Brynäs IF

724868 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK

338583 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Varför tror alla att det är motivationen som fattas när Brynäs torskar? Slår vi Säffle HC med 10-0 är vi j-vligt motiverade, alltså? Förlorar vi mot Toronto Maple Leafs beror det på taskig inställning? Många måste ha blundat sen april månad och inte upptäckt vilka värvningar som gjorts sen förra årets kalkonsäsong. Inse att det är en bragd helt i klass med säsongen 96/97 och större än bragden 98/99 att det här laget ligger på den övre halvan av tabellen efter nästan halva säsongen. Håller vi hela säsongen ut är det det största som hänt sen hjulet uppfanns.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
sylf: Det är nog ingen som slagit sig för bröstet, men det är trots allt inte helt ovanligt att ngn form av reaktion brukar komma efter ett par urladdningar. Det räcker att man inte är fokuserad i låt oss säga 1/3 av en match (som igår?), då blir det i regel torsk.
Tycker ändå inte att man skall överreagera efter gårdagens förlust.
Det såg bra ut i första, och även i andra. Lill-Kenta var ju orolig för att dom inte skulle orka med vårt tempo i 3 perioder, speciellt inte efter första perioden. Timrå var dessutom bra och Kapanen storspelade som vanligt mot oss.
Angående FBK:s motivation, tror jag snarare på teorin att deras 4:e femma ungefär motsvarar vår 2:a, i slagkraft. Dom kan gå på lite lägre fart och ändå vinna tack vare bredare material. Iaf i de matcher där deras motståndare inte ger 100%.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
roger: Dom tjatar hela tiden om hur vi måste ställa upp för Brynäs,locka medlemmar,sponsra,gå på matcher,souvenirer mm.mm.Men dom som kan ge den bästa reklamen av alla,dvs laget.Dom gör inte ett skit.Annat än att locka folk att stanna hemma.Hur många sitter inte hemma idag och ångrar att dom gick på matchen ? Kanske åkte långt till å med.Nästa match kommer dom inte,det är följden av såna här insatser.Sen undrar dom varför dom har taskiga publiksiffror ?! Om laget kämpade i varje match som dom gjorde i början av serien skulle folk komma.Alla älskar att se ett lag som kämpar i 60 minuter.Huge´s inlägg igår om att gårdagens bajsmatch skulle va en följd av 2 "bra" matcher köper jag inte alls.Inte fan kan man väl slå sig på bröstet efter 2 tursamma segrar ? Och hur kan tex FBK motivera sig efter 10-12 raka vinster ? Bättring Brynäs,annars får ni den publik ni förthänar och den är inte lika stor/liten som idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Bedrövlig inställning av Brynäs i matchen mot Timrå,hockey är mycket vilja och blåmärken,inget av det sågs i Gavlerinken igår av några Brynäs spelare.I många av Sveriges ishockeyhallar(arenor) levar sittplatspubliken med,men tyvärr ej i Gavlerinken.Så skall det klagas, ge även sittfläsket en känga.Matchen mot Frölunda tänker jag ej beskåda live.Tycker personligen de skulle få spela matchen utan publik,efter deras insats mot Timrå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Hong Kong: jao, men jag tycker iaf inte så. Men vakterna tycker vi det samma. När ska vakterna börja föbjuda TIK klacken att ta med trumman då?, det lär ju komma det också
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Fanzin: Gavlerinken ser jag som en av sveriges tre bästa hockeyarenor. Scaniarinken och Hovet är dom två andra. Men då ser jag enbart till en genuin hockey supporter. Men titar man sen på andra saker som genererar pengar, som bekvämligheter, sponsorsloger och dyligt så är det en annan sak. Sen får jag hålla med om att Gavlerinkens vakter är väldigt nitiska, vilket jag vid flertalet gånger påpekat för dom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
sylf: Mora vill inte ha dom! när dom nu ligger i täten i Södergruppen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
65Selander:Vore det inte bättre att skicka Soling/Anger till Mora ? dom behöver det mer än Rönnken och Adam.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
sylf: Jag sa jumboflaggor, dom man viftar med på stång. Inte overheadflaggan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Hong Kong: Behöver ju inte ha den heller,med tanke på alla mål dom gör :-(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Fanzin: Dom fyra jumboflaggorna får vi ha i alla arenor utom just i Gavlerinken. vår hemmaplan :(
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Madde: Vi hade fyra megaflaggor (jumboflaggor om du så vill) mot leksand med teleskoprör i. 15 min innan nedsläpp fick vakterna för sig att plocka av oss dem, men som tur var hade polisen som bossade på Gavlerinken lite känsla för stämning så vi fick ha flaggorna.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Per HApps: Fick själv höra det utav TIK'are på plats igår.
Jag tycker att du mailar Waern eller 67 Nodén om den saken så kan dom ta upp detta!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
66Hagberg:
Inga problem, är van att hantera STORA saker :-D
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
matsby: OK, om jag fixar stånger så viftar du med flaggan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Jag är så jävla besviken.
Så här får man inte uppträda på hemmaplan.
Man får ALDRIG bli mållös på hemmaplan.
Det är en oskriven lag.
Fy Fan !
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
64Waern:
Ni måste ju ha dom stämmningsovilligaste vakterna i hela Sverige.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
66Hagberg:
med en stor stång klarar man allt serru
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Madde: Jumbo flaggan är en så kallad Over Head, dvs klacken håller den över sina huvuden och den täcker hela ståplast. Lite stort för att ha stång till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
64Waern: Detkanske overhead-flaggan ni menar.
Jo men får ni använda teleskoprör i någon annan arena?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Madde: Jumbon är för stor för att ha några rör till, men det finns flaggor som har teleskoprör men dessa får ej användas, det säger ordningsmakten ifrån.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
64Waern: Visst har även ni ett teleskoprör till jumbon?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Anneli: Skrev det i första versionen utav SpS (innan 1:a kraschen)

