Brynäs IF

727143 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK

« · 343435 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Tommy Sjödin efter gårdagens torsk: Otroligt att det kan bli så här. Vi pratade inför matchen om att ha tålamod och att trampa på i 60 min. Det är speciellt viktigit mot Timrå, men vi förlorar igen.Vi skulle gå in framför Kimmo Kapanen och störa, men det gjorde vi inte tillräckligt mycket.
Kommentera

Ang publiksiffran så har väl Gävleborna tröttnat på hedersamma förluster, man får den publik man förtjänar verkar det som. 3500 är skandalöst dåligt.
Kommentera

RavenLord: oki, då kan jag fråga i vilken stad du bor i, hmm jo Gävle! Vilken stad bor jag i, hmm, jo Härnösand... Vad är det lättaste stället att transpotera sig ifrån,hmm jo Gävle!
Samt så jobbar jag nästan varje dag så jag kan inte åka ner på sådana matcher. Sen så kan jag säga dig att utan de personer som står i klacken gör ett bra jobb (de som står där) men det är sådana personer som du som ser till att andra personer drar sig från klacken genom att baktala dem som barnrumpor etc..

Väx upp någon gång och börja ställ dig också i klacekn och gör lite nytta där i hallen nån gång. Du är säkert en person som sitter och klagar över spelet istället för att stötta och skrika fram dem.

Du är en sån person som inte förtjänar ett lag i Gävle....
Kommentera

Anledningen till att dom torskar matchen är att dom inte är tillräckligt kyliga i avsluten, dom får gummiklubba så fort dom närmar sig Kapanen, dom gör honom onödigt bra. Sen gör dom misstaget att dom räknar fel i både anfalls och försvarszon samt att dom börjar backa hem och ligga alldeles för långt ifrån Timråspelarna efter 2-2 målet. Snacket om marginaler och tur eller rättvisa håller inte, det är sånt man inte får utan skapar åt sig själv. Nu får vi hoppas att dom har lärt sig att det är hårt jobb som gäller i 60 min, det är dödsdömt att backa hem, det straffar sig alltid och särskilt när det gäller Brynäs. Det enda som gäller i morgon är 3 poäng, inget annat. Jobba alla 60 min oavsett ledning eller underläge, in med folk och ge/ta stryk.Dom lär få möta ett heltaggat Leksand och då går det inte att gå in med en skridsko på isen.
Kommentera

matsby:
Bra match igår, dominans av 100 Tikare på ståplats. Om inte vi hade varit där så hande man kunnat tro att det var en begravning man var på.

- tystare publik får man leta efter. 2-2 och Brynäsa hade häng på 3-2 och det enda man hörde var spridda applåder. Skärpning!!
Kommentera

RavenLord:
Särskilt om dessa "jävla lag" är bättre än er och spöar er va?

Var glad att du inte är i derby gruppen med FBK, DIF Hv71 m.m
då kanske ni skulle ligga ännu mera nere iträsket..eller?
Kommentera

Lothar: Jag bor i Gävle kanske är jag en av dessa idioter...Jag ska till Leksand imorgon och stötta laget vad ska du göra själv ?
Förstår att folk blir lite less dem möta sama jävla lag gång på gång som är mede i dess Derbygrupper som är helt åt helvete...Sen att Klacken är värdelös i Gavlerinken om de nu kan kallas för en klack är knappast nytt...Vem fan vill stå i den barnaskaran och tråka med i ALLA 3 Ramsor som de har.
Kommentera

Gavlerinken: Anger är inte matchens lirare i någon kategori... Jämför man Solings agerande med Angers, så visar Soling 200% mer än Anger. Tycker inte Anger skapar mycket heller, han FÅR lägen, som han missar kapitalt, klara lägen som han förra året hade satt enkelt...

