Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK 5/1-06

« · 649491 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Timrå IK 5/1-06
DMartinssonBSKV: "Ingen som ska klaga på Sundlöv nu då, när han har fixat hem Bäckis lite tidigare än väntat?"

Varför då?
Kommentera

WarhawK: Nope.... Av helt andra anledningar...
Kommentera

GävleLasse:
För folk matade trollen ?
Kommentera

65selander: Hehe... Jag vet varför.. Jag vet varför....
Kommentera

Clubsport: Undrar varför Brynäs hemsida stängde sitt forum för ;-)
Kommentera

Clubsport: njaaaa kanske
Kommentera

Dream Team: Nejdå , en klockren tackling kan man få väääldigt ont av oxså
Kommentera

PaL:
Är det du BrynäsPer med ett av dina nya 30 minuters nick?
Kommentera

GävleLasse: Just my point, vad gäller "andra händelser på samma tema". Glad för det lilla, men på inga sätt nöjd. Det får bli kontentan för kvällen!
Kommentera

Dream Team: Man är alltid färgad i situationer som uppstår. Det fanns Tikare som påstod att Sannys Crosschecking på just Aarnio var helt regelrätt. Delad pott ikväll, man får vara glad för det lilla.
Kommentera

PaL: Så det måste alltid bli en allvarlig skada för att det ska ha varit en ful tackling, och för att det hela ska kunna beivras med matchstraff?
Kommentera

Clubsport: Jösses
Kommentera

prosten: Huvudsaken var att ingen blev skadad. Eftersom att jag inte gillar Aarnio speciellt mycket så är det ett enkelt val hur jag tolkar situationen. Men där är det säkert samma visa för er, skulle jag tro.
Kommentera

PaL:
Ja, Putte! Timrå var bättre med fler klara målchanser och 2 ribb/stolpskott.
första var vi bättre men Timrå vassare.
Kommentera

88Lindkvist: Så sant så sant hehe
Kommentera

Dream Team: Om det var en ful ben tackling skulle inte nielsen spela bytet efter eller...
Kommentera

Dream Team: Nog var det en höftare alltid, ingen av Timråspelarna var heller det minsta upprörda efter situationen.
En tvåa för interference skulle han ha haft.
Kommentera

PaL: timrås mål var hög klubba! men dommarna är ju alltid på våran sida "not"
Kommentera

PaL: Arnios tackling har redan beskrivits som ful och som en tydlig knätackling på flera håll. Jag förstår dig dock som går till hans försvar. Jag hade nog gjort samma sak (tror jag..).
Kommentera

Clubsport: timrå var bättre i en jämn match ???
var du där...?
eller var det du som satt och gjorde snölyktor utanför hallen.
Aarnios tackling var klockren höftare , ingen knätackling. . . . . .
Kommentera

65selander:
Tidsomställningar kan vara riktigt jobbiga dock , så bara hoppas Bäckis kan vara relativt pigg när kommer hem igen

Jo helt klart att man prioriterar en kille som med största sannorlikhet kommer gå 1:a rundan i kommande NHL draften ju , finns även möjlighet han väljs top 15 oxå ju .. det är ju inte allt för vanligt förekommande ju att svenska går så tidigt
Kommentera

WarhawK: Japp klart en prioteringsfråga här. Förhoppningsvis är han i hyfsat form med tanke på tidsomställningen.

OT: Synd att man inte kan se finalen i natt vilken jag hoppas att Ryssarna vinner.
Kommentera

Ingen som ska klaga på Sundlöv nu då, när han har fixat hem Bäckis lite tidigare än väntat?
Kommentera

65selander:
Inget ont om Andersson , men anser ju helt klart att Bäckis är viktigare spelare få hem till matchen ju
Kommentera

WarhawK: Bekräftat på Dagbladet nu att Bäckis är på väg hem, tyvärr så fick inte Niklas plats på flyget. Han kommer först på lördag fm.

Därför känns det extra skönt veta att JVM-spelaren Nicklas Bäckström kommer hem till lördagsmatchen mot Luleå.
Sportchef Sundlöv lyckades greja en biljett åt honom över Atlanten från Vancouver där JVM-laget spelat - och han landar på Arlanda under fredagseftermiddagen.
Backen Niklas Andersson fick däremot inte plats på samma plan, utan han kommer med ett plan som landar först under lördagsförmiddan - och han kan därför inte spela mot Luleå på eftermiddan.
Men att Bäckis kan medverka är bra det.
Kommentera

Det är fn märkligt så uddlösa vi är framåt! 1 riktig målchans i sista och det var Oves med 2 minuter kvar av tredje.
Timrå var bättre i en jämn match.
Sjödda lysande dom 2 första perioderna, inte så lysande i sista.
Honken bra hela matchen.
Hermansson pigg värre, Ove bra som vanligt.
Aarnios knätackling missade jag.
Kallt som fn i Rinken.
Kommentera

Springsteen:
Kryp tillbaka under stenen du kommer ifrån ditt TROLL
Kommentera

brynasaren: Vad förväntar du dig av en bortaklack. Att man vackert ska ta skeden i mun och rätta in sig i ledet?  
Kommentera

