Brynäs IF

728222 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14

« · 1648361 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
70 Rodrigues: om nu BZ har en utländsk back på ingång hoppas jag på en stor elak finne eller amerikan. Kanadensare tenderar ju att misslyckas i Brynäs.
Kommentera

tjugo8: Det kanske är lika bra att det går åt helvete ordentligt. De verkar sakna ödmjukhet och är blinda av att alltid klarat sig kvar trots att det osat katt.
Kommentera

dacke72:

Sanningen känns

När spelarlönerna gick förbi lönen för USAs president försvann en stor del av mitt tidigare motstånd att "sätta press" på spelaren o dess prestation

Det är inte Åshöjdens BK där allt ska lösas i mysig miljö, det är sjukt väldbetalda proffs som ska göra ett uppdrag

Om 40 år när jag fortfarande är Brynäsare, hur många spelare ur dagens trupp är det?

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Hans-Göran kanske borde byta bort strutstaktiken.
Kommentera

Märkligt uttalande av BZ i Aftonbladet av två anledningar:
1) Aldrig tecken på styrka att skylla ifrån sig.
2) Hur stärkande är det för spelartruppen att höra att den inte håller?
Kommentera

70 Rodrigues: Med ett sånt resonemang, i sin helhet och innebörd, är det bara att ge upp. Det är kört nu...
Kommentera

Zappaholic: HGK mejlade mig kl 1.16 inatt, såg det nu.

Hej Tony!

Lösningen är inte att sparka Tommy. Vi jobbar stenhårt med
att vända trenden. Sedan kan jag lova att det inte finns några
schismer i laget eller emot ledningen.

Ha tålamod och stötta laget, vi kommer att fixa detta.

//Hans-Göran

Skickat från min iPad
Kommentera

Zappaholic: Tommy måste bort, jag skiter i vem som gör det eller hur det går till, men bort måste han.
Kommentera

honken21:
Vad är problemet?
Bz har ju rätt i det han säger
Klart han är taktfull o inte drar detta första arbetsdagen

Samtidigt måste han ju se om Sundlöv kunde vara rätt ute m Blomman,Twins,Eklund,Djoos,Sunken,Nörstebö,Bertil,Kilas
Det var han inte
Kommentera

70 Rodrigues: Nänä, den karln är ingen ja-sägare. Problemet ligger i att BZ vill att hela tränarstaben ska bort men det går ju inte bara att kicka och inte ha en lösning på vilka som ska tillträda.

Har mina källor i Karlskoga som känner BZ väldigt väl och
de säger att det är så här det ligger till. En lösning är dock på ingående.

De tror Tommy sparkas idag...

Redigerad kommentar

Kommentera

honken21: Bengtzén är också en JA-SÄGARE o ryggdunkare av rang, det måste man vara för att platsa i sekten Brynäs IF😠😠
Kommentera

Undra om Bengtzen och Sundlöv kommer skåla in det nya året tillsammans... Haha, kul att det händer något i alla fall. Först spelarbetygen där alla får 1:or och sedan den officiella halshuggningen av Sundlöv. Det slår det vanliga eftersnacket; "Stukat självförtroende", "Revansch nästa match", "Vi litar på det vi gör" med hästlängder.
Kommentera

Peja: Helt rätt. På tiden att någon vågar säga de obekväma sanningarna. Min känsla är att Bengtzén är helt rätt man för Brynäs. Skulle gärna se att Brynäs blev mer "oborstat" och jobbiga att möta på riktigt.

Bara ett problem,vi måste överleva den här säsongen så att nybygget kan upptas i SHL istället för Hockeyallsvenskan.

Och de senaste matcherna gör mig jävligt orolig. 

Kommentera

Har inte sett matchen ikväll och ska väl antagligen vara glad för det men har sett höjdpunkterna precis.. Herrejävlar!

Första målet är mål som alla lag släpper in.
Andra målet vet jag inte vad Djoos sysslar med. Helt enkelt för dåligt.
Fjärde målet finner jag inte ord till. Vet inte vad jag ska säga.

Men det som svider mest av allt är tredje målet.
Mina Brynäs-vänner, här har vi ett typ exempel på det jag kallar för grundspel vad gäller förvarsspel.
När pucken blir lös ifrån hörnet och man ser hur försvarsspelet ser ut. Alltså jag mår dåligt, det gör ont.
Vart är pressen? Vart är aggresiviteten? Det här kan nog vara det mål Brynäs släppt in som är värst iår och då räknar jag t.om in fjärde målet tex.

I de lägena måste man inse en sak.. VI måste ha in en ordentlig försvarscoach NU.
Jag är en av dom som inte tycker att vi borde sparka TJ då det skulle innebära för mycket problem. MEN får man in en ordentlig försvarscoach så vet alla de som kan hockey att anfallsspelet kommer komma per automatik.
Kommentera

Lindström: Befriande med en sportchef som säger vad han tycker. Att Brynäs har för få karaktärsspelare är ju något som väldigt många, inklusive Wikegård, har varit inne på länge. Samtidigt var Bengtzéns Bofors det jobbigaste laget att möta i hela Allsvenskan enligt många bedömare. Klart att han också drar sen slutsatsen om dagens Brynäs. Lite otacksamt läge för honom att komma in till ett 'dukat bord' som saknade viktiga fundament. Det ska verkligen bli intressant att se hans lagbyggen kommande säsonger. Som det är nu är han ju i stort sett begränsad till att värva spelare som får kicken någon annanstans och även dessa kan ju vara intressanta för klubbar med mer slantar än Brynäs... 
Kommentera

Har gillat Bengtzens frispråkiga attityd och tyckt att han gjort ok värvningar hittills. Men nu rasar allt. Otroligt lågt och enkelt att NU kritisera Sundlövs lagbygge med facit i hand. Så lät det inte när han tog över. Skulle han ta över något han inte tror på?

