Brynäs IF

727823 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

« · 1475149 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
tobhund: Exakt detta blir jag vansinnig på också att folk inte kan komma i tid eller gå när perren är slut!! Det blir ju som att leka August och Lotta men väs till på dom det gjorde jag och efter det så gick dom andra hållet;-)
Kommentera

Anders Berg: Vinner vi bara säsongens sista match så är jag nöjd.
Kommentera

Det ligger mycket statistik uppe på hemsidan, den här är inte så smickrande - men betyder å andra sidan nada när slutspelet drar igång på söndag:

Topp 5 Plus/minus
Spelare

GP

+/-

Niclas Andersén 55 7
Mattias Ekholm 41 1
Emil Molin 34 0
Mats Lavander 49 -1
Jakob Silfverberg 49 -2

Topp 5 Plus/minus
Spelare

GP

+/-

Fredrik Pettersson 54 26
Mika Pyörälä 53 24
Mathis Olimb 55 23
Patrick Von Gunten 51 16
Henrik Tömmernes 44 11
Kommentera

Zzz: En annan anledning till TV-soffan tycker jag är att om jag betalat en dyr sittplats missar jag nästan halva matchen pga att jag måste resa mig för att släppa ut sista fem min av varje period och släppa in folk (första fem min av andra och tredje). De som förgyller hockeykvällen på detta sätt är alla de som har bråttom till bardisken men inte lika bråttom tillbaka till matchen...

Kommentera

Jajjen: "Konstigt är fel ord. Sjukt är bättre. 90.000 gävlebor och det går inte att fylla Gavlerinken. Sveriges roligaste hockeylag spelar kvartsfinal och tv-soffan locker mer."

Jag hoppas man inte resonerar lika på Brynäs marknadsavdelning. Har man problem att fylla arenan så måste man ju titta på vilka platser som man inte lyckas fylla samt varför. Idag ska man betala 300kr för en plats i ett hörn där man knappt ser pucken. Det finns platser i arenan som skulle vara belagda varje match även om man tog 500kr för dessa. Sen finns det platser som ingen vill betala mer än 100kr för.

Sen kan man alltid anklaga Gävleborna för att vara kräsna och inte uppskatta sitt lag. Men jag personligen hade aldrig satt mig på vissa platser i arenan även om dom gav bort dem. Jag är allt för intresserad av matchen för att sitta så jag inte ser ordentligt, i dom fallen är canal+ överlägset.

Det finns ett marknadespris på samtliga platser och det måste vara bättre att rea bort usla platser för 100kr och satsa på merförsäljning istället för att ta 300kr och den står tom hela säsongen.

Kommentera

spud: Och du/ni gör som era spelare, bara gnäller och gråter!!!
Kommentera

Brynäslegenden: Jag tycker att det borde delas ut vuvozelor
Kommentera

Lunkan:

Tror han menade moviebox...
Kommentera

spud:Wow, finns det bio i övik mäktigt!

Kommentera

Brynäslegenden: Vi är lite kräsna, det räcker inte med ett hockeylag i vår arena. Film ser vi på bio. 

Kommentera

spud: Haha, ni har ju knappt någon publik eller klack överhuvudtaget!

Var det verkligen bara 5700 mot oss 1/3?

Kommentera

spud: Lär dej grammatiken, idiot. Ska du kommunicera med folk utanför övik räcker det inte att grymta.
Kommentera

Brynäslegenden: Stockholmare, eller dom som går på hockey, är lite galnare än den genomsnittliga gävlebon. Då blir det livat.
Kommentera

Brynäslegenden: Ni gör som spelarna, spelar död.. 

Kommentera

Jajjen: Jaja, men dom har så sjukt mycket bättre läktarkuktur än oss.
Kommentera

Brynäslegenden: Ja, och se hur det har gått för dom.
Kommentera

Här är en alldeles lysande ide som slog mig precis

Varför delar man inte ut Svartröda tröjor vid ingången inför matchenrna i slutspelet så alla brynäsare har på sig det och det blir ett jävla tryck

Djurgården gjorde ju så emot oss för 2 år sedan

http://www.youtube.com/watch?v=e_h75PE-GGE&feature=related

Kommentera

MarcusElving: Nä, då är det i senaste laget att reagera.
Kommentera

Jajjen: Lugn nu, det är inte söndag än.
Kommentera

Brynäslegenden: Konstigt är fel ord. Sjukt är bättre. 90.000 gävlebor och det går inte att fylla Gavlerinken. Sveriges roligaste hockeylag spelar kvartsfinal och tv-soffan locker mer. Se till att sparka upp polare, grannar, svärmor.
Kommentera

Jajjen: Tycker det är konstigt att det kommer 8200 mot Frölunda i grundserien och sen runt 7000 i slutspelet? 
Kommentera

Bissett_19: Skickade precis iväg mailet.
Kommentera

Brynäslegenden:

Gört.
Kommentera

bradberry: de senaste slutspelet har inte ens brynäsfansen trott på laget, nu ser det annorlunda ut och det blir säkert över 7000 redan i första matchen
Kommentera

Bissett_19: Tippar nog på 7000 tillslut. Jag kan maila Brynäs Biljettansvarige så får vi beskedet imorgon vid 9?
Kommentera

Brynäslegenden: Kvartsfinal 1 brukar ju historiskt sett dra rätt skralt me folk i Gävle. Något år var d bara dryga 6000, var d mot HV månne...?
Kommentera

