Brynäs IF

726537 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs-Leksand - 13/10

« · 1766877 Till forumet

Brynäs-Leksand - 13/10
Vad tror ni om matchen på torsdag? Jag brukar vara lite ängslig av mig gällande Brynäs, men det pirrar väldigt mycket i magen redan nu. Det här är en match som ALLA förväntar sig att vi ska ta hem. Helst vinna med 3-4 mål också. Hur hanterar vi det efter vinsten i lördags? Svävar spelarna på moln efter den fantastiska vinsten mot Skellefteå?

Läste att oddsen ligger på 11.50 på bortavinst. Väldigt sällan man ser så skyhöga odds i ishockey.
Kommentera

Sv: Brynäs-Leksand - 13/10
Skrubben: som jag redan sagt är jag livrädd för den här matchen.
En match som vi SKA vinna, men leksingarna kommer kriga sig blodiga, speciellt ollas å olden. Hoppas våra krigare sliter lika hårt.
Jag hoppas också våra utsocknes spelare förstår hur viktig den här matchen är. Då kommer det gå bra.

Men jag tror dom kommer få en rejäl tändning av fullsatta läktare, a'la premiären.
Kommentera

Leksand har 93 (!) i PDO inför denna match. Brynäs har 103. Det bådar inte gott alls, Leksand kommer att börja vinna lite matcher snart. Förhoppningsvis blir inte första vinsten mot Brynäs.
Kommentera

Rodrigo: vart hittar du PDOn?
Kommentera

Inkazar: Det är bara räddningsprocent + skottprocent. Det går att utvinna från SHLs statistik iallafall!
Kommentera

Rodrigo: Ingen jävla leksandsvinst tack.
Kommentera

Rodrigo: ja visst ja, men de kan ju även förklarar med att Leksand har ett jävligt ihåligt försvar och dessutom mediokra målvakter. Engren som skulle vara så bra, är inte de milt sagt.
Kommentera

Inkazar: Det förklarar en del, däremot är 93 alldeles för lågt för att det ska vara hela förklaringen. Man måste ha studsarna emot sig då med. Leksand kommer antagligen att sluta sist och vara en slagpåse, däremot så kommer dom att höja sig. Om dom nu inte fortsätter ha massvis med otur.
Kommentera

Skrubben:
10-1

När gjorde vi tvåsiffrigt senast?
Kommentera

Rodrigo: ja att dom kommer få ihop några 3p är jag övertygad om. Åtminstone när dom stackars jävlarna får börja lira hemma.
Men jag är rätt säker på att det inte blir på torsdag. Och visst deras 5,nånting skott% kan ses med ett visst mått av oflyt, men när man ser deras matcher så är det inte farliga skott. Det är såkallade "gör målvakten bra" skott (det är en jäkla hittepå mening om du frågar mig förresten).
Kommentera

Gött att Brynäs går bra just nu!! Dock tycker jag att PP spelet inte riktigt är där ännu. Tycker tillexempel inte att varken Ryan, Zaborsky och Johnson kommer till sin rätt. Men det är ju så tidigt på säsongen så det kanske lossnar. Men som jag var inne på kedjorna innan Bulan gjorde om så kanske dessa PP femmor vore något om det inte vill lossna för alla spelare.

Gunderson - Ensam point
Clark - Bissett position
Jensen - Höger kant
Granström - Framför kassen
Lindblom - Runt mål och i slottet

Fälth/Pudas - Höger back
Blomqvist - Vänter back och tekningar
Johnson - Framför kassen
Paw - Högerkant
Zaborsky - Runt mål och i slottet
Kommentera

Pettisbif:
Är det nån här som sett eller hört om Sondre Olden spelat nåt för Leksand?
Kommentera

SnowKing: ja alla matcher tror jag, 0+0 och -5 är statistiken på honom iallafall
Kommentera

SvennEG: Skulle vara så typiskt om Olden gör 1 mål på hela säsongen och det kommer på torsdag...
Kommentera

Peja: Olden och även Ollas lär ju stänka in en balja också (han står för övrigt på 1+1 och -1).

