Brynäs IF

730977 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00

« · 1066820 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Timrå IK Torsdag 25/9 19.00
Huge: Va inte så neggo nu Huge. Klart Lindbäck ska stå. Hos oss i BIF ska alla få spela.
Kommentera

Huge: En backlinje som inte släpper folket fritt är bra, bra utav Emil...
Kommentera

moreten: Tvärtom, se på FBK premiären. Då var vi utspelade men lyckades ta hem 2 pinnar. Problemet är väl att många fans har svårt att se Brynäs vända ett 0-2 underläge. Matchen känns liksom förlorad redan.
Det har väl med den på senare år historiska ryggsäcken att göra samt det faktum att Brynäs av i år saknar målskyttar. Med Widing ur form och Hermansson som utpräglad pointman i Vas/Dixon formationen så lär det knappast bli mer än 1-2 mål per match. Vår enda chans till seger ligger i att locka upp motståndarna för att kontra in puckarna och därefter hoppas på att Markström/Lindbäck spikar igen. Mycket pekar på att vi kommer ta mer poäng borta än hemma vilket kommer vara förödande för publiksiffrorna (och då indirekt de ekonomiska förutsättningarna till nyförvärv).
Kommentera

mattias - 74: haha... Vänta du tills du sett tillräckligt av Lindbäck också! :)
Kommentera

mattias - 74: Är böjd att hålla med dig, iaf vad gäller dagsläget.
Obegripligt att låta Lindbäck debutera just nu.
Hur bra han än sett ut på träning så känns det inte riktigt bra...
Kommentera

moreten:

Jag har sett tillräckligt av Markström för att jag skulle låta honom stå i princip alla matcher.

Kvalserien i fjol fick man ju hjärnsläpp på karljäveln =)
Kommentera

mattias - 74: Tror faktiskt att du har sett för lite av både Lindbäck och Markström för att avgöra det än. ;)
Kommentera

MickeB: Det är inte lönt att försöka få gnällkärringarna härinne att tänka lite positivt eller nyanserat. Dom LEVER för gnället och tar antagligen ut sina egna misslyckanden på det lag dom säger sig stötta. Patetiskt och egentligen inget att bry sig om.
Som du säger: Vi är inte ett dugg sämre än Timrå hittills i den här matchen.
Puckstirrande och markeringsmissar på första är väl det enda misstaget vi gjort och självfallet så målar dom på det.
Som lök på laxen bränner Björne ett friläge till 1-1 och istället släpper en skymd Lindbäck in 0-2 i BP. Tungt, men det går att vända, absolut.
Det får bara inte bli 0-3 för då är det nog kört i den här fighten.
Kommentera

moreten:

Jag hade nog satt in honom. Inte för att Lindbäck är dålig på nåt sätt men för att Markström är klasser bättre.
Kommentera

mattiaskarlgren: Han behöver 5 chanser för att göra mål i öppen kasse från målgården.
Kommentera

mattias - 74: Tror inte Markström står i andra, varför skulle han göra det?
tycker inte att Lindbäck gjort någon tabbe än. Första målet är en styrning där timråiten str helt fri framför mål, och det andra målet så ser han inte skottet.
Kommentera

MickeB: Brynäsarna är alldeles för tunna! Kolla in Björne och Sundström, dom ramlar utav trycket från TIKarnas pisstråle.
Kommentera

Hade Björne satt sitt friläge så hade det blivit en helt annan matchbild. Men Björne har inte en enda fint så inte konstigt att han inte satte den.
Kommentera

moreten:

Ni är absolut inte utspelade men ni tar för enkla avslut medans timrå är ruskigt effekriva i sina. Kanske det som skiljer ett förväntat topplag mot ett förväntat bottenlag eller ??