Springsteen: Vad fan ska ni säga då, kaxigare klack får man leta efter. Ni har ju för fan inte ett ända SM-guld, ändå är ni kaxiga.
Kommentera

BFG: Hahahaha !!!!!! en pensionär säger allt om bif..........
Kommentera

BFG: Och vad gjorde Tommy rolatorn sjödin för nytta i dag ???
Kommentera

GävleLasse: Haha...oj,Frans "gröthalsen" Nielsen menade jag ju..Vete fasen var jag fick Kent Manderville ifrån..hahaha..
Kommentera

Oavgjort hemma mot ett av de 5 lagen som vi "kan" vinna mot är inte bra och nu börjar även jag bli orolig.
Det positiva är att avståndet till strecket ökade och att Bäckis är på väg hem...
Go Tigers go go go...
Kommentera

GävleLasse: Skandal av Timrå och tappa poäng av ett skitlag som bif !!!
Kommentera

GävleLasse: jo vad jag har hört så ligger han hemma i bingen o låtsas vara sjuk:-)

Han har tydligen kommit in i den svenska mentaliteten,eller så Vabbar han:-)
Kommentera

BFG: Vad gjorde Manderville? Filmade han hemma i sängen eller? Han var inte med ikväll så kliv av cyckeln nu ;)
Kommentera

65selander: Haha! Full koll, precis som vanligt! ;-) Känns som Jetlagen drabbat mig....
Kommentera

Dream Team: Talo om för frugan att hon skall slå något hårt i huvudet ;-)

Här är det som jag svarade på-
"Vi får tillbaka två jetlaggade junisar,det är dem enda,Aarnio lär ju vara borta(hjärnskakning)"
Kommentera

65selander: Nej, vi kommenterade de matchstraff som har utdelats i mötena mellan Timrå och Brynäs. Arnio fick tydligen utgå för hjärnskakning när Sanny Lindström tacklade honom i ryggen i match 2, var det väl? Inget som hände ikväll, alltså.
Kommentera

Bissett19: Han kanske hjärntacklade?
Kommentera

Bissett19: Aarnio var det inte han som knätacklade, hur han få hjärnskakning? (Lyssnade bara på 3:e)
Kommentera

65selander:Vi får tillbaka två jetlaggade junisar,det är dem enda,Aarnio lär ju vara borta(hjärnskakning)
Kommentera

effektiviteten är noll............
Kommentera

65selander: Fick ett mess från Knogen alldeles nyss som det osade om ;)
Jag är nöjd med 5 poäng mot luleå (för att kompensera dom två tappade idag).

Det FUNKAR inte att hela tiden programenligt förlora mot topplagen och sen inte lyckas ta trepoängare mot bottenkonkurrenter...DENNA match var på pappret den enklaste matchen mellan omgång 30 och 40 typ.

Jag sa till en kompis (har faktiskt ett par) inför HV-matchen att det var bättre att vila Lind ytterligare en match med tanke på att det är mot Timrå fokus borde ligga.
Verkar vara en akilleshäl hos Boork (en av många?) att inte sätta fokus på "rätt" matcher. För ett tag sen när vi hade tre-fyra helvetesmatcher på bortaplan mot topplagen innan vi skulle möta Djurgården på hemmaplan så brände han krutet rejält för några hedersamma förluster och en pinne mot HV så att vi var slutkörda i den VIKTIGASTE matchen mot DIF. Efteråt sa Boorken nått i stil med "Vi hade bränt krutet och detta blev en mellanmatch" MELLANMATCH??!! Bra gjort Leif Prio!

SKÅÅÅL!
Kommentera

Bissett19: Vi har en j-a massa skador idag och på lördag så fär vi tillbaka folk och LHF ligger på turne och sådant tar också på krafterna. Vi kan slå dom hemma.
Kommentera

BFG: Brynäs känns sega nu... fast jag är leksing så så vill jag att ni ska vara kvar!!!
Kommentera

Bissett19: "tycker du kan göra likadant i eran bok!!men det är inget att haka upp sej på!!"

Nu hänger jag inte alls med..?
Kommentera

Ok...Då har man ett nytt hatobjekt i Elitserien!!
Ladies and gentlemen...Kent Manderville!

Vilken j*vla kärring...och j*vla filmare!!

Annars tycker jag vi spelade helt ok..I alla fall långa stunder! Men vi har så förbaskat svårt att sätta pucken..En målskytt måste värvas omgående när transferfönstret öppnar!
Kommentera

65selander: Du är allltså nöjd med en pinne mot bottenkonkurrenten Timrå,men kräver tre pinnar mot topplaget Luleå,den ekvationen går ej ihop riktigt för mej.
Kommentera

Gusten: Du och Knogen kan ju ta snöskorna och sätta er i kojan och hata världen i natt ;-)

Jag är nöjd med 1p med alla skador vi hade. Nu på lördag kräver jag 3p och ingenting annat när vi får tillbaka lite folk. Förhoppningsvis så fyllnar Lulingarna till det i kväll ;-)
Kommentera

« · 649491 · »