1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs jagar HV-veteran

« · 659638 Till forumet

Sv: Brynäs jagar HV-veteran
JanT: Det måste vara en kuliss... Marknaden är ju stendöd...;)
Kommentera

Helgesen: En lagkamrat till Niklas Anger som tydligen lämnat laget idag. En toppförstärkning.
Kommentera

Bissett19: Hur som helst så verkar det bli lite drag på spelarmarknaden under detta transferfönster.
Kommentera

Helgesen: självklart!
Som Huge sa: vi kramar om varandra i sista mötet där båda är i slutspel...
(fan trot!)
Kommentera

orion: Tror på slutspel hoppas Timrå spelar upp sig. Norrlänningar måste hålla ihop.
Kommentera

Helgesen: Vi bör absolut inte värva för värvandets skull. Men faktum är att vi i dagsläget har två naturliga centrar i laget. En skada på Almtorp eller Bäckis så lär Sjödda få praktisera som center..
Kommentera

Bissett19: Avund stor uti Gävle bor, eller?
Vi ses i slut-eller kvalserien! (för i ingenmansland ses vi ju inte alls!)
Kommentera

Bissett19: Hellre någon ung hungrig kille än en som närmar sig hockeypensionen ;)
Kommentera

JanT: Så sant, min vän. Dock ligger ju han bra till med det han tidigare presterat. Med äldre spelare är ju motivationen extra viktigt och för Brynäs del hoppas jag Rosa blir en flopp. Tycker de här transferfönstren blivit mer av ett lotteri, gällande kvalitet på spelare.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Helgessen:Timrå är desperata!Vi plockar in ett par vets o ngn allsvensk lirare!
Kommentera

Helgesen: Rosa har väldigt bra stats, men bara 12 omgångar på sig att leverera. Kan bli en ny Orzagh, men likaväl en ny Leska.
Kommentera

JanT: Känner inte något "jättebehov" av att köpa in någon, tycker det är lite slöseri med pengar. Sundlöv i övrigt ett bra jobb, men blir lite fundersam över motståndarvärvningarna som Timrås nya kille. Bättre vänta och hitta den rätte spelaren än köpa bara för att.
Kommentera

fredrikj: Jag känner mig lite kluven inför fortsatta värvningar. Ser hellre ett välspelat och samspelat lag och i min mening "stör" nya spelare under en säsong stabiliteten i laget. Nu har vi kvalificerade spelare med skador, då behöver mer av typen back-up om inte Gretzky vill vara med :)
Kommentera

Helgesen: Gnäll inte på Sundlöv, var det inte en center vi skulle ha?
Kommentera

Helgesen: Hoppas faktiskt att han överaskar oss med en skaplig center. Tekning i Brynäs zon med nån minut kvar att spela och LHC har plockat målvakten. Att Björne sedan tar kanske matchens viktigaste tekning visar hur jävla illa våran centerbesättning är i dagsläget.
Kommentera

fredrikj: Alltså denna Sundlöv... Den här spelaren är verkligen en målskytt av klass tycker jag med 21 mål i ryska ligan. Dock tror jag att han kanske inte passade in i Boorkens bygge, ett ego till kanske?
Kommentera

Helgesen: Verkar som att Timrå har hittat en ganska hygglig en endå. Flipp eller flopp får tiden utvisa. Se länk.
Kommentera

brynästigern: Tycker det är onödigt att titta på äldre spelare när laget ska satsa på yngre talanger. Dock är Ekelund en skicklig center, men vi behöver en riktig målskytt och dessa verkar inte finnas på marknaden idag.
Se länk: www.erikshjalpen.se/index.php?artid=670
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med dig..Ekelund skulle säkert göra nytta men jag själv är mer inne på att vi behöver en målskytt. På backsidan skulle det inte heller skada med något nytt namn. Den stora frågan är bara var man får tag på dem någonstans ?
Kommentera

Bissett19: Finns ju inga spelare på den "iskalla" marknaden!!
Kommentera

Bissett19: Vi kan fortfarande knipa honom, de är ju bara muntligt överrens :D Bara att göra lika som man gjorde mot Malmö o Petrovicky
Kommentera

sylf: Skaplig förstärkning till HV!!

Se länk!!
Kommentera

70 Rodrigues: Och hur smart är Keb på en skala då?
Kommentera

70 Rodrigues: Låter som en kimmo du vill ha, ellerhur? "luktar så" ;)
Kommentera

GävleLasse: Visst kan väl Ekelund kanske göra ett hyfsat jobb i 3: eller 4:e linan, men jag vill fortfarande se en backvärvning och en kille med näsa för målet!!
Kommentera

70 Rodrigues: Man kan ju i alla fall bortse ifrån förra säsongen då hela HV underpresterade. Jag vill minnas Ekan som en hårt arbetande spelare med bra inställning. Fast Kebban har nog förväxlat honom med nån annan för nån vidare sniper är han inte. Frågan kvarstår dock om vilket skick han är i rent fysiskt efter att ha käkat pasta dagarna i ända nere i Italien.
Kommentera

Bissett19: Japp!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Men han är väl center va??
Kommentera

Enligt Keb så är Ekelund en utpräglad målskytt, vet inte om jag håller med om det, sen är ju frågan vilken klass han håller när han har varit o härjat i Italien och Cortina, här kommer hans senaste 5 säsonger när det gäller poäng:

2000-2001 HV71 SEL 19 8 4 12 10
2001-2002 HV71 SEL 48 9 15 24 20
2002-2003 HV71 SEL 50 8 13 21 51
2003-2004 HV71 SEL 49 10 11 21 42
2004-2005 HV71 SEL 48 4 4 8 22
2005-2006 Cortina Italy 26 5 9 14 1
Kommentera

Makkan: Snacka om att gå över ån för vatten. Vi har ju för tusan Kösa i stan, eller hade, han har väl dragit till Österrike nu...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gusten:Då får vi våran egen Mussolini:-).......
Kommentera

Visst är det på måndag som fönstret öppnar?
Kommentera

copacabana: Ekelund är väl enbart tänkt att spela de återstående matcherna den här säsongen och i så fall kan det bli bra. Någon framtidssatsning är han inte.
Kommentera

Makkan: Han verkar inte vara nån poängmaskin direkt. Lagkamraterna Hammar, Hult, Casparsson och Tuzzolino har producerat mer.

Men what a heck! Jag ser hellre en tveksam värvning än ingen alls.
Sen kanske nån som har lite bättre koll kan lugna mig med att den gamle Ekelund är en stenhårt jobbande lagspelare eller nått.
Kommentera

Makkan: Jag har varit väldigt negativ när det gäller värvningar av äldre killar men tror att Peter kan faktiskt bidra väldigt mycket i BIF.
Kom igen BIF!!!
Kommentera

« · 659638