1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs J20

« · 753318 · » Till forumet

Sv: Brynäs J20
GävleLasse: Så, det var alltså domaren som vann matchen åt Timrå, är det så du menar? Det var ett nytt och oväntat grepp...
Kommentera

Bissett19: Ja vänder man inte en match med detta så är det konstigt...

32.24 0 min Brynäs T. Team Brynäs P-SHOT
32.10 3 - 3 PP2 Timrå 24. NILSSON, Magnus
(19. SVENSSON, Björn
36. STYF, Pär)
31.54 10 min Brynäs 12. DACKELL, Andreas ABUSE
31.20 2 min Brynäs 7. SJÖDIN, Tommy SLASH
30.23 2 min Brynäs 18. ALCÉN, Johan INTRF
28.10 2 - 3 EQ Timrå 19. SVENSSON, Björn
(24. NILSSON, Magnus
17. ANDERSSON, Johan)
26.01 2 min Brynäs T. Team Brynäs TOO-M
23.40 2 min Brynäs 12. DACKELL, Andreas HOOK
21.12 2 min Brynäs 7. SJÖDIN, Tommy TRIP
Kommentera

Bissett19: Du var där den matchen va? Vi såg det i GBn när ni ledde med 3-0.. Det blev aningens tystare när Timrå vände på steken. Så ni var bättre fast ni förlorade? Det var märkligt.
Kommentera

htikare: Nu vet jag inte om du såg den matchen,vi ledde med 3-0,sen bestämde sej Kotevski att han skulle svänga matchen,han gav b l a Tallefjantarna 2 straffar,hur jävla vanligt är det??

Även i den matchen var vi bättre,det är lika bra du vänjer dej........
Kommentera

htikare: Varför bry sig om försäsong när vi är inne i serien?
Kommentera

htikare: JA visst var det så att TIK var bättre. De måste de ha varit...

Om inte... "Sperrle i Brynäs-kassen slängt in samtliga fyra puckar samtidigt som TIK:s goalie spikat/BIF:s forwards varit så otroligt ineffektiva så hade slutresultat varit helt annorlunda...
Kommentera

GävleLasse: Nej Lasse jag menar den där första matchen som ni förlorade med 4-3..lika bra att erkänna att er motståndare då var bättre..det var ju därför dom vann..
Kommentera

Dream Team: Jo jag har för mig att Brynäs inte varit med så många år. Jag skulle tippa på att det är 6-7 år som de varit med totalt...Men jag är inte säker.
Kommentera

Ambroo: Men vad spelar det för roll om någon här sett matchen? Vi konstaterade ju bara att Brynäs tagit tre lätta pinnar i E.ON...

Har TIK en dålig målvakt som slänger in puckar så ÄR det väl lätta pinnar för han har ju inte gjort det svårt för Brynäsarna att göra mål.. Eller?

Sen att Lindbäck storspelade i Brynäsmålet överraskar ingen. Han är ett av de stora målvaktslöftena i sin årskull. Det är en enad kår av målvaktstränare i sverige som anser att han kan bli mycket bättre än Honken...
Kommentera

GävleLasse: Tyvärr så har jag ingen riktig koll på det. Enligt swehockey så har Brynäs deltagit de tre senaste åren. Tre fjärdeplatser och en seger nu senast är facit där. Självklart är det så att Timrå, som förutom arrangörsklubben Sundsvall Hockey är den enda som deltagit under alla år, har stor fördel av detta. Turneringen har skiftat lite i utseende genom åren. I början vill jag minnas att det var två grupper om sex lag där 1:orna i varje grupp möttes i final. Det format man använder nu tycker jag har satt sig tämligen väl. Lagom mycket lag och lagom mycket matcher.
Kommentera

Cicero: Tar Du inte det hela lite väl allvarligt...
Kommentera

Bissett19, 70 Rodrigues m fl: Var du/ni på matchen? Tänkte väl det...
Kommentera

Dream Team: På tal om SCA hur många år har Brynäs ställt upp? Har du koll på det?
Kommentera

