Brynäs IF

726477 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-Timrå

« · 789463 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Timrå
GävleLasse: Ja just i det fallet har du helt rätt men pratade jag mest om en ren tackling som kanske tar illa för att spelaren helt plötsligt sätter blicken i isen. Har du puck i mittzon får du ju vara beredd liksom.
Kommentera

Swordster: Ja du får fråga någon av moderatorerna. Jag har lagt den "karriären" bakom mig.
Kommentera

Swordster:

Så brukar det hände i er bok också, helt tvärt så har ett antal inlägg som man skrivit bara försvunnit...

Cyberspace är stort, kanske dom far dit??
Kommentera

mok: Det är hela tiden "judgementcalls" från domare, och även vi som ser situationer. Om en spelare kroppsfintar en annan och känner att han "är förbi" och den bortfintade spelare" kör ut benet för att stoppa honom så är det fult och ovårdat spel, så enkelt är det.
Kommentera

Appropå ingenting. Det här har kanske varit uppe tidigare…………men just nu har vi faktiskt plusstatistik mot alla lag på slutspelsplats.

Det kan väl inte ha sedan Wickberg lade av?
Kommentera

GävleLasse: Det skulle bara vara kul att veta varför mitt tidigare inlägg blev raderat?
Kommentera

GävleLasse: Senast jag pratade med honom vara han så full att han skulle slåss med allt och alla, och du stod visst brevid honom och skämde ut dig du oxå...
Kommentera

mok: Ett råd bara mata inte trollen...
Kommentera

Swordster: 70 Rodrigues...

Han har en bred axel som du kan gråta ut mot...
Kommentera

GävleLasse: Men det finns ju fall man kan ifrågasätta tycker jag... står du i mittzon med pucken och det kommer en spelare och du böjer dej ner skall verkligen spelaren som kommer åka ut pga ovårdat spel+ Fan håll koll på pucken o e du inte beredd får du många gånger skylla dej själv. Eller?
Kommentera

GävleLasse: Jag hänvisar bara till mitt tidagare nu raderade inlägg...

Vem är förövrigt superadmin på denna bok?
Kommentera

Swordster: Och den jag tog som exempel har hänt den med. Den gången var det Sanny Lindström (det ASET) som bentacklade Björn Danielsson som missade hela försäsongen och de första 15-20 omgångarna av förra säsongen.

"Men efter som du vet precis allt om allt och bara din åsikt gäller i alla de forum du skiver så..."

Är det inte det vad en diskussion går ut på? Att ge sin åsikt om någonting...
Kommentera

GävleLasse: Men hu tar jag i stället och lyssnar till El Macos råd att inte mata trollen!
Kommentera

Swordster: referar till*
Kommentera

GävleLasse: Du är helt fantastisk tycker jag!

Den situation jag rederar till har hänt, och är en av de situationer du om och om igen tjatar på när det gäller Sanny!

Men efter som du vet precis allt om allt och bara din åsikt gäller i alla de forum du skiver så...
Kommentera

Swordster: "Om en spelare fegar ur en "openicetackling" genom att kasta sig åt sidan och då blir träffad över höften låret vem har man då att skylla han som inte kan ta en tackling eller has som försöker dela ut en?"

Nu är det ishockey vi pratar om, inte chickenrace...

Det är nu vi kommer in på avdelningen "ovårdat spel"...

Ponera att det blir en spelvändning och en forward kommer med pucken och skall transportera in den i offensiv zon. På blålinjen väntar backen och kommer in fel efter att forwarden har gjort en dragning. Forwardens fokus ligger absolut inte på att proppa backen i det fallet. Han letar passningsalternativ eller om han skall gå själv på avslut.

Om då backen fullföljer med en ful bentackling på denne forward så ÄR det ovårdat spel. Hur skulle du reagera om det vore Jonte Hedström eller någon annan Timråspelare som får en allvarlig knäskada som gör att han blir borta en lång period eller kanske till och med måste sluta med hockeyn, han skulle inte bli den första.

