Huge:"Så med facit i hand så hade det kanske varit bättre att avstå matchen mot Djurgården. Då hade vi nog fått se ett helt annat Brynäs igår."
Har du koll på hur det har gått för Brynäs i de matcher man har spelat i Långshyttan?
Det har varit trötta tillställningar år efter år. Så vad är då poängen med att ens spela en sån match?
Vad får dig att tro att man verkligen ville spela matchen igår? Tycker du att det fanns tecken på det? Hur mycket förändringar gjorde Cz i båset? Visade HAN tecken på att man ville spela den matchen? För hade han agerat som han gjorde i så fall? Eller agera, nu agerade han ju inte alls utan malde på med samma omotiverade manskap i byte efter byte..
GävleLasse: "Men han brukar vara rätt tyst när han inte har något positivt att komma med..Det är väl hans sätt att visa missnöje antar jag."
Det uppvägs nog med råge av alla skitkastare som konstant kastar skit oavsett om man är nöjda eller missnöjda.
Så risken för att den här gästboken skulle tystna, vilket du verkar vara orolig för, upplever jag som mer eller mindre obefintlig....
tompap71: "Tanken är god, men de intresseskapande matcherna bör nog läggas tidigare på försäsongen och inte som ett genrep."
Absolut.
Om det nu är så att gårdagens match verkligen var ämnad som intresseskapande och att locka till sig potentiella supportrar.
Vilket jag betvivlar å det starkaste.
tompap71: "Vad man bör fråga sig är varför man överhuvudtaget ska åka till Långshyttan och spela ett genrep mot allsvenskt motstånd när i stort sett hela truppen, med enstaka undantag, inte verkar särskilt intresserad av att deltaga."
Matchen i Långshyttan var förmodligen spikad sen länge och att dra sig ur den matchen hade nog inte setts med blida ögon hos Leksand.
Därför hade man nog inte ngt val, även om spelare och ledare hade velat dra sig ur.
Nu tror jag iofs att man verkligen ville spela matchen igår, men insatsen påverkades självfallet av att man mentalt sett verkade vara vara nån annanstans igår: i LA mot Modo nästa vecka.
Inte så mkt att hänga upp sig på rent spelmässigt.
Som nån påpekat: är inte skallen med så funkar det inte.
Det jag personligen är mest upprörd över är isf att Svedberg verkar ha blivit lämnad ensam och inte fått så mkt hjälp, när han förmodligen laddat för just den här matchen. Bjurling gjorde ju en bra match senast och Svedberg var säkert taggad för att visa vad han kan.
Nu vet jag inte hur pass stark Svedberg är rent mentalt, men det ser iaf inte bra ut när övriga spelare agerar på detta sätt, även om det självfallet inte varit medvetet.
Så med facit i hand så hade det kanske varit bättre att avstå matchen mot Djurgården. Då hade vi nog fått se ett helt annat Brynäs igår.
Men som sagt: inte lätt att tacka nej när Djurgården lockar med en rejäl genomkörare och man dessutom vet att det kommer betydligt mer folk till Hovet än till Långshyttans ishall.
mikenomad: "Huge är framförallt väldigt tyst efter sådana här utskåpningar. Det tar väl längre tid än vanligt att krysta fram undanflykter."
Jag är bara mållös och stum av förundran.
Över skribenter som ex sitter och ojar sig och är oroliga för att potentiella supportrar i närheten av Brynäs upptagningsområde kommer att bli bortskrämda och ev börjar hålla på nåt annat lag än Brynäs, därför att vi råkat torska en träningsmatch i Långshyttan i genrepet.
Man tar sig för pannan och tror inte att det är sant.
Spelarna verkar mentalt ha varit nån annanstans, av spelet att döma.
Inte speciellt ovanligt så här strax innan premiär.
Har man dessutom gjort en bra försäsong med flera bra matcher mot slutet, så brukar det komma en reaktion i nån form.
Kul iaf att dom sedvanliga fågelholkarna som knappt säger flaska så fort vi vinner, äntligen fick chansen att ventilera sina nyanserade åsikter så fort vi förlorat.
Det är självfallet aldrig kul att förlora på det här sättet, men det måste väl för fan finnas en gnutta nyans i kommentarerna.
Man kunde tro att Brynäs står och faller med den här förlusten och det var årets absolut viktigaste match som vi absolut inte fick förlora.
Så där har du en delförklaring till varför jag varit väldigt tyst.
Jag har låtit all överdriven okunskap tala för sig själv och stå där i all sin glans.
Dessutom har jag spelat 36 håls kval till KM i foursome och kvalat in till finalerna i morr´n.
Så det blir till att pallra sig upp i morron bitti igen och försöka spöa juniorerna.
Gubben är seg och ger sig inte i första taget... :-)
tompap71:Precis, Speciellt när det har hänt flera år på raken nu.
Men grejen är att Brynäs vill visa upp sig runt om Gävle för att skapa ett intresse. Dessvärre så verkar det inte vara förankrat hos spelarna. För finns det något sämre sätt att skapa intresse för ett lag än att åka dit och få dyngstryk på grund av att ingen spelare ger mer än 50%?
Det är en direkt motverkande effekt...
Jag känner mig ganska säker på att Bjurling vaktar kassen i premiären. Hans två senaste matcher har ju varit kanonbra!
Jag tror på Bjurling i år =)
Redigerad kommentar
mikenomad:Jag tror huge spelar nån golftävling den här helgen. Så han står väl i nån bunker och hackar för tillfället.
Men han brukar vara rätt tyst när han inte har något positivt att komma med..Det är väl hans sätt att visa missnöje antar jag.
Gjorde alla som han så finns det en risk att den här boken blir väldigt tyst i vinter
Gurra88:Men det är ju bara en värdemätare så länge man spelat bra och vinner. Allt annat kan vändas till nyttiga lärdomar. Nu är man verkligen revanchsugna till premiären... ;)
Jag undrar hur många av spelarna som vågar sig ut på stan idag. Skulle det inte vara nån grej på stan idag?
70 Rodrigues:Så vad är felet? Man lägger en träningsmatch mot ärkerivalen. Man måste komma ihåg att detta är ju även en liten dragkamp mellan två lag att få in nya supportrar.
ES eller inte, visar man inte mer än så här så är det väldigt svårt att få upp ett intresse kring Brynäs i byhålorna runt Gävle. Slöseri med tid kraft och pengar...
Ett riktigt jävla hundpass på is hemma i Gävle hade absolut gjort mer nytta
mk:Det är inte att man förlorar utan hur man förlorar.
Det är en försäsongsmatch som knappast ger några som helst svar.
Men min frågeställning är nyttan med en sån här match när det är uppenbart att spelarna inte har intresse att spela den.
Stod ju det på text teven..