GävleLasse: Icke så, nej! ;-)
Kommentera

Dream Team: Å när vi räknar SM guld så är ni INTE snart ikapp ;)
Kommentera

GävleLasse: Vill du ha hela listan av vinnare i SCA-cupen genom tiderna? Du får den här:

Timrå IK 
Skellefteå AIK
Mora IK 
Västra Frölunda 
Södertälje SK
Brynäs IF3
Luleå
S/G Hockey 1
MoDo Hockey
IF Björklöven
hammarby IF 
Helsingfors IF

Ni är snart ikapp.
Kommentera

htikare: SCA? Du menar cupen som BRYNÄS vann eller? ;)
Kommentera

Cicero:

Bitch kanske? ;-)

(A)
Kommentera

htikare:
Vet du vad översättningen av "Tik" till engelska är... ;o)
Kommentera

htikare: Som i SCA cupen vadå?
Kommentera

Bissett19: Ja som i SCA-cupen...
Kommentera

70 Rodrigues: Japp,BagdadBob varning på dem....
Kommentera

Bissett19: Att Timrå IK förlorar mot bättre lag existerar inte, utan det är alltid en massa andra faktorer som gör att dom förlorar!!
Kommentera

htikare: Mycket gnäll på målisen,han hade ändå 90,6 i räddningsstatistik,tycker jag är helt okej.Ibland måste man inse att man förlorar mot ett bättre lag.
Kommentera

Bissett19: Du glömde räkna av de 3 skott vår målis slängde in..dom får ni bara assist på..
Kommentera

65selander: Det är han inte ensam om. Fast den värsta var Stridh förra säsongen och även i viss mån Kim Sunna.. som förövrigt stod för två assist idag. Lite skumt att Bäcklin hade satt in Anton Persson som ytterforward i tredjefemman. Bäcklin hade ett snack med Anton idag uppe på LA angående deras insats mot VIK. De har lite probem med inställningen ibland di unga...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: Ang Götz så drar han på så jävla mycke utvisningar
Kommentera

Bissett19: plus 12-30 i utvisningar. Götz fick visserligen en tia men 12-20 gör fortfarande 4 st fler PP..
Kommentera

Ambroo: 32-30 i skott till Brynäs tycker jag säger en del,det är bäst du vänjer dej:)
Kommentera

Ambroo: Men nu var det inte så utan Brynäs vann...
Kommentera

Bissett19: Tre lätta pinnar? Jag kan meddela att TIK var ett par nummer större och hade det inte varit för att Söderström i Timrå-kassen slängt in samtliga tre puckar samtidigt som BIF:s goalie spikat/TIK:s forwards varit så otroligt ineffektiva så hade slutresultat varit helt annorlunda... Och nej, jag är inte ett dugg färgad när jag skriver detta.
Kommentera

Det lär ju inte vara sista gången ett Brynäslag vinner i Eon arena denna säsong.Alltid skönt med tre lätta pinnar......:)
Kommentera

Skön seger mot Tallefjantarna.

Se länk.
Kommentera

Läs om helgens matcher på brooklyntigers.se!

OBS! kan läsas av alla!
Kommentera

Bissett19: Alzén och Emil Sandin är sjuka. Gynge har åkt med A-laget.
Kommentera

I dagens match i J-20 leder Brynäs med 3-1 mot Mora efter första perioden.Noterbart är att varken Gynge eller Alcén finns med i laget.Då är det väl förmodligen så att dem är med på bussen med A-laget som rullar mot Skellefteå under dagen.

Matchfakta första perioden:

16.02 3 - 1 EQ Brynäs 29. SUNDELL, Jonas
(12. SVÄRDSTRÖM, Thomas)
14.52 2 - 1 PP1 Brynäs 28. BERGSTRÖM, Eric
12.18 1 - 1 EQ Brynäs 20. SUNNA, Kim
(19. BELIN, Erik)
06.31 0 - 1 EQ Mora 23. JEMTH, Joel
Kommentera

GävleLasse: Om det är en massa scouter på matchen får du väl agera "ordningsvakt" och kasta ut dom
Kommentera

70 Rodrigues: Eller så hänger man ett blött melittafilter på ribban... ;)
Kommentera

65selander: Det stod ett helt koppel med scouter på läktaren och jag antar att Lindbäck var en av dem som det kollades extra noga på. Han hade en enkel resa och fick bara göra ett par ingripanden som var lite svettiga.