Ta av dig cyklopet nu.
Kommentera

GävleLasse: Om en spelare fegar ur en "openicetackling" genom att kasta sig åt sidan och då blir träffad över höften låret vem har man då att skylla han som inte kan ta en tackling eller has som försöker dela ut en?
Kommentera

Ambroo: Det är lika bra att du inser att Sanny ÄR hatad. Han har skadad allt för många Brynäsare genom åren, många gånger genom fult och ovårdat spel som bentacklingar och crosscheckingar.

Den bentackling han gjorde på Björn Danielsson under Mästarcupen förra året väckte i alla fall mitt hat mot den tomte som går under namnet Sanny.
Kommentera

Ambroo:Sanny Tuff? Definera tuff!! Är det att tackla när motspelarna har ryggen mot,bentackla? komma in som 3:e person i ett slagsmål?
Nu ser inte jag alla matcher han spelar,men det jag har sett av honom gör honom inte till tuffare än nån annan i ES.
Kommentera

Stigsson: Skojar du bara nu eller är du efterbliven? Häng med i debatten vettja...
Kommentera

Ambroo: Gud förbjude, har någon sagt nåt elakt om en Timråspelare. Buhu!
Kommentera

Robban74: Nu får du ta och ge dig. Sanny Lindström är allt annat än feg, han är förmodligen en utav de tuffaste spelarna i Elitserien och kan du inte se det så är du mycket, mycket speldum...
Kommentera

Skönt med klarsynta journalister:

"Pär Styf har alltid varit en korkskalle." /Pucken Persson
Kommentera

sylf: Stake? Nu tycker jag vi kör Månssons "stomme" istället :)
Kommentera

Gusten: Ett härligt besked med Widing.Jag tycker han var den ende som visade lite stake i slutspelet och är en kille som inte kliver undan.Precis vad vi behöver!
Kommentera

JimmyH: Det där var en ironi. Förstår nte hur det kunde missförstås, men det kunde det uppenbarligen.
Kommentera

Bissett19: En inte helt komplett hockeyspelare, har många gånger ruskat på huvudet när han tappar balansen så fort han ska avsluta i slottet. MEN det är en spelartyp vi saknar, nu har vi TVÅ spelare som vet hur man smäller på i sargen VIKTIGT!
Kommentera

Bissett19: Ja vi hade ju en ganska bred trupp på forwardssidan redan innan. Nu ökar konkurensen ännu mer vilket antagligen bara är positivt. Men hur ska vi spela nu då? Var ska Widing spela? Detta i är i och för sig angenäma problem. Jag själv har lite svårt att se vem som skall petas.
Salmonsson har ju vart helt okej de senaste matcherna, även Spetsen.
Ett alternativ kan ju vara att köra Almtorp som center och bänka Karlsson. Då kan Widing ta Almtorps plats.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jaha då verkar konkurrensen bland våra forwards öka,Daniel Widing berättar i dagens Sportblad att han kommer att åka hem o kriga till sej en plats i Brynäs!
Kommentera

Är Bäckis enda orsaken att vi ligger där vi ligger? KNAPPAST!

Tommy Sjödin 22 2 14 16 28 25:13 +12
Kommentera

GävleLasse: fan det är ju kanon i arenan ju, inget att klaga på tycker jag. Härlig stämning på de 3 matcher jag sett live.
Kommentera

GävleLasse:

Fan vad du var färgad då...
Kommentera

JimmyH: "Medgångssupportrar är väl fel ord när vi leder Elitserien."

Det är ju tack vare den fina starten... Hur har det gått de senaste fyra fem matcherna? I det här "tempot" så lär er serieledning inte bli långvarig.