Tror att Markström står i 2:a om inte tränaren vill att det rinner iväg eller vad tror du ??
Kommentera

sylf: Packat med folk i LA som tar del av underhållningen,baaahhhh
Kommentera

sylf: Så bara för att det står 0-2 så är dom utspelade?
Kommentera

Kom igen nu alla här inne. Ishockey kan man spela bra och ligga under/förlora och tvärtom. Brynäs inte ett dugg sämre en Timrå. Överraskande positivt spel från Brynäs. Mera trafik på mål, och lite mer kyla i spelvändingarna så kommer de igen.
Kommentera

Bissett19: Jag antar att vi ser samma match, i den jag ser står det iaf 0-2 på tavlan, som kunde varit mer. Att brynäs måste ha 200 chanser för att göra ett mål är ingen nyhet. Det är nu den fantastiska moralen och "vi ger aldrig upp" andan ska fram, det som ska känneteckna laget i år.
Kommentera

Bissett19: Utspelade är väl kanske att ta i MEN det är samma visa idag, INGEN tyngd framåt idag heller. Han måste ändra lite, byt Hermansson mot Widing och byt Molin med Hermansson sen.. Nått måste göras annars är det ytterligare en förlust.
Kommentera

sylf: Ursäkta men ser du på matchen!?
Tycker du verkligen att Brynäs är utspelade?
Det är ju Brynäs som försöker och skapar mest!

Första målet är en försvarsmiss och det andra målet är svårt för Lindbäck eftersom han inte ser pucken. Men det är ju helt klart Brynäs som är bäst i 5 mot 5.
Kommentera

Huss: Det är fotboll, transferfönster fortfarande är en realitet. Klausuler finns i allsvenskan, och många spelare som kommer att få röra sig i Ryssland exempelvis.
Kommentera

sylf:

Utspelade?
Vilken match ser du?
Kommentera

Utspelade, på hemmaplan, av ett mittenlag, trots stor revanschlusta och efter att i förrgår blivit förnedrade av en annan konkurrent.....

AVGÅ SUNDLÖV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NI HAR PISSAT PÅ KLUBBMÄRKET FÖR LÄNGE NU!!
Kommentera

sylf: Fast vi leder skottstatistiken överlägset ;-)
En idé som jag även tror, kanske speciellt faktiskt, Huge skulle tilltalas av är något form av handikappsystem. Då skulle vi kunna ta hem några segrar.
Kommentera

Widing är han med? TOTALT osynlig!
Kommentera

Huss: Vi kommer inte att kunna vända på nån stek, laget är alldeles för dåligt och saknar moral och vilja när det blåser snålt. Nu går man ut och lovar ett heltaggat, revanschsuget lag till dagens match. Vad fan får man se.

Snart blir det för övrigt 0-3
Kommentera

AVGÅ: PP är så tragiskt att man börjar gråta!
Kommentera

sylf: Verkar som jag är den enda "vinnaren" här. Telia levererar lika jävla illa som Brynäs tydligen. Skönt att slippa se eländet kanske...
Kommentera

sylf: Frågan är bara hur i h:e vi skall vända på steken? Hela spelet och truppen är anpassad för defensiv smartness kombinerat med kontringar.
Finns inte en målskytt så långt ögat kan se...

Gällande Björne, vad här hänt med det som en gång i tiden var en duktig anfallsspelare. Förra året så berömdes han för sin defensiva förmåga men det är lustigt hur det gnälls på forwards som är dåliga defensivt men inte tvärtom, envägsspelare oavsett riktning borde sättas på bänken.
I år verkar tyvärr inte hans defensiva kvaliteter heller finnas på plats.
Låt han få självförtroende i J-20 laget ett tag.
Kommentera

sylf: PP för Brynäs = ofarlig återhämtning för Timrå
Kommentera

AVGÅ: Varför sluta pissa nu? Har man gjort det i 6 år kan man väl göra det i 6 till?
Vi har ett spännande lag tycker sportchefen.......Han är rätt ensam om det.
Kommentera

sylf:

Själv förstår jag inte hur de kan låta Markström vila som gjort det så bra hiitills.

Vore bättre att fortsätta med det vinnande konceptet. Ibland blir jag inte klok på Brynäs.
Kommentera

Sluta å pissa på klubbmärket. Lämna WO i stället! Eller skicka in hela J20 i stället för dom proppmätta oduglingarna!
Kommentera

65selander: Brynäs har verkligen kommit ut som ett helt annat lag idag, ett sämre lag!! Backspelet är en totalkatastrof och den enda chansen man fått fick världens sämsta hockeyspelare. Fy fan så jävla uselt!!