15-2 i skott i sista perioden säger en hel del om matchbilden under stora delar av matchen.

Jag tror att Lindbäck kan vara med och konkurrera om en målvaktsplats till nästa år. Han är lång men behöver några kilo musker till för att orka stå emot.
Kommentera

Bissett19: Äh, målet kan vara helt tomt :-)
Kommentera

65selander: ÄÄäh mot Leksand räcker det att hänga en tunn slips i ribban.....:)
Kommentera

65selander:

Lika aktionssnabb som Honken, denne Lindbäck.
Hoppas han bygger på sig muskler i rätt ordning och i rätt takt så att han behåller rörligheten och explosiviteten. Då är det en Elitseriemålvakt inom kort.
Kommentera

GävleLasse: Jätten i målet hade han något att göra?
Vore kul om dom kunde plocka med han som 2:a målis när vi förhoppningsvis har stabiliserat oss i serien.

Att vara så lång och ändå vara så följsam

Kommentera

65selander: Götz var bra idag. Resolut och tuff i sitt agerande. Han tacklade nästan lika mycket som Ellebo, som jag hoppas får chansen i A-laget. Han har utvecklats en hel del i sin skridskoåkning och klubbteknik på sistone så det är inte konstigt att Bäcklin flaggade för honom inför den här säsongen.
Kommentera

GävleLasse: Götz hade väl en hyfsad kväll, var han lika vrång som jag känner mig nu eller?

Han hade 86min förra året och efter en match så har han hunnit en bra bit redan :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tittade efter på EP och där stod det 100 kg.. faan grabben måste ju äta...Han vägde 104 förra säsongen har jag för mig
Kommentera

70 Rodrigues: japp... det lät så i tacklingarna i alla fall ;)
Kommentera

GävleLasse: 194 kg :-)
Kommentera

65selander: Jag var upp på åsen och kollade på matchen. En match som Brynäs dominerade matchen igenom. Den enda gångerna som Leksand kunde hota i brynäszonen var när de hade powerplay. Det var verkligen skoj att se brynäs förstaline snurra med knätofsarna. Alcén, Gynge och Sebban E hade en trevlig eftermiddag. Gynge med sina två mål och ett assist såg seg ut i början men växte till en gigant under matchen. Det kunde/borde ha varit ett mål till när Gynge fick chansen genom en straff men som han brände.

Det small rejält i planket varje gång 194 kg tunge Gustav Ellebo var inne.

Noterbart är även att bäste Leksing var att bäste Leksing var en Österikare ;)
Kommentera

Götz verkar ha haft en blandad afton. 33min och två mål. Noterbart är att Gynge gjorde två mål också

Third  Period (27 min, total 2h 2 min)

59.59
5 min
Leksand
39. BERGLUND, Carl
ROUGH
59.59
20 min
Leksand
39. BERGLUND, Carl
GA-MI
59.59
5 min
Brynäs
4. GÖTZ, Marcus
ROUGH
59.59
20 min
Brynäs
4. GÖTZ, Marcus
GA-MI
54.31
2 min
Leksand
41. SUNNANÄNGS, Mattias
HOOK
54.31
2 min
Brynäs
14. GYNGE, Richard
DIV
52.36
2 min
Leksand
19. SCHEDIN, Patrick
ELBOW
50.26
5 - 0 EQ
Brynäs
14. GYNGE, Richard
(23. ALCÉN, Johan)
48.12
4 - 0 PP1
Brynäs
14. GYNGE, Richard
(9. ERIKSSON, Sebastian
23. ALCÉN, Johan)
47.06
2 min
Leksand
47. BREDÉN, Alexander
CHARG
44.11
2 min
Brynäs
24. ELLEBO, Gustav
TRIP
Second  Period (32 min, total 1h 17 min)
38.14
2 min
Leksand
41. SUNNANÄNGS, Mattias
CLIP
37.11
2 min
Leksand
39. BERGLUND, Carl
ROUGH
37.11
2 min