Redigerad kommentar
GävleLasse: "Det skulle vara intressant att höra vad som gör honom till en sån expert på regler. ;)"
Mkt enkelt: Anrell har bara återgett det som domarbasen tydligen förklarat på presskonferensen: att en 5:a på Andersén hade annullerat vårt mål.
Så mkt för Anrell och hans expertroll.... ;-)
Och med facit i hand håller jag med dig: hade varit bättre om linjemannen valt att "blunda" när han såg att vi gjorde mål i tom kasse.
Det man inte vet om, har man inte heller ont av.
Typ.... :-)
Ambroo: "Peja och Bissett19: Jag förstår att man blir Hugefierad."
Hur kan dom vara Hugefierade när jag håller med dig om att regeln kan ge väldigt orättvisa konsekvenser och i den bemärkelsen känns idiotisk?
Normalt sett hade ingen höjt på ögonbrynen, dvs om vi inte gjort mål efter att linjemannen uppmärksammade Anderséns förseelse?
Då hade domaren bara gett honom en tvåa efter linjedomarens påpekande och ingen hade som sagt haft nåt att invända.
Mer än möjligen hemmasupportrarna.
Men problemet är ju att vi gör mål innan domaren blåser av spelet för ex en icing eller tekning.
Och för att ytterligare komplicera det hela så hinner domaren blåsa och göra tecken för mål INNAN linjedomaren hinner uppmärksamma huvuddomaren på förseelsen.
Borde vara en enkel sak att ändra regeln så att ett mål som görs innan en linjedomare hinner påkalla domarens uppmärksamhet, ska underkännas.
Även om domaren hunnit blåsa och göra tecken för mål.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Greiss ligger på prick 90% i räddningsprocent nu. Han har ryckt upp sig ordentligt sedan katastrofstarten i BIF.
GävleLasse: "Men hur smart är det av timråspelarna att sluta spela? Är det inte bättre att ta en sån diskussion EFTER avblåsning?"
Jag har full förståelse för timråspelarnas reaktion, om det nu är så att dom uppfattat det som att domaren har armen uppe för en avvaktande utvisning på en av våra spelare.
Men uppenbarligen så har dom ju missuppfattat situationen och får isf skylla sig själva som börjar diskutera med domaren mitt under spelet.
Ambroo: "Nu när den största besvikelsen har lagt sig så lämnar jag det här. Det kommer säkert in nån annan och tar över staffetpinnen i den eviga kampen mot Huge."
Vad skulle du in här och göra då, om du inte vill ha svar på dina inlägg?
Om du gillar monologer så kan du väl isf börja som ståuppare på Norra Brunn eller nåt.
Men när du nu lämnar det här så får vi väl hoppas att den som tar över har lite mer på fötterna innan han öppnar klykan.
I övrigt föreligger det uppgifter om att det inte låg nån avvaktande utvisning på nån av våra spelaren, när Hansen satte vinstpucken.