Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK

« · 458653 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Timrå IK
Kalle K: Schhhh!!!
Kommentera

Petra:
Du verkar benägen att tjafsa i största allmänhet, inget illa ment
Kommentera

Janken: Jag siar 13-12. Målskyttar vet inte kristallkulan något om, men Hagos skadeskjuter Kiprusoff på värmningen. Dessutom har jag tagit samma droger som Janken (men jag nöjde mig med 100 gr flugsvamp).
Kommentera

Beezer:
Nja! Lite blygsam kanske jag är i mitt tips...
Det är ju läge att Nilsson pytsar några baljor oxå!
Sen kanske Aalto och Svedberg vill daska in några direktskott!

1-15 är ett "sämsta- läge- tips"
Kommentera

Janken: Inte större siffror än så?? Har förlusten mot VF tagit en stor del av ditt självförtoende?

Roligt att se att du har humor iaf!
;-)

MVH
Kommentera

Mitt tips 1-15

Zäta gör 4
Nordgren 4
Hagos 2
Hedström 2
Modin, Crippe och Jonsson gör 1 var....

Micke Lind får ett tröstmål i 6 mot 5 läge när BIF tar ut målvakten i slutminuten.

RÖD O VIT! HOCKEYDYNAMIT!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Petra:
Whatever
;-)

förresten så faller inte äpplet långt från träden.
Kommentera

Kalle K:
Jag har ingen aning om vad du pratar om men jag blir mer o mer övertygad om att en vacker dag så drar du på dig Brynäströjan
för gott!!!Och då lättar många stenar från ditt hjärta eftersom du inte behöver vara en "smygBrynäsare" längre??:-)))
Kommentera

Petra:
Det borde väll DU veta att Brynäsare är lite luriga av sig, dom drar sig inte för nått, vill dom få fram kort på mig med Brynäsare så får dom det
Även hovet brukar drabbas då och då, du kan ju fråga Kungen..

Förresten så brukar jag aldrig fejka iaf,,brukar du?
Kommentera

Kalle K:
Ja men hur förklarar du då att jag har sett kort på dig med flera olika Brynäsare??är det bara "fejkat" eller???
Bra gjort isåfall:-)))
Kommentera

Petra:
det som inte fastnat på bild har inte hänt,,,så det så..
Kommentera

Kalle K:
Har hört att du poserat villigt m flera Brynäsare!!
Stämmer verkligen detta???
Kommentera

JanT: Hur insatt är du då?

Bara för att man inte heter exempelvis Jörgen Jönsson och tjänar 200.000 i månaden utan istället Niklas Nordgren är man bara ok och ingen toppspelare, är det så du menar?
Kommentera

Hong Kong:
jaja, den som lever får se, efter jag provat den där hemska brynäs tröjan så hade jag röda utslag på kroppen i månader efteråt.
det vill jag INTE vara med om igen..

tacka vet jag den röd vita färgen, det är grejer,
du kanske kan få testa den på annandagen nere i gävle?

Jag kan ta "fintröjan" med Modins autograf på om det skulle kännas bättre ;-)
Kommentera

Kalle K: Även du kommer att en dag vakna upp och förstå, att den enklaste och rakaste vägen du kan vandra är att följa Hong Kong religionens budord. Alla har den vid födseln men för vissa tar det några år att upptäcka den.
Kommentera

Marre70:
jaha du menar så?
jag trodde ironin låg i Hong Kongs budord,,,DET är ironi ;-)
Kommentera

Kalle K: nä fy, det lät trist;)
För övrigt var jag lite ironisk det där med svackan..:)
Kommentera

Marre70:
rest my case...
vem vet, det kanske blir folk av er någon gång med, hoppet är ju det sista som överger än...
Kommentera

Kalle K: hördu din otrogne, vi lever efter Hong Kongs religon här..;;))
Kommentera

Marre70:
Ja du lilla marre, åter visar du hur lite hockeykunnande du har med ditt inlägg, svacka? jag undrar vad Brynäs säsong tyder på då? hejåhå..
Som Timrå spelade i Lördags så skulle jag tippa på att vi vinner med 5 mål minst, om honken står, annrs blir det två siffrigt..

passa er...nu kommer vi och tar er
;-)
Kommentera

Tyvärr kan ju jag inte se matchen ikväll, men Brynäs kommer knäcka de där talljävlarna som tandpetare. Timrå åkte ju på pisk sist, så dom måste ju vara i en svacka...:))
Kommentera

Så här ser laget ut imorgon. Det är tagit från www.gd.se.