Läste även på BIF att Rönken skall till Mora och stångas med start på lördag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Anneli:
Faan då skulle ju dileva få extas,,å de vill ni väll inte,,,eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
65Selander: Ytterligare en anledning att hoppas på slutspel!! Vem har du slagit vad med nu? Om Brynäs vinner SM-Guld tycker jag att hela Gävles befolkning skulle springa omkring nakna på stortorget av glädje! Eller kanske inte....Skulle jag slå vad om att göra någonting sådant här så ger jag mig f.. på att dom går och vinner Sm-guld, vilket i sig vore underbart, men nej.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
64Waern: Jo bedrövad var man i 3:e, tyckte det såg hyfsat ut i 1-2 perioden, men 3:e suck.

Så nu ger jag f-n i Gävle på lördag och jobbar så att jag kan köpa mig en dedikerad back till Brynäs ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
matsby: Du vill bara se mig kuta näck ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
65Selander:
Men lillagubben, med erat spel skall ni vara glada om ni KLARAR 7-8 platsen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Anneli: Går Brynäs till slutspel så slipper jag kuta näck över Gävle Torg ;-)

ps/i slutspelet kan allting hända, men vi måste upp från 7-8 plats så att vi slipper ev FBK
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
65Selander:
Jag tog mig ju upp till Vipen jag med igår, så trevligt så där med min RÖD-VITA tröja :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
65Selander: Jag brukar väl i alla fall försöka vara mer optimist än nämnda herrn, men igår så förstår jag honom till 100%. Det är sällan ni får höra mig uttala mig så här men, :FY F.. VAD DÅLIGA DOM VAR! Man vet inte om man ska skratta eller gråta! Att Brynäs i dagsläget skulle gå till slutspel vore enbart slöseri med tid! SKÄRPNING!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
65Selander: Den lilla Leksingen vart bekymrad över er igår - hon sa att hon aldrig hadde sett dig så bedrövad förut...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
65Selander: Stackars VIParna....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
64Waern: Mannen som alltid ger upp ;-)

Han drog upp till vipen med ett glatt humör ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
65Selander: Vart tog han vägen i tredje ????
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Mickis: Men Rodrigues stod ju med mig och Westerlind ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Vad kan man göra åt dessa gavlerinkentroll som bara sitter som fågelholkar? Igår var jag nertryckt mitt i mellan två stycken som bara satt och klagade. Klappade inte händer för någonting, tittade argt på mig när jag skrek och klappade med. Den ena konstaterade efter andra perioden att det var pojklagsspel och gick hem, den andra satt kvar tills det var 5 minuter kvar. Den inställningen dom har smitar av sig på alla som är i närheten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Madde: Jumboflaggan var på plats men den används när BIF gör mål och igår så vart det ju som bekant mållöst så flaggan låg i dvala...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Madde: Den finns i år också, men rullas inte ut i matcher då man inte gör mål. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Visst hade Brynäsklacken en jumboflagga förra säsongen, vart har den tagit vägen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Alla i Brynäs måste träna på att träffa mål!
Det behöver inte vara så jävla hårt, huvudsaken är att man träffar mål.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
65Selander: Det kanske allra märkligaste är att när de väl är taggade så kan de spela enormt bra. Och vi vet inte hur taggningen ser ut från en match till en annan. Högstanivån är väldigt hög (FBK hemma, till exempel), lägstanivån väldigt låg (Timrå hemma). Att köpa biljett till Gavlerinken blir som att köpa en lott i ett lotteri; är gubbarna på humör kan det bli stor underhållning, är de inte på humör blir det som igår kväll.