Vinst 5-2 tippar jag
1-0 Zaborsky
2-0 Blomqvist
3-0 Zaborzky
4-0 Gunderson
4-1 Olden
4-2 Ollas
5-2 (tom kasse) Johnson
Kommentera

Carl Lejonkräk: nått sånt tror jag med. Islossning på Zab. Men tror Ponta gör en kasse med. Dock inte Ryan. Han kommer ha ett par assist :)
Kommentera

Inkazar: rekommenderar er att hänga med på GDs liverapportering från träningen idag.

Det finns frågetecken om backsidan.
Carlsson - spelar inte
Sunken - tränade i rött igår men siktar på spel, stort frågetecken
Kihlström - klev av tidigt igår, frågetecken

Risken är att vi kommer till spel med en ganska tunn backsida med 2-3 ordinarie borta.
Kommentera

Inkazar: Sunken och Kilström tränar för fullt.
Kommentera

tjugo8: Här tror jag: 2007-12-01 Brynäs IF-Södertälje SK 10-2 (3-1, 4-1, 3-0) 6331 Läkerol Arena
Samma säsong slog vi Liköping med 9-1 och DIF med 8-2. I övrigt massor med förluster...
Kommentera

Inkazar: Tur för er att LIF är tillbaka så ni får lite publik på era matcher ;)
Kommentera

Signature: Dessa matcher är såklart roligast, men totalt minskar vårat snitt när ni är uppe och hälsa på;)
Kommentera

Honken: Jag tror nog inte att vi kan säga att snittet minskar med Lif i serien, eller har du belägg för detta? Mer än ett exempel krävs nog här,.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Skulle också vilja se siffror (borde väl inte vara så svårt att ta fram). Vad jag har hört är att snittet ligger på ungefär samma över en säsong oavsett om LIF spelar i serien eller inte.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag har inte statistiskt säkerställt det;) Refererade bara till sist de var med och säsongen efter.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Leksand var uppe
02-04
05-06
13-15

Sett till dom säsongerna så har vi lägre snitt än när dom var nere i HA.

00-01 4710
01-02 4437
02-03 4569 (lif)
03-04 4638 (lif)
04-05 4956
05-06 4824 (lif)
06-07 6722
07-08 6057
08-09 6168
09-10 5873
10-11 5772
11-12 6669
12-13 6213
13-14 5103 (lif)
14-15 5610 (lif)

Snitt med Leksand innan ombyggnation av GR: 4677

Snitt utan Leksan innan ombyggnation av GR: 4701

Snitt utan Leksand efter ombyggnation av GR: 6209.5

Snitt med Leksand efter ombyggnation av GR: 5356.5

Men, dehär är ju en sanning med modifikation eftersom vi under den tiden Leksand inte varit uppe har vunnit guld, arenan var ny, osv.
Men tittar man rent siffermässigt så har inte Leksand varit ett lyft sedan sekelskiftet.
Kommentera

Honken: Nja. Roligaste matcherna är när Brynäs vinner SM-guld.
Vilket ifs är lika ofta som Läxand är i Shl eller Elitserien😃😃
Kommentera

Inkazar: 14/15 så var inte Leksand i SHL.
Kommentera

Carl Lejonkräk: jo de vill jag nog hävda att dom var. Torskade mot Malmö i kvalet
Kommentera

Inkazar: Förlåt absoliút så men varför är inte 15/16 med i statistiken? Jag är förvirrad.
Kommentera

Carl Lejonkräk: av den enkla anledningen att jag tog aurorna från en artikel på svenska fans från 2015. Men kan fixa till de om så önskas. Det ger ingen större skillnad då snittet var lika som 14/15, dvs 5610.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Leksand var uppe
02-04
05-06
13-15

Sett till dom säsongerna så har vi lägre snitt än när dom var nere i HA.

00-01 4710
01-02 4437
02-03 4569 (lif)
03-04 4638 (lif)
04-05 4956
05-06 4824 (lif)
06-07 6722
07-08 6057
08-09 6168
09-10 5873
10-11 5772
11-12 6669
12-13 6213
13-14 5103 (lif)
14-15 5610 (lif)
15-16 5610

Snitt med Leksand innan ombyggnation av GR: 4677

Snitt utan Leksan innan ombyggnation av GR: 4701

Snitt utan Leksand efter ombyggnation av GR: 6135.5

Snitt med Leksand efter ombyggnation av GR: 5356.5

Men, dehär är ju en sanning med modifikation eftersom vi under den tiden Leksand inte varit uppe har vunnit guld, arenan var ny, osv.
Men tittar man rent siffermässigt så har inte Leksand varit ett lyft sedan sekelskiftet.

