992-1993 Brynäs Elitserien 38 2.92

1993-1994 Brynäs Elitserien 40 2.66

1994-1995 Brynäs Elitserien 37 3.06
1995-1996 Brynäs Elitserien 21 3.81
1996-1997 Brynäs Elitserien - 2.68
1997-1998 Brynäs Elitserien 15 3.27
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Peja: Varför avgår han inte bara istället.. Finns det verkligen någon som vill ha honom kvar?? Han är ett stort skämt i mina ögon, och hans glansdagar i målet är förlänge sedan utsuddade i mitt minne..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
GävleLasse: Sundlöv kan ju börja med att sänka sin egen lön. Ett problem är ju att Brynäs fortfarande betalar lön till Kent-Åke, Boork och Börje Salming (det var väl bara 30-40 år sedan han var i klubben).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Ja inte vet jag. Det är upp till ledningen att vaska fram pengar. Sundlöv får väl sänka spelarnas löner. Nånting måste ju göras.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
GävleLasse: Finns det pengar till en ny tränare, det är frågan??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Mora? Nej du, de kommer att klara sig undan KS, det blir Luleå.

På pappret så kommer det att bli en jämn kvalserie men sedan kommer faktorer som vi inte vet om än att spela in.

-Skador
 Kommer Lind tillbaka till KS? Månsson? Får vi andra skador?

-Tränare
Vem står i båset i Brynäs?

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
mattias - 74:

Jag spekulerar inte,det får andra hålla på med.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
GävleLasse: Har inte med att måla fan på väggen, är bara realistisk. Det kommer att stå mellan Brynäs, Mora Leksand och Malmö, och det blir sannerligen ingen lätt resa, den svåraste KS som har spelats tror jag att det blir.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Bissett19:

Man kan spekulera i si eller så vilka som går opp m.m

Sett på Leksands lag kontra Brynäs så vinner Leksand målvaktssidan klart sedan är det hugget som stucket tycker jag !
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Bissett19: Det betyder ju inte att det inte stämmer, eller hur??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Bissett19: Tony missar aldrig en chans att få måla fan på väggen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues:

Gräset är alltid grönare på andra sidan Tony...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Visst är det så, konstigt vore annars.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
GävleLasse: Leksand kommer att ställa till stor problem för Brynäs, flera stycken av deras spelare skulle lätt ta en plats i Brynäs:

G Edward Belfour
G Eddie Läck

D Jonas Elofsson
D Elias Granath
D Herman Hultgren
D Jan Huokko
D Richard Jackman 1
D Daniel Nielsen
D Tomi Pettinen
D Libor Prochazka

F Pierre-Edouard Bellemare
F Jens Bergenström
F Johan Eneqvist
F Morten Green
F Michal Grosek
F Magnus Hedlund
F Johan Hägglund
F Mikael Karlberg
F Gabriel Karlsson
F Juha Lind
F Jesper Ollas
F Markus Persson
F Robert Petrovicky
F Roman Vopat
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
mattias - 74: Exakt. Det finns anledningar till att stämningen i den här boken är som de är. Med alla självgoda miner man såg bland de ledande personerna inom Brynäs under årsmötet och vart vi hamnat så blir man förbannad.

Inmålade i ett hörn rent ekonomiskt tidigt på säsongen inte en buffert så långt ögat kan nå och en trupp som inte ens lever upp till hälften av den nivå man kan kräva utifrån deras löner. Då blir man förbannad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
GävleLasse:

Typ så här =)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
mattias - 74: Dessa åsikter är inte grundlösa. Hur lät det bland era egna när Masken härjade runt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
GävleLasse:

Ni verkar ju inte tro på er själva ? Snacka om att ha låga tankar om Brynäs som förening :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
mattias - 74: Nu bestäms ju inte vilka lag som spelar i ES nästa säsong här på HS...;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
mattias - 74: Det är absolut ingenting som talar för att Brynäs ska fixa nytt kontrakt. Det är inte bara att trycka på en vinnarknapp när KS börjar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Huge:

Vad är det som talar för att ni fixar nytt kontrakt ?

Ni verkar ju eniga om att Leksand skall gå opp tillsammans med annat lag .
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: "Huge: "Ett KS är inte jordens undergång. Jag ser det som en bra möjlighet att förbättra ekonomin."

Är det okej om jag sparar det här och återanvänder det när kvalserien är färdigspelad?"

Inga problem.
Frågan är om du plockar fram det när vi fixat nytt kontrakt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Fördelaktig lösning ur ekonomisk synvinkel...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
bradberry: "Rätt man om man rättar munnen efter matsäcken."

Utveckla det!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
aphac: ROPEN SKALLA: FLYGIS ÅT ALLA! Rätt man om man rättar munnen efter matsäcken.

