Goalies | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
40. Holmqvist, Johan 30. Rahm, Robin | |||||||
1st Line | 52. Kilström, Lukas | 13. Gunderson, Ryan | |||||
53. Thuresson, Andreas | 41. Scott, Greg | 18. Rödin, Anton | |||||
2nd Line | 55. Jacobsson, Robin | 5. Löf, Simon | |||||
23. Sweatt, Bill | 16. Nokelainen, Petteri | 34. Brodin, Daniel | |||||
3rd Line | 22. Sundqvist, Jörgen | 3. Djoos, Christian | |||||
4. Lauritzen, Sebastian | 9. Enterfeldt, Sebastian | 11. Ollas, Jesper | |||||
4th Line | 14. Westlund, David | ||||||
90. Harju, Johan | 20. Larsson, Alexander | 29. Molin, Emil | |||||
Extra Players | 39. Nordquist, Jonas (CE) |
Carl Lejonkräk:
Ja det vore faktiskt en riktigt bra idé.
Peja: "Fast en person som bor i Gävle som köper matchbiljetter OCH tv-matcher (bortamatcherna) är ju den som betalar allra mest hur du än vrider och vänder på det.."
Skulle möjligheten finnas att köpa ett paket med säsongsbiljett och bortamatcherna på TV så vore det ju helt kanon. Alltså ett sammarbete mellan SHL-klubbarna och Cmore som jag tror skulle kunna gynna alla.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja:
Tänker man längre än näsan räcker är det faktiskt skitbilligt, jag betalar 553 spänn i månaden för möjligheten att se alla matcher, med alla lag. Går inte att på något vis kalla det dyrt.
Carl Lejonkräk:
Fast det där med att Begränsa eller fördyra TV-sändningarna funkar förmodligen inte. Jag är osäker, men tror det var Chicago som försökte något sådant för några år sedan o vägrade sälja rättigheter eller tog tokdyrt betalt av TV-bolag som sände i närområdet. Resultatet blev att folk började bojkotta laget och hela iden slog tillbaka på dem själva.
Att skylla på TV håller inte längre, klubbarna måste göra sin produkt mer attraktiv. De måste få in fler profiler, Skrikegård jar helt rätt i detta:
Carl Lejonkräk:Så du tycker att det ska kosta 250 kr att köpa hem en match via ppv och vad ska då cmore max som jag har kosta då 10000kr i månaden elle? matcherna och cmore max är patetiskt dyrt som det är men du verkar ju inte ha det problemet så då kan ju du köpa upp hela SHL och göra vad du vill!
Jag vill kunna se alla matcher och jag har 5 timmar enkel resa till Gävle och ett arbete och familj så det blir inte många matcher i Läkerolen för mig på en säsong därför har jag cmore max som är dyrt som det är!
Redigerad kommentar
tompap71: SHL har skjutit sig själva i foten i och med utsäljandet av matcherna till TV. Självklart ska matcherna TV-sändas men någon måtta får det vara, det är ju idiotiskt att sälja ut produkten så in i hellsike billigt. Kostar det 250 spänn att gå på en match så borde det kosta 250 spänn på PPV.
En form av månadsabonnemang där man kan köpa sitt favoritlags bortamatcher till ett billigare pris vore nice. På så sätt kanske folk kunde både gå på hemmamatcherna och sedan köpa bortamatcherna till TV:n. Visst fattar man att SHL vill ha in deg men lite motkrav borde de ha ställt vid förhandlingarna som tex. att behålla fulla omgångar i största möjliga mån och att spela tis, tors, lördag (ev. fredag) och helt skippa måndagar och onsdagar....
Det borde vara både i SHLs och i Cmores intressa att ligan förblir så het som möjligt och här gäller det att begränsa tillgången på livematcher på TV (minska antalet speldagar, skippa det billiga totalabonnemanget).
Jaja, nu är det som det är...
Treklövern1912:
Det ageras ju faktiskt redan nu för att locka publik till arenan, idag kör man t ex familjedag med rabbaterade priser för familjer, underhållning i entréhallen före match osv. Publiktappet gäller ju överlag i Serien och jag tror ingen tar lätt på den saken.
Brynäslegenden: Jag skall titta på matchen på plats i Läkerolen ikväll. Verkar bli lite folk som du skriver. För tillfället ligger vi på andra plats i serien. Det verkar inte ha någon betydelse för publikintresset i Gävle.
Brynäsledning måste agera och snabbt för att få publiken till arenan. Vet någon om det t.ex. finns gratisbussar från stan? Själv brukar jag åka bil.
Blir nog väldigt tomt på läktarna imorgon tyvärr, förstår inte vad Gävlefolket är. 2a i tabellen och lördag ändå är bara drygt 50 % av biljetterna sålda. Hur blir det när vi ligger 7a en torsdag då? 3500?
Jag är oroad...
Brynäslegenden:
Visst har du rätt i målen...men han är fortfarande bäst 7-8 back...
tjugo8 Att Löf inte är SHLs bästa back direkt är väl sanning men igår så släpper vi 3 mål varav 1 i PP. Löf är som du säger inne på båda målen men det ena är en bjudning av Jacobsson och det andra en bjudning av Honken, inget utav dessa målen kan vi lasta Löf för. Jag tycker faktiskt att Löf var ganska bra igår, speltiden i AS ser ut att ha gjort honom gott.
Tips inför morgondagen 1-3
Så säger magkänslan iallafall.
70 Rodrigues:
Tjaa...vill gärna se oss spela bra i 3 hela perioder...3-1 då kanske, även om Växjö fått upp ångan...Scott i tom kasse
Backarna...????? Kändes bättre före säsongsstarten...J, S, Dj måste höja sig...
Mr.Perfect
Bertil X
Kilas (X?)
Jacobsson, rejäl i egen zon men spelar för ofta för komplicerat för sina kvaliteter...sååååå trög när vi får spelvändningar på oss
Sunken, nej...den mannen blir bara mer o mer begränsad som hockeyspelare...
Djoos, hittills sämre än ifjol tyvärr...men inte lätt att dras m Sunken heller...har gott hopp om framtiden dock
DP X
Löf, inledde m -2 igår, vilken annan shl-klubb skulle ge honom kontrakt?
Imorgon är det dax igen, spelmässigt kan det knappast bli sämre(eller kan det?) Hoppas verkligen att våran 1:e målvakt Honken får ta spaden igen och att Lauritzen är så långt ifrån PP man kan komma, fy fan vad han kladdar. Att TJ har skällt ut killarna något så gud förbannat tar jag för givet, så imorgon så tar vi 3 stabila poäng.
Tips: 5-2
Mål: Rödin 2, Thuresson, Nokelainen och Ollas.