Men jag vill passa på att ge Timrå en eloge för kvällens match då ni krigade på och snuvade oss på en poäng. Samtidigt har jag svårt att vara besviken då vi kom upp i bättre standard i tredje...
Kommentera

Fanzin: Det där "problemet" med att det spelas musik i tid och otid är något som vi påvisat om och om igen. Men precis som med mycket annat så skiter Brynäs blankt i vad supportrarna tycker.

Jag har ingen klockren analys över läget och hur det blivit som det blivit men jag har teorier.

Sedan SM-guldet 99 så har laget devlverats kraftigt när det gäller spelare. Detta på grund av den skattesmäll Brynäs fick i början på det här årtiondet och för att klara elitlicensen så var man tvungen att låta många spelare gå.

Rent sportsligt så blev resultatet att vi varit nere i kvalserien två gånger under den här perioden och Gävlepublien är kräsen, väldigt kräsen. Så det tar ett tag innan man får liv i klacken och på sittplats.

På det så har många väldigt lätt att lyfta över "skulden" på sin bänkgranne, eller någon/några andra. "Varför skall jag skrika/klappa när ingen annan gör det"? Det är den mentaliteten helt enkelt. För att det inte skall bli allt för tyst så spelas det musik...Dessvärre så har den person som sköter musiken inte tid/ork/vilja/kunskap/tajming att ge publiken en chans att få igång något, utan drar igång sin musik direkt och är det inte musik så är det en massa reklam.

Tyvärr så är det tendenser till att Brynäs är lite FÖR nöjda med sin nya fina arena och glömmer bort "detaljerna" de har blivit fartblinda helt enkelt och det som ges ut till medlemmarna tenderar att ha en känsla av "ett nödvändigt ont" som man gör lite då och då. Nu har det gjorts en hel del framsteg på den fronten till den här säsongen, men det är långt långt ifrån bra.

Vi får se om det kan bli bättring i framtiden, men det krävs nog en hel del för att det skall bli bra.
Kommentera

GävleLasse: Känslan är väl att Brynäs har fler anhängare och supportrar än vad Timrå har rent överlag.

Medgångssupportrar är väl fel ord när vi leder Elitserien. Det var defintivt inte tyst i E.On Arena då vi mötte SAIK. Det är för övrigt aldrig tyst i den arenan. Klacken är dock kanske sämre nu än för några år sedan. Däremot så har vi sällan lyckats fått ihop några supporterresor på vardagar till Gävle, det är mest på lördagar vi fyllt upp bortastå där tidigare.
Kommentera

GävleLasse: Jag såg matchen på tv mot Saik och det var knappast så tyst som det var i LA idag. Men ok, det är kul att ni kan mäkta med tre-takts-klappande i powerplay, det är inte alla lag som har det när man ska trumma in puckar i målet.

Timrås klack idag? De få som fanns på plats försökte iaf göra sig hörda ända tills musiken sattes igång. Sen att antalet som stod där inte var så överdrivet bra är en annan sak.

Mitt råd är dock att ni skickar in klagomål ang musiken som hela tiden ska spelas vid spelavbrott, såg och hörde själv att Brynäsklacken, när den väl sjöng, slutade sjunga pga musiken. Men å andra sidan förstår jag att det behövs musik, annars blir det skrämmande tyst i LA i en del fall.
Kommentera

JimmyH: Nu är det ju så att det inte är en självklarhet att man håller på Brynäs bara för att man bor i Gävle. Brynäsare är exempelvis "svartfötter" för Godisanhängare, gammalt groll som sitter i helt enkelt.

Men klacken i LA är inte bra, långt ifrån. Men jag var inte direkt imponerad av Timrås klack ikväll heller. Det kanske inte var lika intressant att åka på bortamatch när det spekulerades i att Timrå skulle förlora. Jag noterade även att det var tyst i E.On senast när ni mötte SAIK...

Medgångssupportrar?
Kommentera

Jompe: Är du nöjd med att det är så i Gävle på hockey, så är det väl knappast ett problem för dig då eller?

