Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]

« · 1768495 Till forumet

Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
Okej. Skönt att studsa tillbaka i lördags, förhoppningsvis är vi på rätt spår igen. Men apropå studsa fram och tillbaka – publiksiffrorna har ju gått upp och ner sedan premiären, och imorgon blir inget undantag;
*en vecka innan lön.
*förlust mot Leksand inför fullt hus i senaste hemmamatchen.
*seriens minst publikdragande lag på besök.

Vågar man hoppas på över 4 000? Tror det blir tufft.. Men nog om det, rent resultatmässigt så känns det positivt. Vi bör vinna detta, och förhoppningsvis kan Zaborsky och Gunde smälla dit en varsin.
Kommentera

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
Steenm: Vi borde ha vunnit mot Leksand också.
Kommentera

Brynäsgubbe: Jävla Leksand, vi måste bara piska upp dem rejält nästa match.
Kommentera

Steenm: Vi alla har ett ansvar att det blir folk på matcherna. Bjud en polare på hockey!

Pettisbif: Adam Masuhr?
Kommentera

Ersson tränar enligt GD...
Kommentera

Gamnacke: kommer vara 7e. Är inte riktigt kry som det lät. Men bra ändå att ha en 7e på bänken
Kommentera

Inkazar:

Laget ikväll:

Rautio (Sandström)

Berra-Gundy
Kihlström-pudas
Zanetti-kinnvall
Ersson

Kedjorna ser ut som i lördags
Kommentera

Steenm: Tar inte ut något i förskott med stor risk för att bli besviken!! Rögle lär väl vända sin negativa trend snart och kanske redan ikväll ..Men hoppas vi kör över dom såklart ! Brynäs 👏👏👏
Kommentera

Inkazar: fälth kommer träna med laget imorgon enligt Ågren!
Men kommer troligtvis inte spela förren efter uppehållet
Kommentera

Inkazar: Skönt att se att de verkar slutat med hattandet med målvakterna. Jag tror det var ett misstag att ställa Felix i kassen mot Leksand. Speciellt efter den grymma insatsen som Rautio gjorde mot SAIK. Han visade även klass mot Växjö så för mig är han den klara ettan för tillfället.
Kommentera

Powerfade: Åjh jag hade missat att matchen är ikväll! Fan va gla jag blev nurå !!
Kommentera

Hur hanterar de detta den här gången då? Nytt "blindskär" för Brynäs ikväll. Jag är i alla fall orolig...
Kommentera

Powerfade: ja frågan är on man slutar med de.
Jag tror snarare att man bytt "håll" så Felix står på torsda igen. Sen tis, lör nästa vecka.
Men jag hoppas jag har fel.
Kommentera

Inkazar: Att sätta En spelares utveckling före laget och supportrarna är så fel. Det kan även bli en ekonomisk fråga om folk uteblir från matcher. Jag vill tro att ett bra tabellen är bättre än ett dåligt ur det perspektivet.
Kommentera

Brynäsgubbe: Så här står det i artikeln du länkat till:

" ... Brynäs målvakter har spelat varannan match hittills. Men att det på måndagen var osäkert vem som ska stå."

För övrigt kula att få se Wännström, Widig, Rensfeldt coh Dansk i aktion. Brynäs B.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Rautio står

"Efter den fina insatsen och segern mot Växjö på bortaplan i lördags får David Rautio förnyat förtroende i kassen. Det är första gången som en av målvakterna får stå två matcher i rad denna säsong.
– Vi testar så här nu och Rautio står i kväll, säger assisterande tränaren Tommy Sjödin."
Kommentera

KulaShaker: Hoppas jag verkligen.
Kommentera

Med risk att få skit för de här då ja inte är helt hundra..... men har inte Felix 3 vinster å 1 förlust. Medans Rautio har 2 vinster å 2 förluster. Och om så är fallet förstår ja inte varför Felix får skit??
Kommentera

Dallemas: Skillnaden är att Felix inte vunnit någon match åt oss så sol Rautio gjort i 12fingerland och i Växjö..Samt tavlor från Felix, (Leksand hemma) Rautio ska utan tvekan gå före Felix just nu.
Kommentera

Dallemas: Jo det har jag oxå tänkt.
Rautio hade inte stått mer än någon match, innan det ropades på att han skulle kickas.
Då var "alla" säkra på att Felix skulle stå alla matcher.
Nu är det tvärt om..
Vi får se hur länge Rautio febern håller i sig :D
Kommentera

Dallemas: visst är det så. Skillnaden är att ratio visar upp ett större spel, och ett lugn till resten av försvaret. Dom matcher vi förlorat med honom var inte pga honom utan resten av laget. Det var dessutom tighta tillställningar.