Sen kommer Lückner nästa år om vi klarar kontraktet. (Klart)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Davey_22: Problemet är mycket större än dålig form eller detaljer i spelet. Gruppen fungerar inte tillsammans. Det finns ledare som är jävligt bra på att svetsa ihop ett gäng slashasar till att göra mirakel. Eloranta och Mora är väl det senaste exemplet. Brynäs under Boork ett annat. SSK:s mediokra lag ett till. Hur länge det håller är en annan femma. För Brynäs gäller det att få spelarna att fungera som ett lag under 10 matcher. No more, no less.

Hittar Sundlöv rätt gubbe finns en liten chans till elitseriespel nästa säsong också. Blir det fel person är vi rökta. Finns nog anledning att va orolig med andra ord.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Alltså om man ser matchen i repris från igår, hittar man säkert 50 fel som inte hör hemma på en hockeyplan...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: Prova att göra som de flesta andra lag skulle göra i en jobbig matchsituation, tackla...dumpa puck, åka skridskor, ta en fight. Såna grejer bör komma spontant från en spelare om han verkligen brinner för sin uppgift.

Dom såg inte ens frusterade ut igår, bara helt viljelösa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Fram med det! Flygis?

Davey_22: Dom skiter nog inte i det men dom försöker säga att dom inte vet vad dom ska göra för ingen i båset lyssnar vi på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Man kan efter en snabb titt i statistiken se att fansen tagit sig samman och börjat reparera publiksnittet,som nu ligger på 6013, ett ganska fantastiskt snitt för ett lag som inte vunnit hemma på 9 (?) försök.

Man kan ibland slänga ur sig rent slentrianmässigt att "spelara skiter i hur det går", men igår såg det verkligen ut så...ofattbart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Ove Myling: Näe, inte Tigern heller.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
sylf: Janne Larsson?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
aphac: Bli inte förvånad om du ser en ny nuna i båset redan i morrn, eller kanske mer troligt mot MIK. Näe, det är inte Juice, Fleming eller Rindell.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: Skulle BIF kasta in Djoos som coach nu eller senare blir jag skogstokig!!! Det skulle vara kulmen på detta "inavelsBrynäs" som inte verkar ha några gränser.
Gamla spelare utan kompetens är redan med sprätter i klubben,Sjödin och Molin kan ju vara nästa gäng på ingång.
Hårda nypor är vad som gäller och det har inte Östblom.
Vi jobbar på försvarspelet svarar OÖ efter varje match, då kan man ju förstå att det ser ut som det gör när träningarna verkar hålla div2-klass.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Ser i Kebs spalt på GD att allt fler helt seriöst vill ta tillbaka Boork.

Ja Boork hade naturligtvis ingen del i årets fiasko.
Det var helt säkert Sundlöv som helt själv kom på
idéen med en jättetrupp och rotationssystem.
Det var säkert så att han mer eller mindre tvingade
Boork acceptera dessa idéer.

Det var säkert också någon annan, som inför 3:e omgången,
kom på att alla spelare som var bra mot Linköping skulle
ställas över mot SSK. Att han sen inte heller erkände att det
var ett stort misstag att ställa över så många spelare, utan
envist hävdade att han hade rätt, är säker bara felciteringar
i pressen.

Nä, det är naturligtvis ett bra drag att ta
tillbaka den som satte stenen i rullning.
Sparka alla spelare och kör med J20,
för Brynäs J20 är säkert bättre än Leksand,
Malmö och Luleå/Mora.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Jajjen: Läste också Anrells krönika i Aftonbladet. Låg kvalitet på träningarna. Kan ju inte stämma, då hade givetvis tränarna varit utbytta för länge sen. Eller...?

Ja, i vilket annat lag som helst. Tyvärr är det ju så att det är Brynäs det handlar om och då gäller helt plötsligt andra föruttsättningar. Vi har en sportchef som har fullt förtroende för tränaren och laget trots nio raka hemmaförluster och sist i tabellen.

Har han gått ut och kommenterat läget? Har han visat att han jobbat för att förbättra läget för att lugna oron? Är det inte han som är ansvarig för det sportsliga?

Nepp, nepp och japp
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Hitman: Det här är nog den sämsta upplagan av Brynäs i mannaminne. Aldrig har vi haft sämre Sportchef, tränare och spelare.

Kan det sluta med något annat än AS?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Hitman: Läste också Anrells krönika i Aftonbladet. Låg kvalitet på träningarna. Kan ju inte stämma, då hade givetvis tränarna varit utbytta för länge sen. Eller...?

