GävleLasse:
Samtidigt är det såna här saker man inte vill läsa om när det är 2 p ner till KS-platsen... nu finns det utrymme för ledarskap om man säger så...
Venom: Den enda som man skulle kunna ha krav på i så fall är ju Somervuori. För Kahnberg har ju haft det tungt sedan han lämnade frölunda för NHL. Att sedan Sundlöv kör en chansning och hoppas att det ska lossna för honom i Brynäs känns ju igen. Det är ju inte första spelaren som man gjort samma grej med. De som ligger närmast till hands är ju Hauthonen och Skoog.
Jag tycker precis som du att det är svårt att göra en bedömning på VAD som skulle ha föranlett Cz väldigt hårda ord. Ingen rök utan eld. Jag följer historien med spänning...
rackham: Men är inte hela organisationen bygg under ett skimmer av alibi?
Man gör det man måste göra för att överleva fast ingenting för att leda svensk ishockey. Det ser visserligen jädra kämmigt ut på pappret.
Huge: Du kan kalla det hårklyverier, jag kallar det verklighet. Nån poäng hit och nån poäng dit säger du. Varför har då poängen alltid varit till Brynäs nackdel. Enda gången vi haft pinnarna på vår sida var när Miettinen sköt oss på säker mark mot HV.
Brynäs har ett ruggigt dåligt trackrecord, ett record som är allt för talande för inte kallas för annat än fakta. En realitet. Bortförklaringar har aldrig och kommer aldrig att ändra en realtitet som kan bli väldigt ödesdiger för Brynäs.
GävleLasse:
1. Inkonsekvent lagbygge
2. Inkonsekvent lagbygge
3. Inkonsekvent lagbygge
Huge: "Det är marginella skillnader mellan alla lag förutom dom 4 stora och vilket som helst av dessa lag kan hamna i Ks, det är det kalla verkligheten."
Intressanta argument men jag ställer mig frågan VARFÖR Timrå, Modo, Luleå och Djurgården inte spelat KS vart och vartannat år. Som det varit så har det stått mellan Brynäs, SSK, Rögle och SAIK de senaste åren.
SAIK verkar ha lyckats kliva förbi den tröskel som Brynäs balanserat på i flera år nu. Så det blir alltså Brynäs, SSK och Rögle kvar.
Det skulle vara intressant att få läsa din analys på det faktumet. VAD tror du kan vara problemet?
Anders Berg: Ännu en magsur krönika från en gnällig gävlebo.
"Niklas Czarnecki har skapat ett lag som trivs bäst i egen zon,"
Ja, det har framförallt synts i dom två senaste matcherna mot Frölunda och SSK. Synd att inte Stisse såg nån av dom båda matcherna.
Hade vi trivts i egen zon i dom två senaste matcherna så hade vi aldrig släppt till de billiga misstag som fällde oss men vi hade å andra sidan heller aldrig getts möjligheten att skapa alla våra chanser genom att spela det offensiva spel som Stisse och andra samtidigt efterlyst.
Stisse har däremot rätt i att vi måste in mer på mål och grisa.
mk: ".Det värsta är att man nästan var likgiltig när dom kvitterade
pga av att att det inte blev 3p."
Där har du lite av "problemet" med många brynäsare härinne.
Alltför många verkar aldrig inse att Brynäs varje säsong slåss för sin överlevnad i serien, mer eller mindre. Det är marginella skillnader mellan alla lag förutom dom 4 stora och vilket som helst av dessa lag kan hamna i Ks, det är det kalla verkligheten. Sen hjälper det inte att ledning och spelare varje år har FÖRHOPPNINGAR om att gå till slutspel eller att dom snackar om att vi ska bli ledande inom svensk hockey osv. Det sistnämnda är mer ngt för gallerierna sas och ngt dom "måste" säga, för vad är alternativet? Att säga att vi minsann är jättenöjda med att dansa på KS-linan varje år? Patetiskt att vissa tar snacket så otroligt bokstavligt, precis som om det vore ett bergsäkert löfte?