Sedan så har nog Sundsvall minst lika mycket konkurrens på nöjesliv som Gävle. Men den diskussion finner jag ingen ork för.
Kommentera

claesw: Ja men så är det alltid, men det ska väl inte krävas bättre spel för att "få igång stämnigen" eller krävs det?
Kommentera

Fanzin:
Kanske publiken engagerar sig mer i takt med bättre spel. Tyvärr funkar det ju ofta så...spelet har inte varit på topp de två senaste hemma tyvärr.
Kommentera

Jompe: Ni viftade inte ens med slipsarna vid 1-0 målet. Ungefär som det var väntat att vi skulle göra mål mot "Timrå". Skärpning, när t.o.m. en Timråit klappar mer än vilsna Gävlebor i en premiär(läs Brynäs-HV) så är det mer än illa.

Frågan är om folk egentligen är på bio, hockey eller till och med läser matchprogram på ett bibliotek? Det är verklighetsuppfattning. Det räcker inte att bara närvara i arenan, då blir det bara sämre och sämre.
Kommentera

JimmyH: Detta ständiga tjat om den dåliga Brynäsklacken. Vi viftar med slipsarna varje gång Brynäs gör mål, räcker inte det? Gävle är inte Timrå, en sömnig förstad till Sundvall med typ 85 procent ungdomsarbetslöshet där isladan är den enda attraktionen. Gävle vibrerar av ett frestande nöjesliv av alla de slag. Det är märkligt tat folk ens överväger att se hockey framför allt annat som drar.

Typ.
Kommentera

Slut på halvdana insatser i Gävle nu hoppas jag.

Vårt hem är vår borg.
Kommentera

Fanzin: "Problemet Brynäs gjort är väl att man byggt arenans restaurang på andra sidan och Brynäs vill säkert att sånt folk ska få se Brynäs anfalla dit i två perioder."

De som lägger ner pengar till föreningen är viktigare än de som lägger ner ett arbete för den samma. Nu har väl kanske Brynäs klack aldrig varit i närheten av att direkt imponera på mig men en sådan grej gör det ju inte lättare i alla fall.

Hockeyn i Sverige horar.
Kommentera

Jompe:

Det var så lojt idag under de första två perioderna att materialarna och busschauffören hade kunnat spela i ett högre tempo i 3 mot 5...

Det är ett under att det blev två poäng.

Nu vill vi se mer Dunder!

Ja, jag vill höra talas om det...
Men sköter de sig inte då kommer jag hem, må det kosta en uppgradering = )
Kommentera

rackham: Scheike? Ja då lär det bli snärt i anfallen ;)

Apropå det, dagens riskvast går till Rådbjer :)
Kommentera

Gusten: Jag såg på tidsschemat att fjärdelinan användes mycket sparsamt ikväll. Vore det inte en poäng att ge dem mer istid och lasta av de andra tre femmorna mer? Säsongen är lång.

Annars ser dina linor rätt bra ut, Gusten.
Kommentera

Jompe: Jo men skrev ju ängel(l!!) för jag ville få med Angell på ett hörn med;D
Kommentera

JimmyH: Ja det är fruktansvärt. Jag vet faktiskt inte, för att gå lite off från det här forumet, så fick jag iaf höra inom säkerheten runt fotbollen att personlig kritik mot personer inte fick framföras på läktaren i tex banderollform. Problemet Brynäs gjort är väl att man byggt arenans restaurang på andra sidan och Brynäs vill säkert att sånt folk ska få se Brynäs anfalla dit i två perioder.
Kommentera

Gusten:
Tror inte det spelar någon roll vilka formationer Koorken snickrar ihop.

Huggorm och Scheike borde in som inslag i träningen omedelbart!
Bara hot om ris borde göra att lathetens och bekvämlighetens ansikte gömde sig för åtminstone resten av året...
Kommentera

« · 789463 · »