Nej, matchens lirare är som nämnt Nicklas Danielsson, och Miettinen var också rätt pigg. Anger borde sitta på bänken, och Soling borde få spela från start, och Nicklas Danielsson borde få förnyat förtroende i 1:a...
Då kanske det blir lite jävlar anamma, för det visar inte Anger mycket av, visar bara missnöje och ilska över att det går dåligt, han bör bita ihop och kämpa och visa att han förtjänar det förtroende som GP av någon underlig anledning fortsätter att ge honom, match efter match... Soling biter ihop och kämpar iallafall, och ger tacklingar...
Kommentera

0-1 får Kyrö ta på sig som förlorar tekningen solklart in i skottsektorn. 0-2 får Laitinen ock Karhu dela på. Laitinen som blir borttacklad och Karhu som släpper första stolpen. Men Karhu måste ju också få göra ett misstag ibland. 2-3 får D.Johansson tå på sig som fipplar med pucken bakom eget mål, men även Laitinen som åker ifrån situationen och ställer sig framför mål när han hade chansen att trycka upp timråspelaren mot sargen.

Vill ge ett stort + till Lill-Daniel som visar framfötterna i match efter match (dom han får spela) och med lite flyt (det som Brynäs inte har) hade gjort hattrick igår. Ge den pojken istid även när vi är skadefria så kommer han bli oerhört bra.
Kommentera

rafalski: Ja en sak kan jag säga i alla fall. Timrå var inte bra igår...
Kommentera

Gavlerinken: Håller med angående Laitinen, vid 2-0 blev han enkelt borttacklad vid gav Timråspelaren fritt fram, 3-2 gjorde han själv och vid 1-0 tror jag han vr på isen och ger mig fan på att han var inne på 4-2 målet också. Pekkalavarning !!
Kommentera

Lothar: jag är så förbannad över alla idioter som finns i Gävle som inte stöttar Brynäs fullt ut att jag skrev ett antal fel i mitt senaste inlägg. Jag är fortfarande besviken, arg och upprörd. Är det någon som bor i Gävle och någon som är med i supporterklubben som kan försvara sig ang erat stora misstag att inte var apå plats igår kväll. Ingen vill höra bortförklarningar som att vi mötte timrå, matchen spelades på en vardag och att matchen gick på tv, inget sådant vill vi höra. Blir de det så skriv ingenting över huvud taget...
Kommentera

65Selander:

Då har du missat något min lille vän, man kan inte bara ta bidraget, man måste skjuta till pengar själv oxå !

Hur mycket har ni samlat till ny hall då?
:-P
Kommentera

matsby: ang ny hall så är det för att vi skall kunna få EU bidrag som ni! :-))
Kommentera

Lothar:

Hade inte kunnat sagt det bättre själv..

När BIF gjorde mål och storflaggan skulle fram
" ursäkta du där nere skulle du kunna hjälpa mig att dra ner den här flaggan,,hallå,,,hallå !! "

Och till min fasa hör jag att ni skall bygga ny hall...varför då?
Kommentera

Vill bara skriva på våran gb att jag SKÄMS som supporter till Brynäs över alla idioter som finns i Gävle som inte kan gå och stötta laget på hemmaplan ens... Såg matcehn på canal + igår och till min fasa så var det ca: 20 personer i klacken, 20 pers!?? Det måste vara ett skämt...
De personer som bor i Gävle och kunde se m,atchen igår live, kom int eoch säg att matchen spelades på en vardag och att vi mötte Timrå, då blir jag jävligt irriterad!! Är man med i supporterklubben (Brooklyn Tigers) så har man ansvar till spelarna, klubb samt resten av publiken att finnas till på alla hemmamatcher, minst! Men inte ens det klarar supporterklubben av, helt bedrövligt! Brynäs supportrarna i Gävle är ju sveriges sämsta publik men nu så verkar också brynä supporter klubb som en av svweriges sämsta klack... SkÄMS PÅ ER.....

Ni är inter Värda Brynäs i Gävle, det skulle vara bättre om Brynäs spelade i Uppsala, för det verkar var amer supportrar som vill stötta sitt lagh där än i Gävle...

Det finns inga ord på hur dåliga ni är i Gävle... Ni tar inte ert ansavr jäntemot oss andra brynäs supportrar ute i landet.....