Bissett_19: Kollar man ticnet ser det ut att bli 6000.
Kommentera

Bissett_19: Ja, söndag är ju en ypperlig dag också. Folk är lediga, har inget att göra och vill säkerligen ha en dos hockey efter mellofinalen på lördagen ;)

Kommentera

Brynäslegenden:

Bedrövligt om det inte blir över 7500.
Förra årets första kvart drog 6700....
Kommentera

Jajjen: Finns ungefär 1000 biljetter kvar skulle jag tippa. Varit sådär med draget runt 1a matchen men antar att många köper i dagarna.
Kommentera

Gurra88:

Dackell visade ju vägen -93;)
Fast jag förstår vad du menar...
Kommentera

arnio:Absolut. Konstaterar bara att Dackell, Hansen, Nordan inte visat vägen i tidigare slutspel och tror inte heller de gör det denna gången.. 
Kommentera

swedenmike: Brynäs anfaller faktiskt mot restaurangen i första och tredje perioden. Jag sitter alltid på långsidan/hörnet på övre läktaren, sektion N3 eller O3. Sitter jag på O3 vill jag ha platser så nära N3 som möjligt. Plats 10-14 någonstans. Om du kollar på arenaplanen på Ticnet så förstår du vad jag menar. 

Sitter man som jag brukar göra så har man en bra överblick över hela isen och så sitter man ju närmast zonen där Brynäs anfaller i första och tredje perioden.

Kommentera

Nån sa att det fortfarande finns biljetter kvar till första kvartsfinalen. Kan inte stämma, va?

Kommentera

vilken sektion rekommenderas att sitta på för en utomstående bekväm sundsvallsbo? Länge sedan man var ner till Läkerol nu och minnet sviker. Anfaller Brynäs mot restaurangen eller ståplats i första och tredje perioden? Antar att det är ståplats. Tänker inte på det i TV...
Kommentera

foppa78: Skall dit på lördag :)
Kommentera

foppa78:

Bokmässan?;)

Ska Brynäs störa Frrrrröllunda så måste verkligen Svedberg och Honken komma ut lite större än dom tidigare matcherna mot Frölunda.

1) Fredrik Andersen | 95,3% (3-0)
2) Magnus Hellberg | 90,6% (1-1)
3) Niklas Svedberg | 87,2% (1-3)
4) Johan Holmqvist | 82,1% (0-1)
Kommentera

MarcusElving: Någon här inne som ska till göteborg på tisdag???
Kommentera

arnio: Jag tror att Boorken har en liten, liten plats för Brynäs i sitt hjärta. Han talar oftast gott om/försvarar Brynäs i media. 

Kommentera

tobhund: Boork kan man lita på!
Kommentera

Brynäs skadefritt med en liten brasklapp för Hansen inför Söndag.
Kommentera

Bissett_19:

Inte en match i Läkerol Arena ska det stå
Kommentera

Satt över lunchen och kikade lite på vårat slutspelsfacit de senaste åren.
Om jag har tittat rätt så har Brynäs inte vunnit en slutspelsmatch sedan Mars 2007,då Brynäs under Leffe Boork vann match 6 mot HV i Läkerol arena.
Sen dess har det blivit 6 raka förluster.

08/09:
BIF-FBK 0-2
BIF-FBK 0-4

09/10:
BIF-DIF 3-4
BIF-DIF 0-4

10/11:
BIF-FBK 2-3 Sudden
BIF-FBK 1-2

Dags att ändra på det,redan på Söndag tack.
Kommentera

Huge: Ja låt inte bussen vänta
Kommentera

arnio: Tack för rättelsen, dags att gå till jobbet märker jag...   :-)
Kommentera

Huge:

"Oavsett tränare, lag, spelare och årtal så är väl matchningen i ett slutspel lik förbannat lite annorlunda jämfört med vad som krävs i ett slutspel, eller....?"

Nä i ett slutspel så är det annorlunda jämfört med i serielunken,

Kommentera

Gurra88:

Läste du ens Huges inlägg?

Kommentera

Gurra88: Så du håller inte med om att äldre och rutinerade spelare som Nordan, Dackell och Hansen är viktiga i ett slutspel som grund för att våra yngre och lite mer orutinerade spelare ska kunna fortsätta briljera trots tuffare spel?
Säger väl det mesta om dina hockeykunskaper.

"Helt riktigt, något som föregångaren inte klarade av"

Och exakt VAD har föregångarens resultat i tidigare slutspel med årets slutspel att göra?
Vore kul att få höra din poäng.

Oavsett tränare, lag, spelare och årtal så är väl matchningen i ett slutspel lik förbannat lite annorlunda jämfört med vad som krävs i ett slutspel, eller....?
Kommentera

Huge: Nordan, Dackell och Hansen har ju verkligen klivit fram i de senaste årens slutspel.. Verkligen.

Håller inte med alls. Ska vi gå vidare så är det inte dessa herrarna som kommer göra det. Vi får hoppas att Silfver, kroken och larsson kan fortsätta briljera trots lite tuffare spel. 

"Matchningen i en serielunk är en sak, en helt annan i ett slutspel där man möter samma lag varannan dag och det är vinna eller försvinna som gäller."

Helt riktigt, något som föregångaren inte klarade av.

Kommentera

« · 1475149 · »