Nu säger jag inte att vi förlorade mot Leksand pga Felix. Men han släpper alltid in 2 mål/match. Det var lika förra säs. Ofta går en puck in/match som han skulle ha tagit. Han släpper ofta ut farliga returer tillskillnad från rautio som ofta släpper "döda" returer om han inte tar dom.

Det är min uppfattning och har varit det sen början, har inte haft någon anledning att ändra mig.

Men jag tror ändå att Felix kommer utvecklas till en kommande stor-keeper. Och med lite flyt blir det till slutspelet a'la Svedberg (som om vi ska vara ärliga inte rosade marknade under serien 11/12)
Kommentera

Inkazar: Min kommentar bygger egentligen på att nästan alla sågade Rautio i våras.
Nu säger ett flertal att Rautio är hur bra som helst.

Är det någon som vet hur det går för JE i Växjö?
Jag såg bara premiären och då släppte han fortfarande Silverberghörnet. Alltså ovanför klubbaxeln. Vid åtminstone två mål.

Hoppas att Felix studsar tillbaka. Det är kanske detta som behövs, att han inte känner pressen att redan nu gå in och vara given.
Det är bättre att skynda långsamt.
Kommentera

mk: Rautio har ju varit toppmålvakt i SHL i flera år så han är ganska given första tycker jag, Sandström får slåss för att visa annat.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Jag hoppas och tror att Felix har 1e spaden innan säsongen är slut.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jo men det visste ju vi att han var😃
Men det lät annorlunda tidigare iår:)
Kommentera

mk: Vi för se, jag tror mycket på Rautio. Återstå att se om Sandström blommar denna säsong, om inte så hade nog HA varit bäst för honom.
Den som lever får se.
Kommentera

Var fan är ni? Det här är ju pinsamt! Blir 3.000
Kommentera

Kom igen nu Brynäs!!!
Kommentera

NU KÖR VI!!
Kommentera

Kinnvall–Zanetti känns ju inte supertryggt, men jag hoppas att jag blir positivt överraskad.
Kommentera

Steenm:
Vi vet ju iaf att Zanetti kan spela som en kung i sina bästa stunder. Dags att plocka fram det nu och höja lägstanivån!
Kommentera

Brynäs IF - Rögle BK 0-0
Kommentera

Bra byte av Zaby! Han är på rätt ställe ofta. Snart kommer ketchupen.
Kommentera

Fan Zaborsky! Skärpning nu, sätt dit den för fan!
Kommentera

Skaplig jävla tur... Seriöst.
Kommentera

Haha vafan kom det ifrån...
Kommentera

Men för i helvete!!!!
Kommentera

Skräll att Cehlin ska få islossning idag. Första jävla skottet? Orkar inte.
Kommentera

Dalrt: Känns som att det kommer straffa sig rejält att BZ inte prioriterade målvaktspositionen. Hittills är det ju bara enstaka matcher där Brynäs målvakt inte släpper in enkla mål. Rögles 1-0 ska en SHL-målvakt ta.
Kommentera

Peja:
Fast den styrs väl på Berra in precis under ribban så är det väl inget jättelätt skott direkt?
Kommentera

Peja: Såg dock ut som touch nånstans..pucken hade en konstig bana.
Kommentera

Vilket mörker!
Kommentera

Brynäs IF - Rögle BK 0-1
Kommentera

Typiskt att släppa in mål direkt efter att Zaborsky hade fritt läge i PP. Helt fri i slottet, då ska man göra mål
Kommentera

Antagligen styrelsen som provkör elektriska stolen.
Kommentera

Varför chanspassar de så ofta? Blir galen... Det måste väl vara bättre att vårda pucken än att slänga iväg den bara?
Kommentera

Tempolöst och oinspirerat..
.fy fan
Kommentera

Fyfan vad dåliga vibbar inledningen ger. Puckinnehav men svårt att komma till riktigt samtidigt som Rögle får enkla mål...
Kommentera

« · 1768495