Marcus Norberg//Supporter från Härnösand
Kommentera

Detta var självklart ingen orättvis seger för timrå. TIK sätter sina chanser som brynäs inte gör så enkelt är det. Att bif fick ett övertag på slutet var för att timrå trappade ner, tyvärr för mkt och bjöd in dem i matchen. Men att tik vann var inte orättvist. =), sätt era chanser brynäs så lagen får mötas i slutspelet, om ni tar er dit vill säga =)
Kommentera

Gavlerinken: Matchens lirare, i Brynäs, hette Nicklas Danielsson. Säker på att du inte sett fel på tröjnumret? ;) Björn Danielsson gör också ett stort jobb, liksom Malmström och Nylander.
Kommentera

orion: Jag hörde inte vad Ove Porslin sa i pausen så jag vet inte vad du syftar på. :)
Kommentera

orion:
Med Rådbjer vet man att nu blir det en bra insats. Bästa domaren nånsin...
Kommentera

Reflektioner efter matchen:
Rejält avslaget redan innan match med bara 3500 i Rinken, dåligt!
Nåväl man slapp ju att trängas i gångarna i pauserna alltid något.

Om matchen då, det var hårresande att se alla misstag i första perioden jag fattar inte hur man kan gå bort sig i anfallszon så många gånger med backarna och inte ha nån forward som täcker upp.

Laitinen håller inte elitklass makalöst slarvig.
Adam noll balans och också väldigt slarvig karln väger för lätt, han borde man låta spela dock det finns trots allt lite hockey nånstans långt därinne. Såg han i Mora mot VIK och i den matchen var han rinkens gigant, trots konkurrens med sådana storheter som R Ekström, Lind o Grillfors :o).
Spela in Karlsson på backen så slipper han stå och gnida sig mot sargen som han gör nu...

Anger var matcgens lirare han jobbar konstant och skapar mycket det måste lossna snart.
Soling gjorde ett piggt inhopp.
Daniel Johansson mycket bra ända backen med hedern i behåll.
Sjödda kunde ju prova att skjuta istället för att fösa puckarna mot mål.
Tur att vi har Korhonen han är skillnaden mot i fjol, en klassmålvakt, det trodde jag inte i somras...

För vilken gång i ordningen som bortaklacken utklassade hemmaklacken har jag tappat räkningen på!
Kommentera

Ford Prefect: Jag är ingen förlorare!
Vi gjorde inte vårt bästa, så enkelt är det!
Vi vann, det vet jag väl, fast jag hade hellre vunnit på Timråvis!

Det här var som när Löven vann över oss, fast vi grisade inte...

Det här var som när Brynäs vann mot oss, fast ikväll såg inte Ove Molin ut som svart skokräm när han snackade med domaren...."Vi är ju Brynäs, ska vi bli bedömda efter regelboken, vaaah?", Ove Molin var ju inte ens på banan...

Jaja...
Kommentera

orion: *S* Man behöver inte be om ursäkt för vinster. Och det är bara förlorare som gnäller om att de gjort sitt bästa...
Godnatt.
Kommentera

Ford Prefect: Och visst är det märkligt att hockey framför teven är så ofattbart tråkig när man jämför med "the real thing".

Det är väl därför jag går på riktig hockey, att få dras med i en flodvåg och slippa vara så förbannat objektiv...

Rådbjer är inte kung, han är kejsare!!!

Jorå, det är en märklig sorts teater vi medverkar i...och fanns inte vi så blev det ingen föreställning, det tenderar dom styrande ibland att försöka glömma!

Jag säger som en gammal skådiskollega, apropå kvällens match:

"Skål och förlåt"
Kommentera

orion: Visst är det märkligt att det är så mycket lättare att vara objektiv framför teven än på läktaren?

Och ja, Rådbjer är klockren.
Kommentera

Ford Prefect: Jo, ibland måste man be om ursäkt för vinster...
märkligt hur mer objektiv man blir i tevesoffan! Hade jag varit på plats hade jag älskat segern utan tvekan. Nu älskar jag segern, fast med tvekan, om jag säger så...

