Brynäs IF

727616 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs jagar världsmålvakt

« · 77322 Till forumet

Sv: Brynäs jagar världsmålvakt
Snälla Nurminen sätt en kråka på BIFs kontrakt att vänta frestar mitt redan svaga psyke.

Fixar BIF Pasi känner jag stort hopp inför framtiden. Bra målvakter kan göra underverk för ett lag. Sen signar vi Mathiasson och laget är nästan komplett.

C.O tycker jag ska få ett 1 års kontrakt där han får visa vad han går för är man nöjd med vad han presterar kan han få vara kvar i 2 år till. Jag tror inte på nått pensionärskontrakt
Kommentera

Har sportkommittén uttalat sig om Nurminen någonstans?
Kommentera

miksu: Nästan lite dräggelvarning om Nurminen skulle komma till brynäs !
Kommentera

Det vore underbart om Brynäs kunde få hem Nurminen. Vilket lyft det skulle vara för hela laget. Sportkommitén: Kosta vad det kosta vill, honom ska vi ha!!
Kommentera

Håller tummarna för Nurminen.

Esko kan vara guld värd för vårt BIF. Alla spelare talar bra om honom och han verkar vara en tränare spelarna verkligen tror på. Kul att läsa att Tuloola alltid talar gott om BIF sånt värmer mitt BIF hjärta.
Kommentera

Statistik för Nurminen den här säsongen:

Lge GP Min GA EN SO GAA
2001-02 Atlanta Thrashers* NHL 9 465 28 1 0 3.61
W L T Svs Pct
2 5 0 275 0.898

2001-02 Chicago Wolves AHL 20 1165 57 1 2 2.93
W L T Svs Pct
9 9 1 535 0.904

Alltså har han bara spelat 29 matcher.
Kommentera

gordo:

Precis, man skulle behöva sätta P3 med en stor stark defensiv back, kanske med Renberg. Johansson tror jag mest hämmades av sin skada förra året.
Det finns mycket hockey i honom bara han vill och är skadefri.
Kommentera

wesleyjah:
Nä det förstås...
Varför inte göra om P3 till powerforward så att han befinner så långt ifrån eget mål som möjligt. Johansson finns det väl ett visst hopp för, men inte om han skall släpa på P3!
Kommentera

gordo:

Ett spel som inte kräver att tänka bakåt så mycket. Dom två har ganska stor brist på splittvision eller så har dom problem med stela nackmuskler.
Istället kan man använda dom som offensiva backar.
Kommentera

wesleyjah:
Upplys en gammal man:
Vilket spel behärskar Johansson och P3?
Kommentera

Kessler:

Men den målvakten där bak så tror jag att spelare som Johansson och Petré kan spela det spelet dom behärskar.
Dom två är ju inte så defensivt starka. Då kan dom slappna av mer. Då plötsligt kommer det se bra ut på backsidan.
Kanske vi skulle behöva en stor stark defensiv backtyp också...typ Fokin.
Kommentera

Ja jäklar det där var riktigt gött att höra. Nu är det bara att hoppas, hoppas ...
Kommentera

« · 77322