Brynäs IF

724864 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Södertälje SK

« · 321659 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Detta var en bra helg. 3 Brynäsvinster på två dagar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Skönt att vi är överens ibland. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: "Jävla leksand. Hade de sopat in 13 mål till så hade vi legat fyra. Aldrig får man vara riktigt glad... ;)"

Ja, otack är världens lön. Här hjälper vi masarna genom att möra upp Djurgården på Hovet. Dom kommer till dukat bord.
Tresiffrigt var väl det minsta man kunde begära....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Men du tycker fortfarande inte att de borde fått chansen tidigare eller mer permanent?
Bra coaching idag, det håller jag med om men jag tycker som bekant att det borde ha skett tidigare.
Ska vi gräva ner yxan för närvarande och njuta av segern och tabellplaceringen under upphållet?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Fan vad jobbigt att springa mellan datorn och teven hela tiden. Såg just Fredric Jacobsson sätta vinstputten i Volvo Masters på det fjärde(!) särspelshålet. 4 miljoner rätt ner i pluskan samt en garanterad plats i Ryder Cup nästa år. Inte dåligt jobbat....

I tidigare matcher under året har man ju spelat riktigt bra emellanåt.
Därför har väl junisarnas sparsamma framträdanden kanske varit helt naturliga. Inget fel i det.
Danielsson fick ju betydligt mer speltid idag, plus att han blev flyttad till första. Nu kanske man inte skall dra alltför stora växlar på att han gjorde målet. Fick tydligen ett smörpass som inte gick att missa.
Oavsett detta så gjorde han nog en bra match idag, bra för fortsättningen inte minst.
Dagens match tycker jag påminner lite grann om läget i KS ifjol.
En viktig match med lite nerver i, samt lite trötta ben här och där. Perfekt att då köra lite mer med Rönnquist och Danielsson, som orkar jaga lite mer än dom andra gubbarna.
Därav min eloge till GP för bra coachning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Hade varit skönt med Brynäs fyra och Leksand femma när serien är slut. Sen en kvartsfinalserie där vi slår Leksand i sjunde och avgörande. Många sköna slantar i kassan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Jävla leksand. Hade de sopat in 13 mål till så hade vi legat fyra. Aldrig får man vara riktigt glad... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Trevlig läsning

1.Färjestad 16 13 0 3 63-38 39
2.HV 71 16 12 0 4 49-29 35
3.Frölunda 16 10 0 6 59-42 29
4.Djurgården 16 9 0 7 46-40 27
5.Brynäs 16 9 0 7 42-48 27
6.Leksand 16 7 0 9 57-51 21
7.Linköping 16 7 0 9 44-39 21
8.Luleå 16 7 0 9 32-41 21
9.Timrå 16 7 0 9 40-48 20
10.Modo 16 6 0 10 30-49 19
11.Mif 16 0 10 35-50 17
12.Södertälje 16 3 0 13 33-55 12
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Enligt folk på plats var verkligen Adam bäst på plan.Jävligt kul !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Gusten: Så det var Lind alltså? För så lät det när de kommenterade, men efter matchen sa en kommentatorn att det var kul att Björck fick göra sitt första mot sitt gamla lag. Nåja, skitsamma. Bara Lind fortsätter att samla poäng så är jag nöjd. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Nu har dom ändrat till Lind även på swehockey
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
westerlind: Fast Lind fick ju inte målet. De skrek om honom på webradion men efter matchen sa de att Björck fick målet. Så stod det på hockeylive också. *petig* Lind fick ass på målet dock.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Alla: Äh, nu ska vi inte bråka om futtigheter - låt oss spela dragspel och dansa istället:

En tokbingo enligt mig:

1) Anger får göra mål- lossnar det nu?
2) Nicklas Danielsson får äntligen sätta dit den - en blivande stjärna?
3) Micke Lind får ett psykologiskt viktigt mål och kommer säkert börja spruta in stänkare i krysset igen.
4) Adam Andersson blir vald till matchens lirare.

Många positiva händelser i en kanske inte så givande match i övrigt.