Enaranger: Köper "papperstabellen" rakt av. Men jag tror att Brynäs är med ända till omgång 7. Fredagen den 4 april vid halvtiotiden ungefär är BIF klara för allsvenskt spel. Här får du ett stalltips på hur KS slutar:

1. Leksand
2. Malmö
3. Luleå
4. Brynäs/Rögle/Björklöven (dagsformen avgör)

Enaranger: Köper snacket om Djoos också. Vad har Djoos visat som skulle kunna rädda Brynäs? Värvningen av Mad Dog Fleming gav en känsla av handlingskraft i alla fall. Fleming var/är betydligt mer meriterad dessutom. Nu krävs nåt alldeles extra i tränarväg. Nåt som får spelarna att tro på underverk. Djoos platsar bland andra chansningar som "stor trupp" eller "publiksnitt på 6.500".

Huge: "Ett KS är inte jordens undergång. Jag ser det som en bra möjlighet att förbättra ekonomin."

Är det okej om jag sparar det här och återanvänder det när kvalserien är färdigspelad?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Skrämmande om ens hälften av det som står i artikeln är sant ang. träningar.

Isf är det väl ett tydligt bevis för att det inte funkar att slänga in en ung och oerfaren (om än kunnig) coach bland Brynäs spelare.

Fy f*n
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
70 Rodrigues: Japp. Gårdagens match måste uppfylla samtliga kriterier i benämningen lågvattenmärke.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Det här kan vara första nyförvärvet till nästa säsong.

Blir det allsvenskan så är det på den här nivån de kommer att ligga.

Så de som tycker det skulle vara bra med en säsong i allsvenskan
bör nog vakna upp och möta den ekonomiska verklighet som väntar
med allsvenskt spel. Så som ishockeyn ser ut i dag så går det inte
"att bygga ett lag på sikt". Det funkade på 70/80-talet. I och med
Bosman-domen så var den tiden definitivt över.

Vid allsvenskt spel försvinner i princip alla spelare Brynäs skulle
vilja behålla, oavsett om de har kontrakt eller ej, utan att Brynäs
får en krona för det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Brynäs är en förening i spillror, många som vill men ingen som kan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
74050:

Det är väl bara att vakna upp och se att Brynäs inte är bättre. Tabellen ljuger aldrig. Men att klara en kvalserie som det ser ut nu. Nja, så tror jag inte det heller går vägen. Men jag hopppas verkligen att jag har väldigt fel
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
74050: Var det inte över 7' mot SSK (eller var det DIF) också?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gurra88: "WAYNE FLEMMING stavas ända lösningen på det här.. Men som sagt Sundlöv är nog alledles för inkompetent för att fixa en sån värvning till klubben"
Enl AB så var det Sundlöv som själv ville ha hit Fleming men styrelsen som förordade Sillgren så det blev intet av. Vid nyår har jag för mig att det var.
Sen håller jag med om att Djoos som andretränare bara är bortkastat. Gärna inom organisationen som J-18 tränare eller dylikt men att ha honom ryande över Sjöddas huvud, det händer bara inte.
Östblom må vara hur vettig som helst men han har varken verktygen eller erfarenheten att fixa den trasiga bilen, i varje fall inte de närmaste åren.
Det är dags att sluta hålla händer och sjunga cumbaja runt lägerelden och istället ta hit en erfaren tuffing till tränare. Sen må han heta Flygis, Fleming, Esposito eller vad sjutton som helst...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
GävleLasse: Första matchen mot Linköping gick väl hyfsat?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
65selander: En ny tränare kanske kan göra det Doffen misslyckats kapitalt med, att få linjer i spelet. Helst ser jag Fleming i båset redan på måndag men med tanke på hur Sunklöv har agerat hela säsongen så lär det inte bli någon tränare.

När det gäller publiken så verkar det fan vara bättre om det är mindre än 6000 på läktaren. Har Brynäs spelat bra nångång med 7000+ på läktaren? Jag tror fan inte det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gurra88: Men trots dessa sopor, tror jag Fleming kan ta ut det ytteresta ur varje enskild sopa..

Fleming kung på återvinning ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gusten: HAHA . ja va väl typiskt att jag stavar det med dubbel-M.. men på allvar så kommer inte Östblom, definitivt inte Djoos, Rindell eller någon annan medelmåtta kunna rädda brynäs i kvalserien..

Som Keb försvarat laget genom året, att det krävs rollspelare och att varje spelare har en speciell roll.. Men nu har vi 7 forwards som har rollen som pajas.. Funkar inte så.. När inte Widing gör mål, Brendl, Månsson.. Stora delar av laget har inte i ett elitserielag att göra..

Men trots dessa sopor, tror jag Fleming kan ta ut det ytteresta ur varje enskild sopa..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK Torsdag 28/2-08
Gurra88: "WAYNE FLEMMING stavas ända lösningen på det här"

Fleming menar du va? En lösning som kommer ur ändan? Ja så kan man sammanfatta den här säsongen :)
Kommentera

994536 · »