1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446555 inlägg · 7962 ämnen

BRYNÄS - LHC 30 OKT.

Sv: BRYNÄS - LHC 30 OKT.
25%.. de e ju bra oavsett hur det sett ut :)

rafalski: 4 pp 1 mål ?

Davey_22: Nu väntar nog bp snart, hade behövt göra nått mål till i pp.

Andra peroden är riktigt jävla klen från Brynäs sida hitills.

Zappaholic: Rödin grym ikväll.

Rossa: Vet inte...hade gärna sett en säkrare värvning.

Zappaholic: Varför chansa med en sån viktig roll som en 1:a center är?

Vilken hönsgård.

Sweatt och Lauritz inne i PP samtidigt känns sådär lagom kontrollerat...

Rossa: Alla sportchefer misslyckas med värvningar...Nocke var ju riktigt bra när han var hel.

70 Rodrigues: Katastrof värvning av Sundlöv igen.., undrar varför ingen annan sportchef var intresserad???

70 Rodrigues:Klasslirare heter det ;-)

Davey_22: Kom inte som en överraskning direkt. Hur många glaslirare har vi i laget egentligen?

Davey_22: Det blir till att avvakta några matcher, sen är ju en värvning nödvändig...om det finns något på marknaden.

Det många med mig säkert misstänkte skulle hända under säsongen.

tjugo8: Bara det inte är ballongdans så borde det ordna sig ;-)

Redigerad kommentar

tjugo8: Tycker vi ser klart piggare ut i anfallszonen än LHC. Kan någon vara snäll och förklara vad  Mårts ser i Rahimi...tycker han är skitdålig hela tiden. Enda nytta han gör är när han är i avbytarbåset-...

Uselt pp, ballongpass o oskärpa, slarvigt!

Bra period annars, Ollas o Enter jävulskt intensiva

Nordan har satt på sig dykarskorna redan i 1:a perioden

Zappaholic: Ja tackar

Treklövern1912: PP igen...repris från föregående tack.

Webbradion fortfarande lika tyst, som publiken i Läkerolen.

Redigerad kommentar

Tommy: Det var satan vad Honken fipplar med pucken...väck honom någon.

Zappaholic: Ser inte matchen men lyssnar på webbradion men den funkar inte. Ngt teknisk fel säger dom.

Skönt att Thure får sätta den igen. Vi är lite bättre så här långt. Låt det vara så länge...,.

rafalski: Nu tar i och kvitterar direkt tycker jag. Vi har sett vassare ut i spelet.

Och precis när jag klickade på "skicka" så pangade Thure in kvitteringen. Tackar!!!

Redigerad kommentar

Grymt PP ! Så enkelt kan det vara.

Juniorjävel.....,.

Treklövern1912: Skit också...det smäller direkt i PP. OrutineradeStrid drar på sig en Holding...

Honken ur form.

VÄRVA!!!!

Strid tar en klantig utvisning och Honken gör en tavla.

Synd när man vart det bättre laget.

Bänka Strid, och Honken

tjugo8: Sjuk ja, det har jag alltid hävdat ;-)

Redigerad kommentar

GNÄLLKÄRRINGAR O SUNDLÖVÄLSKARE...!!!

DÄ Ä MATCH...!!!

;)

Jajjen:
Nope, sjuk. :)

Lirar inte Arlbrandt?

Brynäslegenden: Ja, vi får hoppas att det vänder nu när fotbollen tar slut. Kollade nyss på BIF:s hemsida och det verkar att antingen är det få platser kvar eller att det är något fel på säljsidan. Det var vita kryss överallt.

Treklövern1912: Då är utomhusmatchen medräknad. Men ja publiksiffrorna i början av säsongen har satt sin prägel. Men framtiden ser ljus ut.

Qvarre:Vi får hoppas på att framgången för Rödinmaffian håller i sig. I längden är det dock nödvändigt att fler börjar producera. Vi får hoppas på att t.ex. Harju kan fortsätta målproduktionen och att Enterfeldt kommer igång.

Treklövern1912:
Jag hoppas på att jag kan läsa om ytterligare 3 pinnar när jag loggar in och kollar hur det gick i morgon.
Tråkigt att skadorna fortsätter att komma och risken för fler skador blir nog ganska stor när de bärande spelare som är kvar måste spela ännu mer.

Tips: 3-4

Brynäslegenden: Även efter Leksandsmatchen kommer publiksnittet att vara ca 1000 personer mindre jämfört med säsongerna 2011-2012 och 2012 -2013. Då hade vi i snitt 6200 - 6300 åskådare per match.

På biljettsidan ser det inte omöjligt ut att komma runt 6000 ikväll. Lägg sedan till fullt hus på söndag och en hemmamatch mot FBK en lördag matchen som följer, alltså över 6000 5 raka matcher.

Vad fan är publikkris för någonting?

tjugo8: Spelarlönerna kommer att sänkas i SHL om publiksnittet kommer att minska ytterligare. Lagen kommer inte att ha råd med så höga löner som hittills. Det innebär att dyra förvärv från andra sidan av Atlanten och från Finland kommer att minska i antal. Lagen som kan plocka in bra juniorer från de egna leden kommer att klara sig bäst i det långa loppet.

Då kommer det bara undantagsvis vara frågan om minsterlöner i SHL. Alltså, Brynäs måste verkligen se till att fylla hallen maximalt.

brynäs08:

;)

Ok, får byta till Ministerlöner när jag ska belysa hur privilegierade spelarna i Brynäs o övr SHL är och vilka krav supportrar o övr intressenter därmed har rätt att ställa...

tjugo8: Jag är VD men inte fan tjänar jag som dessa herrar!

Treklövern1912: Verkan som att Ljunggren får Centra och Stridh får göra SHL debut från start. Lika bra att ge hela kedjan chansen med även Björklund, bra synkade som gjort det bra i J20! =) Kan bli ett genombrott för dessa killar. Synd att det är mot just LHC bara ^^

foppa78: Känns just nu att vi har medvind så det är inte helt omöjligt att vi tar ytterligare en 3-poängare. Men alla måste jobba stenhårt och försvaret måste fungera bättre än mot Örebro.

Huss: Alla dessa jävla skador, sitter det något i väggarna i LA elle? Hoppas vi kan rubba Linköping iaf?

Huss:

Ja, och av Järnkroks tweets tycks han inte helt happy med 9 timmar i buss...

SHL är LYX jmf m AHL...så alla spelarna i truppen ska ha höga krav på sig, VD-löner!

tjugo8: GD har vaknat. 4 centrar borta....

Kom hem Calle, du behövs.

« · 1596022 · »