Ser bra ut Huge!
Kommentera

65selander: Here we go again...
Kommentera

Huss: Veckans bästa backinsats och veckans miss av Björne
Kommentera

MickeB: Värvningsmässigt så tror jag näppeligen det finns så många unga lovande cetnrar lediga när fönstret öppnar. Dessa brukar mest finns tillgängliga efter säsongens slut.
Tror det kan öppna sig möjligheter i januari när de lag som missar slutspelet i Finland brukar dumpa en del av sina högavlönade spelare/importer.
Kommentera

Jompe: Jo användbarheten med Sundström blir ju så begränsad, med hans dåliga tempo. Det är centerrollen då. Men krasst han hinner inte med och har inte rutinen att kompensera det heller, att han inte får sitt register i Elitserien, ännu.
Kommentera

MickeB: Helt enig med dig vad gäller Sundström. Han sades ha "utvecklingspotential" när han kom till Brynäs, men jag har inte kunnat se så värst mycket utveckling där. Enkel biljett tillbaka till Umeå låter inte fel, faktiskt. En snabbskrinnad, producerande ytterforward skulle smaka mumma.
Kommentera

Sedan skulle denna center naturligtvis kunna användas som ytterforward också. Men just att få en spelare med bättre tempo och mer offensivt lagd, är det man vinner på att byta ut Sundström.
Kommentera

Huss: Nja, det förblir väl sex centrar på papperet då, om Sundström byts ut mot en annan center. Men Persson är tänkt som ytterforward denna säsong. Granström kan spela ytterforward också, och gör så också exempel mot DIF, senast, då Charnecki coachade lite. Dessutom behöver man en playmaker-center, om Lind skulle gå sönder, men även för framtiden.
Kommentera

MickeB: Med 6 centrar i laget (Lind, Dixon, Hansen, Granström, Sundström och Persson) tvivlar jag på en ung center. Det vi saknar är utan tvekan en målskytt. Sen skulle jag precis som du se Sundström och kanske även Persson något år i Allsvenskan för deras egen utvecklings skull.
Kommentera

Huss: Nä, finns inget uttalat att Brynäs söker någon i dagsläget. Men det går att läsa mellan raderna. Genom värvningen av Granström, säger det något om Sundströms situation och framtid i laget. Han skulle bara må bättre att utvecklas i mer lugn och ro i Allsvenskan några år till. Därför kommer det bli så också, tror jag. Brynäs vill då ha, jag spekulerar, en ung offensivt lagd center, med ett helt annat tempo i kroppen än Sundström. Eller beroende på hur målskyttet utvecklar sig, en Månssontyp, dvs en tung pjäs med målsinne.
Kommentera

MickeB: Nu har jag missat något. Vad söker Brynäs på transfermarknaden?
Knappast en defensiv gnuggare till va?
Kommentera

Angående att föra spelet, så är Granström ett uppköp också jämfört med Sundström som var på hans plats ifjol. Sundström tror jag är tillbaka i Björklöven, redan någon gång i oktober, beroende på om Brynäs hittar det man söker efter på transfermarknaden.
Kommentera

Korrigering! Gamla DIF-tränaren "Säcken" kommer helt klart spela "DIF-taktik" mot Brynäs borta, med sitt SAIK.
Kommentera

Ca 90 min till Lindbäcks Es-debut.

Så Godspeed,Anders.

Tips : BIF - Tik 1-0

(J.Vas)
Kommentera

Huge: Ja, jag är rädd att fler och fler lag kommer att kopiera "DIF:s" taktik. Ifjol var det DIF och Modo och kanske Challe redan då en match med sitt TIK. I år kanske lag som SAIK och Rögle, Luleå följer efter.

Dock, positivt är att jag ser mycket bättre förutsättningar i att kunna föra spelet, denna säsong, även om vi kanske får vänta 5-10 matcher till. Då är det främst det jag har sett av Dixon, i jämförelse med Hauhtonen, som får mig att tro det. Även Sandin.
Kommentera

Huss: Och hur kan man ha trötta skallar efter 2 omgångar? 52 omg kvar, pust, stön, ack och ve!!
Kommentera

Huge: Ja Micke Johanssons ogenomtänkta drag att slänga in juniorer som Josefsson m.fl. mot Brynäs var egentligen rätt dumt.
Våra juniorer som är favorittippade i J-20 kan säkert inte bidra någonting...

Dessutom om trötta skallar låg bakom förlusten mot DIF, hur trötta lär inte de vara mot Timrå och vore det just därför inte en bra idé med lite pigga skallar?
Kommentera

« · 1066820 · »