Siffrorna står för antalet matcher och sedan mål plus assist-poäng. Målvakternas statisk är för antalet spelade matcher, sedan antalet matcher dom varit reserv i båset och efter det följer räddningsprocenten.

Målvakter:
1. Johan Holmqvist 14+5 90,85
(19. Patrik Eriksson 0+2 -)

Förstafemman:
7. Tommy Sjödin 20 3+7
28. Daniel Casselståhl 20 1+3
27. Christian Sjögren 2 1+0
62. Mikael Wahlberg 8 3+3
24. Tommi Miettinen 20 3+6

Andrafemman:
14. Kimmo Timonen 2 0+3
5. Mikko Kuparinen 18 0+4
23. Björn Danielsson 20 3+9
36. Mikael Lind 20 4+12
39. Vesa Viitakoski 20 7+4

Tredjefemman:
18. Sebastian Sulku 18 2+4
4. Chris Phillips 2 1+1
12. Andreas Dackell 19 8+7
15. Jakob Johansson 20 2+1
29. Tyler Arnason 2 0+0

Fjärde ytterforwardspar:
10. Jonas Soling 15 3+2
9. Henrik Malmström 20 1+4

Extra back:
3. Daniel Johansson 18 0+2
Kommentera

JanT: Varför jag "tjatar" att Arnasson skall avgöra är simpelt bara för att han skall komma igång! "Sjöken" kan gott o väl få avgöra också..Men tanken var väl god!
Kommentera

Roxio: Skall någon avgöra mot TIK i sudden så är det givetvis "Sjöken". Släkten är alltid värst.
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med dig om att det är dags igen för Niklas A. Kupan & Danne behöver sannerligen samla lite kraft på bänken! Tror stenhårt på vinst mot detta eviga överraskningslag. Hur i h-e lyckas dom år efter år med ett spelarmaterial som är helt OK men inte i klass med övriga topplag. Årets backbesättning ser exempelvis högst beskedlig ut (dessutom är Koskinen & Rajamäki långtidsskadade), på pappret sämre än BIF´s nuvarande, men vad hjälper det. Hockey spelas som bekant på isen. "Lill-kenta" for president? 4-2 till Brynäs!
Kommentera

Skall försöka vara ödmjuk samt ta hänsyn till lagmaskinen Tik när jag trollar fram imorgondagens resultat. Brynäs är på "G" de blir allt bättre för varje match..(grabbarna hittar varandra bättre,,osv)..Samtidigt har Tik hunnit "testa" klart i sin trupp m alla sina nya för året. Hur skall jag nu sy ihop detta så att det blir nöjsamt resultat för oss Brynäsare. Frågan är vad man är nöjd med-> 1,2,3 pinnar ? Tror inte att Timrå viker ner sig utan krigar på så det står härliga till imorgon och lyckas "sno" 1 av 3 mot oss. Alltså 3-3 i full tid, i förlängningen avgör Arnasson till vår lycka!
Kommentera

claesw: Exakt!! tjafsa gärna,på lunarstorm......:-)
Kommentera

Petra: Ha ha ha, bra svar!!!!!
Kommentera

claesw:
Oj,och när kom du in i matchen??
Länge sedan vi slutade tjafsa!!
Kommentera

Petra:
Sluta tjafsa tack!
Kommentera

Exakt samma lag som mot Malmö i tisdags även imorgon mot Timrå hemma i rinken. Det vill säga Honken i mål och Eriksson som båsöppnare.

