Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Tittade också på Örebro idag. De har en sjätte spelare i form av publik som bär fram dem, vilket vi inte har. Tror att ÖIK kommer att tappa så småningom. Tippade dom sist i serien. Vi får se så lite längre fram. Serien är jämn.
Skrev tidigare före gårdagens match att vi är i en svacka och det stämmer bra när man såg spelet igår. Vi har haft turen att få med oss poäng trots dåligt spel så spelarna har omedvetet slappnat av och ger inte 100 %.
Vi får hoppas på en vändning mot VF.
Den här utvecklingen vart ganska otippad, vi har ju värvat spelare och har sen tidigare många spelare med just hårt jobb som adelsmärke, nu har vi sett 3-4 matcher i rad där det andra laget jobbar hårdare och åker mer skridskor.
Det tycker jag är jävligt snett. Rejäl jävla hårfön krävs från TJ nu, fler såna här insatser kan inte accepteras.
Treklövern1912: Hallå, kanske vi vinner?? Sen finns fler lag i serien som har en del mer att fundera på än Brynäs men just den jämna tabellen gör kanske att en hiss nedåt inte är någon katastrof.
Det som slog mig igår är i alla fall att örebrospelarna kämpar ungefär dubbelt så mycket som brynässpelarna och det var otroligt tydligt när man zappade igår. Nu kan det vara så att Örebro kommer att gå in i väggen och inte orka i 55 omgångar men nog skulle Brynäs kunna lära en del trots allt. Vi får hoppas att gårdagens bottennapp kan tända spelarna och skaka liv i dem.
Carl Lejonkräk: Det var bara andra nollan denna säsong och det blir inte lätt mot VF. Blir det förlust även där så börjar spelarna fundera då man åker hiss neråt i tabellen. Nu prövas både tränarna och spelarna eftersom tabellen är jämn och det kan gå ganska fort neråt.
Förhoppnisvis kan vi komma igen i Götet.
robocop:
Det avgör saken, antingen var du i baren och söp skallen i bitar eller så går du på tunga droger, alternativt har du inte sett särskilt mycket hockey på...typ 10 år.
robocop:
Jo, men skriver man att Honken personligen borde betala tillbaka entréavgiften för samtliga besökare så lägger man ju hela skulden på honom. Eller hur? Tänk klart innan du skriver vad du tänker...
Redigerad kommentar
Huge:
Trean där försvaret lämnar Rassmusen helt fri tycker jag inte man kan klandra Honken för alls, Vart var försvaret som borde ha tagit bort honom är vad jag frågar mig. Tvåan har jag ingen klar minnesbild av men kom inte den i boxplay?.
Anledningen till att jag frågar är att jag som gammal målvakt brukar hålla lite extra koll på deras spel och reagera när de gör något jag tycker känns galet, det jag såg ikväll väckte inga större frågor hos mig, mer än att Honken fick åt H-vete för dålig hjälp av sina backar.
robocop: Gråstarr?
Första perren var det Honken - Växjö
robocop:
Du stod i baren hela matchen va? För om man skyller den här förlusten på Honken måste man ha supit rätt hårt.
Huge:
Av ren nyfikenhet, vilka var de två billiga målen?
Redigerad kommentar
En delförklaring till dagens insats är att Växjö är bra. Det förklarar dock inte varför vi var utspelade de två föregående matcherna. Dom måste få stopp på utförsbacken innan spelarna börjar minnas förra säsongen.