Både spelare och ledare är fullt medvetna om att det varje säsong är en strid på kniven och dom enda som inte fattat det efter alla år är vissa supportrar. Man har år efter år exakt samma och alltför höga förväntningar från start och så fort det börjar ta emot en aning, ja då blir förvåningen självfallet lika stor: Faan också, dom hade ju LOVAT (att man haft FÖRHOPPNINGAR, en helt annan sak som aldrig går att garantera) att det skulle bli så bra. Och så funkar det inte.
Ngt som i kombination med ovanståend gör att verklighetsbilden blir skev är att många totalt underskattar motståndarna i serien. Det finns alltid flera "skitlag" som det bara är att åka och hämta poäng hos osv.
Maken till okunnighet får man leta efter.
Om flera sänker sina förväntningar redan från start och istället försöker ser lite mer realistiskt på våra chanser inför varje säsong så skulle man må betydligt bättre och säkert slippa sitta härinne och kasta skit på allt och alla när det i själva verkar är ens egen förvrängda verklighetsbild man borde kasta skit på.
Lindström: Här kommer statsen.. man får vara lite klurig när det gäller hockeyligans webbsajt
9 | Niclas Andersén | 14:57 | 0 | 0 | 0 |
32 | Petri Kokko | 21:35 | 1 | 0 | 1 |
8 | Eero Somervuori | 20:20 | 0 | 0 | 0 |
14 | Stephen Dixon | 23:10 | 0 | 0 | 0 |
12 | Andreas Dackell | 20:51 | 0 | 0 | 0 |
22 | Jörgen Sundqvist | 23:19 | 1 | 2 | -1 |
11 | Juuso Hietanen | 28:27 | 0 | 2 | -2 |
16 | Sebastian Lauritzen | 20:36 | 1 | 2 | -1 |
24 | Mads Hansen | 17:06 | 0 | 2 | -2 |
31 | Jonathan Granström | 18:36 | 0 | 2 | -2 |
10 | Peter Nolander | 17:58 | 0 | 1 | -1 |
15 | Simon Bertilsson | 12:43 | 0 | 1 | -1 |
29 | Magnus Kahnberg | 11:01 | 0 | 1 | -1 |
39 | Jonas Nordquist | 18:06 | 1 | 1 | 0 |
21 | Ove Molin | 18:44 | 1 | 1 | 0 |
13 | Emil Sandin | 00:00 | 0 | 0 | 0 |
5 | Simon Löf | 00:00 | 0 | 0 | 0 |
33 | Jakob Silfverberg | 07:24 | 0 | 0 | 0 |
37 | Alexander Sundström | 14:07 | 1 | 0 | 1 |
17 | Daniel Hermansson | 10:54 | 0 | 0 | 0 |
Lindström: "Hade det vart fel att gå för 5án efter då?"
Nä. Tror du inte att spelaren gjorde det då?
"Eller fattar du fortfarande inte att man spelar på den här nivån för att vinna"
Nä, det hade jag faktiskt inte en aning om.
Vilken tur att du informerade mig om det.
"Huge du som har alla svar berätta gärna."
Varför kasta pärlor för svin och berätta nåt som du ändå aldrig kommer att begripa?
sylf: "Nu har du ändrat till att man ska va positiv under match........"
Jaså, har jag?
Läs innantill nästa gång. Så här skrev jag:
"Som supporter är det ens förbannade skyldighet att alltid vara positiv, det är min mening. Sen kan man kritisera om man gör det på ett konstruktivt sätt men det har inget med supportandet av laget och spelarna att göra.
Dom gör allt som står i deras makt att tillsammans med tränaren göra ett så bra jobb som möjligt och då vore det väl fan om inte vi supportar kunde agera som spelarna och tränaran VILL att vi ska agera: stötta i ALLA lägen, framförallt när det går trögt.
Rent pinsamt att läsa alla skitkastande gnällinlägg under match."
Rätt solklart att jag avser det som händer under match, annars har du jätteproblem med läsförståelsen.
Men det är du inte ensam om härinne om det nu är nån tröst...
Knappast en medveten spark,den tar ju på hans skena däremot.