Korhonen borta på grund av skada, vilket jag läste att han ådrog sig under SSK-matchen, vela då byte men eftersom andremålvakten var junis vart det inget byte. Det måste nog vara förklaringen till att "Karhu" gjorde en mindre bra match.
Kommentera

20 Lindgren: Jo, jag är medveten om det, men det är nästa gång jag har möjlighet att se Brynäs.
Kommentera

Tommy: Jag vill bara göra dig uppmärksam på att Brynäs IF spelar 48 av sina 50 matcher utanför Östergötland.
Kommentera

Skönt med segern igår. Bara att hoppas att vi kan ta poäng av Timrå imorgon. Verkligen dags. I övrigt kan nämnas att jag igår kväll begick min premiär i Chokladkartongen ( Cloetta Center ) Var och såg Whitesnake. Suveränt drag. Vilken pipa och vilket band Coverdale hade med sig. Bara att hoppas att jag går lika nöjd ifrån hallen den 11 december. Då har nämligen Brynäs slagit Slaka HC med ett par mål...
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker att det är bra femmor du har gjort..... men detta lag skulle ja vilja se mot Timrå:

1:a Sjödin-D.Johansson B.Danielsson-Arnason-Dackell

2:a Timonen Casselståhl Viitakoski-Lind-Miettinen

3:e Phillips-Sulku Sjögren-Wahlberg-Soling

4:e Här skulle jag vilja att man tar in Niklas Bäckström, en hungrig och lovande framtidslöfte

Kuparinen-Andersson Malmström-Bäckström-J.Johansson

Målvaktsfrågan håller jag fullständigt med dig:).

Detta lag skulle jag vilja se mot Timrå.... det lönar sig i längden att gå runt på 4 kedjor.
Kommentera

p j davydjoos:

Helt allvarligt skulle jag gärna se han som forward i en match, i power play brukar han ju ibland få ta rollen framför mål och gör det bra samt att han är rätt bra på grillerna.
Kommentera

70 Rodrigues: Varför inte sätta in Kupan som Power-forward i en fjärdeline med Malmström och Johansson - så han lär sig att utnyttja kroppen lite mer ;)
Kommentera

Så här vill jag se laget imorogn:

Målvakter: Holmqvist(Eriksson) Korhonen som 2:e om han är frisk!

1:a Sjödin-Casselståhl Dackell-Arnason-Soling

2:a Timonen-Andersson Sjögren-Wahlberg-Miettinen

3:e Phillips-Sulku Viitakoski-Lind-B Danielsson

4:e ytterforwardspar: Malmström, Johansson

Extrabackar: D Johansson o Kuparinen.
Kommentera

Patrik321:

nöe, 1-4
Målskyttar:
BIF: Henrik Malmström
TIK: Zetterberg X2, Aalto, Styf

Publik 5600
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror också på 4-2 men då gör Timmonen, Lind, Kupparinen och sjödin mål.
Kommentera

Nä nu ska ja dra mig tillbaka och låta er "experter" fortsätta med dessa inlägg. =)
Ska läsa sportbladet nu och Barcas överlägsna seger över Real igår kväll (som ja såg på tv)...

Ha en fortsatt trevlig dag alla Hockeyvänner ute i landet....

//Marcus
Kommentera

Jesus:
Hehe..Du är en lattjo liten pryl...
Kommentera

Jesus:Ja,jag kan göra det men kommer nog bara att inse att det finns vissa trångsynta Brynäsupportrar:-))
Kommentera

Petra: Ja kan tyvärr inte ta en promenad i vårat fina vinterväder, sitter på jobbet nu så....

Du kanske kan göra det och verkligen inse att ni bara är en klubb och att vi i Brynäs är mer än så, vi är en LIVSSTIL!!
Kommentera

Petra: Halleluja Timrå syster :-)))
Kommentera

70 Rodrigues:
Ja den är såååå härlig..:-)))
Kommentera

Tänk att jag visste att det skulle bli en härlig debatt atmosfär när jag startade denna tråd :-)))
Kommentera

Jesus:
Ja du!!
Du kommer bara längre o längre under vattenytan m dina inlägg!!
Kanske dax att logga ur och ta en promead i det vackra vädret vi har i Härnösand,för att sen komma tillbaka som en ny människa??!!
Försöka duger!!
Kommentera

Jesus:
Hmmm..Tänker jag på Brynäs så får jag bara det till Kaffe,snöstorm
och kanske Di leva...;0) Var det något annat du tänkte på??
Kommentera

GUD har talat :-))
Kommentera

« · 458653 · »