Så kan det förstås inte få vara. Det handlar om professionella hockeyspelare. Spelare och ledning har ett gemensamt ansvar för de här djupdykningarna, precis som de ska ha credit för de gånger de bestämmer sig (?) för att ta i.

Dax att ta av behån, som P3 sade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
64Waern:
Hav förtröstan,,hur tror du MIFFONA känner sig då?

som de förtjänar antar jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
65Selander: Angående matchen så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta men det får bli en senare gåta. Det man undrar över är vart gnistan och viljan att vinna fanns igår, klart det är många matcher under en säsong så det är ju klart att någon spelare får en svacka, men i det här laget verkar det ha drabbat hela kollektivet så den stora frågan är vart ligger fel???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Kessler: Ja, inte har jag sett honom bra, Björck alltså... Var det inte Huge som skrev att det var Brynäs jämnaste back... :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Kessler: Stort problem som brynäs har som har skrivits om många gånger tidigare är-

Dom har så fruktansvärt svårt med att ställa någon framför mål som kan stå och gröta och ev plocka returer på dom skott som aldrig heller kommer.

Sedan så missar BIF så många uppenbara chanser, hade dom haft någon i går framför mål så kunde han ha tryckt 1-2 mål på puckar som dansade förbi mållinjen och dess omedelbara närhet.

5-4 läget i 5min var skrämmande igår, totalt avsaknad av geist från laget.

Det är ett under att vi ligger fortfarande 5:a, troligtvis så åker vi ned någon placering i morgon eftersom Luleå borta inte är så kul.

Brynäs överraska mig, snälla!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Gud vad jag önskar att jag inte satt mig i bilen för att åka upp till Gavlerinken i går. Det var nog det sämsta jag sett på mycket länge. BIF skulle ha haft svårt med ett lag som Almtuna igår.
Jag har försökt att hitta någonting positivt, men icke. Det ska väl vara Tigerettes insats då. De får fyra plus.
Power playet sög, offensiven bestod i att åka in med pucken ensam för att sedan bli av med den. Korhonen hade inte sin bästa kväll, men fick sannerligen inte någon större hjälp av backarna heller.
Soling och Sjödin får ta på sig ett mål vardera.
Kan någon berätta om Björcken alltid är så där dålig?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Spelarna MÅSTE visa hjärta,de räcker inte med en halvdan inställning,(igår hade vissa spelare ingen inställning överhuvudtaget!)
Man måste visa på isen att man förtjänar att bära Brynäströjan.

Hockey SKA GÖRA ont!!!


M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
mike:
Ja ett beprövat knep att skicka lirare till Timrå och sedan ta tillbaka dom ;-)

Anger och Soling borde få lära sej att lira hockey här ett tag...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Det som irriterar mest är, som alltid, den dåliga inställningen. Drygt 4000 på läktarna, inga skador bortsett från långtidsskadade Cassel och två segrar i ryggen. Och så blir det--ingenting. Jag såg inte matchen, men har hört tillräckligt mycket från den för att förstå vi förlorade på grund av fel inställning.

Man kan inte säga att hade vi fått första målet så hade vi vunnit. När vi missar en bra chans att ta ledningen så får man kriga så att man sätter baljan nästa gång. Om P3 säger att det är dags att ta av sig behån så är det ju ett pinsamt erkännande om dålig inställning.

Ingen begär att vi ska vinna alla matcher. Det vi begär är att man ska rätt inställning till matcherna. Hur bra reklam för Brynäs var matchen igår? Hur många av de som var i Gavlerinken kommer att komma på nästa hemmamatch?
Kommentera

338583 · »