Redigerad kommentar
Kahnberg efter matchen!
Fan, tråkigt om han lämnar nästa säsong. Jag gillar Kahna, vill ha kvar honom. Antagligen hamnar han väl i Frölunda igen :(
Gurra88: Ja, fortsätter Kahnberg så här kan han bli en riktigt vasst vapen i slutspelet. Hoppas!
Sylf: Ja, Sundström var grym idag. Som du säger så spelar han fysiskt hela tiden och är grymt stark över pucken och i sarghörnen. Han har hittat sitt spel känns det som, han gör det han är bra på utan att krångla till det allt för mycket.
Ja, herregud vilken hafsig jävla match. Båda lagen spelade som arslen rent ut sagt. Det var svängdörrar i båda försvarszonerna och spelet i mittzon var ju rena rama flipperspelet. Det måste vara rekord i exempel på hur man inte ska spela hockey från båda lagen. Det här hade kunnat sluta hur som helst.
Det var i alla fall underhållande på läktaren och viktigast av allt så tog vi 3 grymt sköna pinnar!
Kahnberg var helt jävla överlägsen på isen idag, banans kung utan tvekan. Som han åkte skridskor idag, vann närkamper och visade grymt bra inställning. Jag är så jävla glad att han fick hänga två baljor, det var han så sjukt värd! Han var nära hattrick dessutom. Jag tycker hela den linan var bra, Sundström förtjänat cred. STARK som en björn!
Greiss var riktigt bra idag, han kan inte göra mycket på målen. Utom den sista som han agerade lite slappt på då. Han gjorde många stora räddningar och landade på 90,5% en sån här match, det är riktigt bra gjort!
Tre pinnar till 4:e platsen, som det svänger.
När jag kom till arenan trodde jag att de hade installerat två feta antenner på taket först, när jag kom närmare såg jag att det var två vindkraftverk! Ett steg mot en billigare arena :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hmm.lyssnade lite på Czarnecki och Perras presskonferens efter matchen.
Dackell,Rödin och Granis blev bänkade i tredje,men Dackell lämnade tydligen bänken i tredje och gick in i omklädningsrummet.
-Han måste ha varit skadad,annars lämnar man inte bänken sa NC.
Tycker förövrigt Dackell var riktigt dålig ikväll och bänkningen helt på sin plats.
8 | Timrå IK | 51 | 16 | 12 | 23 | 8 | 4 | 132-155 | -23 | 68 | |
9 | MODO Hockey | 51 | 17 | 11 | 23 | 5 | 6 | 141-145 | -4 | 67 | |
10 | AIK | 51 | 17 | 11 | 23 | 4 | 7 | 122-145 | -23 | 66 | |
11 | Södertälje SK | 51 | 19 | 7 | 25 | 2 | 5 | 123-154 | -31 | 66 | |
12 | Frölunda HC | 51 | 16 | 12 | 23 | 5 | 7 | 118-150 | -32 | 65 |