Apropå Rådbjer: Skönt att se en match där jag inte behöver bry mej om domaren, vi litar på honom helt enkelt!
Kommentera

Ford Prefect: Så har jag förekommit Huge... :)
Kommentera

orion: Fast OM Brynäs fått över Mackan och Söderström för ett par år sen så hade det inte hänt. ;)
Kommentera

orion: Rådbjer är Sveriges bästa domare, och han bevisade det idag igen. Jag har inget att säga om domsluten idag, och att Timrå vann... tja, man gjorde mål på sina chanser. Det är det hockey går ut på. Inte mycket att snacka om egentligen. Man behöver inte be om ursäkt för vinster. :)
Kommentera

Ford Prefect: Rådbjer är köpt! Måldomaren är köpt!
Hela domarkvartetten är ett köpelag!

Sanningen är väl att när Mackan skjuter står blixten stilla, och uppenbarligen du med ; )

Medger dock att vår seger inte var rättvis, men historiskt sett så har det varit tvärtom, glöm inte det!

the beat goes on...
Kommentera

Frella: Antar att jag borde det ja. Men som sagt, jag har inte sett den i mål fortfarande...
Kommentera

70 Rodrigues: Har 65 "bangaren" Selander nånsin sett en match?
Kommentera

Ford Prefect: Du bör nog ta det lugnare med ölen, för den pucken var solklart inne, tog i mittstolpen och ut. Dock orättvis seger för oss, men ruskigt skönt =)
Kommentera

westerlind: Ja vi såg ju hur det gick med det
Kommentera

Vilket jävla skit. Först hämtar man upp 2-0 till 2-2 för att sen slarva till sig 2-3 med mindre än två minuter kvar av sista perioden. Varför spela tillbaka pucken bakom mål istället för att lyfta ut den? Och 2-0målet... Kan nån förklara för mig? Inte för att jag misstror domare och så, men på x antal repriser har jag fortfarande inte sett att den är inne.
*ska nog ta det lugnare med ölen*
Kommentera

70 Rodrigues:

Vilken jäkla tur för er, hörru! Man undrar förresten: hur ska det gå när ni ska ta er till Övik? Kommer ni att lyckas komma på rätt buss, eller kommer ni efter ett par timmar att upptäcka att ni är på väg till Skåne i stället?
Kommentera

knaskamilla: Canal+ visar matchen, he he!!
Kommentera

westerlind: Jag hinner nog inte dyka upp förän vid 18:45...är det ok??......=)
Kommentera

westerlind:

Vilken kanal är det som visar matchen? Är det så enkelt som C+, eller får ni hoppas att O'Learys i Sundbyberg är bättre än er på att trixa med sådant där?
Kommentera

westerlind: Du glömde Ford Prefect, det är nog större chans att han kommer än att 65 "bangaren" Selander gör det, han ska ju på mutmiddag med sitt jobb först!!!
Kommentera

Hockeyälskare eller timråiter:

I morgon ska Selander, Rodrigues och jag se och jubla när Brynäs förintar brädgårdsindianerna från Timrå. Vill ni också se matchen i lite festligare miljö så är ni är välkomna att kolla med oss på O'Learys, Järnvägsgatan i Sundbyberg. Vi dyker upp ca 18:30.
Kommentera

Nä godnatt på er...nu är det dags att slumra in och drömma om ännu en stormatch av Korhonen och varför inte några ytterligare mål av N.D.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag kan slå vad om att pojkstackaren är uppvuxen på Öster, gettonas getto!
Kommentera

70 Rodrigues: Förmodligen hela paketet ;)
Kommentera

Gusten: Det är aldrig för sent att lära en gammal hund att sitta, som det gamla kära gävleordspråket säger. Du har helt enkelt lyckats med din uppfostran av din sambo.
Kommentera

Gusten: Betong i sandlådan kanske :-)
Kommentera

Ett klassiskt fall av blåa brandbilar och enfärgat lego som liten.
Kommentera

knaskamilla: Vi snackar om att Fanzin bytte lag från Brynäs till Timrå när han var 10 år, 6 år sedan!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Vad pratar ni om egentligen? Byta lag kan man väl inte göra? Ja, förutom westerlind då, men det vet ju alla att han är lite hockeyschizofren.
Kommentera

Fanzin: Hade 2 polare som bytte lag från Brynäs till Timrå, dom har varit försvunna sedan 1983, he he!!!
Kommentera

« · 343435 · »