Ändrat då en säsong inte fanns med i föregående redogörelse.
Kommentera

Inkazar: Ja jäklar, där ser man. Nu kan det förstås ha olika orsaker till att det är så här för. 2 av 4 gånger Leksand gått upp så har snittet gått ned.....bra jo
Kommentera

Carl Lejonkräk: Förklaringen är enkel. Efter att ha varit på leksandsmatchen tappar gävleborna sugen på mer hockey.
Kommentera

Inkazar: det är ju egentligen bara en gång det blivit stor skillnad. Annars har snittet gått upp två gånger som Leksand går upp och ned två gånger.

Det är ju från 12/13 - 13/14 som det egentligen ända märkbara tappet skett.
Att snittet gick ned så mycket säsongen 13/14 kanske vi inte skall skylla på Leksand?
Kommentera

Carl Lejonkräk: nä. Men de är ju som sagt en sanning med viss modifikation. Jag är dock rätt övertygad om att leksand varken gör till eller från för snittet. Och anledningen till det har vi dryftat här många gånger nu.
Jag tycker de är bra att man inte förlägger leksandsmatcherna på lördagar utan på torsdagar istället för att om möjligt få upp snittet. 14/15 var leksandsmatcherna lördagar vill jag minnas.
Kommentera

Inkazar: Underbart med fullsatt i alla fall och rivaliteten 👍
Kommentera

Mittzon: Så kan det vara då man inte vill se något sämre efter att ha blivit förblindad av LIFs framfart ;)
Kommentera

Inkazar: Håller med att det är andra faktorer som styr. Ni har ju bara två hemmamatcher av 26 vilket skulle göra ett par hundra mer i snitt om ni har ca 3000 mer i de matcherna allt annat lika.
Kommentera

Gameday! Nu sitter man å börjar bli nervös..
Kommentera

Inkazar: Fullt hus, hoppas killarna är taggade.
Kommentera

Brynäsgubbe: Hoppas att det infinner sig ett mått av underskattning i er trupp!
Kommentera

Brynäsgubbe: Verkligen, ser jävligt mycket fram mot ikväll, samma skräckblandade förtjusning som alltid i dessa matcher. Vi förväntas vinna, men större under har ju skett, i "derby" kan allt hända.
Kommentera

Honken: Absolut, allt kan hända och Leksand kommer ge allt och lite till. Kommer bli en tuff och jämn match där Brynäs måste ha tålamod för Leksand kommer gå på knäna i sista om vi håller uppe tempot.
Alternativt så kör de pojklagshockey och backar hem med allt och låter snabbaste killen fiska ovanför blå :-)
Kul att vara på plats ikväll i vilket fall.
Kommentera

Huss: Ja, visst ska det:) Helt riktigt, tålamod är nog ordet för dagen, för det blir ingen enkel resa....
Kommentera

"Rivalmöte" kan jag köpa att matcherna mellan Brynäs och Leksand kan tituleras.
"Derby" däremot är ju faktiskt en rätt konstruerad och felaktig benämning på mötena. Ett derby är väl när två lag från samma stad/kommun eller möjligen också landskap eller län möts? Inget av detta gäller ju faktiskt när Leksand och Brynäs drabbar samman.
Kommentera

ellis: Ska vi vara petiga så är det som du säger.

Felix står iallafall idag.
Kommentera

Honken: synd jag hade gärna sett rautio idag också men hoppas såklart Felix gör en stabil insats!
Kommentera

pjåtor: Jag förstår verkligen inte detta hattande med målvakterna? Ratio gjorde ju en kanonmatch senast och skall självklart stå tycker iaf jag!!!
Kommentera

Forsberg 1978: Jag är benägen att hålla med. Jag ser inte poängen med att hatta för mycket ned målvakterna. Om nu inte Rautio garnnystan känning förstås.
Kommentera

« · 1766877