Full fart framåt Brynäs!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Clarence: Jag? Kryptisk? Njaaaaa.... :-)

Jag har ju oftast blivit beskylld för att skylla på skador och otur när vi spelar dåligt. Därför tyckte jag att var lite kul att du nu var inne på samma tankegångar. Vi är alltså lite överens i detta fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Den här säsongen gäller inget skönspel,om det nu nånsin gör det.3 poängare är det som gäller,hur har ingen betydelse.Med vinsterna brukar spelet också komma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Clarence: Äter dom blåa piller? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Det är en helt annan stake i Brynäs den här säsongen, så mycket kan i alla fall konstateras!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Självklart så drar framgång och segrar publik. Men lägger man till bra spel så kanske några hundra till kommer. Varje person som betalar entre´ är viktig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Ford Prefect: Glömde smilisen. :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: 1miljon på banken och sm-guld till Brynäs kanske?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Hördudu! Här har jag och Rodrigues m fl tjatat och tjatat om att Danielsson ska få chansen på riktigt, medan du har försvarat GP:s agerande när han fått nöta bänk. Nu fick han chansen, och gjorde mål, och då är det bra coachat. Naturligtvis är det bra coachat, men vem av oss är medgångssupporter egentligen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Håller med sylf och Forden. Poängen är viktigast i den hör typen av matcher. Vi visste på förhand att det skulle bli så här tufft.
N. Danielsson gör sitt första mål, uppflyttad till 1:a-femman. Bra coachat av GP. Adam Andersson bäste utespelare idag, enligt webben.
Korhonen håller tätt igen. Visar att han har bra psyke, efter en lite darrig insats på Hovet.
Härligt med uppehåll (fast vetefan om det är så härligt egentligen...)
Vad mer kan man begära?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Clarence: Hålla nollan och få en ass, en bra kväll för Korhonen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Ibland är du mycket kryptisk, min gode Huge. What do you mean??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Adam Icing vald till bäste spelare i Brynäs. Är det en strålande comeback eller en usel match? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Tror nog att 3 poängare på löpande band kan få publiken att komma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Gusten: Poängkungen slår till igen. Hoppas dom inte slarvar in en i baken dom sista sekunderna nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Micke Lind måste vara bäst i världen på att pricka öppet mål!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hjälp Korhonen nu att hålla nollan för h-vete
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
sylf: Givetvis är det poängen som är poängen *L*. Men med tanke på publiktillströmningen så behövs det lite finlir för att få publiken tillbaka till Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Clarence: Nu blir jag lite besviken på dig, min gode Clarence.
Grabbarna måste väl vara dåligt tränade? ;-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: 3 pinnar sen får det se ut hur fan det vill.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Se det positiva i att man vinner bedrövliga matcher. Det är ett styrkebesked i sig att vinna utan att spela bra. Nu ska jag inte ta ut nåt i förskott här, men det ser ju ut som det blir seger iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
sylf: Har lyssnat på webradion. Dom två första perioderna har varit totalt bedrövliga från båda lagen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Så gött! F ö vill jag som just hemkommen från en höstlovsutflykt med min dotter kommentera Daniel Casselståhl . Det vilar helt klart en ond ande över Brynäs. En ful jäkel som i torsdags än en gång slog till med sitt illmariga grinflin mot vårt älskade lag. Man undrar ju vad det är frågan om. Ska Brynäs precis varje år behöva få spelare grymt demolerade för resten av säsongen? Jag är inte subjektiv om jag påstår att ingen annan elitserieklubb har sån infernalisk otur som Brynäs när det gäller skador!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Gusten: Japp
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Om jag förstått det här rätt så sitter det hårt inne ??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
I en elitseriematch vill säga
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Gusten: Kul för honom, det var han värd!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Ja du ser....
Mycket bättre att låna ut juniorerna istf att låta dom spela så mycket i Brynäs. :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
magoo70: Japp
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: 2-0 Nicklas Danielsson.

Underbart att både Anger och han gör mål, det är inte bara viktigt här: Får vi igång dem så ser det genast stabilare ut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Gusten: Är det #11 första i BIF tröjan?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hehe nu börjar Djurgårdens upphämtning 2-7...man vet aldrig när det gäller LIF :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Fan så skönt att Danielsson äntligen fick näta!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Fan va härligt!! LÅNA UT LITE FLER SPELARE NU! Kanske borde låna ut Soling oxå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Huge: Tack för det!!!! Tack vare två juniorer!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Tack för det, vår landslagsman.... :D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Nu kommer han garanterat göra ett till....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK
Hong Kong: Gött..
Kommentera

« · 321659 · »