Brynäs IF

727950 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Leksand14/4

536691 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Leksand14/4
Då åker man om ca. 1 timme mot Gävle och Gavlerinken. Hoppas att vi ses.
Kommentera

Jompe:
Ja, utan tvekan behöver vi ett grundspel o spelidèer som alla tror på.
Man kan inte starta upp en ny säsong med att enbart värva nya spelare.
Spelfilosofi samt ett smart tränarval måste vara den första pusselbiten.

Tålamod är ett ord som har försvunnit i dagens idrott, (tyvärr). Man har vare sig tid eller råd att misslyckas. Alla kräver resultat omgående.
Vi bör nog akta oss för att vi kan vända trenden på en säsong, utan försöka hitta en väg vi tror på o bygga upp laget, så vi i vart fall kan vara med i toppen o kampen om guldet om 3-5 år.
Kommentera

Laget i morgon:

Målvakter:
Johan Holmqvist (Antti Jokela)

Backpar:
Jesper Björck, Daniel Casselståhl
Tommy Sjödin, Mikko Kuparinen
Daniel Johansson, Mattias Karlsson
Niklas Andersson

Forwards:
Andreas Dackell, Petr Sachl, Vesa Viitakoski
Henrik Malmström, Tommi Miettinen, Jacob Johansson
Christian Sjögren, Micke Lind, Ove Molin
Nicklas Danielsson, Jonas Andersson
Kommentera

Namtrac: Som sagt, Björne skrev på ett treårsavtal och har ett år kvar på det. Det skulle vara otroligt synd om han försvann. Med hans speed är han stor tillgång. Solings kontrakt går ut, och jag har ingen aning om hur Brynäs ser på hans framtid i laget.

Med risk för att låta envis som en telefonsvarare skulle jag vilja att man börjar med att reda ut vad för slags hockey vi vill att Brynäs ska spela, och sedan värvar de spelare som passar in i det spelet. Det finns spelare för alla spelidéer i alla prisklasser, så i just den diskussionen är inte pengar den stora frågan. Om vi vill spela dump and chase är Soling en given rollspelare. Vill vi spela ett annat slags spel är det mindre givet att han passar.
Kommentera

Dessutom handlade ryktena om Soling och Danielsson mycket om Brynäs skulle ramla ur elitserien. Jag tror båda blir kvar om BIF vill det, men Soling är väl den som ligger närmast en flytt annars om jag har fel.
Kommentera

Clubsport: Danielsson har kontrakt med Brynäs en säsong till.
Kommentera

Clubsport: Soling fick väl en hjärnskakning i senaste matchen, så jag tror nog att det är därför han inte spelar!!
Kommentera

Så Soling och Danielsson spelar inte, ska man ta det som ett tecken på att dom skrivit på för Linköping?
Kommentera

Stigsson: Okej va trist...fan att de skulle vara avgjort och klart redan ;)
Kommentera

RavenLord: SportExpressen har också lyft bort sin planerade sändning från kvalserien.
Kommentera

RavenLord: Den var planerad att gå på 24:an tidigare men nu verkar dom ha strukit den. Iofs förståeligt eftersom spänningen är borta.
Kommentera

Stigsson: Så går den på Svt24 eller Sport Expressen ???
Kommentera

65selander: Ledsen men jag nöjer nog mig med TV denna gången. En annan gång ska jag leta efter dig. :-)
Kommentera

Stigsson: Kommer du dit så leta upp mig #65Selander på ryggen.

Som du säger så är det knappast prestige i en ev vinst heller. Serveras nog annat i vattenflaskorna i morgon :-))
Kommentera

Falken: Det ska bli kul att se matchen. Två bakfulla lag som inget har att spela för. :-)
Kommentera

Så vi kommer alltså att sakna:

Björn Danielsson
Chris Phillips
Christian Sjögren (?)
Johan Holmqvist
Jonas Soling
Marc-André Bergeron
Ronald Petrovicky

Kul... Men dock så blir det roligt att se dom som inte fick plats eller tog den i laget under hösten/vintern.
Kommentera

Lundström 6: Frågan är om Wahlberg VILL nu?
Kommentera

p j davydjoos: Wahlberg kommer inte att få spela. Men resten får vi nog se imorgon och Jokela står.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Kommentera

Lundström 6:
Ja, det finns kanske risk för läggmatch! återigen...Lik den mot SAIK i kvalet:-)
Kommentera

Lundström 6: Betyder att alla sidteppade, n.danielsson, karlsson, anderssonx2, wahlberg, får istid, kanske... kul, förutom DJ...
Kommentera

Brynäs-Leksand14/4

Vi kommer nog att få det tufft i morgon, det kommer att saknas 7-8 spelare på isen. Honken kommer inte att stå han drar till VM-samlingen och få se om Sjögren kommer han klev av träningen med blödande hand sen kommer inte Björne och Soling att spela utöver dom som har dragit hem.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Kommentera

536691 · »