Brynäs IF

727704 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Leksand - 13/10

« · 1766905 Till forumet

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Pettisbif:
Är det nån här som sett eller hört om Sondre Olden spelat nåt för Leksand?
Kommentera

Gött att Brynäs går bra just nu!! Dock tycker jag att PP spelet inte riktigt är där ännu. Tycker tillexempel inte att varken Ryan, Zaborsky och Johnson kommer till sin rätt. Men det är ju så tidigt på säsongen så det kanske lossnar. Men som jag var inne på kedjorna innan Bulan gjorde om så kanske dessa PP femmor vore något om det inte vill lossna för alla spelare.

Gunderson - Ensam point
Clark - Bissett position
Jensen - Höger kant
Granström - Framför kassen
Lindblom - Runt mål och i slottet

Fälth/Pudas - Höger back
Blomqvist - Vänter back och tekningar
Johnson - Framför kassen
Paw - Högerkant
Zaborsky - Runt mål och i slottet
Kommentera

Rodrigo: ja att dom kommer få ihop några 3p är jag övertygad om. Åtminstone när dom stackars jävlarna får börja lira hemma.
Men jag är rätt säker på att det inte blir på torsdag. Och visst deras 5,nånting skott% kan ses med ett visst mått av oflyt, men när man ser deras matcher så är det inte farliga skott. Det är såkallade "gör målvakten bra" skott (det är en jäkla hittepå mening om du frågar mig förresten).
Kommentera

Skrubben:
10-1

När gjorde vi tvåsiffrigt senast?
Kommentera

Inkazar: Det förklarar en del, däremot är 93 alldeles för lågt för att det ska vara hela förklaringen. Man måste ha studsarna emot sig då med. Leksand kommer antagligen att sluta sist och vara en slagpåse, däremot så kommer dom att höja sig. Om dom nu inte fortsätter ha massvis med otur.
Kommentera

Rodrigo: ja visst ja, men de kan ju även förklarar med att Leksand har ett jävligt ihåligt försvar och dessutom mediokra målvakter. Engren som skulle vara så bra, är inte de milt sagt.
Kommentera

Rodrigo: Ingen jävla leksandsvinst tack.
Kommentera

Inkazar: Det är bara räddningsprocent + skottprocent. Det går att utvinna från SHLs statistik iallafall!
Kommentera

Rodrigo: vart hittar du PDOn?
Kommentera

Leksand har 93 (!) i PDO inför denna match. Brynäs har 103. Det bådar inte gott alls, Leksand kommer att börja vinna lite matcher snart. Förhoppningsvis blir inte första vinsten mot Brynäs.
Kommentera

Skrubben: som jag redan sagt är jag livrädd för den här matchen.
En match som vi SKA vinna, men leksingarna kommer kriga sig blodiga, speciellt ollas å olden. Hoppas våra krigare sliter lika hårt.
Jag hoppas också våra utsocknes spelare förstår hur viktig den här matchen är. Då kommer det gå bra.

Men jag tror dom kommer få en rejäl tändning av fullsatta läktare, a'la premiären.
Kommentera

Brynäs-Leksand - 13/10
Vad tror ni om matchen på torsdag? Jag brukar vara lite ängslig av mig gällande Brynäs, men det pirrar väldigt mycket i magen redan nu. Det här är en match som ALLA förväntar sig att vi ska ta hem. Helst vinna med 3-4 mål också. Hur hanterar vi det efter vinsten i lördags? Svävar spelarna på moln efter den fantastiska vinsten mot Skellefteå?

Läste att oddsen ligger på 11.50 på bortavinst. Väldigt sällan man ser så skyhöga odds i ishockey.
Kommentera

« · 1766905