Och Stefan, VAD enligt din mening ska krävas för ett tränarbyte? Hur långt ska det behöva gå? Påstå inte att du bortom resultaten tycker dig se att spelarna tror på det de gör. Det GÅR INTE, DET GÅR INTE, efter vad vi bevittnat nu.

Håller med föregående talare om att vi låter allt och alla pissa på oss. Vi pissar på oss själva. Inte vi, BRYNÄSLEDNINGEN kissar oss fans och spelare i ansiktet. All kärlek som byggts upp för denna klubb under ett århundrade raseras på ett par veckor.

Vi, supportrarna, har agerat. Spelarna har agerat (genom att välja att sluta agera). Media har agerat. Hockeysverige har agerat. Stefan Bengtzen, vad fan gör du?
Kommentera

70 Rodrigues:
Lite kul att det var en gamal Leksands målvakt som höll nollan mot er och fick din "pampers" att rinna över lite extra i kväll Tony ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

maddog1970: Så är det😃
Kommentera

70 Rodrigues: "Caught in a trap" låter som en passande text
Kommentera

70 Rodrigues: Respekt!
Kommentera

Jag älskar Elvis Presley och har tolkat en av hans låtar. Passar bra en kväll som denna.
Kommentera

Jahapp..man får väl se om man somnar inatt eller inte...Gott nytt år alla Brynäsare...eller nåt.
Kommentera

Ni som har Facebook ser ju hur hela hockeysverige skrattar åt Brynäs IF. Finns inte en enda professionell idrottsförening i Sverige som skulle ha behållt sin tränare lika länge som kompis/ryggdunkarklubben Brynäs IF. Klubben är hånad o spottad på!
Kommentera

pjåtor: Passande musik till eländet
Kommentera

maddog1970:Godnatt grabbs änd girls time to gå to bäd!!
Kommentera

70 Rodrigues: Hennesey är för övrigt alldeles utmärkt cognac!
Kommentera

70 Rodrigues: ingen vill väl till brynäs som inte satsar på att vara ledande i svensk hockey utan förlitar sig på tur..går det så går det mentalitet..
Kommentera

Silfver: Ryggdunkarklubb!
Kommentera

pjåtor: varför har TJ inte fått sparken? Handlingsförlamningen är total...
Kommentera

Måste säga att denna match kan vara den sämsta matchen Brynäs har gjort under hela min livvstid. Går inte ens att beskriva känslorna att stå i klacken och se skiten. Med detta spel går vi mot katastrof både sportsligt och ekonomiskt. Kan inte tänka mig att många kommer återvända tills nästa match. 

Känns meningslöst att värva oxå, spelarna som kommer in har svårt att anpassa sig till ett lag som är i fritt fall. Vi hade ingen chans idag och redan efter första målet var det över. Fanns ingenting positivt med den här matchen utöver att vi "bara" släppte in 4 mål. Förstår inte hur TJ kan kolla på det här laget och känna att han är rätt person för jobbet. Är som karln vill få sparken så han kan få betalt kontraktet ut ist för att bara avgå självmant. 

Den enda lösning är en ny tränare, annars finns en risk att Brynäs åker ur... 

Kommentera

maddog1970: Intet står att rädda nu. Det blir kval.
Kommentera

maddog1970: måste nog till mer än så..rensa i leden och börja uppifrån
Kommentera

Clarence: sjukt förnedrande !
Kommentera

pjåtor: Men vi ska ju få in en back....En utländsk....Kanske. Messias på grillor!
Kommentera

pjåtor: Alla skrattar i mjugg åt denna s k elitförening...
Kommentera

pjåtor:Det är bara de 12 raka förlustmatcherna från säsongen 1987-88 där Tord Lundström till slut fick sparken som är värre. jamen då är detta inte så farligt hahaha,,,
Kommentera

maddog1970:
1, Varför går det så dåligt för brynäs? Spelarna presterar dåligt.
2, Varför presterar spelarna dåligt? Backarna är osäkra i sina roller.
3, Varför är backarna oroliga i sina roller? Tränaren ger backarna otydliga direktiv.
4, Varför ger tränaren backarna otydliga direktiv? Sundlöv sparkade backcoachen och den nuvarande tränaren vet inget om backspel
5, Varför sparkade Sundlöv backcoachen? Han är som han är Sundlöv...

Problemet är Sundlöv

(Bara ett exempel:-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Varför? Varför? Varför? Varför? Varför?......Det brukar räcka med 5 varför för att hitta grundorsaken till ett problem (filosofin kallas för 5-why). Varför är ett allt för underskattat ord!
Kommentera

maddog1970:

Matcher[redigera | redigera wikitext]

Sedan 1975

Se även[redigera | redigera wikitext]

Kommentera

maddog1970: fritt fall nu tyvärr, ingen tror på sig själv längre, någon injektion behövs. Tänk att man trodde på topp sex denna säsong.....
Kommentera

70 Rodrigues:

De breddar och skärper konkurrensen i truppen ytterligare. Man kan inte annat än att beundra det SAIK byggt upp. De snackar inte bara utan handlar också.
Kommentera

maddog1970: Det får Sundlöv ta på sig tyvärr, liksom tvillingarna och Olden.
Kommentera

dacke72:
Eller hur...kontrollbehovet...
Kommentera

« · 1648361 · »